Teinixit on pérsééstä.

Ketunpentu

ÄRSYTTÄÄ! -.- Kun kaikki on niin ihQua ja raxupoxua on sitten kaikki. MIKSEIVÄ TEINIT VOISI OPETELLA KIRJOTTAMAAN KUNNOLLISTA SUOMEN KIELTÄ?! Ärsyttää. Varmaan viiden minuutin välein tulee viesti "voittex tulla mun huoneeseen, siellä on niin ihQ ne n raxui ja poxui jotka tulee, niiq." Joojoojoo sanokaa vaan että mä liioittelen. Mutta niin no teinixin käyttäjätkin tekevät! -.-
Kaivakaa vaikka se ykkösluokan lukukirja esilleSanassa "Miksi" loppuosa on "ksi", ei "x" ja sama "siksi" :ssä. Ja muissakin. "IhQ" :han olisi ihkuu, ja siinä olisi YLIMÄÄRÄINEN UU PERÄSSÄ! >:DD Olen yhä pilkunviilaaja. >:P Tiedetään. Mutta kuitenkin. Opetelkaa ja mielellään voisitte oppiakin. -.-

14

802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teini93

xD ihqd44 p15515 m@ 00n!!!1

• Se on oikeastin rasittavaa kun kaikki käyttää sitä teinix kieltä myös mun kamut.
      Otta hermoon kun ne ei voi puhua oikeaa kieltä vaan jtn paskaa teinix kieltä.

• sadad

hanki elämä

• RoskaMan

Teinixit on ärsyttäviä. EX ONKI VÄHÄ NIINQ IHQ HU0NE? TOSI IHQ!!!!!!!11111 TuUx MuN HuOnEeSeEn? Se On ToSi IhQ!!1111111

Tollasta se siis on. Voisi kirjoittaa tavallista tekstiä, niinkuin esimerkiksi minä kirjoitan. Ja, se on myös ärsyttävää, että jotkut täällä sanoo:

Noniin kaikki teinixit, ottakaas suomen sanakirjat esille!

Se voi olla vähän ärsyttävää. Mutta en silti hauku ketään. Haluaisin vain, että kaikki voisivat lukea paremmin viestejä ja saada sitten varmemmin vastauksen. Kannattaa kirjoittaa kunnolla! Joku joka ei osaa "teinixkieltä", voi luulla että on joku erimaalainen tai sitten joitakin koodeja johonkin. Eli, hyvästä tekstistä saa paremmin selvää. Hymiöt eivät tietenkään ole teinixkieltä, kuten jotkut luulevat.

• Ketunpentu

Jepjepjepjepjep. Oon lähes kaikkien kanssa samaa mieltä.

• Lol
        Ketunpentu kirjoitti:

Jepjepjepjepjep. Oon lähes kaikkien kanssa samaa mieltä.

Alax mullex vittuillex IhqUUU!

Siis tuo on v*tuttavaa. Vaikka habboa en pelaa, niin joka paikkaan änkeää tommosia pieniä ******ja. Tuli purkauduttua.... Sori. :D

• AntiTeini
        Lol kirjoitti:

Alax mullex vittuillex IhqUUU!

Siis tuo on v*tuttavaa. Vaikka habboa en pelaa, niin joka paikkaan änkeää tommosia pieniä ******ja. Tuli purkauduttua.... Sori. :D

mutta kyllä tuosta enemmän selvää saa kuin amerikkalaisista, zomg w8 r u h8 me?

• tohru

"X"sanan perässä on sen takia että se olisi lyhenteenä "ksi" sanalle. Myös "q" sana vastaa "ku" sanaa.Onhan se rasittavaa pakko myöntää. 2 vuotta sitten "q" ja "x" eivät olleet käytössä, puhumattakaan iso/pieni kirjain käytöstä. Mistä siis tämä koko juttu on lähtenyt?

Luulen että se on lähtenyt pienestä jegistä/porukasta,jotka ovat alkaneet levittämään sanaa "x/q" lyhenteistä IRL:issä ja netissä. Kun asia on laajentunut ympäri suomea se on alkanut ärsyttämään ihmisiä, eritoten näitä jotka "eivät ole pissiksiä/teinixiä". Niinpä näille jotka käyttävät "pissis/teinix" kieltä on keksitty oma haukkuma sana.

• pritnii

"Ksi" on korvattu kirjaimella "X" jo suunnilleen silloin, kun vanhempamme ovat olleet nuoria.

Riippuu tietenkin vanhempien iästä..

..Mutta vanha juttu jokatapauksessa.

"Q" taitaa sitten olla vähän uudempia keksintöjä, tai en kyllä tiedä..

• tohru
        pritnii kirjoitti:

"Ksi" on korvattu kirjaimella "X" jo suunnilleen silloin, kun vanhempamme ovat olleet nuoria.

Riippuu tietenkin vanhempien iästä..

..Mutta vanha juttu jokatapauksessa.

"Q" taitaa sitten olla vähän uudempia keksintöjä, tai en kyllä tiedä..

Ainakaan minun korviini ei ole "x" tai "q" kantautunut ennenkuin viime vuonna.Mutta se siitä, meni vähän ot:ksi.

• Wiw

"MIKSEIVÄ TEINIT VOISI OPETELLA KIRJOTTAMAAN KUNNOLLISTA SUOMEN KIELTÄ"

Tämä lause kiinnitti huomioni. Teinit? Teinit ja teinixit ovat ihan eri asia. Teini käsitetään nykyaikana lähinnä murrosikäiseksi nuoreksi, mutta teinix on myös tällainen, mutta asenne ja aatteet ovat omanlaisensa. Teinejä on monenlaisia, toiset kannattavat heistä punk-aatetta ja toiset pissismiä ja toiset taas jotain ihan muuta.
      Ja kaikki teinit opiskelevat (tai ainakim heidän täytyisi opiskella) kunnollista suomen kieltä koulussa.

Nyt meni taas ihan offtopiciksi. :>

• spooky

mix oot täällä jos toi mix puhe ärsyttää alä takerru pikku seikkoihi oon muute aika ihq

• Orava

Pisteistä tulee pilkkuja kun niitä viilataan.
        Olen muuten samaa mieltä, kirjakieli kannattaa.
        Teinixit painukoot sinne mistä tulikin.

• kiropuhe

Entäs sitte kiroilu ``vittu kun mää aamulla menin vitun kouluun´´ ei tollai vaan sillonku suututtaa ni sillon voi sanoo ``vittu saatana mun varvas´´
      mut vaan sillo jos on oikeesti jotain huonosti. tai sit jossain vitseissä voi käyttää kirosanoi kyl sitä pitää vähänny tunteita purkaa.

Ja sit toi teinix asia no kyl se vähän vituttaa kun
      onpa ihQ mix sää teit senx kyl sitä voi sanoo et miks mut ei kirjottaa et mix kyl määki sanon aina
      jotain et ``kyl´´ joka tarkottaa kyllä mut se on murretta. tähän on ihan peace of shit juttu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3784
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3395
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2751
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2408
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1859
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1769
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1736
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1397
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1198
    Aihe