Voi kauhia

sentään

kun kuljetusalan lakko alkaa Suomi kärsii taas nälänhädästa ja Wc-paperin puutteesta, mitäs esim. kun ei saa tiettyä ohuen ohuen leikettä, maitotuotetta tai leipää no siinähän menee vatsa löysälle, otan osaa. Nyt äkkiä hamstraamaan ettei joudu nälkää kärsimään eikä tarvi takapuoltaan pyyhkiä erimerk.paperiin.Kyllä se nykyään on kauhiaa kun joutuu tavaran huonosta valikoimasta kärsimään.

7

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en hamstraa

      kaupan kassalla oli kyllä tänään jonoa. Mäyräkoiria näkyi kärryissä:)

    • vitsinä tämän

      viestin, kuten varmaan tarkoitit. No minä menen töihin omalla autolla maanantaina ihan kuten joka päivä muutenkin.
      Lakkohan koskee linja-autoliikennettä pääasiassa, joten bussilla kulku voi vaikeutua.
      Ruoka ei lopu, onhan olemassa säilykkeitä ja kioskeilla on vaikka mitä myynnissä.
      Pressa sai hyvän korotuksen verottomaan palkkioonsa ja nämä nyt lakkoilee osa-aikatyön takia.

      • Kyynikko

        Ei hetkauta millään tavalla elämä jatkuu maaseudulla kuten ennenkin. Aurinko nousee idästä ja laskee länteen.


      • mirjamarja
        Kyynikko kirjoitti:

        Ei hetkauta millään tavalla elämä jatkuu maaseudulla kuten ennenkin. Aurinko nousee idästä ja laskee länteen.

        Olisit tullut meidän ostariin. Kärryt kaikilla niin täynnä, että ilmiselvästi nähdään, että nälänhätä on ovella.

        Myyjä mätti broilerinkoipia hyllyyn kaksinkertaista määrää, niitä oli varmaan kymmeniä paketteja, ja toisesta päästä asiakkaat tyhjensivät. Oli ne kylläkin tarjouksessa eurolla kilo, mutta kuitenkin näytti hurjalta. Vessapaperihyllyssäkin näkyi käyvän kauppa komeasti. Sehän se ensi töiksi loppuu, jos lakko tulee!
        Pakasteallas alkoi tyhjetä. Olisikohan pitänyt ostaa minunkin, sillä tällä menolla kaikki kaupat lienevät tyhjät heti alkuviikosta.

        Kassalla oltiin kuin jossain tukkukaupassa, missä kioskinomistajat täydentävät varastoja. Joka kärry kukkuroillaan.
        Ihan nolotti, kun oli itsellä vain leipä ja huominen ruoka kärryssä.

        Mitä se kassakin ajatteli, kun oli niin pieni ostos kesken kaiken!


      • reetta2
        mirjamarja kirjoitti:

        Olisit tullut meidän ostariin. Kärryt kaikilla niin täynnä, että ilmiselvästi nähdään, että nälänhätä on ovella.

        Myyjä mätti broilerinkoipia hyllyyn kaksinkertaista määrää, niitä oli varmaan kymmeniä paketteja, ja toisesta päästä asiakkaat tyhjensivät. Oli ne kylläkin tarjouksessa eurolla kilo, mutta kuitenkin näytti hurjalta. Vessapaperihyllyssäkin näkyi käyvän kauppa komeasti. Sehän se ensi töiksi loppuu, jos lakko tulee!
        Pakasteallas alkoi tyhjetä. Olisikohan pitänyt ostaa minunkin, sillä tällä menolla kaikki kaupat lienevät tyhjät heti alkuviikosta.

        Kassalla oltiin kuin jossain tukkukaupassa, missä kioskinomistajat täydentävät varastoja. Joka kärry kukkuroillaan.
        Ihan nolotti, kun oli itsellä vain leipä ja huominen ruoka kärryssä.

        Mitä se kassakin ajatteli, kun oli niin pieni ostos kesken kaiken!

        Samansuuntainen näkemys tuli paikkakuntamme marketissa. Koska minulla on aina kuivaa varamuonaa kaapissa, ostin vain viikonlopun ostoja.
        Kun on jauhoja, ryynejä, kuivamaitoa, suolaa, sokeria ja kuivahiivaa kaapissa, pakstimessa marjoja pärjäilee ettei nälkä pääse yllättämään.

        Onko tapana pitää kuivaa varamuonaa varastossa?


      • reetta2 kirjoitti:

        Samansuuntainen näkemys tuli paikkakuntamme marketissa. Koska minulla on aina kuivaa varamuonaa kaapissa, ostin vain viikonlopun ostoja.
        Kun on jauhoja, ryynejä, kuivamaitoa, suolaa, sokeria ja kuivahiivaa kaapissa, pakstimessa marjoja pärjäilee ettei nälkä pääse yllättämään.

        Onko tapana pitää kuivaa varamuonaa varastossa?

        Jostakin muistan lukeneeni suosituksen, että 2 viikon muona pitäisi olla keittiön kaapissa.
        Poikkeusoloja varten - mitä ne sitten ovatkin? Lakko, kapina, kaatosade???


      • mirjamarja
        reetta2 kirjoitti:

        Samansuuntainen näkemys tuli paikkakuntamme marketissa. Koska minulla on aina kuivaa varamuonaa kaapissa, ostin vain viikonlopun ostoja.
        Kun on jauhoja, ryynejä, kuivamaitoa, suolaa, sokeria ja kuivahiivaa kaapissa, pakstimessa marjoja pärjäilee ettei nälkä pääse yllättämään.

        Onko tapana pitää kuivaa varamuonaa varastossa?

        Minulla oli joskus intoa ostaa varastoon hätätilan varalle jotain kuivamuonaa. Sitten havaitsin, että en ikimaailmassa käyttänyt niitä. Lopuksi ajattelin, että jauhot ja ryynit ovat jo kitkeröityneet, ja pelkäsin niihin ilmestyvän häröjä.
        Lakkasin ostamasta.
        Pakasteeseen vippaisen silloin tällöin jotakin mukavaa lisukkeeksi sopivaa.

        Muistan takavuosina lakon, joka oli kai sokeritehtailla. Joka tapauksessa sanottiin, että sokeri loppuu kaupoista. Se oli joskus talvisaikaan. Katsoin silmät ymmyrkäisinä, kuinka ihmiset ottivat kokonaisia kuljetuspakkauksia kärryihinsä. Hyllyissä oli ilmoitus "10 kg/asiakas".
        Minulta ei mene 10 kiloa edes säilöntäaikana, joten ihmettelen kyllä, mihin ihmiset oikein sokeria hamstrasivat. Asiaan kuuluu sitten se, että ko. lakko kuivui kokoon. Hamsterit olivat siinä sitten sokeriensa kanssa, mutta sehän nyt ei sentään happane eikä homehdu.

        Onko meillä sota-ajan ruokapula verissä kolmennessa ja neljännessä polvessa, koskapa hamstereiden joukossa on ihan nuoriakin ihmisiä? Ajattelevat ehkä, että lapset joutuvat näkemään nälkää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe