Pitäisi kehitellä yli 60.ppisille oma Roolipeli

Pääsky64

Peli voisi olla jossain 1600,luvun kartanossa jossa elettäisiin omissa rooleissa.
Voisi olla nykyajassa nörtin maailmassa tai kalevalassa tai nuijasodassa.

Sanoin pojalle että voisikko sellaista kehitellä.Pitäisi olla 20,henkeä sellaisen pelin kehittämiseen,alan asian tuntijoita,niitähän riittäisi.

Tässä olisi markkina rako.
40.ppisillä ja nuoremmilla on.

Sitten voisimma livenä näytellä oikeissa kulisseissa oikeilla puvuilla.

Kahvipirtti on jotain sinneppäin.

Luulen että se kehittäisi toisten sietämiseen paremmin ja saisi puhua muutakin kun asiaa.
Tulee ne roolipelit kuitenkin jokin ajan perästä ikäihmisille.
Ne ovat tulevaisuutta.Voisi alkaa meistä.

50

2514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Pääsky64 sama

että esitin liian vanhoille tämän idean.Meidän perässä tulee porukka joka ottaa se tosissaan.
        Eikä se leikittely meillekkään haittaa tekisi.

Katsoin juuri tv,stä kuvan Siperian rakkaus.Pitkä kuva harvoin katson silloin antaudun siihen kokonaan.
        Sitä tunteiden syvyyttä ja herkkyyttä haluaisi kokea toisetkin,me vain emme pysty siihen kun vahingossa.
        Jos saisimme näytellä sitä roolia mihin haluaisimme eläytyä antaisi se tunteillemme erilaisia vivahteita,joita arkielämässä emme saa käyttää.
        Hyviä öitä sinne kauas etelään ja vihreään kesään.

• reetta2

Kannatan ajatusta. Vaarivaarilla on jo profiilissa "sotisopa" yllä. Mikähän roolihahmo hän voisi olla.
      Kunhan joku keksisi hyvän aiheen niin siitä vaan.
      Mitä rooleja olisi tarjolla?
      Kiitos hyvästä ideasta.

• minä jo luulin että kaikille

liian vieras ajatus.Jos Vaarivaarille roolia niin saisi itse kyllä valita,jos apua pyytää niin sitten ehkä Linnan herran setä.
        Pitää miettiä itselle samoin tykönäs mieti.
        Oikeasti peliin pitäisi tehdä oikea juoni.Kulissit ja ympäristö.

• hovinainen ja saisin osalli...
        minä jo luulin että kaikille kirjoitti:

liian vieras ajatus.Jos Vaarivaarille roolia niin saisi itse kyllä valita,jos apua pyytää niin sitten ehkä Linnan herran setä.
        Pitää miettiä itselle samoin tykönäs mieti.
        Oikeasti peliin pitäisi tehdä oikea juoni.Kulissit ja ympäristö.

metsästys retkiin ja tanssiaisiin.Olen kiinnostunut toisessa linnassa asuvasta kreivistä,joka vierailee linnassa.

• onneks tulee

kesä ja kärpäset.

• pääsky oik.

jää huokailemaan tiedä vaikka olisit tuon edellisen kavaljeeri.Tarvitaanhan ratsastus mestariakin.

• Selema65

Onhan tiällä ollu Ellinpoksi ja s/s Salmonella.
      Aekamoesta roolipeliä, huluvattoman haaskoo.
      Kapteeni alako vaen kyllästyä yhteen häerikköön, joka ee älynnä ottoo mittää uutta roolihahmoo esitettäväkseen vaen vet sitä vanahoo totuttua
      arkkihäerikön ossoo.
      Hänet tervattiin, pyöritettiin hööhenissä, vejettiin kölin alta ja sen jäläkeen mastoon kuivammaan. Sitä ennen se sae järjestellä ruumassa kanan paskat ojennukseen, valakoset piät yhteen suuntaan, mustat toeseen...
      Suomi24:llä on tapahtunna kaekenlaesta.

• pääskyoik.

savolaista mäiskytystä,haluttaisikko sitä tehdä livenä?
        Sen voisitte tehdä oikeasti.Roolipeli pitäisi tehdä sellainen että sitä pelättaisi kun esim. lapsilla happo peli.
        Tämä keskustelu on sinneppäin vain ei oikea peli.Haluaisitko sinä olla selmana vain jonain romanttisempana.
        Miksi minä en osaa ottaa normaalisti tuota savon kieltä.
        Tuntuu että jos savona puhuu se muuttaa koko näytelmän luonnetta.
        Sinä voisit johtaa kuoroa joka käy laulamassa hevosille.

• Selema65
        pääskyoik. kirjoitti:

savolaista mäiskytystä,haluttaisikko sitä tehdä livenä?
        Sen voisitte tehdä oikeasti.Roolipeli pitäisi tehdä sellainen että sitä pelättaisi kun esim. lapsilla happo peli.
        Tämä keskustelu on sinneppäin vain ei oikea peli.Haluaisitko sinä olla selmana vain jonain romanttisempana.
        Miksi minä en osaa ottaa normaalisti tuota savon kieltä.
        Tuntuu että jos savona puhuu se muuttaa koko näytelmän luonnetta.
        Sinä voisit johtaa kuoroa joka käy laulamassa hevosille.

tuo kuoron johtaminen!
        Yhtenä kesänä ku olin tätin luona kylässä niin ihmettelin uamutuimaan mittee se täti huitoo pitkässä heinikossa sikalan kohalla.
        Ku piäsin lähemmäks niin kysyin tätiltä että mittee työ oekeen tiettä. Täti vastas että etkö sinä niä ja kuule ku minä sikakuoroo oon johtamassa!
        Ja totta toennii! Sijat huusivat nälissään ja täti huito karahkan kansa ja ohjas seka-- eikun sikakuoroo.

Muuten tuo hevosjuttuhii on meillä ihan sukuvika.
        Ossoon puhua hevosten kansa ja ossoon puhua hevosistahhii. Mikä ettei laalaminennii onnistus.
        "Hopotiti hummani hei---"

• Pääsky64
        Selema65 kirjoitti:

tuo kuoron johtaminen!
        Yhtenä kesänä ku olin tätin luona kylässä niin ihmettelin uamutuimaan mittee se täti huitoo pitkässä heinikossa sikalan kohalla.
        Ku piäsin lähemmäks niin kysyin tätiltä että mittee työ oekeen tiettä. Täti vastas että etkö sinä niä ja kuule ku minä sikakuoroo oon johtamassa!
        Ja totta toennii! Sijat huusivat nälissään ja täti huito karahkan kansa ja ohjas seka-- eikun sikakuoroo.

Muuten tuo hevosjuttuhii on meillä ihan sukuvika.
        Ossoon puhua hevosten kansa ja ossoon puhua hevosistahhii. Mikä ettei laalaminennii onnistus.
        "Hopotiti hummani hei---"

johdat hevosia kuorossa,vaan sitä kuoroa joka laulaa hevosille.Eglannin kuningattarellakin on hevosille laulava kuoro.
        Hevoset kuulemma rauhoittuvat silloin.
        Jos vielä savon kielellä laulaisi ne venytykset tuntuisivat hepan korvissa porkkanoilta.

Miten tuntuikin tuo sikojen kuoron johtaminen kuuluvan peri savolaiseen tyyliin.
        Ja minä kun että ei leikittäisi savolaista.

• Selema65
        Pääsky64 kirjoitti:

johdat hevosia kuorossa,vaan sitä kuoroa joka laulaa hevosille.Eglannin kuningattarellakin on hevosille laulava kuoro.
        Hevoset kuulemma rauhoittuvat silloin.
        Jos vielä savon kielellä laulaisi ne venytykset tuntuisivat hepan korvissa porkkanoilta.

Miten tuntuikin tuo sikojen kuoron johtaminen kuuluvan peri savolaiseen tyyliin.
        Ja minä kun että ei leikittäisi savolaista.

Minä ku en ossoo Selemana muuta esittee ku savolaesta, se on totisinta totta, ku minä oon savolaenen ihan syntymästä lähtiin. :DD
        Kyllä minä tiijän että elläimet raahottuu ku kuuloovat mussiikkia. Tiällä Ruotsissa yks isäntä antaa lehmäen kuunnella Mozarttia, niin lypsäävät kuulemma paremmin.

Minä aenahhii nukun paremmin ku laetan raahallista mussiikkia soemaan ja annan sävelten keinuttoo ihten unneen. Se on niinku kätkyessä oesin!

• Pääsky64
        Selema65 kirjoitti:

Minä ku en ossoo Selemana muuta esittee ku savolaesta, se on totisinta totta, ku minä oon savolaenen ihan syntymästä lähtiin. :DD
        Kyllä minä tiijän että elläimet raahottuu ku kuuloovat mussiikkia. Tiällä Ruotsissa yks isäntä antaa lehmäen kuunnella Mozarttia, niin lypsäävät kuulemma paremmin.

Minä aenahhii nukun paremmin ku laetan raahallista mussiikkia soemaan ja annan sävelten keinuttoo ihten unneen. Se on niinku kätkyessä oesin!

ei voi ottaa tosissaan.Pitää tottua.Kyllähän yksi savolainen menettelee kun ei kovin monta ilmaannu.
        Sinulle se kuoron johtajan paikka sopisi esttelyistä päätellen,muita hakupaperia ei tarvitse laittaa.
        Minäkin hovinaisen roolissa haluaisin tulla kuoroon laulamaan.Jospa saadaan kaikkiin neljään ääneen puolikymmentä laulajaa, mutta suomeksi lauletaan.
        Kuorolaiset saavat myös valita lauluja,ettei kaikki laulut olisi savolaisia.

• ...ja jos ei ole jo? :)))

Miksipä tosiaankin jättäisimme tuon ilon vain nuorisolle? (tarkoitan näitä hiukan tätä ikäryhmää nuorempia:D)

Kehtaisko käyttää tuosta William Shakespearesta nimitystä 'kaikkien roolipelien isä'? Lueskelin Eino Krohnin hänen elämästään ja tuotannostaan kertovaa johdantoa, jossa oli mainittu WS:n omanneen melkein ennustajan kykyjä kirjoittaessaan säkeet:

-Ajasta aikaan näytellään tää meidän
      ylevä kohtaus viel' oudoin kielin
      ja valtioissa viel ei syntyneissä.

Siitäpä luonteva aasinsilta, miksei meilläkin voisi olla tulevaisuuteen sijoittuva roolipeli, olimmepa vaikka minkä ikäisiä jos kyky kuvitella ja kirjoittaa on säilynyt?

Millainenhan se olisi Selema paatissaan n. 50 v:n kuluttua ja millä planeetalla?

• Anu

Eiköhän tää elämä ole kaikkineen roolipelin näyttelemistä, yksi yhdellä toinen toisella tavalla.
        Ja jos tänne rekattuna kirjottaa niin oitis joku nimensä kohdalta poistaa,ja se ei ole lainkan sitten kiva asia. Kun lähtee kaikki viestit siihen vastanneiden.

• PäiviPerho
        Anu kirjoitti:

Eiköhän tää elämä ole kaikkineen roolipelin näyttelemistä, yksi yhdellä toinen toisella tavalla.
        Ja jos tänne rekattuna kirjottaa niin oitis joku nimensä kohdalta poistaa,ja se ei ole lainkan sitten kiva asia. Kun lähtee kaikki viestit siihen vastanneiden.

...sitten alkajaisiksi vaatia kaikilta osallistujilta 'olympiavala'? Tässä tapauksessa rehdin roolistin vala? :)

• pääsky oik.

ennustaa nuinkin osuvasti.siinä näkee että mikään ei tyhjiin raukene vaan on jossain odottamassa tulemista.
        Meillä on nyt etuoikeus aloittaa ennen 50.ppisiä tämä roolipeli koska on vähemmän aikaa leikkiä.

Aletaan jo suunnitella pukua niinkuin vanhojen tansseihin nuoret,hyvissä ajoin keräämällä kirppiksestä pisejä.Ellei joillakin ole omasta takaa ja tekemään oma hovineidon ja kansan emännän vaatetta.
        Saadaan sitten niillä leikkiä kuin oikeilla Barbeilla.
        Miehetkin pitäisi saada mukaan kuka meille laulaisi serenaadeja.

• pääsky oik. kirjoitti:

ennustaa nuinkin osuvasti.siinä näkee että mikään ei tyhjiin raukene vaan on jossain odottamassa tulemista.
        Meillä on nyt etuoikeus aloittaa ennen 50.ppisiä tämä roolipeli koska on vähemmän aikaa leikkiä.

Aletaan jo suunnitella pukua niinkuin vanhojen tansseihin nuoret,hyvissä ajoin keräämällä kirppiksestä pisejä.Ellei joillakin ole omasta takaa ja tekemään oma hovineidon ja kansan emännän vaatetta.
        Saadaan sitten niillä leikkiä kuin oikeilla Barbeilla.
        Miehetkin pitäisi saada mukaan kuka meille laulaisi serenaadeja.

Tuskinpa kannattaa viljamia pitääkään oppi-isänä, sen verran innokas oli kirjoittamaan hengiltä noita roolihahmojaan - rakastavaisia myöten.
        Mitenkähän se noiden trubaduurien kanssa lienee, mahtaako heille olla enempi tärkeitä nuo sotaleikit?

Millaisia pitsejä luulet tarvittavan, että oikein sydämeenkäypästä kuulisi?

• Pääsky64
        TiaLiinu kirjoitti:

Tuskinpa kannattaa viljamia pitääkään oppi-isänä, sen verran innokas oli kirjoittamaan hengiltä noita roolihahmojaan - rakastavaisia myöten.
        Mitenkähän se noiden trubaduurien kanssa lienee, mahtaako heille olla enempi tärkeitä nuo sotaleikit?

Millaisia pitsejä luulet tarvittavan, että oikein sydämeenkäypästä kuulisi?

rakkautta mutta ei meidän tarvitse hengiltä ketään riiata,vähemmälläkin tässä selviää kun yhtään mies hahmoa ei ole tullut näkösille.

Ensimmäinen joka ilmaantuu saa olla linnan herra.

Aletaan valmistaa ensikesäksi ihanaa pitsein somistettua roolipukua jota voi käyttää muuallakin.
        Pitsejä voi värjätä.Nyt on muotissa taitettu vihreä samalla metsä ja luonto aiheinen.

Kaikki on fantasiaa,mikään ei pidättele.

• Pääsky64 kirjoitti:

rakkautta mutta ei meidän tarvitse hengiltä ketään riiata,vähemmälläkin tässä selviää kun yhtään mies hahmoa ei ole tullut näkösille.

Ensimmäinen joka ilmaantuu saa olla linnan herra.

Aletaan valmistaa ensikesäksi ihanaa pitsein somistettua roolipukua jota voi käyttää muuallakin.
        Pitsejä voi värjätä.Nyt on muotissa taitettu vihreä samalla metsä ja luonto aiheinen.

Kaikki on fantasiaa,mikään ei pidättele.

Pääsky: "vähemmälläkin tässä selviää kun yhtään mies hahmoa ei ole tullut näkösille."

En mitenkään halventaakseni tuota huuhaata esittänyt. Siellähän menee roolipeliä koko ajan ihan
        s/s Salmonellasti.

Linnanherran osa on muuten vaikeaa. Osata olla tekemättä mitään hyödyllistä ja antaa käskyjä niin, ettei oma thmyys paljastu ;-) Mistäänhän linnanherrat eivät tienneet kuin teoriatasolla (niin oikeista töistä) huvittelu tuppasi olemaan se päätyö.

• Pääsky64
        vaarivaari kirjoitti:

Pääsky: "vähemmälläkin tässä selviää kun yhtään mies hahmoa ei ole tullut näkösille."

En mitenkään halventaakseni tuota huuhaata esittänyt. Siellähän menee roolipeliä koko ajan ihan
        s/s Salmonellasti.

Linnanherran osa on muuten vaikeaa. Osata olla tekemättä mitään hyödyllistä ja antaa käskyjä niin, ettei oma thmyys paljastu ;-) Mistäänhän linnanherrat eivät tienneet kuin teoriatasolla (niin oikeista töistä) huvittelu tuppasi olemaan se päätyö.

Ihanaa vaarivaari halaus.
        Ei haittaa vaikka menisi huuhaan puolelle tiedän että sinä et te mitään pahaa tarkoittaen.

Linnanherra on sellainen kun itse haluaa.Sitä ei kukaan määräile.
        Se voi olla myöskin oikeuden mukainen.
        Kun linna on täynnä naisia ja miehiä niin siinä on hallittavaa.
        Mutta oikeus myös valita itselleen seuraksi kenet haluaa.
        Meillä tulee kova kilpailu kenet hän valitsee.

Tästä seuraa juonittelua hän voi valita myös miehiä,koska heihin voi luottaa.

• mielelläni
        Pääsky64 kirjoitti:

Ihanaa vaarivaari halaus.
        Ei haittaa vaikka menisi huuhaan puolelle tiedän että sinä et te mitään pahaa tarkoittaen.

Linnanherra on sellainen kun itse haluaa.Sitä ei kukaan määräile.
        Se voi olla myöskin oikeuden mukainen.
        Kun linna on täynnä naisia ja miehiä niin siinä on hallittavaa.
        Mutta oikeus myös valita itselleen seuraksi kenet haluaa.
        Meillä tulee kova kilpailu kenet hän valitsee.

Tästä seuraa juonittelua hän voi valita myös miehiä,koska heihin voi luottaa.

tuhkimona mukaan,linnan tanssiaisiin kulta kengät jalassa.Olisiko tuhkimolle osaa varattuna.

• jote..
        vaarivaari kirjoitti:

s/s Salmonellasti.

ei ku mittää tekemättömäks hovmieheks vua!

• PäiviPerho
        mielelläni kirjoitti:

tuhkimona mukaan,linnan tanssiaisiin kulta kengät jalassa.Olisiko tuhkimolle osaa varattuna.

...olla vaikkapa se hyvä haltijatar, joka taikois sulle ne vaunut? Olisko ideaa, jos käytettäis hunajamelonia kurpitsan sijaan, voisi toimi houkuttimena noille trubaduureille?

Onkohan muuten rinssistä kellään havaintoa?

• Pääsky64
        PäiviPerho kirjoitti:

...olla vaikkapa se hyvä haltijatar, joka taikois sulle ne vaunut? Olisko ideaa, jos käytettäis hunajamelonia kurpitsan sijaan, voisi toimi houkuttimena noille trubaduureille?

linnassa toisessa linnassa,kukkulalla jonne ajetaan hevosvaunuilla kiemurtelevaa tietä pitkin.
        Sinä olisit oikein kiltti prinssessa.Alkaiskohan joku äitipuoleksi ei varmaan kukaan.
        Ei ole ilkeitä täällä ollenkaan,ellei joku halua.!
        Miten pidetään tanssiaisia kun ei ole miehiä.
        Niin kiusallisia kun miehet ovatkin,jos ne puuttuvat niin voi surkeus.
        Mutta ole silti tuhkimo.

• Pääsky64
        PäiviPerho kirjoitti:

paremmat houkuttimet,ovat niin hyvälle tottuneet.Semmosia kun naisten linnoja on vain itämailla,eikä ne ole läheskään hauskoja.

Ritaritkin pitäisi olla ehdottomasti miehiä.
        Näkispä oikean ritarin,hevosen selässä.

Ritareilla pitää olla ylevät periaatteet ja niitä kyllä meidänkin keskustelu palstoilta löytyy.
        Mutta emme halua erotella eri arvoisiin,Kaikki ovat sopivia kaikeen.
        Oikeasti lyön pilkan seinään jos yksikin mies vielä ilmaantuu.
        Selemaa on huono sijoittaa ritarilinnaan se tuolla meluamisella kaiken romanttisen kaijottaa.
        Mutta paremman puutteessa se kävisi miehestä.
        Olkoot sitten linnan herra kun muut ei matki sen puhetta.

• *Satu
        Pääsky64 kirjoitti:

linnassa toisessa linnassa,kukkulalla jonne ajetaan hevosvaunuilla kiemurtelevaa tietä pitkin.
        Sinä olisit oikein kiltti prinssessa.Alkaiskohan joku äitipuoleksi ei varmaan kukaan.
        Ei ole ilkeitä täällä ollenkaan,ellei joku halua.!
        Miten pidetään tanssiaisia kun ei ole miehiä.
        Niin kiusallisia kun miehet ovatkin,jos ne puuttuvat niin voi surkeus.
        Mutta ole silti tuhkimo.

Adalmiinan helmi oli minun suosikkejani pikkutyttönä. Kun hän menetti helmensä lähteeseen, sen mukana hän menetti myös kauneutensa.

Tässä iässä se ei enää ole niin merkittävä menetys, että jos vastineeksi saa ymmärtäväisen ja viisaan sydämen, niin kuin Adalmiina sai, vaihtokauppa on hyvä!
        Sopiiko näin, Pääsky? :)

• Pääsky64
        *Satu kirjoitti:

Adalmiinan helmi oli minun suosikkejani pikkutyttönä. Kun hän menetti helmensä lähteeseen, sen mukana hän menetti myös kauneutensa.

Tässä iässä se ei enää ole niin merkittävä menetys, että jos vastineeksi saa ymmärtäväisen ja viisaan sydämen, niin kuin Adalmiina sai, vaihtokauppa on hyvä!

mutta eikö votaisi muutta että prinssessa pysyisi kauniina vaikka se helmi onkin pudonnut.
        Miksi ei kaunis ja hyvä voisi olla samassa ihmisessä.
        Emmekö me haluaisi nähdä joskus täydellistäkin.
        Tai ehkä ei ole rumaa jos on hyvä.
        Voiko hyvyydellä olla niin suuri vaikutus että alkaa näyttää kauniilta.
        Voit olla Adalmiina jos se kauneuden menetys ei sinua haittaa.Heti kun se alkaa haitata, täytyy pyytää hyvää haltijaa apuun.

Jos muu linnan väki haluaa kauniin prinssessan niin se pitää saada.

Voitte olla siskoksia.Huomaat sitten että ritarit kaselevat siskoasi ensin.

• *Satu
        Pääsky64 kirjoitti:

mutta eikö votaisi muutta että prinssessa pysyisi kauniina vaikka se helmi onkin pudonnut.
        Miksi ei kaunis ja hyvä voisi olla samassa ihmisessä.
        Emmekö me haluaisi nähdä joskus täydellistäkin.
        Tai ehkä ei ole rumaa jos on hyvä.
        Voiko hyvyydellä olla niin suuri vaikutus että alkaa näyttää kauniilta.
        Voit olla Adalmiina jos se kauneuden menetys ei sinua haittaa.Heti kun se alkaa haitata, täytyy pyytää hyvää haltijaa apuun.

Jos muu linnan väki haluaa kauniin prinssessan niin se pitää saada.

Voitte olla siskoksia.Huomaat sitten että ritarit kaselevat siskoasi ensin.

johon helmi oli kiinitetty, putosi lähteen syvyyteen. Hän ei kuitenkaan saanut rumuutta osakseen, hän vain menetti kauneutensa! Myös pitsinen ja volankeja pursuileva leninki katosi, ja tilalle tuli yksinkertainen, suora, vartaloa kauniisti myötäilevä leninki, Adalmiinallahan oli hyvä vartalo.

Minä tuollaisesta selkeälinjaisesta, vartaloa kevyesti myötäilevästä hamosesta pidänkin tosi paljon.

Kun siihen vielä lisätään nöyrä, viisas ja ymmärtäväinen sydän, niin puhutaan minun toiveroolistani!

Ei minua ehkä nykyisinkään täysin epäviisaana ja ymmärtämättömänä voi pitää, vai mitä sanoo Pääsky?

• Pääsky64
        *Satu kirjoitti:

johon helmi oli kiinitetty, putosi lähteen syvyyteen. Hän ei kuitenkaan saanut rumuutta osakseen, hän vain menetti kauneutensa! Myös pitsinen ja volankeja pursuileva leninki katosi, ja tilalle tuli yksinkertainen, suora, vartaloa kauniisti myötäilevä leninki, Adalmiinallahan oli hyvä vartalo.

Minä tuollaisesta selkeälinjaisesta, vartaloa kevyesti myötäilevästä hamosesta pidänkin tosi paljon.

Kun siihen vielä lisätään nöyrä, viisas ja ymmärtäväinen sydän, niin puhutaan minun toiveroolistani!

Ei minua ehkä nykyisinkään täysin epäviisaana ja ymmärtämättömänä voi pitää, vai mitä sanoo Pääsky?

niinkuin minä jotain tietäisin.On kuiten hauskaa olla tietävinäänkin.
        Ajattelin Adalmiinan ihailustasi että olet ojentautunut sen mukaan ja arvelin sinun saanen elämässä kaikkea hyvää.
        Sinulla on käsitys minkälainen haluaisit olla ja miten pukea mikä olisi sinun luonteesi mukaista.

Minä en ole löytänyt sopivaa muottia vaikka yrittäisin aina se jostain on väljä tai pitää ottaa pois jostain.
        Joudun sitten ansioni mukaan kestämään kolhut joita tulee.

Kestäisit rinnallesi prissessa siskon joka veisi sinun rakstettusikin.
        Kauniina hän saisi sen prinssin jonka sinä haluaisit.
        Sinä haluaisit enemmän siskon onnea ja kätkisit oman rakkautesi.
        Lopulta prinssi huomaisi sinun kauneutesi,kauniin vartalosi ja hyvän luonteesi.

• *Satu
        Pääsky64 kirjoitti:

niinkuin minä jotain tietäisin.On kuiten hauskaa olla tietävinäänkin.
        Ajattelin Adalmiinan ihailustasi että olet ojentautunut sen mukaan ja arvelin sinun saanen elämässä kaikkea hyvää.
        Sinulla on käsitys minkälainen haluaisit olla ja miten pukea mikä olisi sinun luonteesi mukaista.

Minä en ole löytänyt sopivaa muottia vaikka yrittäisin aina se jostain on väljä tai pitää ottaa pois jostain.
        Joudun sitten ansioni mukaan kestämään kolhut joita tulee.

Kestäisit rinnallesi prissessa siskon joka veisi sinun rakstettusikin.
        Kauniina hän saisi sen prinssin jonka sinä haluaisit.
        Sinä haluaisit enemmän siskon onnea ja kätkisit oman rakkautesi.
        Lopulta prinssi huomaisi sinun kauneutesi,kauniin vartalosi ja hyvän luonteesi.

mutta sinähän olet sieltä pohjoisesta, tietäjien sukua, ylimaallisten salaisuuksien ymmärtäjiä, - en kai muuten kysyisi.

Pääskyn oma rooli on jäänyt vielä arvoitukseksi?

Kerroit pitseistä ja rimssuista, volangeista...

Siis sinä olet se prinsessa, jolla kruunu pysyy päässä?
        Prinssi ratsastaa valkealla ratsullaan Pääskyprinsessan luo...
        Kaunis sana tuo Pääskyprinsessa!

Nyt vaan roolipuvun kaavat esiin, kesäinen juhla lähestyy!

Kysyin edellien viestini lopussa, eikö minussa nytkin ole hippunen viisautta ja ymmärtämystä, mutta en kyllä tarkoittanut, etteikö parantamisen varaa olisi, siksi minulle sopisi tuon kauneuden ja viisaan, nöyrän ja ymmärtäväisen sydämen välinen vaihto.

Nää on nyt vain mun mielipiteitäni....

• Pääsky64
        *Satu kirjoitti:

mutta sinähän olet sieltä pohjoisesta, tietäjien sukua, ylimaallisten salaisuuksien ymmärtäjiä, - en kai muuten kysyisi.

Pääskyn oma rooli on jäänyt vielä arvoitukseksi?

Kerroit pitseistä ja rimssuista, volangeista...

Siis sinä olet se prinsessa, jolla kruunu pysyy päässä?
        Prinssi ratsastaa valkealla ratsullaan Pääskyprinsessan luo...
        Kaunis sana tuo Pääskyprinsessa!

Nyt vaan roolipuvun kaavat esiin, kesäinen juhla lähestyy!

Kysyin edellien viestini lopussa, eikö minussa nytkin ole hippunen viisautta ja ymmärtämystä, mutta en kyllä tarkoittanut, etteikö parantamisen varaa olisi, siksi minulle sopisi tuon kauneuden ja viisaan, nöyrän ja ymmärtäväisen sydämen välinen vaihto.

Nää on nyt vain mun mielipiteitäni....

pohjoisen ja lapin ihmisistä ja se aina kummittelee siellä mielissä.
        Minä olen viisastuessa ylimaallisen jättänyt mahdillisimman vähälle.

Turhaan on alkaa muuttelemaan ,meilläkin pohjoiseen tulleista junan tuomista on omat käsitykset.
        On pätenyt yrittäjiin jotka ovat tullet kotiutuakseen ,mutta nähneet toivotttomaksi sen.

Vieläkin Akseli Gallen Gallelaa, siteeraten nauretaan ja kerrotaan vähemmän mukavaa etelästä tulleista.
        Katsotaan mutta ei ystävystytä.Eikä se tarvinnut olla etelästä meidän kylälle riitti kun oli Kittilästä tai Sallasta.

Toinen juttu se prinssessa.
        Joka on enimmän ajan ollut musta lammas ja tuntenut itsensä rumaksi ankanpoikaseksi,ei osaa sopeutua prinssessaksi.

Ihailla kyllä voi ja uneksia prinssistä,mutta kaikki on jollekkin toiselle kuuluvaa.
        Pääsky prinssessaa voisi ajatella,mutta se muistuttaa keskustelu palstojen pääskyä,alkaisi tulla arkiseksi.

Pukuja on mukava valmistaa.Samalla varata kartanon tapaisesta ruokailupaikka jossa voisi tanssiakkin.
        Saa olle omissakin puvuissa mutta onhan talvea aikaa valmistella kaunista ,missä haluaisi olla ja jota saattaa pitää sen jälkeenkin.

Saiskohan seurakunnalta retkeilukeskuksen jossa voi yöpyäkkin.

• reetta2
        Pääsky64 kirjoitti:

Turhaan on alkaa muuttelemaan ,meilläkin pohjoiseen tulleista junan tuomista on omat käsitykset.
        On pätenyt yrittäjiin jotka ovat tullet kotiutuakseen ,mutta nähneet toivotttomaksi sen.

Vieläkin Akseli Gallen Gallelaa, siteeraten nauretaan ja kerrotaan vähemmän mukavaa etelästä tulleista.
        Katsotaan mutta ei ystävystytä.Eikä se tarvinnut olla etelästä meidän kylälle riitti kun oli Kittilästä tai Sallasta.

Joka on enimmän ajan ollut musta lammas ja tuntenut itsensä rumaksi ankanpoikaseksi,ei osaa sopeutua prinssessaksi.

Ihailla kyllä voi ja uneksia prinssistä,mutta kaikki on jollekkin toiselle kuuluvaa.
        Pääsky prinssessaa voisi ajatella,mutta se muistuttaa keskustelu palstojen pääskyä,alkaisi tulla arkiseksi.

Pukuja on mukava valmistaa.Samalla varata kartanon tapaisesta ruokailupaikka jossa voisi tanssiakkin.
        Saa olle omissakin puvuissa mutta onhan talvea aikaa valmistella kaunista ,missä haluaisi olla ja jota saattaa pitää sen jälkeenkin.

Viel ehdinkö mukaan, oon matkoilla viivähtänyt Esmeralda? Viel muistatko mua kaukaa ajan takaa, oli silloin NotreDamen kellonsoittaja ystävä parhain mulle. Täss´ säkeitä operetista jotka lähellä on mua, ne kopsasin Googlesta luettavaks´muille:

"Esmeralda: Pyydä en mitään, tarpeeksi sain.
        Silti niin monet ei jaa onneain. Kansaa mun auta, kun sorretaan ain.
        Luulin, et kaikki on lapsia maan.
        Auta, oi Luoja, lapsia maan."

• En ymmärtänyt
        Pääsky64 kirjoitti:

Mitä hänestä?

• Pääsky64
        En ymmärtänyt kirjoitti:

Mitä hänestä?

pohjoisen ihmisen luonteen laadusta ja miten se suhtautuu etelästä tuleviin junan tuomiin ihmisiin.
        Sanoin ettei tarvitse olla etelästä.
        Meille tuli Sallasta ja Kittilästä ihminen asumaan,saman kohtelun sai.

• mikä satuolento on
        jote.. kirjoitti:

ei ku mittää tekemättömäks hovmieheks vua!

mielestään paras.Parasta ei löydy mutta jos muumimammalla on tyttö,niin se haluaisin olla koska olisi niin turvallista olla muumimamman ja sen perheen kanssa.Muumitalossa olisi hauskaa asua.

• reetta2
        mikä satuolento on kirjoitti:

mielestään paras.Parasta ei löydy mutta jos muumimammalla on tyttö,niin se haluaisin olla koska olisi niin turvallista olla muumimamman ja sen perheen kanssa.Muumitalossa olisi hauskaa asua.

Ilman muuta Adalmina, sadussa kiehtoo vertaus Haltiattarien Sinettären ja Rusottaren kumminlahjoista Adalmiinalle.
        Rusotar antaa lahjaksi helmen joka tuottaa kauneutta, rikkautta ja viisautta, jos helmi katoaa hän menettää nuo lahjat.
        Sinetär menetyksen jälkeen antaa hyvän ja nöyrän sydämen.
        Adalmiina huomaa, hyväsydäminen voi olla köyhänäkin rikas, kovasydäminen rikas on taas köyhääkin köyhempi.
        Ihmisenä olemisen taitoa opettava satu.

• Pääsky64
        reetta2 kirjoitti:

Ilman muuta Adalmina, sadussa kiehtoo vertaus Haltiattarien Sinettären ja Rusottaren kumminlahjoista Adalmiinalle.
        Rusotar antaa lahjaksi helmen joka tuottaa kauneutta, rikkautta ja viisautta, jos helmi katoaa hän menettää nuo lahjat.
        Sinetär menetyksen jälkeen antaa hyvän ja nöyrän sydämen.
        Adalmiina huomaa, hyväsydäminen voi olla köyhänäkin rikas, kovasydäminen rikas on taas köyhääkin köyhempi.
        Ihmisenä olemisen taitoa opettava satu.

enää hakeä prinssessaa.Sinä olet prissessa Adalmiina se on niin.

Minä olen ajatellut että haluaiain olla Ruotsin Kuningtar Silvia.
        Mies kyllä ehdotti että olisin Katariina Suuri.
        Ei ole tietoa siitä eikä kiinnosta.
        Minä ole aina ihaillut kunungatar Silviaa.

• 'Satu
        Pääsky64 kirjoitti:

enää hakeä prinssessaa.Sinä olet prissessa Adalmiina se on niin.

Minä olen ajatellut että haluaiain olla Ruotsin Kuningtar Silvia.
        Mies kyllä ehdotti että olisin Katariina Suuri.
        Ei ole tietoa siitä eikä kiinnosta.
        Minä ole aina ihaillut kunungatar Silviaa.

Huomasitte varmaan, että sen jo valitsin roolikseni!

Onhan niitä muita satuhahmoja pilvin pimein,
        sekä tietenkin todellisiakin, kuten tuo Silvia.

Vai mitä mieltä on idean keksijä, Pääsky? :))

• *Satu
        'Satu kirjoitti:

Huomasitte varmaan, että sen jo valitsin roolikseni!

Onhan niitä muita satuhahmoja pilvin pimein,
        sekä tietenkin todellisiakin, kuten tuo Silvia.

Vai mitä mieltä on idean keksijä, Pääsky? :))

Ainakin minun puolestani.
        Enkä sitä paitsi ehkä sittenkään ehdi mukaan lainkaan, niin että vapaana taas !

• Pääsky64
        *Satu kirjoitti:

Ainakin minun puolestani.
        Enkä sitä paitsi ehkä sittenkään ehdi mukaan lainkaan, niin että vapaana taas !

onhan vielä vuosia jöljellä.Ei ole pakko olla livenä voi näinkin.
        Adalmiinan ihannointi on yllättävää.
        Onhan se mukava kun on omat hyvät haltijat,saa toivoa muulloinkin mitä haluaa.
        Kaikilla on halu olla hyvä ja viisas.

Melkein kuin Sheikillä saa mitä haluaa,harvemmin sillä on hyvyyttä ja viisautta.
        Minä haluan olla yhtä kaunis kun Silvia ja järkevä ja tarmokas.Kaunis linna,ihania pukuja määrättömästi.Ihanat lapset ja mieskin menettelee.
        Kyllä Satu on Adalmiina ehtiihän tässä olla.Saa olla kaksi samanlaista prinssessaa.Kyllä teistä jotain eroavaisuuksia löytyy,ettei toiset sekoita,luonteestatoinen on vilkas ja toinen hiljainen.

• Pääsky64 kirjoitti:

onhan vielä vuosia jöljellä.Ei ole pakko olla livenä voi näinkin.
        Adalmiinan ihannointi on yllättävää.
        Onhan se mukava kun on omat hyvät haltijat,saa toivoa muulloinkin mitä haluaa.
        Kaikilla on halu olla hyvä ja viisas.

Melkein kuin Sheikillä saa mitä haluaa,harvemmin sillä on hyvyyttä ja viisautta.
        Minä haluan olla yhtä kaunis kun Silvia ja järkevä ja tarmokas.Kaunis linna,ihania pukuja määrättömästi.Ihanat lapset ja mieskin menettelee.
        Kyllä Satu on Adalmiina ehtiihän tässä olla.Saa olla kaksi samanlaista prinssessaa.Kyllä teistä jotain eroavaisuuksia löytyy,ettei toiset sekoita,luonteestatoinen on vilkas ja toinen hiljainen.

että jos ensi kesä on sitä luokkaa, en ehdi mitään muuta!

Siksi hyppäsin jo kyydistäsi, mutta kiitos, oli kivaa!

Hyvää jatkoa!

• reetta2
        satu kirjoitti:

Hyvää jatkoa!

En tsekannut kovin tarkkaan viestejä joten erehdyin mainitsemaan saman Adalmiinan. Jää leikkiin tai et olet etuoikeutettu Adalmiina, voin olla Esmeralda. Esmeralda oli kulkija kaukainen, joka ystävystyi Notre Damen kellonsoittajan kanssa. Olen siis Esmeralda kaikkine rimpsuineni.

• Pääsky64
        satu kirjoitti:

Hyvää jatkoa!

tavarat kesän.Ei silti tiedä mihin kerkiää.
        Sadulla alkoi puvun teko tietenki hirvittää.

Jos ei mene tämän edemmäs voi silti miettiä mitä olisi olla kuka haluaisi,vähän aikaakin.

Jörö-Jukka ei taida olla kenenkään mieleen.

• Pääsky64
        Pääsky64 kirjoitti:

tavarat kesän.Ei silti tiedä mihin kerkiää.
        Sadulla alkoi puvun teko tietenki hirvittää.

Jos ei mene tämän edemmäs voi silti miettiä mitä olisi olla kuka haluaisi,vähän aikaakin.

Jörö-Jukka ei taida olla kenenkään mieleen.

olisi pikkutyttöjen leikki,niin selvästi Sadun sanat olisi,en ala kun en saa olla Adalmiina.

Uskon kuiten että alkoi tulla taakaksi jo tuo rooli.
        Niin helposti kaikki muuttuu työksi jos alkaa suunnitella tarmokkaasti.
        Minulla on kuitenkin semmonen tyyli että en välitä miten se menee,menkööt vaikka penkin alle.

Kuningatar Sofia ei ole kyllä sellainen että minulla on paljon oppimista.
        Kielenkäyttö on toinen joka pitää uusia.
        Sofia ei puhu rumia niinkuin minulla saattaa näin vanhana tulla en nuorempana sanonut.

• assu passu
        *Satu kirjoitti:

niin minunkin

• sessa
        *Satu kirjoitti:

jaa, maikkarin sivuilla on noita testejä ja jonku kuningatartestin mukaan olin tuo Adalmiina, testaa oletko sinäkin:)

• Katleija

Meikäläinen mietti kovasti meniskö tarjoamaan itseään tuonne Keskiajan markkinoille, vaikka roviolla poltettavan noidan rooliin. Täällä oli nimittäin taas ilmoitus, että 120 immeistä tarvitaan esittämään sitä keskiajan rahvasta. Meni tuo ilmoittautumisaika ohi viime viikolla. Minä olisin kyllä sopinut näön ja käytöksen puolesta. Ronskit tavathan niillä siihen aikaan oli.

• Pääsky64

niin hirveitä puhu.Tarvitsivat kuvauksiin vai.Sinäkö ronski ei se ole sinun tapaistasi,sinähän hommasit sen risteilynkin.

On linnassa pehtoorikin jonkinlainen talouspäällikkö, miksei se nykyaikana voisi olla nainenkin.
        Ja pakkohan tässä on naisissa pärjätä kun miehet kattelee ironisesti,oppinut täällä uuden sanan.
        Jos olisit se orkanisaattori,uusi nimitys,siihen aikaan ne sai kerätä omaan pussiinkin samalla.Saat kyllä olla niin kaunis nainen kun vain osaat ja itsesi tällätä.Niillä konsteilla ovat ennen ja nykyäänkin mies riepuja käyttäneet hyväkseen.

• mies niin olisin
        Pääsky64 kirjoitti:

niin hirveitä puhu.Tarvitsivat kuvauksiin vai.Sinäkö ronski ei se ole sinun tapaistasi,sinähän hommasit sen risteilynkin.

On linnassa pehtoorikin jonkinlainen talouspäällikkö, miksei se nykyaikana voisi olla nainenkin.
        Ja pakkohan tässä on naisissa pärjätä kun miehet kattelee ironisesti,oppinut täällä uuden sanan.
        Jos olisit se orkanisaattori,uusi nimitys,siihen aikaan ne sai kerätä omaan pussiinkin samalla.Saat kyllä olla niin kaunis nainen kun vain osaat ja itsesi tällätä.Niillä konsteilla ovat ennen ja nykyäänkin mies riepuja käyttäneet hyväkseen.

nalle karhu koska kaikki pitävät nallesta.Minua halittaisi ja pidettäisi hyvänä.Mutta jos ihmisistä niin joku arabisheikki joka saisi tehdä mitä vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2376
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82