kenellä on

lenkkeilijä

Kenellä on kokemusta verenpainemittarista, instrusta ostetusta, kannattaako ostaa?

7

2245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen kalibroinut ko. merkkisen neuvolan mittarin kanssa. Näyttävät samaa.
      Kokeilin rannemittaria. En tiedä oliko vikaa mittarissa vai minussa mutta aina sai eri tuloksen.

Siis kunnon mittari hauismansetilla.

• tittakaisa

Hyvin mittaa ja on tarkistettu terveyskeskuksen mittarien kanssa, että stemmaa. Verenpainehan vaihtelee pikkuisen koko ajan ja se, että joka mittauksella pieniä eroja on, on ihan normaalia. Näyttää joka tapauksessa aivan luotettavasti mittaushetken tuloksen.

• ii-li
        tittakaisa kirjoitti:

Hyvin mittaa ja on tarkistettu terveyskeskuksen mittarien kanssa, että stemmaa. Verenpainehan vaihtelee pikkuisen koko ajan ja se, että joka mittauksella pieniä eroja on, on ihan normaalia. Näyttää joka tapauksessa aivan luotettavasti mittaushetken tuloksen.

Minulle on sanottu, että verenpaine pitäisi mitata aina kaksi kertaa. 15 minuutin kuluttua ensimmäisestä mittauksesta toinen kerta. En yleensä tee niin. Ei lääkärikään te niin.

Olen kalibroinut Omronini Instrussa. Hintaan kuului yksi ilmainen kalibrointi. (Eivät kyllä siellä Instrussa olleet yhtään ilahtuneita, kun kävin kalibroimassa kapistuksen.)

• reetta2

Minulla on kaksikin. Omron rannemittari sekä mansetti mittari ja stetoskooppi.
      Verenpaine (RR) pitäisi mitata aina samoihin aikoihin päivästä,joko istuen tai leväten. Ennen mittausta pitäisi levätä tai istua paikallaan noin 15min.
      Jos on hermostunut, kiireinen, rasittunut liikunnan jälkeen ja mittaa heti RR on tietenkin korkeampi kuin normaali oloissa.

RR vaihtelun voi itse todeta. Lepää sängyssä vähän aikaa ja mittaa makuulla, nousee seisomaan ja mittaa uudestaan tai istuen, voi itse havaita vaihtelun.

Ilo todeta, palstalla on itsestään huolehtivia kirjoittajia pilvin pimein. Siitä vaan mittailemaan verenpainetta (RR:ää)

• ämmi

vai verenpainemittarin tarvitsisit? miksi? meinasitko että olisi lenkkikaverisi, jos sinulla ei ole todettu pitempiaikaista verenpaineet hälyyttävää nousua on turha tressata itseään ja alkaa tuijottelemaan kaiken mailman mittareihin siitä se paine vasta nouseekin..........TERVETTÄ järkeä eikä kaiken mailman muotiasioiden perässä kannata juosta

• Jos lääkäri on todennut liian korkean verenpaineen ja olet lääkityksellä, sitä kannattaa seurata, mutta jos paineesi on normaalirajoissa, osta vaikka parempia kahvipullia silläkin rahalla.

Minulla on mansettimittari, joka näyttää hieman liikaa yläpainetta, mutta kun olen "kalibroinut" sen lääkärissä, tiedän mitä oikea lukema on.

Jos verenpaine on vain pikkuisen koholla, eikä halua aloittaa lääkekuuria, on siihen "luontoystävällinen" apu. Aminohappo nimeltä arginiini (siis EI lääke). Sitä tarvitaan mm lihasten tekoon valkuaisainetta kasattaessa. Sen vaikutuksiin kuuluu "puhtaana" nautittuna, että se avaa ääreishiussuonia. Sen seurauksena verenpaine laskee. Katalyyttinä toimii magnesium, jota moni tämänikäinen jo syö suonenvetoon. Kauppanimiä: Argitabs tai Argimax - luontaistuotehyllystä tavaratalossa. Apteekissa kalliimpaa.

• Pääsky64

noin kahdeksan vuotta.
        Alku lukemat oli.170-120.Työpaikka rasitus.
        Nyt on73-125.On hoidettu aluksi isommilla lääke annoksella,nyt pieni annos ja sekin puoli.
        En ole laittanut omaa mittaria mittarit ovat lähellä ja pidän niitä luotettavampina kun olisi oma.Muutaman kerran vuodessa mittaan.

Aina se on ollut hyvä.Paitsi jonkin asian vuoksi nousee ja sen tunnen ilman mittaria.
        Sillon otan omin luvin koko tabletin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3027
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2991
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2377
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1748
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1285
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1260
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79