Yamaha xv 750

custo.m

pitääköhän jammu viedä korjaamolle kun startti ei meinaa pysyä päällä? vai pystyykö itse korjaamaan?

21

7674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otat vaan posken auki, katsot sieltä ainaskin2 sellaista rattaankauluksen ympärille kuuluvaa, hännällisen näköistä, joustavaa,(käpälää,,,haarukkaa,,nimitä niitä miksi haluat,löytyy ne sieltä)lukkorengasta,jotka toimivat siellä rattaan jarruna ja pakottavat sen töihin. jouset n. 3€/kpl yamahalta hyllystä.

      • on se vanha,-82---


      • xv-750 kirjoitti:

        on se vanha,-82---

        on vissiin veltostuneet ja tarvii vaihtaa, voit kokeilla jollain "kalapuntarilla" pitäis kestää n.2,5kg veto siitä "hännästä" ennen kuin alkaa luistamaan siinä urassaan,,,,helppoa ja kivaa kuin lapsen piekseminen.


      • custo.m
        xv-750 kirjoitti:

        on vissiin veltostuneet ja tarvii vaihtaa, voit kokeilla jollain "kalapuntarilla" pitäis kestää n.2,5kg veto siitä "hännästä" ennen kuin alkaa luistamaan siinä urassaan,,,,helppoa ja kivaa kuin lapsen piekseminen.

        kiitos neuvosta,,vielä kun noi kelit vähän lämpenis että tarkenis näperrellä.


      • Pena
        xv-750 kirjoitti:

        on vissiin veltostuneet ja tarvii vaihtaa, voit kokeilla jollain "kalapuntarilla" pitäis kestää n.2,5kg veto siitä "hännästä" ennen kuin alkaa luistamaan siinä urassaan,,,,helppoa ja kivaa kuin lapsen piekseminen.

        Akku pitää olla kunnossa.
        Velipojan XV rupes starttaamaan ihan eri tavalla kun laitettiin uusi akku. Ei enään hyppinyt samalla tavalla yli.


      • custo.m
        Pena kirjoitti:

        Akku pitää olla kunnossa.
        Velipojan XV rupes starttaamaan ihan eri tavalla kun laitettiin uusi akku. Ei enään hyppinyt samalla tavalla yli.

        Kumartaa vielä syvempään!!!!!!!!!!


    • custo.m

      voisitte tietenkin antaa muitakin hyviä käytännön ohjeita jammun huoltoon,,kiitti jo etukäteen.

      • motsca

        paljon on lukijoita mutta kukaan ei kirjottele mitään??


      • xv-84

        Minkälaisia ohjeita tarvit?


      • xv-84

        XV-750 on aika ranttu tulpille eli ei kannata käyttää mitä sattuu tulppia. Itse käytän iridium kärki tulppia, jotka kestävät huomattavasti pidempään, kuin normaalit.


      • custo.m
        xv-84 kirjoitti:

        XV-750 on aika ranttu tulpille eli ei kannata käyttää mitä sattuu tulppia. Itse käytän iridium kärki tulppia, jotka kestävät huomattavasti pidempään, kuin normaalit.

        joo..mulle kelpaa kaikki tiedot kun en ole ennen omistanut yamahaa,,tulpat ilmeisesti vaihdetaan joka kevät?? olis tietysti kiva tietää mitä muuta kevät huollossa kuuluu/tarvii tehdä??


      • custo.m kirjoitti:

        joo..mulle kelpaa kaikki tiedot kun en ole ennen omistanut yamahaa,,tulpat ilmeisesti vaihdetaan joka kevät?? olis tietysti kiva tietää mitä muuta kevät huollossa kuuluu/tarvii tehdä??

        tarvitaan uudet öljyt ja filtteri kans,varmuuden vuoksi kannattaa katsoa sinne perään ja uutta rasvaa. PS.tänään tuli otettua kevään ensi tyypit.


      • xv-84
        custo.m kirjoitti:

        joo..mulle kelpaa kaikki tiedot kun en ole ennen omistanut yamahaa,,tulpat ilmeisesti vaihdetaan joka kevät?? olis tietysti kiva tietää mitä muuta kevät huollossa kuuluu/tarvii tehdä??

        Takajousen ilmanpaine kannattaa tarkistaa keväällä. Yleensä se talven aikana vuotaa sen verran.
        Jos startti alkaa yhtäkkiä karuuttamaan, kannattaa ensin tarkistaa akun kunto, seuraavaksi onkin sitten ne jouset. Itsellä katkesi eräänä kesänä startin akseli, jossa on boorit ja jonka päähän tulee hammasratas. Teetin uuden ja siitä tulikin alkuperäistä kestävämpi.
        Imukaulat kovettuu joskus xv:ssä, jolloin ne halkeavat helpommin. Omassa pyörässä huonoilla tulpilla sytytti kerran käynnistäessä väärään aikaan ja imukaula halkesi, oli jo melko kovettunut.
        Venttiilien säätö kannattaa tehdä, jos ei ole tiedossa, milloin se on tehty. Aika helppo toimenpide ko. pyörässä.


      • xv-84
        xv-750 kirjoitti:

        tarvitaan uudet öljyt ja filtteri kans,varmuuden vuoksi kannattaa katsoa sinne perään ja uutta rasvaa. PS.tänään tuli otettua kevään ensi tyypit.

        Missä päin pääsit jo ajeleen. Täällä pohjoisessa näyttää, ettei ainakaan kuukauteen tiet sula.


      • norvatonttu
        xv-84 kirjoitti:

        Takajousen ilmanpaine kannattaa tarkistaa keväällä. Yleensä se talven aikana vuotaa sen verran.
        Jos startti alkaa yhtäkkiä karuuttamaan, kannattaa ensin tarkistaa akun kunto, seuraavaksi onkin sitten ne jouset. Itsellä katkesi eräänä kesänä startin akseli, jossa on boorit ja jonka päähän tulee hammasratas. Teetin uuden ja siitä tulikin alkuperäistä kestävämpi.
        Imukaulat kovettuu joskus xv:ssä, jolloin ne halkeavat helpommin. Omassa pyörässä huonoilla tulpilla sytytti kerran käynnistäessä väärään aikaan ja imukaula halkesi, oli jo melko kovettunut.
        Venttiilien säätö kannattaa tehdä, jos ei ole tiedossa, milloin se on tehty. Aika helppo toimenpide ko. pyörässä.

        paljonko takajousiin painetta,entä etujousiin


      • ...XV750se-81.....
        xv-84 kirjoitti:

        Takajousen ilmanpaine kannattaa tarkistaa keväällä. Yleensä se talven aikana vuotaa sen verran.
        Jos startti alkaa yhtäkkiä karuuttamaan, kannattaa ensin tarkistaa akun kunto, seuraavaksi onkin sitten ne jouset. Itsellä katkesi eräänä kesänä startin akseli, jossa on boorit ja jonka päähän tulee hammasratas. Teetin uuden ja siitä tulikin alkuperäistä kestävämpi.
        Imukaulat kovettuu joskus xv:ssä, jolloin ne halkeavat helpommin. Omassa pyörässä huonoilla tulpilla sytytti kerran käynnistäessä väärään aikaan ja imukaula halkesi, oli jo melko kovettunut.
        Venttiilien säätö kannattaa tehdä, jos ei ole tiedossa, milloin se on tehty. Aika helppo toimenpide ko. pyörässä.

        Meinaa olla omassa tuo imukaula vähän halki ja ilmeisesti vetelee ilmoja siitä kun välillä paukuu kaasarin ja kaulan välistä. Tulppien vaihdolla ja imukaulan tiivistämisellä lakkasi paukkuminen. Mutta mistä noita imukauloja löytyisi kun en netistä löytänyt?

        Kiitän jos joku osais antaa vinkkejä...


      • virago 1100
        ...XV750se-81..... kirjoitti:

        Meinaa olla omassa tuo imukaula vähän halki ja ilmeisesti vetelee ilmoja siitä kun välillä paukuu kaasarin ja kaulan välistä. Tulppien vaihdolla ja imukaulan tiivistämisellä lakkasi paukkuminen. Mutta mistä noita imukauloja löytyisi kun en netistä löytänyt?

        Kiitän jos joku osais antaa vinkkejä...

        stormilta löytyy imukurkkuja, oisko ollu 80-90euroa pari


      • nokkahiiret
        ...XV750se-81..... kirjoitti:

        Meinaa olla omassa tuo imukaula vähän halki ja ilmeisesti vetelee ilmoja siitä kun välillä paukuu kaasarin ja kaulan välistä. Tulppien vaihdolla ja imukaulan tiivistämisellä lakkasi paukkuminen. Mutta mistä noita imukauloja löytyisi kun en netistä löytänyt?

        Kiitän jos joku osais antaa vinkkejä...

        Mulla ois takuu ehjät,,vaihdoin kun oli yhdet uudet ...Eli ne maksais 40 ja on täysin kunnossa..050-5506593


    • custo.m

      pistin sulle xv postia,,käy lukemassa kun ehdit.

      • nokkahiiret

        Ois tuliterä eli uusi XV 750 (700-920) startti ylimääräinen....190ekua ja noi imukurkut vieläkin..jotain muutakin koneen osia löytyy nurkista..


      • tomola
        nokkahiiret kirjoitti:

        Ois tuliterä eli uusi XV 750 (700-920) startti ylimääräinen....190ekua ja noi imukurkut vieläkin..jotain muutakin koneen osia löytyy nurkista..

        Startti kiinnostaisi! Itselläni Yamaha xv -83 ja startti alkaa olla aika lopussa.
        Pistä tietoja ja viimeistä hintaa sekä yhteystietosi osoitteeseen:
        [email protected]

        kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      859
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      574
    5. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    6. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      32
      498
    7. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    8. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      82
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe