Lisää kieltoja ja sakon uhkaa.Omituista, ihmiset eivät saa päättää kohta mistään. Uusia lakeja ja sakon uhkia keksitään. Kansalaiset ovat tulleet ilmeisesti kovin tyhmiksi.Kypärä päähän, pakollista. No saadaan töitä,jos täällä tehdään ne.Tupakat piiloon tai sakko, kai siihenkin päädytään. Lisää poliiseja. Työllistetään vaan, liian vähän onkin. Ei mitään vaihtoehtoja, suoralinja vain. Mitä seuraavaksi? Voisi olla laki myös työpaikkojen siirrolle. Maksetut tuet takaisin jos siirtyvät muihin maihin. Isot sakot?
Kukaan ei kysy kansalaisilta jotka verotkin maksavat mitä uutta lakirintamalta on tiedossa. Se on siinä ei valitus lupaa.
Pyöräilykypärä
18
1462
Vastaukset
- sanoo mummo
Jos tehdään kypärättä pyöräily sakotettavaksi, saadaan siihenkin yks uusi virka=pyöräkypäräpoliisi!!!
- Kyynikko
Lisää vaan lappuliisoja ja pikavoitto käteen.
- Abuela
Tuli ainakin minulle vapaaehtoinen, ei ihmisen tarvitse kuin kerran lentää asfalttiin pää edellä, niin huomaa, miten tarpeellinen kypärä on!
- pääsky oik.
kypärää.ei se kallis ole ei vaan ole saanut aikaiseksi.
Tätini tulee hakamaan pyöräilemään muistuttaa aina siitä sanomalla kun hänkin yli 80.ppinen pitää niin pitää sinunkin laittaa.Ensikesänä laitan. - siispä
Kotitapaturmat vähenee myös, jos säädettäis jokaiselle jarrusukka pakko.
Kallo halki ja aivot toimivat vajaasti. Potilas maksaa yhteiskunnalle huomattavasti vähemmän jos käyttää kypärää. Ihan sama tupakan kanssa. Ei ihmisen terveys ole "oma asia" - muut sen hoidon maksavat. Jos sairaalapäivän hinta on 2000 euroa ja potilas maksaa siitä ("itse maksan sairaanhoitoni") 200 eu, on verovaroista maksettava vielä 1800 eu.
Laki tulee yhteiskunnalle kannattavammaksi kuin järjetön vapaus. Kaikki kun eivät pysty itse ajattelemaan seurauksia tai ajattelevat "muille vain sattuu, ei minulle koskaan".- Tervenuppinen
Mitä se, jos henki säilyy, mutta nuppi särkyy. Vapaaehtoisesti aivovammaisten joukkoa ei pidä kasvattaa. Kun terve järki ei riitä, pitää olla laki, joka pakottaa.
Tervenuppinen kirjoitti:
Mitä se, jos henki säilyy, mutta nuppi särkyy. Vapaaehtoisesti aivovammaisten joukkoa ei pidä kasvattaa. Kun terve järki ei riitä, pitää olla laki, joka pakottaa.
"lanttuun"ei mahdu mikä siinä on niin vaikeaa
kypärän käytössä.
Itse olen käyttänyt jo 10v.halpa henkivakuutus.
Nyt vielä kypärät on todella tyylikkäitä,ei mitään
"pottia"muori67 kirjoitti:
"lanttuun"ei mahdu mikä siinä on niin vaikeaa
kypärän käytössä.
Itse olen käyttänyt jo 10v.halpa henkivakuutus.
Nyt vielä kypärät on todella tyylikkäitä,ei mitään
"pottia"Helsingissä asuessani pyöräilykypärän käyttö oli ihan yleistä. Itselleni hankin valkoisen, mielestäni tosi sporttisen mallin. Ja sitä myös käytin aina pyöräillessäni.
Muutettuani maalle, huomasin olevani kummajainen kypärä päässä. Täällä ei kukaan aikuinen käytä pyöräilykypärää. Myös suurin osa lapsista pyöräilee koulumatkansa ilman sitä. Minusta se on ihan kauheaa.
Kannatan lakia pyöräilykypärän pakollisuudesta. Liikenteessä pyöräilijät ja jalankulkijat ovat aina onnettomuudessa heikompi osapuoli. Ja meillä on vain yksi pää!Frederiikka kirjoitti:
Helsingissä asuessani pyöräilykypärän käyttö oli ihan yleistä. Itselleni hankin valkoisen, mielestäni tosi sporttisen mallin. Ja sitä myös käytin aina pyöräillessäni.
Muutettuani maalle, huomasin olevani kummajainen kypärä päässä. Täällä ei kukaan aikuinen käytä pyöräilykypärää. Myös suurin osa lapsista pyöräilee koulumatkansa ilman sitä. Minusta se on ihan kauheaa.
Kannatan lakia pyöräilykypärän pakollisuudesta. Liikenteessä pyöräilijät ja jalankulkijat ovat aina onnettomuudessa heikompi osapuoli. Ja meillä on vain yksi pää!Espanjassa pyöräilijällä ei ole kypäräpakkoa. Silti koen, että pääni täällä on yhtä arvokas minulle kuin Suomessakin. Siispä käytän kypärää.
Täkäläinen nuoriso huristelee mopolla niin, että ratsastuskypärä on kyynärtaipeessa. On mukana! Poliisi vain näyttää päätä, ei pysäytä....
- ii-li
Keksitään lakeja, joita poliisin pitäisi valvoa, mutta poliiseja EI lisätä.
Laki, jota ei kyetä valvomaan on yhtä tyhjän kanssa.
Pari vuotta sitten tuli sellainen laki, joka kieltää kännykän käytön liikkuvassa autossa. Piti käyttää "hands free" -toimintoa. Todellisuudessa se oli täysin mahdotonta. Sotkeuti johtoihin, ei kuullut tarpeeksi hyvin, laitteet särkyivät pienimmästäkin nykäisystä. Nykyään käytän kyllä kännykkää autossa ihan niin kuin ennenkin. - Yksi saman lain järjettömyys oli se, että puhelinluuria kyllä sai käyttää. Niinpä kännykköihin ruvettiin tekemään luureja.
Kyllä se kypärä on ihan hyvä olemassa, ja sen käyttö suositeltavaa. Ei siitä nyt olisi tarvinnut kuitenkaan ruveta lakia tekemään.
Vasta nyt vanhoilla päivilläni olen oppinut sen, että, jos lakia ei valvota, niin ei ole mitään syytä sitä edes noudattaa. - Mitähän vaikutusta sellaisella on yleiseen moraaliin? Suomalaiset ovat aina olleet lainkkuliaista kansaa, mutta, jos laki mielletään kiusanteoksi eikä sitä valvota, niin sisso!- Roope63
käytän "hands free" laitetta ja olen tyytyväinen siihen. Yleensähän on niin et halpaa ja hyvää ei ole mutta hankin heti kerralla kunnollisen niin eipä ole tarvinnut tuskailla sen kanssa.
Samoin pyöräilykypärää olen käyttänyt jo pitkään ja lisäksi laitan keltaisen turvaliivin ylleni että takaakin tulevat huomioivat hyvin ja väistävät kyllä kauempaa.
Pyöräilen kesäisin toistatuhatta kilometriä ihan liikunnan vuoksi ja kyllä suosittelen pyöräilykypärää pidettäväksi jos ei muuten niin lain voimalla sitten :)) - ii-li
Roope63 kirjoitti:
käytän "hands free" laitetta ja olen tyytyväinen siihen. Yleensähän on niin et halpaa ja hyvää ei ole mutta hankin heti kerralla kunnollisen niin eipä ole tarvinnut tuskailla sen kanssa.
Samoin pyöräilykypärää olen käyttänyt jo pitkään ja lisäksi laitan keltaisen turvaliivin ylleni että takaakin tulevat huomioivat hyvin ja väistävät kyllä kauempaa.
Pyöräilen kesäisin toistatuhatta kilometriä ihan liikunnan vuoksi ja kyllä suosittelen pyöräilykypärää pidettäväksi jos ei muuten niin lain voimalla sitten :))Langaton hands-free?
Minulla on ollut niitä piuhallisia 4 eri mallia. Yksi tuli puhelimen mukana. Sotkeudun aina niihin piuhoihin, ja kuuleminen on vaikeaa. - Puhelimessani on bluetooth-mahdollisuus, joten langatonta voisin käyttää.
Kauan sitten NMT-aikana minulla oli autoon asennettuna kaiutin ja mikrofoni. Se oli kätevää, mutta kallista. - Roope63
ii-li kirjoitti:
Langaton hands-free?
Minulla on ollut niitä piuhallisia 4 eri mallia. Yksi tuli puhelimen mukana. Sotkeudun aina niihin piuhoihin, ja kuuleminen on vaikeaa. - Puhelimessani on bluetooth-mahdollisuus, joten langatonta voisin käyttää.
Kauan sitten NMT-aikana minulla oli autoon asennettuna kaiutin ja mikrofoni. Se oli kätevää, mutta kallista.se langaton on kätevä laitos ei tarvitse kuin puhua ja kuunnella voi keskittyä ajoon täysin.
Kyllä muistissa on seitkytluvun vehkeet maksoivat maltaita siihen aikaan ja puhuminen arvokasta mutta töiden takia sitäkin tarvittiin
Että kehitys on ollut huimaa tähänpäivään saakka ja toisaalta hyvä niin :))
Lain mukaan jokaisella on oikeus työhön, eikä sitä riitä kuitenkaan kaikille.
Sanoit, ettei kukaan kysy kansalaisilta.
Kansalaisilta kysytään vaaleissa ja asioihin voi yrittää vaikuttaa kansanedustajien kautta muulloinkin. Ja jos oikein suuri "haloo" kaikki yhdessä nostetaan, saadaan lakejakin muuttumaan.
Ei poliitikot paljon kysele, mutta kallistavat auliisti korvansa, kun äänestäjä puhuu. Jos moni huutaa saman asian puolesta, kuulo paranee.
Vaalit on kohta tulossa, aletaanpa huudella.- on hyvä
kokemusta 10vuodenaikana olisi pääraukkani ollu montakertaa muusina,kun takaa on autoiliat ajaneet päälleni.Kyllä laki on hyvä olemassa.Kohta vakuutus rupeaa vaatimaan kypäräpakon.
- Retkahdus
taaksepäin, jos takaa joku töytäsee kovasti.
Mites tuo kypärä siihen auttaa?
Ajattelen: ei mitenkään!
¨
- Kypärä ja peruukki
tätä yhdistelmää jokaiselle itsestään ja lähimmäisistään aidosti välittävälle pyöräilijälle.
Peruukki säilyy kassissa edustuskelpoisena ja on hetkessä esittelykunnossa ja eikä maksa maltaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433027Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612991- 422377
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa811763Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä781294- 391260
- 791080