Hinnoista

Vodkaturisti

Ilmeisesti palstalla on henkilöitä, jotka ovat lähiaikoina käyneet Venäjällä.
Omat matkat kun sijoittuvat yli 10 vuoden taakse niin en pahemmin tiedä Venäjän yleisestä hinta-tasosta, joten jos joku kirjoittelija hieman valaisisi.

Seuraavista olisi asioista olisi hyvä saada joku suuntaa-antava hinta:

- olut (sekä ravintolassa että kaupassa)
- 2 hengen lounas sekä illallinen
- vodkapullo
- savukeaski
- taksin hinta esim. 10 kilometrin matkalla
- ratikka- sekä bussimaksu

Näihin jos joku viitsisi vastata niin auttaisi paljon. Kiitos jo etukäteen.

8

1435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E.G

      Hinnat ovat noin hintoja:

      Olut: kaupassa n.20r(60snt)/1.5L, baarissa 30-50r(0.90-1.20e)
      Lounastakin on niin monen hintaista.
      Sanotaan että kahdelle hengelle saa tosi hyvän kattavan aterian 600r.lla (20e)
      Pullo sitä itseään: 70r--> alkaen 2€
      Tupakka-aski lm.18r (50snt)
      taksimatka 10km (vaihtelee paljon) n.100-200r(3-6e)

      Ratikka ja bussimaksuja en tiedä koska en käytä kyseistä liikennemuotoa.

      • moskova hotellissa parhaat pihviruuat ja neljä konjakkia(hennesy) 3600 ruplaa,joten se siittä halpuudesta.(toinen meistä oli venäläinen joten ei KUSETUSTA)


      • E.G
        arvo-poika kirjoitti:

        moskova hotellissa parhaat pihviruuat ja neljä konjakkia(hennesy) 3600 ruplaa,joten se siittä halpuudesta.(toinen meistä oli venäläinen joten ei KUSETUSTA)

        Olipa kertakaikkiaan älykäs vastaus. Moskova on kaupunkinahuomattavasti kalliimpi kuin esim.helsinki. Ja ääripäitä löytyy joka asiasta jos niitä rupeaa luettelemaan. Mitkä ovat ihmisten tarpeet,siitähän ne hinnat määräytyvät. itse listasin yleisimmät kun taas sinä kalliin ääripään. äly hoi


      • hennessyä
        arvo-poika kirjoitti:

        moskova hotellissa parhaat pihviruuat ja neljä konjakkia(hennesy) 3600 ruplaa,joten se siittä halpuudesta.(toinen meistä oli venäläinen joten ei KUSETUSTA)

        Kyllä hintaa löytyy missä venäläisessä kaupungissa ja paikassa hyvänsä kun lotraa tuontiviinoilla.
        Onnpa melko varma että ne hennesyt maksoivat vähintään tuplasti sen mitä ne sapuskat. Tämä on ainakin oma kokemus eikä muilta kuultu !


      • monenlaisia hintoja
        arvo-poika kirjoitti:

        moskova hotellissa parhaat pihviruuat ja neljä konjakkia(hennesy) 3600 ruplaa,joten se siittä halpuudesta.(toinen meistä oli venäläinen joten ei KUSETUSTA)

        Pietarissa hotelli Moskovan buffet illallinen maksoi syksyllä 10 euroa/nuppi, siis todella edullista ja tasokasta. Juomat, jopa venäläiset olivat aika kalliita, varmaan pari euroa/100 grammaa votkaa.

        Parinsadan metrin päässä pikkukahvilassa kympillä sai taivaallisen alkukeiton, runsaan lämminruoka-aterian, leipineen ja vesineen sekä lisäksi ainakin 100 grammaa votkaa. Niissä haminoissa hinnat yleensä pyrivät tai vähän alle.
        Jos siihen olis ottanut vaikka hennesyn, 50 gramma, niin vissiin kolminkertainen olis ollu loppusaldo.


      • katja.jkl
        hennessyä kirjoitti:

        Kyllä hintaa löytyy missä venäläisessä kaupungissa ja paikassa hyvänsä kun lotraa tuontiviinoilla.
        Onnpa melko varma että ne hennesyt maksoivat vähintään tuplasti sen mitä ne sapuskat. Tämä on ainakin oma kokemus eikä muilta kuultu !

        kun menee vähän "hienompaan" paikkaan, niin heti vähenee venäläisten oluitten saatavuus. Höh ja ne kun pesee mennen tullen carlsbergit, millerit sun muut.

        Ravintolan loppulaskun suuruus on aina minulle ainakin vähän yllätys joka kerta (puoleen jos toiseenkin). Kallein ruoka on tainnut olla jotain 50 euron luokkaa yhdeltä (yhdellä tuopilla), halvin 3-4 euroa.. Sortavala ja Petroskoi erityisesti olivat positiivisia yllätyksiä hinnoittelultaan, kun vertasi Pietariin.

        Tupakkaa saa alk. muutama rupla, jos "tyytyy" muuhun kuin länsimerkkeihin, bussilippu n. 10 ruplaa, marsut vähän kalliimpia, metro 12 ruplaa. Nuo lisäyksenä noihin E.G:n hintoihin, jotka tosiaan edusti hyvin tuota keskitasoa.


      • ArthurDent
        monenlaisia hintoja kirjoitti:

        Pietarissa hotelli Moskovan buffet illallinen maksoi syksyllä 10 euroa/nuppi, siis todella edullista ja tasokasta. Juomat, jopa venäläiset olivat aika kalliita, varmaan pari euroa/100 grammaa votkaa.

        Parinsadan metrin päässä pikkukahvilassa kympillä sai taivaallisen alkukeiton, runsaan lämminruoka-aterian, leipineen ja vesineen sekä lisäksi ainakin 100 grammaa votkaa. Niissä haminoissa hinnat yleensä pyrivät tai vähän alle.
        Jos siihen olis ottanut vaikka hennesyn, 50 gramma, niin vissiin kolminkertainen olis ollu loppusaldo.

        Olisi tuolla 10€:lla saanut alkudrinkit, kylmän alkupalan, keiton, pääruuan snapseineen ja leipineen, jälkiruuan ja kahvit ja konjakit ainakin 6:lle hengelle.

        Oli ne aikoja. Rauha hänen muistolleen.


      • miksipitäisolla
        arvo-poika kirjoitti:

        moskova hotellissa parhaat pihviruuat ja neljä konjakkia(hennesy) 3600 ruplaa,joten se siittä halpuudesta.(toinen meistä oli venäläinen joten ei KUSETUSTA)

        Onko jonkun mielestä viitisenkymppiä jotenkin kova hinta parhaasta pihviruuasta ja parista hennesystä. Ainakin Helsingissä se on alakanttiin. Pitäiskös Venäjällä olla jotenkin halvempia nää jutut ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe