ongelmia papereiden kanssa

kirre35

onko muilla ollut ongelmia saada koirilleen papereita kasvattajalta? tuttuni osti koiran joka on syntynyt 1.7.2005 ja papereita ei edelleenkään ole.. kasvattajalle on soitettu monta kertaa ja aina on luvattu lähettää mutta ei oo kuulunu.. nykyään ei enää vastaa puhelimeen.. kasvattaja on lappalaiskoirat ry:n joku puheenjohtaja, eli luotettava piti olla.. mitä tällaisessa tilanteessa pystyy tekemään?

7

1646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm

      paikkakunnalta koira on haettu.

      • kirre35

        koira on hankittu kärsämäeltä ja on lapinkoira.. pentuetta ei ole rekisteröity (kysytty kennel liitosta)


      • Eetu
        kirre35 kirjoitti:

        koira on hankittu kärsämäeltä ja on lapinkoira.. pentuetta ei ole rekisteröity (kysytty kennel liitosta)

        Ongelmia on ollut ennenkin kyseisen kasvattajan kanssa. Ajatelkaa, kyseinen ihminen lappalaiskoirat ry:n jalostusneuvoja ja tekee tämmöstä jatkuvasti ja raha on näissä asioissa se tärkein pointti. Tiedän useita koiria jotka on saatu halvalla kyseisestä kennelistä koska ovat olleet ns. välipentueita ja niitä ei ole voinut rekisteröidä. Kumma ettei kasvattajaa saada kuriin, ihmettelen.


      • kirre35
        Eetu kirjoitti:

        Ongelmia on ollut ennenkin kyseisen kasvattajan kanssa. Ajatelkaa, kyseinen ihminen lappalaiskoirat ry:n jalostusneuvoja ja tekee tämmöstä jatkuvasti ja raha on näissä asioissa se tärkein pointti. Tiedän useita koiria jotka on saatu halvalla kyseisestä kennelistä koska ovat olleet ns. välipentueita ja niitä ei ole voinut rekisteröidä. Kumma ettei kasvattajaa saada kuriin, ihmettelen.

        ihan täyden hinnan se on koirasta ottanut!onko kyseessä veronkiertoa?miksi niitä ei voi rekisteröidä eli miktä meinaa väli pentue?


      • kirre35 kirjoitti:

        ihan täyden hinnan se on koirasta ottanut!onko kyseessä veronkiertoa?miksi niitä ei voi rekisteröidä eli miktä meinaa väli pentue?

        Kennelliitto on laittanut jonkin rajan, että koirilla ei teetettäisi pentuja joka juoksusta, koska se rasittaa narttua.Koiraemon pitää saada levätä välissä. Välipentue on pentue, joka on teetetty "luvattomasti" liian aikaisin edellisen pentueen jälkeen. Näitä pentuja ei voi rekata, koska liitto kieltää sen. Hommasta voi tulla myös seuraamuksia kasvattajalle, esim. jalostuskielto, mutta en muista / tiedä, millä perusteella niitä jaellaan. Umat ja kumppanit tietävät paremmin nuo pykälät.

        Suoraan sanottuna, musta on vaikea uskoa, että tuolle koiralle koskaan niitä pepereita saadaankaan.


    • hmmm

      on kysymyksessä.

    • Eetu

      Asiasta kannattaa tehdä rikosilmoitus poliisille koska kasvattaja on selvästi huijannut tuttuasi ottamalla täyden hinnan pennusta ja lupaamalla paperit. Asiasta kannattaa ilmoittaa kennelliiton lisäksi rotujärjestölle koska kasvattaja toimii jalostustoimikunnassa. Toivottavasti asia selviää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe