onko muilla ollut ongelmia saada koirilleen papereita kasvattajalta? tuttuni osti koiran joka on syntynyt 1.7.2005 ja papereita ei edelleenkään ole.. kasvattajalle on soitettu monta kertaa ja aina on luvattu lähettää mutta ei oo kuulunu.. nykyään ei enää vastaa puhelimeen.. kasvattaja on lappalaiskoirat ry:n joku puheenjohtaja, eli luotettava piti olla.. mitä tällaisessa tilanteessa pystyy tekemään?
ongelmia papereiden kanssa
7
1646
Vastaukset
- hmmm
paikkakunnalta koira on haettu.
- kirre35
koira on hankittu kärsämäeltä ja on lapinkoira.. pentuetta ei ole rekisteröity (kysytty kennel liitosta)
- Eetu
kirre35 kirjoitti:
koira on hankittu kärsämäeltä ja on lapinkoira.. pentuetta ei ole rekisteröity (kysytty kennel liitosta)
Ongelmia on ollut ennenkin kyseisen kasvattajan kanssa. Ajatelkaa, kyseinen ihminen lappalaiskoirat ry:n jalostusneuvoja ja tekee tämmöstä jatkuvasti ja raha on näissä asioissa se tärkein pointti. Tiedän useita koiria jotka on saatu halvalla kyseisestä kennelistä koska ovat olleet ns. välipentueita ja niitä ei ole voinut rekisteröidä. Kumma ettei kasvattajaa saada kuriin, ihmettelen.
- kirre35
Eetu kirjoitti:
Ongelmia on ollut ennenkin kyseisen kasvattajan kanssa. Ajatelkaa, kyseinen ihminen lappalaiskoirat ry:n jalostusneuvoja ja tekee tämmöstä jatkuvasti ja raha on näissä asioissa se tärkein pointti. Tiedän useita koiria jotka on saatu halvalla kyseisestä kennelistä koska ovat olleet ns. välipentueita ja niitä ei ole voinut rekisteröidä. Kumma ettei kasvattajaa saada kuriin, ihmettelen.
ihan täyden hinnan se on koirasta ottanut!onko kyseessä veronkiertoa?miksi niitä ei voi rekisteröidä eli miktä meinaa väli pentue?
kirre35 kirjoitti:
ihan täyden hinnan se on koirasta ottanut!onko kyseessä veronkiertoa?miksi niitä ei voi rekisteröidä eli miktä meinaa väli pentue?
Kennelliitto on laittanut jonkin rajan, että koirilla ei teetettäisi pentuja joka juoksusta, koska se rasittaa narttua.Koiraemon pitää saada levätä välissä. Välipentue on pentue, joka on teetetty "luvattomasti" liian aikaisin edellisen pentueen jälkeen. Näitä pentuja ei voi rekata, koska liitto kieltää sen. Hommasta voi tulla myös seuraamuksia kasvattajalle, esim. jalostuskielto, mutta en muista / tiedä, millä perusteella niitä jaellaan. Umat ja kumppanit tietävät paremmin nuo pykälät.
Suoraan sanottuna, musta on vaikea uskoa, että tuolle koiralle koskaan niitä pepereita saadaankaan.
- hmmm
on kysymyksessä.
- Eetu
Asiasta kannattaa tehdä rikosilmoitus poliisille koska kasvattaja on selvästi huijannut tuttuasi ottamalla täyden hinnan pennusta ja lupaamalla paperit. Asiasta kannattaa ilmoittaa kennelliiton lisäksi rotujärjestölle koska kasvattaja toimii jalostustoimikunnassa. Toivottavasti asia selviää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683