Mielenkiintonen listaus..

En halua mitään "pahaa" näille sivuille, hyvää työtä tekevät.

http://www.pets.ee/fi/?id=dogforyou

Mutta toi listaus on aika mielenkiintoinen, varsinkin noi kohdat, että nämä koirat TULEVAT toimeen lasten kanssa, nämä koirat EIVÄT tule toimeen lasten kanssa.

Mun mielestä rotuja ei ihan noin karkeesti voi jaotella. Sä tykkäät lapsista, sä et, sä tykkäät, sä et, sä tykkäät, sä et... jne.

Riippuu paljon koiran luonteesta, ei mun mielestä niinkään rodusta.
Mielipiteitä?

16

1591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ompa tämäkin päivä sitten nähty kun ei esim ranskanbulldoggi sovi lapsiperheeseen?????
      Sehän rakastaa lapsia ja niiden kanssa riekkumista.
      Chow Chown puolesta sanomani on ristiriitainen(yksilökysymys)toinen pitää lapsista kovasti,toinen vaan sietää ne vaikka usein menee lasten perässä häntä viipottaen.
      Aivan outo lista myös toisin päin....

• Outo oli. :D
        Sitten oli se: Nämä koirat voivat sopia allergiselle.

Todella mahtavaa... Saattaahan ne sopia, mutta kun yleensä ei sovi.
        Muutkin listat oli kyllä outoja, kukakohan tehnyt... :D

• Vielä kun tarkemmin katsoin, niin Ei lapsiperheisiin olevissa roduissa oli myös tiibetinspanieli (jos oikein osasin suomentaa).
      Serkuilla on tipsu, ja kaksi lasta. Koira ei pärjäisi ilman lapsia ;)
      Samoin hoitokoirani on tipsu. Ja jos se ei pidä lapsista, niin miksi se mun mukaani lähtee aina häntä heiluen ja juosten miltei koko matkan meille?
      (okei, kyllä se juoksisi koko matkan, mutta en pysy perässä.. ;) )

Ihme lista, jos ton mukaan koiran ostasin niin mikäköhän sekin olisi... :D

• tahmatassun

Uskomattomat listat! Toivottavasti kukaan ei ton mukaan niitä koiria mee ostaa.

• allerginen...

ja ainakin aijon kokeilla jotain pientä koiraa noista roduista.. eihän se ota jossei annakkaan.. kyllä allergisilla ihmisillä pitää olla samat oikeudet kun muillakin, on meilläkin oikeus ystävään!!! inhottaa ihmiset jotka kieltävät allergisen koiran ottamisen, siitä voi saada monen vuoden ajaksi ihanan lemmikin! kotona minulla on siperiankissa, vaikka olen allerginen, eikä se tuota mitäänoireita minulle! ja sitä suosittelen muillekkin!

• Yksilöllistä, tuleeko oireita vai ei. Tiedän minäkin ihmisen, joka on allerginen, mutta asuu naisen kanssa jolla on 4 koiraa.
        Kuitenkaan en suosittele omalla terveydellä leikkimistä.
        Ja jos aiot koiran ottaa, kannattaa varmistaa, että sille on ns. vara koti, jos et sitä voikkaan pitää.
        Ettei koira joudu kiertoon..

• Sodan koira

Tuolla oli vähäkarvaisiin koiriin laitettu Comondor. Minun hyvälää tuttavalla on 8v comondor. Sehän on aivan valtavan karvainen. Ne karvat on sellaisissa laatoissa oikein.
      Ei tuo listan tekijä taida oikein tuntea koko comondoria.
      Boerboelin oli laittanut hyvin epäluuloisten luetteloon. Ei se ole ollenkaan epäluuloinen. Se on suora ja reilu. Jos ei mikään näytä uhkaavan niin on kuin viilipytty. Jos uhkaa niin ilmoittaa ja tarvittaessa hyökkää. Mutta ei epäluuloinen. Vaan hyvin itsevarma ja täysin peloton.

• Ahterista suoraan!

Että lapsiperheisiin vaan pittbullia,mastiffi viel kaveriks ja hyvinhän tuo menee.

Pahimpia gangstereita pieniin seurakoiriin kuuluvia rotuja.

Että silleen,näitähän kannattaa jaella iloisina uutisina:ottakaa ihmeessä ekaks koiraks!

• majorica1961

siis esim Chihuahua on todella aktiivinen ja älykäs koira. tulee tosi hyvin toimeen lasten kanssa. sitä ei kuitenkaan suositella perheeseen jossa on pieniä lapsia, koska lapset saattaa olla kovakouraisia ja vahingoittaa pikkuista.
      ihan bullshit koko listat!

• Aivan ihmeellistä, mietin nyt kukakohan on oikeasti sen listan tehnyt :o
        Tunteekohan hän rotuja lainkaan, on vaan ulkonäön (jos senkään) perusteella tehnyt listan, joka on perseestä.
        Toivottavasti kukaan ei siihen usko!
        En todellakaan edes harkitsisi koiraa tuolta listalta, ja vaikka minä en niiiin älyttömästi koirista tiedä, niin sen huomaa jo kaukaa, että tohon listaan en usko vaikka ainoa olisi.

• tuitukka

joopa joo...
      oma rotuni pumi oli laitettu kohtaan koirat jotka eivät tule toimeen vieraiden kanssa.
      Pumi on varautunut vieraita kohtaan mutta, ei yleensäkkään mene kuin hetki kun tutustumisen jälkeen änkeää vieraan syliin.Meillä kyllä pumi on kaikkien kaveri...niin koirien kuin ihmistenkin....
      Ihme lista...

• Olisivat voineet edes vaivautua kääntämään rodut suomeksi! Mun kielitaidoissa ja arvauskyvyssä ei oo vikaa, mutta jäi räkänókkasivujen maku suuhun. Kopioitu varmaan jostain, noi listat.

Eikä tuollaisia listoja voi tehdä. Meidän koira ei listojen mukaan tule toimeen vieraiden kanssa. No, kotia kyllä vahditaan, mutta ulkona ovat välinpitämättömiä, sitten kuin ovat päässeet tervehtimään, voisivat istua sylissä vaikka koko loppupäivän.

• Sari-PETS

Pahoittelumme koko yhdistyksen puolesta!!

Listan suhteen on käynyt inhimillinen erehdys ja olemme hyvin pahoillamme että tällaista on päässyt meidän puoleltamme ihmisten ilmoille.

Alun alkaen ei ole ollut tarkoitus jaotella koiria eikä aiheuttaa kenellekään vahinkoa tarjoamalla koiria perheisiin jonne ne eivät sovi.

Listan tarkoitus oli olla suuntaa antava eikä suinkaan neuvoa ketään tekemään yhtään mitään.
      Listan järjettömyys on nyt huomioitu ja poistettu!

Pahoittelumme sen aiheuttamasta pahasta mielestä kaikille!!!

• Lara - PETS

Hi all!
      I ask you all to relax now and stop this discussion. This list is deleted long time ago and is no longer on PETS page. This list was taken from trusted estonian dog resource page. Nobody wanted to "bad" your feelings or else. List was dedicated to make people's choosings of dogs easier. As long as we received bad feedback - list was deleted. Estonian resource will be also informed about big mistakes in their list, which read many estonian people. I hope Tiiuh is now relaxed and can scan our page further for mistakes (seems she orientates on page pretty well :) )!
      ONCE AGAIN - nobody wanted to spoil glory of breed dogs you have. List was dedicated to people who are thinking to adopt EX-VARJU dog, who are MAINLY with different kind problerms!
      Redards,
      Lara
      PETS & PETS Finland RY - CEO (owner)

• Sari-PETS

KIITOS sille ihmiselle joka otti yhteyttä reilusti sähköpostilla ja kertoi tästä aiheesta jota täällä puidaan!

Lähetin sähköpostia myös nimimerkille Tiiuh.
      Sanon nyt teille muille saman, eli kun seuraavan kerran löydätte sivuilta jotakin huolestuttavaa toivoisin teidän uskaltavan ottaa yhteyttä reilusti ja suoraan sähköpostilla tai puhelimitse koska molemmat tiedot löytyvät myös sivuilta.

Asiat hoituvat nopeiten tällä tavalla. Minulla ei ole aikaa vierailla täällä joka päivä ja ilman tämän ystävällisen ihmisen yhteydenottoa olisi tämä jatkunut ja paisunut ties mihin mittasuhteisiin.

• Sori siitä, kun en sitä sähköpostia laittanut. Ei vaan tullut mulle mieleen, onneksi joku hoiti asian :)

Hyvää kevättä kaikille. =)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      967
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      881
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      828
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe