Passin uusiminen

fghsfdgh

Jos sinulla on 10 vuoden passi mutta olet niin ahkerasti matkustellut, että joka sivulla on jo leima niin pitääkö passi silloin uusia vai laitetaanko samalle sivulle useita leimoja???

8

2762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin kauan kuin

      uusia, 10 vuoden passi on voimassa juuri sen ajan ja kyllä sille leimalle aina tila riittää ja lyövät sitten sen sinun otsaan jos ei muuta paikkaa ole. sekin lähtee pesemällä pois sitten matkan jälkeen.Leimaahan ei nykyään edes juurikaan lyödä .

    • Observeri

      Jos passin jokaisella sivulla on merkintä niin se on periaatteessa täynnä. Rajaviranomaiset tulkitsevat tätä välillä vähän miten sattuu ja voivat tällä perusteella evätä pääsyn maahan. Tällä tarkoitan Schengen-alueen ulkopuolisia maita joissa passiin se leima lyödään. Joissain maissa maahantuloleiman yhteydessä passiin liimataan viisumitarra (mahdollisesta viisumivapaudesta huolimatta) ja tälläistä ei voida liimata minkään muun leiman päälle. Joidenkin maiden rajaviranomaiset myös edellyttävät, että maahantulevan henkilön passissa on vähintään kaksi tyhjää sivua. Esimerkiksi aika moni on käännytetty takaisin Etelä-Afrikan rajalta koska passissa ei ole ollut yhtä täysin tyhjää sivua!

    • kova reissaa

      että joka sivu on täynnä tai sitten olet kyllä poikkeus. Itsekkin teen 4-6 matkaa vuodessa eu:n ulkopuolelle ja kyllä tyhjiä sivuja riittää vielä ...että olisi niin täynnä kun yhdelle sivulle mahtuu n. 10 leimaa, aukeamalle siis n. 20-25 leimaa, koko passiin liki 300 leimaa ???

      • sitten ei

        autuaita ovat uskossansa vakaat


      • mutta mahdollista
        sitten ei kirjoitti:

        autuaita ovat uskossansa vakaat

        Ennen, kun tallinnassa vielä leimattiin passit, ei ollut mikään ihme että esim bussikuskille tuli vaikka 50 leimaa vuodessa. Itärajan tuntumassa taas bussikuskeille ja muille liikenteen harjoittajille voi kertyä yhä edelleen kymmeniä, "jopa satoja", leimoja vuodessa. Ja noita sinisiä passeja, joissa on Viron leimoja, edelleen liikenteessä, tosin ei enää kauaa... Että silleen!

        Jos oikein haluaa leimoja kerätä, myös suomen tullista saa leiman ainakin venäjälle mennessä! :)


      • eräsN1
        mutta mahdollista kirjoitti:

        Ennen, kun tallinnassa vielä leimattiin passit, ei ollut mikään ihme että esim bussikuskille tuli vaikka 50 leimaa vuodessa. Itärajan tuntumassa taas bussikuskeille ja muille liikenteen harjoittajille voi kertyä yhä edelleen kymmeniä, "jopa satoja", leimoja vuodessa. Ja noita sinisiä passeja, joissa on Viron leimoja, edelleen liikenteessä, tosin ei enää kauaa... Että silleen!

        Jos oikein haluaa leimoja kerätä, myös suomen tullista saa leiman ainakin venäjälle mennessä! :)

        Kyllä tuo Viron matkailu aikoinaan täytti passin kevyesti. Ja itsenäistymisen alkuaikoina viisumi nappasi koko sivun. Kymmenenvuoden passiin saa jatkon, jos sivut loppuu. Kustantaa tietenkin uuden passikuvan hinnan ja ehkä joitakin toimistokuluja.


      • mutta mahdollista kirjoitti:

        Ennen, kun tallinnassa vielä leimattiin passit, ei ollut mikään ihme että esim bussikuskille tuli vaikka 50 leimaa vuodessa. Itärajan tuntumassa taas bussikuskeille ja muille liikenteen harjoittajille voi kertyä yhä edelleen kymmeniä, "jopa satoja", leimoja vuodessa. Ja noita sinisiä passeja, joissa on Viron leimoja, edelleen liikenteessä, tosin ei enää kauaa... Että silleen!

        Jos oikein haluaa leimoja kerätä, myös suomen tullista saa leiman ainakin venäjälle mennessä! :)

        matkustanut venäjäle vuodesta 1983,enkä ole saanut yhtään leimaa vaalimaalta omaan passiini.mikäköhän kehitysmaan passi sinulla on?


      • joudun uusimaan kahden vuoden välein.kun sivut tulee täyteen on pakko vaihtaa sillä monet maat haluavat leimata mennen tullen joten tilaa täytyy olla.toiseksi ovat niin huonoja että kuva sivu irtoaa jo samassa ajassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe