Onko oikeesti olemassa järkeviä feministejä jossakin?

Arnold

Onko jossakin oikeasti järkeviä ja asiallisia feministejä? Miten hyvin tämän palstan naiskirjoittajat edustavat feministiä?

Olen käynyt tänään läpi useamman naisen tekevän avauksen ja ne ovat järjestään kaikki olleet hyvin vihamielisiä miehiä kohtaan. Niillä ei ole mitään tekemistä feminismin kanssa. Feministit purkavat täällä miesvihaansa, koska eivät sitä muualla pysty tekemään. Tai sitten he tarvitsevan vihollisekseen miehen, koska ilman miehiä ei ole feminismiä.

Yksi oudoimmista avauksista oli Jöröjukan avaus, jossa hän hihkui Ruotsin voittoa Suomesta lätkässä. Jos maailmassa on oikeasti asiallisia ja järkeviä feministejä, niin mikä mahtaisi olla heidän näkemyksensä tuollaisiin kirjoituksiin? Entä sitten avaus: "miksi miehet eivät osaa rakastella". Se kuvastaa täydellistä pettymystä miehiin ja heidän seksuaalisiin kykyihinsä. Se nainen siis ei ole koskaan nauttinut seksistä miehen kanssa. Jos on lesbo, niin ei siitä miehiä kannata syyttää. Jos taas on hetero, niin mahtaa se olla kurjaa, kun ei saa tyydytystä miehestä. Ehkä ongelmana on miesviha?

Palstan feministit eivät jää koskaan sanattomiksi, aina he voivat kuitata mieskirjoittajan sanomiset pienimunaisuutena tai homoutena. Yritä siinä nyt sitten rakentaa jotakin keskustelua.

Mutta, jotta sanomiseni ei jäisi ilman katetta, niin tsekkaa vaikka viimeiset 20 naisten tekemää avausta, laske miten moni niistä on asiallista ja miten moni niistä ei mollaa miehiä jollakin tavalla. Onko siinä feminismin ydin?

74

2817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molemmat puolet

"Entä sitten avaus: "miksi miehet eivät osaa rakastella". Se kuvastaa täydellistä pettymystä miehiin ja heidän seksuaalisiin kykyihinsä. Se nainen siis ei ole koskaan nauttinut seksistä miehen kanssa. Jos on lesbo, niin ei siitä miehiä kannata syyttää. Jos taas on hetero, niin mahtaa se olla kurjaa, kun ei saa tyydytystä miehestä. Ehkä ongelmana on miesviha? "

Tai sitte ongelma vain on että niin monet miehet ovat onnettomia räpeltäjiä ja sählääjiä sängyssä.

• yhtä tärkeää

Onko se miehen ongelma? Pääasia on että molemmat nauttivat: Sekä mies että muna

• palstaan kyllästynyt

Katso noita aloituksia ja laske niistä kuinka monessa tarkoituksena on vain haukkua naisia tai feministejä. Naisten aloituksia on varmaan määrällisesti vähemmän kun taas noita sovinistisia ja selkeitä v****ilu viestejä miehiltä on suurin osa. Kuvitteletko todella että joku jaksaa tällaisessa naisvihaisessa ilmapiirissä yrittää jotain asiallista ja järkevää keskustelua kun vastauksena on aina "haista p***a femakko".

• Arnold

mutta feministi edustaa naisia ja haluaa tulla vakavasti otetuksi. Sovinistien avaukset voi jättää omaan arvoonsa niin kuin kaikki kai tekevätkin, mutta entä sitten nämä feministit? Haluavatko he tulla niputetuksi samaan nippuun sovinistien kanssa. Siis miksi feministien kirjoitukset tihkuvat niin paljon miesvihaa? Oletko sinä muuten avannut miesvihajuttu täällä? Onko se tuottanut sinulle tyydytystä?

En muuten huomannut "haista p***a femakko yhtäkään tällaista vastausta.

• aloituksia
        Arnold kirjoitti:

mutta feministi edustaa naisia ja haluaa tulla vakavasti otetuksi. Sovinistien avaukset voi jättää omaan arvoonsa niin kuin kaikki kai tekevätkin, mutta entä sitten nämä feministit? Haluavatko he tulla niputetuksi samaan nippuun sovinistien kanssa. Siis miksi feministien kirjoitukset tihkuvat niin paljon miesvihaa? Oletko sinä muuten avannut miesvihajuttu täällä? Onko se tuottanut sinulle tyydytystä?

En muuten huomannut "haista p***a femakko yhtäkään tällaista vastausta.

Miehet edustavat miehiä. Miksi miehet vihaavat naisia? Miksi naisten pitäisi tyytyä täällä päätä paijailemaan?

• ex--lotta

Voitko nyt rehellisesti väittää, että palstan mieskirjoittajat pyrkisivät pääsääntöisesti rakentamaan ns. hyvää keskustelua? Itse olen törmännyt varsin törkeisiin ja kaikkea muuta kuin asioihin keskittyviin keskustelijoihin ja sanoisin, että nuo tuollaiset keskusteluun pyrkivät kirjoittajat ovat harvassa, valtaosa haluaa vain laukoa omasta mielestään näppäriä ja usein varsin halventavia kommenttejaan.

Itse olen pyrkinyt pitämään sen linjan, että asialliseen viestiin vastaan asiallisesti, mutta asiattomiin ja alatyylisiin viesteihin/kirjoittajille koen olevani oikeutettu vastaamaan samalla tyylillä. Jotenkin vain tuntuu, että feministikirjoittajilta edellytetään tällä palstalla jotain mestariluokan kärsivällisyyttä. Ja heti jos feministikirjoittaja hermostuu vastakirjoittajan ala-arvoisiin viesteihin ja vastaa samalla mitalla, nousee hirvittävä metakka siitä kuinka feministit vain haastavat riitaa jne. jne.

"Mutta, jotta sanomiseni ei jäisi ilman katetta, niin tsekkaa vaikka viimeiset 20 naisten tekemää avausta, laske miten moni niistä on asiallista ja miten moni niistä ei mollaa miehiä jollakin tavalla. Onko siinä feminismin ydin?"

Katsoppa huviksesi 20 miehen tekemää avausta ja laske moniko niistä on asiallisia? Mielestäni on turha odottaa toisen osapuolen vaikenemista ja jatkuvaa ystävällisyyttä jos toiselta laidalta tulee vain niin sanotusti paskaa niskaan.

• Jouko

Sinun ja Narin keskusteluista olen huomannut, että sinä enemmänkin menet henkilökohtaisuuksiin. En ole Narin huomannut sanovan sinusta esim: Voi pikkuista, höhlä akkeli, etkö sinä ollenkaan tajua jne. Eli sinun mielestäsi Nari ei rakentanyt asiallista keskustelua? Itse sain sen kuvan, että yritit lokaamalla Naria saadfa hänet provosoitumaan, että asiasta ei olis tarvinnut keskustella sivistyneesti. Mene ja tiedä.

• Jouko 2
        Jouko kirjoitti:

Sinun ja Narin keskusteluista olen huomannut, että sinä enemmänkin menet henkilökohtaisuuksiin. En ole Narin huomannut sanovan sinusta esim: Voi pikkuista, höhlä akkeli, etkö sinä ollenkaan tajua jne. Eli sinun mielestäsi Nari ei rakentanyt asiallista keskustelua? Itse sain sen kuvan, että yritit lokaamalla Naria saadfa hänet provosoitumaan, että asiasta ei olis tarvinnut keskustella sivistyneesti. Mene ja tiedä.

Minä taas olen huomannut täysin päinvastaista. Nari ehkä tekee nuo henkilökohtaiset viittaukset paljon kierommin ja peitellen, joten niitä on ehkä vaikeampi huomata. Hän myös alkaa todella nopeasti vääristelemään toisen sanomisia ja ymmärtää asiat tahallaan väärin, jotta toinen hermostuisi.
        Narin käsitys asiallisesta keskustelusta on sellainen, että kaikki ovat hänen kanssaan samaa mieltä, Jos joku esittää eriävän mielipiteen, leimaa Nari tämän heti kaksinaismoralistiseksi ja sokeaksi tosiasioille.

• Jouko3
        Jouko kirjoitti:

Minä puolestani sain sellaisen kuvan, että molemmat kirjoittajat menivät henkilökohtaisuuksiin ja yrittivät tahallaan ärsyttää toisia. Mielestäni kumpikaan ei onnistunut keskustelemaan sivistyneesti tai pyrkinyt rakentamaan järkevää keskustelua.

Ystäväni jouko4 oli kuitenkin sitä mieltä, että hänen mielestään narin ja lotan keskustelu täytti kaikki sivistyneen keskustelun tunnusmerkit, mutta mene ja tiedä.

• Jack

Lotta, minun täytyy sanoa, että taidamme elää kostonkierteessä. tämä kenttä muistuttaa Lähi-Itää tai Pohjois-Irlantia, jossa kostetaan toisen aloittamat ilkeydet. Se on kuin oikeutettua väkivaltaa. Minä en nyt tiedä noista kirjoitusten määristä, mutta olen alustajan kanssa samaa mieltä siinä, että sovinistit eivät edusta mitään tai ketään ja feministit sanovat edustavansa tasa-arvoa ja naisia siinä sivussa. Minustakin tässä tarkastelussa ne miesten jutut voi jättää omaan arvoonsa, mutta voiko naistenkirjoituksista luettavaa miesvihaa pitää virallisena feminisminä? Voiko niiden perusteella vetää johtopäätöksiä siitä, mitä feministit edustavat ja haluavat?

• ex--lotta
        Jack kirjoitti:

Lotta, minun täytyy sanoa, että taidamme elää kostonkierteessä. tämä kenttä muistuttaa Lähi-Itää tai Pohjois-Irlantia, jossa kostetaan toisen aloittamat ilkeydet. Se on kuin oikeutettua väkivaltaa. Minä en nyt tiedä noista kirjoitusten määristä, mutta olen alustajan kanssa samaa mieltä siinä, että sovinistit eivät edusta mitään tai ketään ja feministit sanovat edustavansa tasa-arvoa ja naisia siinä sivussa. Minustakin tässä tarkastelussa ne miesten jutut voi jättää omaan arvoonsa, mutta voiko naistenkirjoituksista luettavaa miesvihaa pitää virallisena feminisminä? Voiko niiden perusteella vetää johtopäätöksiä siitä, mitä feministit edustavat ja haluavat?

Voit hyvinkin olla osittain oikeassa, väistämättä sitä muodostaa joidenkin kirjoittajien teksteistä ja sanomisista tietynlaisen mielikuvan, ja heille vastaa sitten ehkä kärkkäämin kuin muille.

"Minustakin tässä tarkastelussa ne miesten jutut voi jättää omaan arvoonsa, mutta voiko naistenkirjoituksista luettavaa miesvihaa pitää virallisena feminisminä? Voiko niiden perusteella vetää johtopäätöksiä siitä, mitä feministit edustavat ja haluavat?"

Mitä tulee tuohon miesvihaan, niin en ole sitä kovin monessa viestissä huomannut. Jos joku kirjoittaa provosointimielessä jotain selkeästi miesvihaa puhkuvia viestejä, niin eikö ne tulisi yhtä lailla jättää omaan arvoonsa kuten sovinistien viestit?

Pohjimmilttaan täällä jokainen kirjoittaja edustaa vain ja ainoastaan itseään. Tämä ei ole mikään virallinen "feministinen äänitorvi", jossa kerrottaisiin jotain yhdessä sovittuja asioita, vaan jokainen kirjoittaa omia mielipiteitään ja omista lähtökohdistaan. Kannattaa myös muistaa, että vaikka "miehet ovat sikoja"-viestin lähettäjänä lukisi Liisa38V, niin yhtähyvin viestin takana voi olla Lasse15V.

• Jack
        ex--lotta kirjoitti:

Voit hyvinkin olla osittain oikeassa, väistämättä sitä muodostaa joidenkin kirjoittajien teksteistä ja sanomisista tietynlaisen mielikuvan, ja heille vastaa sitten ehkä kärkkäämin kuin muille.

"Minustakin tässä tarkastelussa ne miesten jutut voi jättää omaan arvoonsa, mutta voiko naistenkirjoituksista luettavaa miesvihaa pitää virallisena feminisminä? Voiko niiden perusteella vetää johtopäätöksiä siitä, mitä feministit edustavat ja haluavat?"

Mitä tulee tuohon miesvihaan, niin en ole sitä kovin monessa viestissä huomannut. Jos joku kirjoittaa provosointimielessä jotain selkeästi miesvihaa puhkuvia viestejä, niin eikö ne tulisi yhtä lailla jättää omaan arvoonsa kuten sovinistien viestit?

Pohjimmilttaan täällä jokainen kirjoittaja edustaa vain ja ainoastaan itseään. Tämä ei ole mikään virallinen "feministinen äänitorvi", jossa kerrottaisiin jotain yhdessä sovittuja asioita, vaan jokainen kirjoittaa omia mielipiteitään ja omista lähtökohdistaan. Kannattaa myös muistaa, että vaikka "miehet ovat sikoja"-viestin lähettäjänä lukisi Liisa38V, niin yhtähyvin viestin takana voi olla Lasse15V.

No mutta eikö se ole melkoista vittuilua molemmin puolin. Mutta, mutta... haluatko sanoa, että "feministien" miehiä mollaavat tekstit pitää niputtaa samaan nippuun sovinistien juttujen kanssa? Rinnastaisitko sinäkin heidän (kuten minä) samaan kastiin?

Jos et ole huomannut miesvihaa viesteissä, niin ehkä se on sitten niin, että se mitä muut pitävät vihana, sinä pidät normaalina asenteena vai miten sen kanssa mahtaa olla?

Yhtä hyvin noi räikeimmät sovinistijutut voivat olla feministien provoja, koska he tarvitsevat vihollisen. Minunkin nimissäni on tehty esim. alustus "kaikki naiset seksiorjiksi". Kyse on taas siitä, miten objektiivisesti haluat asioita arvioida? Tekeekö niitä provoja vain miehet vai sekä miehet että naiset. Sinä lähdit siitä oletuksesta (luonnollisesti) että niitä tekee vain 15 v. pojat.

• ex--lotta
        Jack kirjoitti:

No mutta eikö se ole melkoista vittuilua molemmin puolin. Mutta, mutta... haluatko sanoa, että "feministien" miehiä mollaavat tekstit pitää niputtaa samaan nippuun sovinistien juttujen kanssa? Rinnastaisitko sinäkin heidän (kuten minä) samaan kastiin?

Jos et ole huomannut miesvihaa viesteissä, niin ehkä se on sitten niin, että se mitä muut pitävät vihana, sinä pidät normaalina asenteena vai miten sen kanssa mahtaa olla?

Yhtä hyvin noi räikeimmät sovinistijutut voivat olla feministien provoja, koska he tarvitsevat vihollisen. Minunkin nimissäni on tehty esim. alustus "kaikki naiset seksiorjiksi". Kyse on taas siitä, miten objektiivisesti haluat asioita arvioida? Tekeekö niitä provoja vain miehet vai sekä miehet että naiset. Sinä lähdit siitä oletuksesta (luonnollisesti) että niitä tekee vain 15 v. pojat.

"No mutta eikö se ole melkoista vittuilua molemmin puolin. Mutta, mutta... haluatko sanoa, että "feministien" miehiä mollaavat tekstit pitää niputtaa samaan nippuun sovinistien juttujen kanssa? Rinnastaisitko sinäkin heidän (kuten minä) samaan kastiin?"

Jos joku kirjoittaa selkeästi vain provosointimielessä kirjoitettuja viestejä, joissa kerrotaan että "miehet ovat idiootteja", "miehille raippaa" ym. tämän tyyppistä, niin kyllä mielestäni nämä voi jättää aivan omaan arvoonsa kuten sovinistienkin viestit.

"Jos et ole huomannut miesvihaa viesteissä, niin ehkä se on sitten niin, että se mitä muut pitävät vihana, sinä pidät normaalina asenteena vai miten sen kanssa mahtaa olla?"

Osaisitko antaa jonkin esimerkin, missä mielestäsi esiintyy miesvihaa? Ymmärrät varmaan, että on melko vaikea tietää, mitä sinä käsität miesvihaa sisältävällä tekstillä. Itse olen nimittäin törmännyt varsin usein tällä palstalla siihen, että kun esim. kirjoittaa, että "lastenhoito on järjestettävä tasa-arvoisemmin" niin monesti saa vastaukseksi että "mikä miesvihaaja sinä olet". Eli tämä miesviha-käsite tarkoittaa monille jotain aivan muuta kuin mitä minulle.

"Sinä lähdit siitä oletuksesta (luonnollisesti) että niitä tekee vain 15 v. pojat."

Äläpäs nyt hätäile. En lähtenyt "luonnollisesti" tästä olettamuksesta (tiedän hyvin että näitä tekee varmasti niin miehet kuin naiset) vaan laitoin esimerkin noin päin, koska kyseessä oli nimenomaan miesvihaa sisältävien viestien käsittely, jolloin on todennäköisempää, että asetelma on provoviestissä noin päin.

• ex--lotta
        ex--lotta kirjoitti:

"No mutta eikö se ole melkoista vittuilua molemmin puolin. Mutta, mutta... haluatko sanoa, että "feministien" miehiä mollaavat tekstit pitää niputtaa samaan nippuun sovinistien juttujen kanssa? Rinnastaisitko sinäkin heidän (kuten minä) samaan kastiin?"

Jos joku kirjoittaa selkeästi vain provosointimielessä kirjoitettuja viestejä, joissa kerrotaan että "miehet ovat idiootteja", "miehille raippaa" ym. tämän tyyppistä, niin kyllä mielestäni nämä voi jättää aivan omaan arvoonsa kuten sovinistienkin viestit.

"Jos et ole huomannut miesvihaa viesteissä, niin ehkä se on sitten niin, että se mitä muut pitävät vihana, sinä pidät normaalina asenteena vai miten sen kanssa mahtaa olla?"

Osaisitko antaa jonkin esimerkin, missä mielestäsi esiintyy miesvihaa? Ymmärrät varmaan, että on melko vaikea tietää, mitä sinä käsität miesvihaa sisältävällä tekstillä. Itse olen nimittäin törmännyt varsin usein tällä palstalla siihen, että kun esim. kirjoittaa, että "lastenhoito on järjestettävä tasa-arvoisemmin" niin monesti saa vastaukseksi että "mikä miesvihaaja sinä olet". Eli tämä miesviha-käsite tarkoittaa monille jotain aivan muuta kuin mitä minulle.

"Sinä lähdit siitä oletuksesta (luonnollisesti) että niitä tekee vain 15 v. pojat."

Äläpäs nyt hätäile. En lähtenyt "luonnollisesti" tästä olettamuksesta (tiedän hyvin että näitä tekee varmasti niin miehet kuin naiset) vaan laitoin esimerkin noin päin, koska kyseessä oli nimenomaan miesvihaa sisältävien viestien käsittely, jolloin on todennäköisempää, että asetelma on provoviestissä noin päin.

Vielä liittyen tuohon väärällä nimimerkillä kirjoitteluun:

Tässä muuten näkee hyvin tuon kuvaamasi muna-kana sotatilanteen. Odotat heti minusta pahinta, joten tulkitset tekstini mahdollisimman negatiivisesti, jolloin vetämäsi johtopäätökset ovat täysin vääriä.

Tämä tällainen hankaloittaa kyllä asiallisen keskutelun syntymistä, mutta toisaalta moista ilmiötä on käytännössä melko vaikea täysin karsia poiskaan.

• Jack
        ex--lotta kirjoitti:

Sorry, en malttanut olla käyttämättä tuota poikamaista "oivallustani" tuossa otsikossa, toivottavasti et suuttunut :)

Joo, siis minä ajattelen asian niin, että täällä tämä läppä on pääsääntöisesti aika helvetin typerää vittuilua. Ei sellaista oikeassa elämässä ole olemassa, ei ainakaan minun elämässäni. Se että kirjoittaa tai mollaa toista sukupuolta "miehet on sitä... naiset on tätä" kuvaa kirjoittajan vihamielistä tai vähintään negatiivista suhtautumista toiseen sukupuoleen. Mistä se tarve lähtee feministeillä? Sovinistien kohdalla asiaa ei edes tarvitse kysyä. Siis mistä lähtee tarve nähdä ja yleistää (pelkästään) toinen sukupuoli negatiivisessa valossa? Sitten on omaryhmänsä ne jotka ensin yleistävät "miehet on..." ja jatkavat keventäen "onneksi ihan kaikki eivät ole". Se täysin samaa yleistämistä, mutta se koitetaan vain verhoilla objektiiviseksi totuudeksi tuolla "pikkupoikkeuksella".

En nyt lähde kaivamaan sinulle esimerkkejä, koska löydät ne itsekin sieltä kun klikkailet otsikoita auki. Aloita vaikka jörden jutuista.

• joopa
        Jack kirjoitti:

Sorry, en malttanut olla käyttämättä tuota poikamaista "oivallustani" tuossa otsikossa, toivottavasti et suuttunut :)

Joo, siis minä ajattelen asian niin, että täällä tämä läppä on pääsääntöisesti aika helvetin typerää vittuilua. Ei sellaista oikeassa elämässä ole olemassa, ei ainakaan minun elämässäni. Se että kirjoittaa tai mollaa toista sukupuolta "miehet on sitä... naiset on tätä" kuvaa kirjoittajan vihamielistä tai vähintään negatiivista suhtautumista toiseen sukupuoleen. Mistä se tarve lähtee feministeillä? Sovinistien kohdalla asiaa ei edes tarvitse kysyä. Siis mistä lähtee tarve nähdä ja yleistää (pelkästään) toinen sukupuoli negatiivisessa valossa? Sitten on omaryhmänsä ne jotka ensin yleistävät "miehet on..." ja jatkavat keventäen "onneksi ihan kaikki eivät ole". Se täysin samaa yleistämistä, mutta se koitetaan vain verhoilla objektiiviseksi totuudeksi tuolla "pikkupoikkeuksella".

En nyt lähde kaivamaan sinulle esimerkkejä, koska löydät ne itsekin sieltä kun klikkailet otsikoita auki. Aloita vaikka jörden jutuista.

Me ollaan kaikki palstan feministit oikeasti prostituoituja. Siitä syystä tiedämme hyvin mitä seksiorjuus on naiselle ja haluamme sen loppuvan.

Usko tai älä.

• naaras
        Jack kirjoitti:

Niin, "poikamainen" kommentti. Mielestäsi tuollaisella nokkeluudellakin pitää olla sukupuoli?
        Anteeksi, oli ihan pakko tehdä tää näsäviisas nokkela tyttömäinen huomautus.

• tyttömäine
        naaras kirjoitti:

Niin, "poikamainen" kommentti. Mielestäsi tuollaisella nokkeluudellakin pitää olla sukupuoli?

Sehän on se moninikki sekoilija.

• siksäkki
        tyttömäine kirjoitti:

Sehän on se moninikki sekoilija.

ite out femakko

• Jack
        naaras kirjoitti:

Ok, nyt sitten saimme erot tyttömäisyydella ja poikamaisuudelle. Jatkan samaa poikamaista linjaa vääntämällä aiheen vaikka muotoon XL-Otta. tähän voisit heittää sitten sellaisen tyttömäisyyden, niin vahvistamme identiteettejä.

Lottis, en minä sinua oikesasti pidä sen enempää seksipommina kuin XL-missinäkään :)

• naaras
        Jack kirjoitti:

Ok, nyt sitten saimme erot tyttömäisyydella ja poikamaisuudelle. Jatkan samaa poikamaista linjaa vääntämällä aiheen vaikka muotoon XL-Otta. tähän voisit heittää sitten sellaisen tyttömäisyyden, niin vahvistamme identiteettejä.

Lottis, en minä sinua oikesasti pidä sen enempää seksipommina kuin XL-missinäkään :)

identiteetin vahvistusta. nä-nä-nä-nä-nääää

• ex--lotta
        Jack kirjoitti:

olen joskus kiihkeimpien seksiväittelyiden aikana käyttänyt itsekin tuota s-lisäystä.

"Se että kirjoittaa tai mollaa toista sukupuolta "miehet on sitä... naiset on tätä" kuvaa kirjoittajan vihamielistä tai vähintään negatiivista suhtautumista toiseen sukupuoleen.Mistä se tarve lähtee feministeillä? "

Eiköhän tuollainen tarve lähde kaikilla ihmisillä aivan samoista toimintatavoista. Tuollainen yleistäminen on varsin tyypillinen keino ihmiselle hallita asioita, joten sinänsä siinä ei ole mitään outoa. Päämme täyttyisi liiasta tiedon määrässä ja asioiden käsittely olisi täysin mahdotonta, ellemme harrastaisi tuollaista ryhmittelyä ja yleistysten tekemistä. Monissa tapauksissa on mahdotonta käsitellä jokaista ryhmän jäsentä yksilönä, vaan yleistämistä tarvitaan monessa paikkaa, etenkin teoriatasolla puhuttaessa.

Ongelmaksi tämä muodostuu siinä vaiheessa, kun aletaan todellakin uskoa siihen, että kaikki ryhmän jäsenet ovat todella täysin samanlaisia. Kuten esim. monesti tällä palstalle joku kirjoittaa, että "feministit ovat lesboja" tai "feministit hyysäävät maahanmuuttajia". He ovat ehkä joskus lukeneet/tavanneet feministin, joka on lesbo, ja kuvittelevat sitten kaikkien olevan. Eli ei osata erottaa käytäntöä/yksilöä yleisestä/ryhmästä.

• Jack
        ex--lotta kirjoitti:

olen joskus kiihkeimpien seksiväittelyiden aikana käyttänyt itsekin tuota s-lisäystä.

"Se että kirjoittaa tai mollaa toista sukupuolta "miehet on sitä... naiset on tätä" kuvaa kirjoittajan vihamielistä tai vähintään negatiivista suhtautumista toiseen sukupuoleen.Mistä se tarve lähtee feministeillä? "

Eiköhän tuollainen tarve lähde kaikilla ihmisillä aivan samoista toimintatavoista. Tuollainen yleistäminen on varsin tyypillinen keino ihmiselle hallita asioita, joten sinänsä siinä ei ole mitään outoa. Päämme täyttyisi liiasta tiedon määrässä ja asioiden käsittely olisi täysin mahdotonta, ellemme harrastaisi tuollaista ryhmittelyä ja yleistysten tekemistä. Monissa tapauksissa on mahdotonta käsitellä jokaista ryhmän jäsentä yksilönä, vaan yleistämistä tarvitaan monessa paikkaa, etenkin teoriatasolla puhuttaessa.

Ongelmaksi tämä muodostuu siinä vaiheessa, kun aletaan todellakin uskoa siihen, että kaikki ryhmän jäsenet ovat todella täysin samanlaisia. Kuten esim. monesti tällä palstalle joku kirjoittaa, että "feministit ovat lesboja" tai "feministit hyysäävät maahanmuuttajia". He ovat ehkä joskus lukeneet/tavanneet feministin, joka on lesbo, ja kuvittelevat sitten kaikkien olevan. Eli ei osata erottaa käytäntöä/yksilöä yleisestä/ryhmästä.

"Eiköhän tuollainen tarve lähde kaikilla ihmisillä aivan samoista toimintatavoista. Tuollainen yleistäminen on varsin tyypillinen keino ihmiselle hallita asioita, joten sinänsä siinä ei ole mitään outoa"

Niin, syntyy uskomus ja siitä asenne... Minäkin luin aikoinani Osmo A. Wion "viestinnän perusteet" tuo tuli aika nopeasti vastaan siellä :)

Jos nyt oikein ymmärrät, niin edellisen perusteella sinusta on aivan luonnollista ajatella, että miehet ovat sikoja ja naiset bitchejä...? Tai siis on aivan luonnollista ja ymmärrettävää että feministeillä on negatiivinen asenne miehiä kohtaan. Onko teitä samoin ajattelevia siellä monta muutakin? Jos vedin oikean johtopäätöksen, niin saanhan käyttää sitä täällä yleisenä lainauksena? Nyt kun jostakin syystä tai mieleyhtymästä (?) otit tuon lesbous ja feminismi esille, niin et nähtävästi pidä minään ongelmana sitä, että feministit suhtautuvat miehiin negatiivisesti ja/tai vihamielisesti?

• jorojukka-kukka
        Jouko kirjoitti:

Nari ei tee yhtään neutraalia avausta. Myöskään viestit eivät juurikaan ole neutraalia kirjoittelua.

• yksinkertainen
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Nari ei tee yhtään neutraalia avausta. Myöskään viestit eivät juurikaan ole neutraalia kirjoittelua.

miten mielipiteeseen perustuva aloitus voi olla neutraali?

• jorojukka-kukka
        yksinkertainen kirjoitti:

miten mielipiteeseen perustuva aloitus voi olla neutraali?

Neutraali aloitus pysyttelee asialinjalla ja tarkastelee monipuolisesti aihetta. Ei neutraaliin aloitukseen lisäillään piikikkäitä huomautuksia, leimaamist, vähättelyä, ennakkoluuloja, kaksinaismoralismia jne...

• ex--lotta
        Jack kirjoitti:

"Eiköhän tuollainen tarve lähde kaikilla ihmisillä aivan samoista toimintatavoista. Tuollainen yleistäminen on varsin tyypillinen keino ihmiselle hallita asioita, joten sinänsä siinä ei ole mitään outoa"

Niin, syntyy uskomus ja siitä asenne... Minäkin luin aikoinani Osmo A. Wion "viestinnän perusteet" tuo tuli aika nopeasti vastaan siellä :)

Jos nyt oikein ymmärrät, niin edellisen perusteella sinusta on aivan luonnollista ajatella, että miehet ovat sikoja ja naiset bitchejä...? Tai siis on aivan luonnollista ja ymmärrettävää että feministeillä on negatiivinen asenne miehiä kohtaan. Onko teitä samoin ajattelevia siellä monta muutakin? Jos vedin oikean johtopäätöksen, niin saanhan käyttää sitä täällä yleisenä lainauksena? Nyt kun jostakin syystä tai mieleyhtymästä (?) otit tuon lesbous ja feminismi esille, niin et nähtävästi pidä minään ongelmana sitä, että feministit suhtautuvat miehiin negatiivisesti ja/tai vihamielisesti?

"Jos nyt oikein ymmärrät, niin edellisen perusteella sinusta on aivan luonnollista ajatella, että miehet ovat sikoja ja naiset bitchejä...? Tai siis on aivan luonnollista ja ymmärrettävää että feministeillä on negatiivinen asenne miehiä kohtaan."

Et nyt oikein ymmärrä, mitä yritän sanoa. Eli kuten ilmaisit itsekin lukeneesi, on tuollainen asioiden ryhmittely ja tietynlainen yleistäminen ihmiselle luontaista käytöstä, eli myös sinulle. Esim. minkäänmoista tieteellistä tutkimusta olisi melkoisen hankalaa tehdä, jos tällaista yleistämistä ja ryhmittelyä ei harrastettaisi. Eli saadaksemme selville, esim. kuinka 40-50-vuotiaat käyttävät hammaslääkärin palveluja, on meidän ryhmiteltävä ihmiset vain tuon iän perusteella ja tehtävä joitain johtopäätöksiä asioista, vaikka tuon ryhmän sisällä ihmiset ovat kaikki yksilöllisiä ja erilaisia. Jos tuon tutkimuksen tuloksena on, että 40-50-vuotiaat naiset käyvät joka kolmas vuosi hammaslääkärissä, on väärin sanoa että 45-vuotiaat naiset käyvät vain joka kolmas vuosi hammaslääkärissä. Sen sijaan voidaan sanoa, että tutkimuksien mukaan neljäsosa 45-vuotiaista naisista käy keskimäärin joka kolmas vuosi hammaslääkärissä. Ymmärrätkö eron?

Mitä tulee noihin kyselyihisi siitä, voitko käyttää jotain sanomisiani "yleisinä lausahduksina", niin A) en ole huomannut täällä sinun kuin kenenkään muunkaan aikaisemminkaan tarvinneen kenenkään (feministin) lupaa ihmeellisiin päätelmiinsä ja lausahduksiinsa ja B) jos välttämättä haluat lainata ajatuksiani, niin voit toki kirjoittaa, että "yksi feministi, kirjoitti sitä ja tätä".

• Jack
        ex--lotta kirjoitti:

"Jos nyt oikein ymmärrät, niin edellisen perusteella sinusta on aivan luonnollista ajatella, että miehet ovat sikoja ja naiset bitchejä...? Tai siis on aivan luonnollista ja ymmärrettävää että feministeillä on negatiivinen asenne miehiä kohtaan."

Et nyt oikein ymmärrä, mitä yritän sanoa. Eli kuten ilmaisit itsekin lukeneesi, on tuollainen asioiden ryhmittely ja tietynlainen yleistäminen ihmiselle luontaista käytöstä, eli myös sinulle. Esim. minkäänmoista tieteellistä tutkimusta olisi melkoisen hankalaa tehdä, jos tällaista yleistämistä ja ryhmittelyä ei harrastettaisi. Eli saadaksemme selville, esim. kuinka 40-50-vuotiaat käyttävät hammaslääkärin palveluja, on meidän ryhmiteltävä ihmiset vain tuon iän perusteella ja tehtävä joitain johtopäätöksiä asioista, vaikka tuon ryhmän sisällä ihmiset ovat kaikki yksilöllisiä ja erilaisia. Jos tuon tutkimuksen tuloksena on, että 40-50-vuotiaat naiset käyvät joka kolmas vuosi hammaslääkärissä, on väärin sanoa että 45-vuotiaat naiset käyvät vain joka kolmas vuosi hammaslääkärissä. Sen sijaan voidaan sanoa, että tutkimuksien mukaan neljäsosa 45-vuotiaista naisista käy keskimäärin joka kolmas vuosi hammaslääkärissä. Ymmärrätkö eron?

Mitä tulee noihin kyselyihisi siitä, voitko käyttää jotain sanomisiani "yleisinä lausahduksina", niin A) en ole huomannut täällä sinun kuin kenenkään muunkaan aikaisemminkaan tarvinneen kenenkään (feministin) lupaa ihmeellisiin päätelmiinsä ja lausahduksiinsa ja B) jos välttämättä haluat lainata ajatuksiani, niin voit toki kirjoittaa, että "yksi feministi, kirjoitti sitä ja tätä".

teetän ja käytän tutkimuksia päivittäin työkseni, joten antamasi esimerkki ei edusta minulle rakettitiedettä.

Kyllä, tutkimustulosten yleistäminen koskemaan myös tutkittavaa kohderyhmää edellyttää oikeaa kiintiöntiä. Hammaslääkäripalvelujen käyttö meni yhteisen pointtimme ohi. Puhuimme asenteesta ja se on aivan eri asia kuin tutkimus. tuskinpa vain kukaan on teettänyt tutkimusta (tai mistä sen tietää) siitä, että ovatko miehet sikoja. Se ei kuitenkaan estä tekemästä tarkoitushakuista tutkimusta "miehet ovat sikoja, vai mitä, ovathan" Ihmisen negatiiviset asenteet ovat ihan itse rakennettuja. Objektiivisuus on yksi tieteen edllytys, joten en nyt oikein ymmärrä miksi sinä haet tuollaista alkeellista rautalankaesimerkkiä aivan jostakin asian vierestä. Niin, asenteet vaikuttavat erityisen paljon kykyymme tehdä havaintoja yhteiskunnasta. Mitä syvemmällä ne asuvat, sen enemmän ne rajoittavat ajatteluamme. Jos näkee vaikka somalit ainoastaan varkaina ja pummeina, ei tajua, että he ovat kaikki yksilöitä. Tässä mielessä sukupuoleen kohdistuva viha ja rasismi yhtyvät toisiinsa täysin. En vain ymmärrä miten joku voi elää niin laput silmillään, että kokee joka toisen vastaantulija sikana.

• ex--lotta
        Jack kirjoitti:

teetän ja käytän tutkimuksia päivittäin työkseni, joten antamasi esimerkki ei edusta minulle rakettitiedettä.

Kyllä, tutkimustulosten yleistäminen koskemaan myös tutkittavaa kohderyhmää edellyttää oikeaa kiintiöntiä. Hammaslääkäripalvelujen käyttö meni yhteisen pointtimme ohi. Puhuimme asenteesta ja se on aivan eri asia kuin tutkimus. tuskinpa vain kukaan on teettänyt tutkimusta (tai mistä sen tietää) siitä, että ovatko miehet sikoja. Se ei kuitenkaan estä tekemästä tarkoitushakuista tutkimusta "miehet ovat sikoja, vai mitä, ovathan" Ihmisen negatiiviset asenteet ovat ihan itse rakennettuja. Objektiivisuus on yksi tieteen edllytys, joten en nyt oikein ymmärrä miksi sinä haet tuollaista alkeellista rautalankaesimerkkiä aivan jostakin asian vierestä. Niin, asenteet vaikuttavat erityisen paljon kykyymme tehdä havaintoja yhteiskunnasta. Mitä syvemmällä ne asuvat, sen enemmän ne rajoittavat ajatteluamme. Jos näkee vaikka somalit ainoastaan varkaina ja pummeina, ei tajua, että he ovat kaikki yksilöitä. Tässä mielessä sukupuoleen kohdistuva viha ja rasismi yhtyvät toisiinsa täysin. En vain ymmärrä miten joku voi elää niin laput silmillään, että kokee joka toisen vastaantulija sikana.

Käytin tuota rautalankamallia, koska et näytä ymmärtävän sitä, mitä tarkoitan tuolla hyväksyttävällä yleistämisellä ja ryhmittelyllä, koskapa haluat välttämättä väittää, että mielestäni tuollaiset "miehet ovat sikoja" tyyppiset yleistykset olisivat ihan ok.

"Niin, asenteet vaikuttavat erityisen paljon kykyymme tehdä havaintoja yhteiskunnasta. Mitä syvemmällä ne asuvat, sen enemmän ne rajoittavat ajatteluamme. Jos näkee vaikka somalit ainoastaan varkaina ja pummeina, ei tajua, että he ovat kaikki yksilöitä"

Toisaalta nuo asenteetkin muuttuvat koko ajan, eli uusien kokemusten ja kohtaamisten myötä ne joko saavat vahvistusta tai sitten muuttuvat. Eli mitä vieraampi ryhmä on kyseessä, sitä pysyvämpiä nuo asenteet ovat.

"En vain ymmärrä miten joku voi elää niin laput silmillään, että kokee joka toisen vastaantulija sikana."

No tuohon ei varmasti kukaan pysty tyhjentävää vastausta antamaan. Jos ajattelee esim. sovinistia, joka luokittelee jokaisen naisen vähempiarvoiseksi, niin tokihan on hiukan ihmeellistä, että hänellä tällaista asenteiden muutosta ei ole tapahtunut, vaikka hän todennäköisesti on törmännyt myös asenteidensa kanssa ristiriidassa oleviin naisiin.

• Jack
        ex--lotta kirjoitti:

Käytin tuota rautalankamallia, koska et näytä ymmärtävän sitä, mitä tarkoitan tuolla hyväksyttävällä yleistämisellä ja ryhmittelyllä, koskapa haluat välttämättä väittää, että mielestäni tuollaiset "miehet ovat sikoja" tyyppiset yleistykset olisivat ihan ok.

"Niin, asenteet vaikuttavat erityisen paljon kykyymme tehdä havaintoja yhteiskunnasta. Mitä syvemmällä ne asuvat, sen enemmän ne rajoittavat ajatteluamme. Jos näkee vaikka somalit ainoastaan varkaina ja pummeina, ei tajua, että he ovat kaikki yksilöitä"

Toisaalta nuo asenteetkin muuttuvat koko ajan, eli uusien kokemusten ja kohtaamisten myötä ne joko saavat vahvistusta tai sitten muuttuvat. Eli mitä vieraampi ryhmä on kyseessä, sitä pysyvämpiä nuo asenteet ovat.

"En vain ymmärrä miten joku voi elää niin laput silmillään, että kokee joka toisen vastaantulija sikana."

No tuohon ei varmasti kukaan pysty tyhjentävää vastausta antamaan. Jos ajattelee esim. sovinistia, joka luokittelee jokaisen naisen vähempiarvoiseksi, niin tokihan on hiukan ihmeellistä, että hänellä tällaista asenteiden muutosta ei ole tapahtunut, vaikka hän todennäköisesti on törmännyt myös asenteidensa kanssa ristiriidassa oleviin naisiin.

Mainosmiehenä tiedän miten syvällä asenteet asuvat ja miten vaikea niitä on muuttaa. Ne pikemminkin vahvistuvat tai heikkenevät, mutta harvemmin ne muuttuvat. Ne pohjautuvat uskomuksiin.

Joo, löysimme yhteisiä piirteitä sovinisteille ja feministeille: erittäin negatiivinen suhtautuminen vastakkaiseen sukupuoleen. Siinä mielessä voimme niputtaa nuo samaan kastiin. Niin, tai sitten asian niin, että sekä feminismissä ja sovinismissa on eriasteita. Jotkut ovat suorassa sodassa kaikkia vastaan ja jotkut sitten ovat enemmän tai vähemmän varauksellisia. Minusta tuo feministien miehiä syrjivä asenne tulee esille usein juuri siinä, miten heillä on tarve nähdä nainen joka käänteessä uhrina ja mies taas alistajana. Koskaan asiat eivät ole päinvastoin.

• ex--lotta
        Jack kirjoitti:

Mainosmiehenä tiedän miten syvällä asenteet asuvat ja miten vaikea niitä on muuttaa. Ne pikemminkin vahvistuvat tai heikkenevät, mutta harvemmin ne muuttuvat. Ne pohjautuvat uskomuksiin.

Joo, löysimme yhteisiä piirteitä sovinisteille ja feministeille: erittäin negatiivinen suhtautuminen vastakkaiseen sukupuoleen. Siinä mielessä voimme niputtaa nuo samaan kastiin. Niin, tai sitten asian niin, että sekä feminismissä ja sovinismissa on eriasteita. Jotkut ovat suorassa sodassa kaikkia vastaan ja jotkut sitten ovat enemmän tai vähemmän varauksellisia. Minusta tuo feministien miehiä syrjivä asenne tulee esille usein juuri siinä, miten heillä on tarve nähdä nainen joka käänteessä uhrina ja mies taas alistajana. Koskaan asiat eivät ole päinvastoin.

Itseasiassa asenteet eivät pohjaudu kuin osittain uskomuksiin vaan tärkeä merkitys on sillä, millaisia kokemuksia asenteen kohteena olevasta ilmiöstä tulee vastaan. Asenteet myös muuttuvat, eivät toki yhtä helpolla kuin mielipiteet, vaan hitaammin ja "vaikeammin". Jos meillä on esim. yleinen negatiivinen asenne mustalaisia kohtaan, niin jokainen kohtaamisemme (niin kasvokkain kuin esim. lehdestä luettu tapaus) vaikuttaa tuohon asenteeseemme. Jos kohtaaminen on negatiivinen, vahvistuu tuo jo alunperin negatiivinen asenne. Mutta jos kohtaaminen on positiivinen, tarkistamme käsitystämme jossain määrin ja jos näitä positiivisia kohtaamisia on tarpeeksi, muuttuu myös asenteemme.
        Toki tuo asenne vaikuttaa myös siihen, millaisia ilmiöitä edes valitsemme tarkastelun kohteeksi samoin kuin siihen, mihin sävyyn asioita tarkastelemme. Kuten esim. sovinisti, jolla on negatiivinen asenne naisia kohtaan: Koska hän on jo valmiiksi asennoitutun siihen, että seuraavastakin kohtaamisesta tulee negatiivinen, edesauttaa hän omalla toiminnallaan tämän tilanteen todellakin muodostuvan negatiiviseksi ja toisaalta hän tulkitsee naisen tekemisiä negatiisemmin kuin mitä joku ei-sovinistinen tyyppi tekisi.

"Joo, löysimme yhteisiä piirteitä sovinisteille ja feministeille: erittäin negatiivinen suhtautuminen vastakkaiseen sukupuoleen. Siinä mielessä voimme niputtaa nuo samaan kastiin. "

Ilmeisesti puhut itsestäsi ja jostakin siellä kanssasi olevasta ystävästäsi, sillä minä en tuollaista piirrettä ole juuri feministeissä nähnyt.

"Niin, tai sitten asian niin, että sekä feminismissä ja sovinismissa on eriasteita."

Tämä sen sijaan varmastikin pitää täysin paikkansa.

"Minusta tuo feministien miehiä syrjivä asenne tulee esille usein juuri siinä, miten heillä on tarve nähdä nainen joka käänteessä uhrina ja mies taas alistajana. Koskaan asiat eivät ole päinvastoin."

Niin, kieltämättä joidenkin henkilöiden puheista tällaisen käsityksen saa helposti. Mutta toisaalta usein keskustelun kohteena olevat aiheet ovat sellaisia, että niissä on luonnollinen paikka ns. uhri-asetelmalle. Eli jos nainen kokee perheessä väkivaltaa, niin hänhän on nimen omaan uhri. Tällä en tarkoita sitä, etteikö naisella myös olisi vastuuta itse hoitaa tilannetta, eli käytännössä lähteä tällaisesta suhteesta, mutta peruslähtökohtahan tässä on se, että nainen on joutunut väkivallan uhriksi.
        Mitä tulee tuohon "koskaan ei asiat ole toisinpäin" niin en ole kyllä samaa mieltä, mielestäni usein miesten kohdalla käytetään tekemällä tehtyä uhriuttamista, eli miehestä tehdään tahdoton uhri, jolla ei olisi mitään osaa/arpaa tekemisiinsä. Esim. monessa alkoholismitapauksessa mies esitetään varsin avuttomana "uhrina", jonka viina on vikitellen vienyt mennessään sen sijaan, että laitettaisiin miehelle itselleen vastuuta juomisesta.

• Aha*

että on myös niitä naisnimimerkkien kirjoittamiaia vaukset, joiden takana on oikeasti poikanen.

• Aha*

että on myös paljon niitä naisnimimerkkien kirjoittamia avauksia, joiden takana on oikeasti poikanen.

• Jack

Entä onko miesnimimerkkien takana aina mies? Kuten Lotalle sanoin, Jackin nimissä olen lukenut aika tyrmäävää tekstiä.

• Liinu

"Nainen on naiselle susi".

Miksi miehet laittavat tällaisia naisvihamielisiä provokaatioita palstalle? Näetkö siinä aloituksessa mitään outoa?
      Ja tietenkään kukaan nainen ei saisi laittaa mitään vastaavaa.
      Tuollaisiin aloituksiin tulee aivan varmasti miehistä samanlainen aloitus, siitä pidän minä huolen, eikä asia ole yhtään sen pahempi. Feministejä asiasta on turha syyttää, syyttäkää minua, yhtä ihmistä. Toisin olisi, jos miehet voisivat keskustella asiallisesti.
      Varmasti muualla kuin tällä palstalla ovat viisaimmat feministit.

• Jack

Niin, että sinä uskot siihen oikeutettuun sotaan miehiä vastaan sekä koston kierteeseen? Ja sitten annat paukkua samalla mitalla. Hyvä.

Nyt sitten haluaisin vielä kuulla, että kun vaikka kirjoitat, että mies on hakkaaja, paska ja jotakin muuta... ai niin pienimunainen homo, niin olet helvetin fiksu, puolustat vain feministejä ja naisia oikeutetusti? Oletko silloin ylpeä kirjoituksistasi? Kehtaisitko esittää niiitä muualla.

Kerro minulle vielä, että katsotko edustavasi silloin feminismiä ja sen ajatuksia? Saanko käyttää sinua esimerkinä siitä mitä feministit ovat?

P.S. en ole lukenut kyseistä kirjoitusta enkä aiokaan

• Liinu
        Jack kirjoitti:

Niin, että sinä uskot siihen oikeutettuun sotaan miehiä vastaan sekä koston kierteeseen? Ja sitten annat paukkua samalla mitalla. Hyvä.

Nyt sitten haluaisin vielä kuulla, että kun vaikka kirjoitat, että mies on hakkaaja, paska ja jotakin muuta... ai niin pienimunainen homo, niin olet helvetin fiksu, puolustat vain feministejä ja naisia oikeutetusti? Oletko silloin ylpeä kirjoituksistasi? Kehtaisitko esittää niiitä muualla.

Kerro minulle vielä, että katsotko edustavasi silloin feminismiä ja sen ajatuksia? Saanko käyttää sinua esimerkinä siitä mitä feministit ovat?

P.S. en ole lukenut kyseistä kirjoitusta enkä aiokaan

Mutta miksi käyttäisit vastaavaa vasta-aloitustani miehistä esimerkkinä feminististä?? Haloo! Olen vain yksi ihminen.

Parhaiten huomaa asioiden epätasa-arvoisuuden ja hulluuden vaihtamalla osia.

• Jack
        Liinu kirjoitti:

Mutta miksi käyttäisit vastaavaa vasta-aloitustani miehistä esimerkkinä feminististä?? Haloo! Olen vain yksi ihminen.

Parhaiten huomaa asioiden epätasa-arvoisuuden ja hulluuden vaihtamalla osia.

"Mutta miksi käyttäisit vastaavaa vasta-aloitustani miehistä esimerkkinä feminististä?? "

halusin kysyä, että miten feministi olet ja miten negatiivisia asenteesi miehiä kohtaan ovat? Kun avaisit pelin palstalla kuvailemallani tavalla niin voisinko sanoa, että tuossa näette mitä feminismi edustaa puhtaimmillaan? Ei tarvitse paljoa pintaa raaputtaa niin näette mitä sieltä paljastuu. Tuo "tasa-arvoisuus"-teema on vain savuverho miesvihalle.

• Tiinu
        Jack kirjoitti:

"Mutta miksi käyttäisit vastaavaa vasta-aloitustani miehistä esimerkkinä feminististä?? "

halusin kysyä, että miten feministi olet ja miten negatiivisia asenteesi miehiä kohtaan ovat? Kun avaisit pelin palstalla kuvailemallani tavalla niin voisinko sanoa, että tuossa näette mitä feminismi edustaa puhtaimmillaan? Ei tarvitse paljoa pintaa raaputtaa niin näette mitä sieltä paljastuu. Tuo "tasa-arvoisuus"-teema on vain savuverho miesvihalle.

Tietysti nainen haluaa olla tasavertainen miehen kanssa, ei asian pitäisi olla vaikeaa käsittää eikä uskoa.
        Vallalla on ollut käytäntö, että naiset joutuvat hiljaa vain kuuntelemaan kaiken mitä miehet vain keksivät naisista. Se ei käy. Siihen pitää puuttua yhtälailla. Naisten ei pidä kärsiä sellaista. Asia on aivan yksinkertainen: ei tule halveerauksia naisista niin ei tule miehistäkään. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää? Miksi et vaahtoa niille miehille, jotka laittavat solvauksia naisista ja kysy voitko käyttää häntä esimerkkinä miehestä?

• Tiinu
        Tiinu kirjoitti:

Tietysti nainen haluaa olla tasavertainen miehen kanssa, ei asian pitäisi olla vaikeaa käsittää eikä uskoa.
        Vallalla on ollut käytäntö, että naiset joutuvat hiljaa vain kuuntelemaan kaiken mitä miehet vain keksivät naisista. Se ei käy. Siihen pitää puuttua yhtälailla. Naisten ei pidä kärsiä sellaista. Asia on aivan yksinkertainen: ei tule halveerauksia naisista niin ei tule miehistäkään. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää? Miksi et vaahtoa niille miehille, jotka laittavat solvauksia naisista ja kysy voitko käyttää häntä esimerkkinä miehestä?

Tuosta voi johtaa, että palstalla `tasa-arvon` savuverhoon piloutuneet miehet ovat vain naisvihamielisiä. Miehen logiikkaa.

• nnainen
        Jack kirjoitti:

Niinhän metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
        On se ihme miten jotkut kuvittelevat että heitä pitäisi kohdella prinsseinä/prinsessoina kun itse kohtelevat toisia miten sattuu.
        Että joku kehtaa ulista miten ilkeitä naiset ovat -tajuamatta miten ilkeä itse on heille. Ovatko ihmiset todella noin sokeita itseään kohtaan? Missä itsekritiikki?

• Jack
        Tiinu kirjoitti:

no siksi kun he eivät edusta mitään. Feministit edustavat feminismiä ja väittävät ajavansa jaloja aatteita. Minähän kuittasin jo nuo sovinistit, niistä ei pidä välittää, koska heistä kaikki on samaa mieltä.

• Jack
        nnainen kirjoitti:

Niinhän metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
        On se ihme miten jotkut kuvittelevat että heitä pitäisi kohdella prinsseinä/prinsessoina kun itse kohtelevat toisia miten sattuu.
        Että joku kehtaa ulista miten ilkeitä naiset ovat -tajuamatta miten ilkeä itse on heille. Ovatko ihmiset todella noin sokeita itseään kohtaan? Missä itsekritiikki?

Siis kostonkierre elää ja sinä haluat olla mukana siinä mutapainissa muiden feministien kanssa. Siispä, tuo miesviha on nyt tunnustettu ja se johtuu miehistä, niinkö? Saanko lainata tätä näkemustäsi?

• Jack kirjoitti:

Siis kostonkierre elää ja sinä haluat olla mukana siinä mutapainissa muiden feministien kanssa. Siispä, tuo miesviha on nyt tunnustettu ja se johtuu miehistä, niinkö? Saanko lainata tätä näkemustäsi?

Väkivallan vastustajana olen pohtinut sitä, kuinka monta tuhatta, pääasiassa miehiä kuolee päivittäin sodissa,kriisitilanteissa, katuväkivallan uhrina ym.
        En väheksy, etteikö myös naisia kuole samojen kriisien uhreina mutta jos summataan....
        Miten se perustuslaki kertoikaan---jokainen suomalainen mies on "asevelvollinen" (myös sivarit)

• nnainen
        Jack kirjoitti:

Kyllä vaan monella naisella on takanaan traumaattinen miessuhde mistä se miesviha kumpuaa. Mistä muustakaan se voisi kummuta? Ei se ole mikään asia joka jossain naisessa on syntymästään ollut. En minäkään syytä miestä siitä että hän on naisvihaaja, pysyn vain poissa tieltä.

Saat toki lainata. Olen sitä mieltä että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Koski se ketä tahansa, mitä tahansa.

• niitä
        epikuros kirjoitti:

Väkivallan vastustajana olen pohtinut sitä, kuinka monta tuhatta, pääasiassa miehiä kuolee päivittäin sodissa,kriisitilanteissa, katuväkivallan uhrina ym.
        En väheksy, etteikö myös naisia kuole samojen kriisien uhreina mutta jos summataan....
        Miten se perustuslaki kertoikaan---jokainen suomalainen mies on "asevelvollinen" (myös sivarit)

miehiä tappaa ja pakottaa armeijaan?

• Jack
        nnainen kirjoitti:

Kyllä vaan monella naisella on takanaan traumaattinen miessuhde mistä se miesviha kumpuaa. Mistä muustakaan se voisi kummuta? Ei se ole mikään asia joka jossain naisessa on syntymästään ollut. En minäkään syytä miestä siitä että hän on naisvihaaja, pysyn vain poissa tieltä.

Saat toki lainata. Olen sitä mieltä että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Koski se ketä tahansa, mitä tahansa.

vaikutat miesvihassasi sangen avoimelta, mutta eikö sinusta ole jotenkin sairasta vihata miehiä kollektiivisesti traumaattisen mieskokemuksen takia? miten muuten ilmennät sitä arkisessa elämässäsi? Pitävätkö normaalit naiset sinua jotenkin outona?

• jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

no siksi kun he eivät edusta mitään. Feministit edustavat feminismiä ja väittävät ajavansa jaloja aatteita. Minähän kuittasin jo nuo sovinistit, niistä ei pidä välittää, koska heistä kaikki on samaa mieltä.

Älä sinäkään välitä niistä kirjoituksista, jotka eivät sinua miellytä. Anna jokaisen määritellä itse nuo "jalot aatteetsa". Määrittele sinä vain omasi.

• jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

Kunhan sanaillaan takaisin teille tarhapöllöille. Kuka jaksaisi teitä vihata. Höh! Evvk.

• jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

vaikutat miesvihassasi sangen avoimelta, mutta eikö sinusta ole jotenkin sairasta vihata miehiä kollektiivisesti traumaattisen mieskokemuksen takia? miten muuten ilmennät sitä arkisessa elämässäsi? Pitävätkö normaalit naiset sinua jotenkin outona?

Olen nimittäin jo pidemmän aikaa seuraillut sinun vihamielisiä kommenttejasi naisista, etenkin naisten etuja ajavista naisista ja ihan sydän karrella pelännyt, miten kohtelet livessä naisia, kun täällä tuo kommentointi on niin totaalisen kylmää ja jyräävää.
        Taitaa olla vaikeuksia sopeutua yhteiskuntaan, jossa naisia on niin paljon, eikä niitä millään voi välttää ja eliminoiminenkin on rikos. :o

• Jack
        Tiinu kirjoitti:

Muna vai kana? tällä en siis tarkoita että nainen on kana ja mies muna, vaikka nopeasti sen johtopäätöksen voisi saadakin. Miksi sovinistit kirjoittelevat teille törkeyksiä? Siksi, että he vastaavat teidän törkeyksiinne.

Koetko muuten ihan oikeasti tyydytystä kun skippaat paskaa miesten niskaan täällä? En nyt muista sinun kirjoittaneen mitään, mutta nähtävästi olet, koska aloit puolustella oikeutta törkeyksiin. Haluat siis kirjoitella jatkossakin törkeyksiä, en minä ainakaan viitsisi. Se on ala-arvoista ja ihminen alentaa siinä itsensä. Niin nainen kuin mieskin.

• tietenkin
        Tiinu kirjoitti:

Tuosta voi johtaa, että palstalla `tasa-arvon` savuverhoon piloutuneet miehet ovat vain naisvihamielisiä. Miehen logiikkaa.

Täällähän erään tasa-arvoa kannattavan miehen (narin) mielestä tasapainoisessa perheessä mies on se, joka päättää. Pitäisikö tästä nyt ymmärtää, että tälläisiä ovat tasa-arvoa kannattavat miehet? Mitään vastaavaa, en muuten ole kuullut feministiksi tunnetulta kirjoittajalta. Ja nyt oli kyse yhdestä ja samasta henkilöstä. Täällä taas kaikki naiset eivät ole feministejä. Se on eri asia, jos joku kirjoittaja kirjoittaa, että olen feministi ja vihaan miehiä.

• nnainen
        Jack kirjoitti:

Minussa ei ole mitään outoa. Olen ihant tavallisen näköinen -ehkä keskivertoa nätimpi nuori nainen. Mielestäni on typerää sinun miehenä olla jotenkin huolissasi miten ystävättereni minuun suhtautuvat. Outoa.

• nnainen
        Jack kirjoitti:

Pitävätkö normaalit miehet sinua jotenkin outona?

• Wonderwoman~

mainittakoon että kun palstan naiset parodioivat näitä miesten tekmiä hölmöjä avauksia, niin kohta saapuu paikalle joku uusi ihmettelemään kuinka hölmöjä avauksia palstan vakifemmarit tekee. Hoh-hoijaa. En voi muuta neuvoa antaa kuin että lue palstaa vähän kauemmin, niin totuus alkaa hahmottumaan sulle vähän paremmin.

• Jack

Mistä tiedät mitä kukin kirjoittaja ajattelee ja miten tosissaan he ovat? Harrastavatko miehetkin tällaista parodiaa vai ainoastaan naisèt? MItäs luulet, onko toi nnaisen kirjoitus täällä vain parodiaa (toivottavasti on) vai onko hän tosissaan?

• käsitätkö?
        Jack kirjoitti:

Mistä tiedät mitä kukin kirjoittaja ajattelee ja miten tosissaan he ovat? Harrastavatko miehetkin tällaista parodiaa vai ainoastaan naisèt? MItäs luulet, onko toi nnaisen kirjoitus täällä vain parodiaa (toivottavasti on) vai onko hän tosissaan?

Mistä aloitus "miksi mies on miehelle kettu" on tullut?

• jorojukka-kukka

Mutta eiväthän nuo sellaista asiaa tunne kuin parodia. Ehei. Miesvihaa kaikki tyynni. Mutta taas heidän oma vihansa, jota koko palsta pursuaa ei ole yhtään mitään ja sen voi ohittaa. Ihmeellistä, että joku pyytää toista ohittamaan samaa asiaa, mistä itse natisee päivät pitkät. Hoh hoijaa, kyllä miehenä oleminen näkyy olevan joillekin rankkaa. :)

• jorojukka-kukka
        käsitätkö? kirjoitti:

Mistä aloitus "miksi mies on miehelle kettu" on tullut?

Aivan liian vaikea kysymys. :D

• joku kolmas

Aivan liian vaikea kysymys. :D

Parodian ymmärtäminen vaatii älyä.

• on se

Mutta eiväthän nuo sellaista asiaa tunne kuin parodia. Ehei. Miesvihaa kaikki tyynni. Mutta taas heidän oma vihansa, jota koko palsta pursuaa ei ole yhtään mitään ja sen voi ohittaa. Ihmeellistä, että joku pyytää toista ohittamaan samaa asiaa, mistä itse natisee päivät pitkät. Hoh hoijaa, kyllä miehenä oleminen näkyy olevan joillekin rankkaa. :)

että yritetään vaientaa naisia sanomasta´ "suoria sanoja" takaisin miehille. Toisaalta taas naisten pitäisi puolustaa itseänsä ja toisaalta ottaa kaikki kiltisti vastaan. Hölmöä.

• jööriksen
        on se kirjoitti:

että yritetään vaientaa naisia sanomasta´ "suoria sanoja" takaisin miehille. Toisaalta taas naisten pitäisi puolustaa itseänsä ja toisaalta ottaa kaikki kiltisti vastaan. Hölmöä.

mukaan siis miehet eivät kykene parodioimaan naisia kuten naiset miehiä vaan aina on kyseessä naisviha...... Soimaako pata nyt kattilaa vain päin vastoin vai molempia?

Eikö näihin kukaan ala kyllästymään. Hiekkalaatikkotouhua sanon minä.

• Hertha

Tuskin kukaan meistä on pyytänyt ohjeita Päättävältä Kansainväliseltä Feministi-Internationaalilta kirjoitusten laadintaan.

• Jack

Niin no, onhan teillä dogmit, jonka mukaan elätte ja uskotte. Yritätkö sanoa, että kaikki feministit eivät sittenkään vihaa miehiä?

Te kyllä annatte tarkasti muille neuvoja kuka ja mitä täällä saa kirjoittaa. Mutta mutta

• Tiinu
        Jack kirjoitti:

Niin no, onhan teillä dogmit, jonka mukaan elätte ja uskotte. Yritätkö sanoa, että kaikki feministit eivät sittenkään vihaa miehiä?

Te kyllä annatte tarkasti muille neuvoja kuka ja mitä täällä saa kirjoittaa. Mutta mutta

Halutaan vain, että naista arvostetaan siinä kuin miestäkin.
        Miksi feministi vihaisi miehiä? Sitä en kyllä ihmettelisi vaikka joku sinua Jack vihaisi.

• Hertha
        Jack kirjoitti:

Kyllä minua saa sinutellakin.

• Jack kirjoitti:

Kaikki ei ole totta, mutta mahdollista,

• jorojukka-kukka

Tuo saattaa hyvinkin olla se Korkein Totuus, joka täällä välillä vierailee. :)

• ??.
        Jack kirjoitti:

Te, kuten tuo aloittaja?

• jorojukka-kukka

*haukottelee* Nukuttaa. Hyvää yötä!

• Pallo

Hohhoijjaa.

* haukottelee *

• Pallo kirjoitti:

Hohhoijjaa.

* haukottelee *

silmäluomia sisäpuolelta, öitä

• jorojukka-kukka
        Pallo kirjoitti:

Hohhoijjaa.

* haukottelee *

Haukotus tarttuu.

• varmaan

huomaa viestissäsi suurta miesvihaa. Kehtasit haukotella miehen tekemälle avaukselle.

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4473
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3238
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2894
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2707
    5. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2570
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2549
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2507
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2285
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2075
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe