Kun on kyse adventisteista

toffelsankar

Aina kun olen nähnyt adventisteista asiaa, on jokainen suhtautunut heihin samoin argumentein.
Näinollen ei täällä esiintyvät arvostelut ole pelkästään ihmisten pahansuopaisuudesta johtuvia, vaan asissa on jotain todellista perääkin.
Täällä esiintyvät adventistit ovat omalta osaltaan olleet vahvistamassa käsityksen olevan yleisesti oikean.
Kun olen lukenut sivustoja joissa adventtikirkon oppia arvostellaan, niin adventisien puolustajat ovat väittäneet että kyse on väärinymmärryksestä.
Sellainen väärinymmärtäminen on selityksenä mahdoton kun seuraa täällä esiintyvien adventistien mielipiteitä.
Ilmassa on selkeästi aidosti olemassaoleva erimielisyys juuri sellaisena kuin heidän arvostelijansa sen esiin tuovatkin.
Saman olen huomannut myös leimallisena piirteenä tuntemissani adventisteissa.
Onkin erikoista että kirkkoon liittyviin seurakuntalaisiin kasvaa noin voimakas erityispiirre ja myös sekin että huolimatta arvostelijoiden uskonsuunnasta heidän arvionsa on yhteneväinen.
Erityisesti olen mielenkiinnolla kuunnellut juutalaisten näkemystä koska hehän juuri jos ketkä ovat Mooseksen lain tuntijoita. Heidänkään arvionsa ei ole kovin mairittelevaa. Sitä en kuitenkaan lähde tarkemmin erittelemään. Sen saavat tehdä juutalaiset aina itse.

44

1572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kirjoitettu

Pahansuovat kommentit ovat parin harvan tyypin kommentteja, niistä tuskin saa selville lukijoiden yleistä mielipidettä. Tyhmäkin kommentoija käy viisaasta kun ei kommentoi ollenkaan, jos ei ymmärrä asiaa!

• poika

löydätkö adventisteista mitään positiivista? Löydätkö yleensä muista ihmisistä myönteisiä puolia? Yleisenä kysymyksenä kiinnostaa tietää se, että täytyykö toisen ajatella kaikista asioista samalla tavalla kuin yksilö itse ajattelee? Tämä kysymys koskee yhtä hyvin adventisteja, luterilaisia kuin ateistejakin.

• nablus

Se joka eniten kehuu virhettömyyttään itse???

• riittää jo

No sinä teet itse niinkuin hyväksi näet.
        Täällä adventistit tyrkyttävät omaa näkemystään ja on luonnollista esittää siihen oman näkemyksensä.
        Ei se, että on suvaitsevainen todista sen olevan oikean näkemyksen.
        Pitääkö väärää suvaita, kun se esitetään tarjolle muille noudatettavaksi.
        Kyllä sen tuominen keskusteluun on hyvä syy sen kritisointiinkin.
        Täällähä adventistit keskustyelevat uusin aloituksin vaikka asia on jo monissa aloituksissa keskustelun alaisena.
        Jotkut nimimerkit ovat erikoistuneet juuri uusien aloitusten tekoon.
        Olen tuntenut elämäni aikanba monia adventisteja joten pohjaa arviointeihin kyllä löytyy.
        Monet heistä olisivat varmasti olleet aivan mukavia ihmisiä ellei heidän oppinsa olisi tehnyt heistä niitä joita he olivat.Heidän oppinsa on este ihmistenväliselle keskinäisellehyvälle kanssakäymiselle.
        Adventtikirkko tulee heidän mukanaan kutsumattomana vieraana yhteiselon kulkuun.

• ylistää omiaan
        riittää jo kirjoitti:

No sinä teet itse niinkuin hyväksi näet.
        Täällä adventistit tyrkyttävät omaa näkemystään ja on luonnollista esittää siihen oman näkemyksensä.
        Ei se, että on suvaitsevainen todista sen olevan oikean näkemyksen.
        Pitääkö väärää suvaita, kun se esitetään tarjolle muille noudatettavaksi.
        Kyllä sen tuominen keskusteluun on hyvä syy sen kritisointiinkin.
        Täällähä adventistit keskustyelevat uusin aloituksin vaikka asia on jo monissa aloituksissa keskustelun alaisena.
        Jotkut nimimerkit ovat erikoistuneet juuri uusien aloitusten tekoon.
        Olen tuntenut elämäni aikanba monia adventisteja joten pohjaa arviointeihin kyllä löytyy.
        Monet heistä olisivat varmasti olleet aivan mukavia ihmisiä ellei heidän oppinsa olisi tehnyt heistä niitä joita he olivat.Heidän oppinsa on este ihmistenväliselle keskinäisellehyvälle kanssakäymiselle.
        Adventtikirkko tulee heidän mukanaan kutsumattomana vieraana yhteiselon kulkuun.

Poikahan on adventistipastori!

• poika
        nablus kirjoitti:

Se joka eniten kehuu virhettömyyttään itse???

Harvoin Jeesus puuttui ihmisten virheelliseen opetukseen! Hän puuttui ihmisten kovuuteen eli rakkaudettomuuteen.

• Luuk. 17:2
        poika kirjoitti:

Harvoin Jeesus puuttui ihmisten virheelliseen opetukseen! Hän puuttui ihmisten kovuuteen eli rakkaudettomuuteen.

Olet väärässä. Asia on päin vastoin.

Jeesuksen sanat ovat todella ankarat kun hän puhuu väärin opettavista paimenista tai profeetoista! Jeesus sanoo suoraan, että hän ei tunnusta vääriä opettajia omikseen viimeisellä tuomiolla!

Katso esim. Seuraavat kohdat:

Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
        16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita.
        17 Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä.
        18 Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä. [Jaak. 3:12]
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. [Matt. 3:10 ]
        20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
        21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [7:21-23: Luuk. 6:46, 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]

Matt. 18:6
        Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [18:6-9: Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

Mark. 9:42
        "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa. [9:42-50: Matt. 18:6-9; Luuk. 17:1,2 : 5. Moos. 13:6]

Luuk. 17:2
        Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen yhdenkään näistä vähäisistä.

Kyllä väärä opetus johtaa turmioon sekä opettajan että sen joka vastaanottaa väärää oppia.

• rehellisyyttä
        poika kirjoitti:

Sanopas rehellisesti kuinka monta olet johdattanut adventtikirkon jäseneksi?

• Seraja-m55
        Luuk. 17:2 kirjoitti:

Olet väärässä. Asia on päin vastoin.

Jeesuksen sanat ovat todella ankarat kun hän puhuu väärin opettavista paimenista tai profeetoista! Jeesus sanoo suoraan, että hän ei tunnusta vääriä opettajia omikseen viimeisellä tuomiolla!

Katso esim. Seuraavat kohdat:

Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
        16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita.
        17 Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä.
        18 Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä. [Jaak. 3:12]
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. [Matt. 3:10 ]
        20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
        21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [7:21-23: Luuk. 6:46, 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]

Matt. 18:6
        Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [18:6-9: Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

Mark. 9:42
        "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa. [9:42-50: Matt. 18:6-9; Luuk. 17:1,2 : 5. Moos. 13:6]

Luuk. 17:2
        Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen yhdenkään näistä vähäisistä.

Kyllä väärä opetus johtaa turmioon sekä opettajan että sen joka vastaanottaa väärää oppia.

On totta, että meidän adventistien julistus eroaa tietyissä kohdin muiden suuntien julistuksesta.

Julistukseemme sisältyy kuitenkin uskonpuhdistusta noissa eriävissä kohdin.

On hyvä muistaa historiasta, kuinka katolinen kirkko vainosi toisinuskovia, jotka kuitenkin edustivat Jumalan tahdon mukaista uskonpuhdistusta. Heistä monet poltettiin roviolla.
        Samoin syntyi luterilaisuuden aikaan uskonpuhdistusliike - babtistit, jotka Jumalan Hengen johtamana halusivat palauttaa raamatullisen kastekäytännön (uskovien upotuskasteen) voimaan. Näitä taas luterilaisuus alkoi vainota ja surmata, usein upottamalla kuoliaaksi.

Nyt kun Jumalan Henki on palauttamassa unohduksista adventistisen uskonpuhdistuksen kautta Jumalan alkuperäisen lepopäivän, kuten Jumalan muutkin käskyt, niiden oikeaan arvoonsa, niin jälleen vainon tulet alkavat syttyä ja siitä - juuri siitä johtuvat nämä kaikki hyökkäykset.

Toit esille tuon tärkeän "hedelmä"-kysymyksen. Se juuri tosiaan paljastaa, onko opetus luotettavaa vai ei.
        Täällä joutuu tavan takaa todistamaan tuota väärää hedelmää, kun uskoamme ja uskonsuuntaamme tuomitaan nimenomaan valheellisesti ja nuo valheet on kyllä todistettu moneen kertaan.
        Valheellisuus eli väärät todistukset ovat syntiä ja siten sitä orjantappurahedelmää.

Samoin jatkuva tuomitseminen ja syyttely todistavat paljon enemmin väärästä hengestä kuin Jumalan Hengestä, sillä vain Jeesus on Tuomarimme.

Tuo kohta, jonka toit esiin, Matt. 7:16-23 ei tosiaankaan sovellu meihin vaan juuri niihin vastustajiimme, jotka opettavat LAITTOMUUTTA!
        Tämä tulee hyvin esille vanhemmasta käännöksestä jakeessa 23 näin: "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'."
        Juuri näitä pyhä lakinsa hylkijöitä Herramme ja Jumalamme Jeesus Kristus ei tule tuntemaan omikseen viimeisellä tuomiolla.

Jos tuo tulkitaan jotenkin päinvastoin, niin se jo osoittaa suurta eksytystä ja sokeutta Raamatun selvien ilmaisujen edessä.

On samoin kovin vaarallista halveksua profeetallista armolahjaa, sillä siinä on helposti sotimassa itse Jumalaa vastaan, joka on profetiat antanut. Ks. 1. Tess. 5:20
        Tämä yleensä menee niin, että ensin etsitään profetian armolahjan omanneen kirjoituksista heikkouksia niin, että revitään joitakin kohtia irti yhteyksistään siten, että ne näyttävät mahdollisimman pahalta ja senjälkeen ollaan kiireesti tuomitsemassa tuon lahjan omaaja vääräksi profeetaksi.

Minä kuitenkin olen täysin varma siinä, että EGW:n profeetallinen armolahja on Jumalasta lähtöisin ja sen todistavat juuri ne hedelmät, joita siihen liittyy:
        - Se innoittaa julistamaan Kristuksen evankeliumia niille, jotka eivät vielä ole valinneet Jeesusta Pelastajakseen ja elämänsä Herraksi,
        - tämä armolahja taistelee syntiä ja laittomuutta vastaan hyvin voimallisesti,
        - se paljastaa spiritismin hiipimisen kristinuskon piiriin,
        - se paljastaa monet harhaopit, kuten ihmissielun luontaisen kuolemattomuuden. Ihmissielu saa vastaanottaa kuolemattomuuden vain uskon kautta Jeesukseen ARMOLAHJANA,
        - se paljastaa, kuinka Jumala on luonteeltaan oikeudenmukainen myös rangaistessaan jumalattomia heidän tekojensa mukaan, rajallisesti eikä suinkaan ikuisesti, mikä on vain asenteellista alkutekstin oikean ilmaisun hylkäämisestä johtuvaa harhaoppia,
        - se pyrkii johtamaan meitä lähimmäisiämme rakastaviksi ja evää meiltä oikeuden tuomita toisia,
        - se välittää toivorikasta sanomaa Jeesuksen tulemuksen läheisyydestä ja Raamatun kanssa sopusointuisia kuvauksia tulevasta kirkkauden osastamme Taivaassa.

Mikäli em. kohdista joku on sinun mielestäsi väärää oppia, niin voit olla varma, että meidän Raamattumme mukaan teidän oppinne sellaisissa kohdin on yhtä varmasti väärää oppia ja me voimme sen myös luotettavalla tavalla Raamatulla perustella.

Meissä on nyt vain se ero, että jos me näemme noissa ns. opin alkeissa teillä vääriä käsityksiä, niin emme silti lähde tuomitsemaan ja syyttelemään vaan voimme hyväksyä teidät, jos ja kun uskomme kuitenkin samoin Kristuksen evankeliumin suhteen.
        Valitettavasti teidän puoleltanne esitetään valheellisesti meidän uskomme evankeliumiinkin, joten missähän ovat ne teidän hyvät hedelmät?

• Seraja-m55 kirjoitti:

On totta, että meidän adventistien julistus eroaa tietyissä kohdin muiden suuntien julistuksesta.

Julistukseemme sisältyy kuitenkin uskonpuhdistusta noissa eriävissä kohdin.

On hyvä muistaa historiasta, kuinka katolinen kirkko vainosi toisinuskovia, jotka kuitenkin edustivat Jumalan tahdon mukaista uskonpuhdistusta. Heistä monet poltettiin roviolla.
        Samoin syntyi luterilaisuuden aikaan uskonpuhdistusliike - babtistit, jotka Jumalan Hengen johtamana halusivat palauttaa raamatullisen kastekäytännön (uskovien upotuskasteen) voimaan. Näitä taas luterilaisuus alkoi vainota ja surmata, usein upottamalla kuoliaaksi.

Nyt kun Jumalan Henki on palauttamassa unohduksista adventistisen uskonpuhdistuksen kautta Jumalan alkuperäisen lepopäivän, kuten Jumalan muutkin käskyt, niiden oikeaan arvoonsa, niin jälleen vainon tulet alkavat syttyä ja siitä - juuri siitä johtuvat nämä kaikki hyökkäykset.

Toit esille tuon tärkeän "hedelmä"-kysymyksen. Se juuri tosiaan paljastaa, onko opetus luotettavaa vai ei.
        Täällä joutuu tavan takaa todistamaan tuota väärää hedelmää, kun uskoamme ja uskonsuuntaamme tuomitaan nimenomaan valheellisesti ja nuo valheet on kyllä todistettu moneen kertaan.
        Valheellisuus eli väärät todistukset ovat syntiä ja siten sitä orjantappurahedelmää.

Samoin jatkuva tuomitseminen ja syyttely todistavat paljon enemmin väärästä hengestä kuin Jumalan Hengestä, sillä vain Jeesus on Tuomarimme.

Tuo kohta, jonka toit esiin, Matt. 7:16-23 ei tosiaankaan sovellu meihin vaan juuri niihin vastustajiimme, jotka opettavat LAITTOMUUTTA!
        Tämä tulee hyvin esille vanhemmasta käännöksestä jakeessa 23 näin: "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'."
        Juuri näitä pyhä lakinsa hylkijöitä Herramme ja Jumalamme Jeesus Kristus ei tule tuntemaan omikseen viimeisellä tuomiolla.

Jos tuo tulkitaan jotenkin päinvastoin, niin se jo osoittaa suurta eksytystä ja sokeutta Raamatun selvien ilmaisujen edessä.

On samoin kovin vaarallista halveksua profeetallista armolahjaa, sillä siinä on helposti sotimassa itse Jumalaa vastaan, joka on profetiat antanut. Ks. 1. Tess. 5:20
        Tämä yleensä menee niin, että ensin etsitään profetian armolahjan omanneen kirjoituksista heikkouksia niin, että revitään joitakin kohtia irti yhteyksistään siten, että ne näyttävät mahdollisimman pahalta ja senjälkeen ollaan kiireesti tuomitsemassa tuon lahjan omaaja vääräksi profeetaksi.

Minä kuitenkin olen täysin varma siinä, että EGW:n profeetallinen armolahja on Jumalasta lähtöisin ja sen todistavat juuri ne hedelmät, joita siihen liittyy:
        - Se innoittaa julistamaan Kristuksen evankeliumia niille, jotka eivät vielä ole valinneet Jeesusta Pelastajakseen ja elämänsä Herraksi,
        - tämä armolahja taistelee syntiä ja laittomuutta vastaan hyvin voimallisesti,
        - se paljastaa spiritismin hiipimisen kristinuskon piiriin,
        - se paljastaa monet harhaopit, kuten ihmissielun luontaisen kuolemattomuuden. Ihmissielu saa vastaanottaa kuolemattomuuden vain uskon kautta Jeesukseen ARMOLAHJANA,
        - se paljastaa, kuinka Jumala on luonteeltaan oikeudenmukainen myös rangaistessaan jumalattomia heidän tekojensa mukaan, rajallisesti eikä suinkaan ikuisesti, mikä on vain asenteellista alkutekstin oikean ilmaisun hylkäämisestä johtuvaa harhaoppia,
        - se pyrkii johtamaan meitä lähimmäisiämme rakastaviksi ja evää meiltä oikeuden tuomita toisia,
        - se välittää toivorikasta sanomaa Jeesuksen tulemuksen läheisyydestä ja Raamatun kanssa sopusointuisia kuvauksia tulevasta kirkkauden osastamme Taivaassa.

Mikäli em. kohdista joku on sinun mielestäsi väärää oppia, niin voit olla varma, että meidän Raamattumme mukaan teidän oppinne sellaisissa kohdin on yhtä varmasti väärää oppia ja me voimme sen myös luotettavalla tavalla Raamatulla perustella.

Meissä on nyt vain se ero, että jos me näemme noissa ns. opin alkeissa teillä vääriä käsityksiä, niin emme silti lähde tuomitsemaan ja syyttelemään vaan voimme hyväksyä teidät, jos ja kun uskomme kuitenkin samoin Kristuksen evankeliumin suhteen.
        Valitettavasti teidän puoleltanne esitetään valheellisesti meidän uskomme evankeliumiinkin, joten missähän ovat ne teidän hyvät hedelmät?

Uhkailet ja pelottelet: "On samoin kovin vaarallista halveksua profeetallista armolahjaa"

Noinhan se Ellen White itsekin pelotteli ja uhkaili ihmisiä, jotka eivät ottaneet uskoakseen hänen "profetioihinsa" ja näkyihinsä.

Mutta Raamattu on kanssasi täysin päinvastaista mieltä:
        "Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi ´Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?´ niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; ÄLÄ PELKÄÄ HÄNTÄ." (5Moos 18:20-22)

• poika
        rehellisyyttä kirjoitti:

Sanopas rehellisesti kuinka monta olet johdattanut adventtikirkon jäseneksi?

Minä en ole koskaan ketään johdattanut Jumalan yhteyteen. Herran Henki vetää ihmiset Jumalan yhteyteen, parannukseen, anteeksiantamukseen ja Jumalan lapseuteen. Ihminen voi olla ainoastaan jonkinlainen Jumalan armon inhimillinen välikappale, armon jonkinlainen kätilö korkeintaan. Herran hyvyys vetää ihmisen parannukseen. Ps. 23 loppusanoissa (vanha käännös) "sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani..." Kyllä ihminen sellainen on, että ihmisen keinoilla hänestä ei Jumalan lasta tehdä. Uudestisyntymisen ja Jumalan lapseuteen pääsyn hetki on se, kun yksilön sydämessä herää usko Kristukseen ristiinnaulittuna hänen tähtensä. Näistä asioista emme voi pitää päiväkirjaa. Jos joku sitä yrittääkin, niin hän ryhtyy laskemaan omiksi ansioikseen Pyhän Hengen toimintaa. Olipa henkilö luterilainen, katolinen, helluntailainen tai adventisti, kuten tällä listalla kuuluutetaan.

• annu42
        poika kirjoitti:

Minä en ole koskaan ketään johdattanut Jumalan yhteyteen. Herran Henki vetää ihmiset Jumalan yhteyteen, parannukseen, anteeksiantamukseen ja Jumalan lapseuteen. Ihminen voi olla ainoastaan jonkinlainen Jumalan armon inhimillinen välikappale, armon jonkinlainen kätilö korkeintaan. Herran hyvyys vetää ihmisen parannukseen. Ps. 23 loppusanoissa (vanha käännös) "sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani..." Kyllä ihminen sellainen on, että ihmisen keinoilla hänestä ei Jumalan lasta tehdä. Uudestisyntymisen ja Jumalan lapseuteen pääsyn hetki on se, kun yksilön sydämessä herää usko Kristukseen ristiinnaulittuna hänen tähtensä. Näistä asioista emme voi pitää päiväkirjaa. Jos joku sitä yrittääkin, niin hän ryhtyy laskemaan omiksi ansioikseen Pyhän Hengen toimintaa. Olipa henkilö luterilainen, katolinen, helluntailainen tai adventisti, kuten tällä listalla kuuluutetaan.

samaa mieltä asiasta, täysin samaa mieltä.

• Seraja-m55
        uskova_1 kirjoitti:

Uhkailet ja pelottelet: "On samoin kovin vaarallista halveksua profeetallista armolahjaa"

Noinhan se Ellen White itsekin pelotteli ja uhkaili ihmisiä, jotka eivät ottaneet uskoakseen hänen "profetioihinsa" ja näkyihinsä.

Mutta Raamattu on kanssasi täysin päinvastaista mieltä:
        "Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi ´Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?´ niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; ÄLÄ PELKÄÄ HÄNTÄ." (5Moos 18:20-22)

Sinun asenteesi kyllä tunnemme, mutta se perustuu epäraamatullisuuteen.

Whiten toiminta oli sopusoinnussa Raamatun kanssa ja Jumala siunasi hänen toimintaansa lukemattomin tavoin.

On vain luonnollista, että sellaisten epäraamatullisten oppien edustaja kuin sinä näet tämän armolahjan Jumalan vastaisena, mutta se johtuu vain siitä, että sinä edustat Jumalan totuuksien vastaista linjaa Raamatun suhteen.

• kiittävä mies

Olet tehnyt huomion johon nyt toivotaan että alat asiasta rakkaudellisesti ojentamaan adventisteja.. Ehkä he huomaavat oman ilmiönsä kun sen heille yhtä hieno varaisesti jatkossakin tulet välittämään, niinkuin nyt teit.
      Pysyhän linjoilla. Sinua tarvitaan aivan varmasti.

• poika

tingitään rakkaudessa. Puhdasoppisuuden vaatimus ilman rakkautta ei riitä. Se johtaa legalismiin. Sitten vielä ajatus puhdasoppisuudesta on kovin suhteellista. Kuka meistä voi väittää tietävänsä totuuden totuudesta? Apostoli Paavalikin muistuttaa meille, että "Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee" (1. Kor. 13:12).

• poika
        poika kirjoitti:

tingitään rakkaudessa. Puhdasoppisuuden vaatimus ilman rakkautta ei riitä. Se johtaa legalismiin. Sitten vielä ajatus puhdasoppisuudesta on kovin suhteellista. Kuka meistä voi väittää tietävänsä totuuden totuudesta? Apostoli Paavalikin muistuttaa meille, että "Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee" (1. Kor. 13:12).

koko ajan moittii toisia ja esiintyy rakkaudettomasti ja elää piittaamattomana Kristuksen selvälle opetukselle (Matt. 28:19-20).

Kun kävin Wille Riekkisen luona Kuopion tuomiokunnassa, niin hän kehoitti minua opettaessani uskontoa korostamaan kahta asiaa: Asia numero yksi on se, että Jeesus Kristus on Herra. Toinen asia on se, että Jeesus jätti kristilliselle seurakunnalle lähetystehtävän. Näille kahta asiaa hän kehoitti minua pitämään esillä opetuksessani. Olen hänen kanssaan asiasta samaa mieltä. Niin kristittyinä meidän tehtävämme on tutustua Jeesuksen opetukseen ja elää itse sen mukaan ja opettaa sitä uskollisesti toisille. Jeesus on täynnä armoa ja totuutta. Kirkon moraalilla eli etiikalla ei ole viimeistä sanaa, vaan toiseksi viimeínen sana. Armolla on aina viimeinen sana.

• Katinkontti
        poika kirjoitti:

Teillä on väärä oppi toisia alistava, sitova ja pakottava sydän.

• osoittaa toista,
        Katinkontti kirjoitti:

Teillä on väärä oppi toisia alistava, sitova ja pakottava sydän.

....niin," kolme osoittaa sinua itseäsi"!
        Mietippäs tätä!

• osoittaa toista, kirjoitti:

....niin," kolme osoittaa sinua itseäsi"!
        Mietippäs tätä!

Jos kissa (eli tuo Katinkontti) osoittaa yhdellä varpaallaan toista, niin silloin sen kaikki muutkin varpaat osoittavat samaan suuntaan.

• Rauhaa

Olen vastaamassa ja komentoimassa propagandasivuja.

Menen kysymys kerrallaan pyynöstä sivuja läpi.

Seuraa sarjaa "propagandavastaus nro ?"

Alkoi juuri, Voit katsoa ekasta eteenpäin sivuilta.

Historiassa uskonpuhdistuslikkeet kaikki ovat syntyneet kun joku löysi uutta valoa Raamatusta ja saarnasi sitä, ja hänen ympärille syntyi aina uusi seurakunta ja kirkko.

Kaikki seurakunnat ja kirkot ovat uskonpuhdituksen tulosta, paisti katolinen joka syntyi osan alkuseurakunan löankeemuksesta pois alkuseurakunnan uskosta. Osa ryhtyi tekemään sovitteluja maallisen poliittisen vallan kanssa, ja tinki uskon vaatimuksista.

Adventtikirkko sekin syntyi uskonpuhdistajansa ympärille, kuten lut kirkkokin.

Kaikki eivät hyväksy sitä uutta valoa mikä löytyi Raamatusta jo 1840 luvulla.
      Näkisin että kyse on vain tästä.
      Uusi vierastetaan ja koetaan uhkana ja vääränä tavallisen usein.

Raamatun opista on ksye.
      Kun tutkii ennakkoluulottomasti, rukouksessa, Pyhän Hengen ohjauksessa ja vilpitömänä alkavat Raamatun asiat monet selvitä paremmin.

Ei me hyvät ihmiset olla niin tyhmiä, että seurattaisiin jotakin valheprofeettaa, tai harhoja.
      Kyllä ne kaikki hyvin tutkittu on.

Nuo sivustot mistä mainitset tulkitsevat asioita pinnallisella tiedolla, ja tahtovat ajaa omia pyrkimyksiään. Ei heillä ole halua hakea totuutta ymmärtääkseni, vaan osoittaa vääräksi vaikka valehtelemalla.

Huomaat tämän tavan miten sivut tehdään jos seuraat nuo kysymykset joihin olen vastannut.

Jumalan siunausta
      jari laurila

• jaabes

Haluaisiko kukaan adventisti antaa rakkauden lahjana
        10000€ Jumalan valtakunnan Israelin lähetystyölle (muulle kuin adventtikirkolle)?

• toffelsankar

=======Historiassa uskonpuhdistuslikkeet kaikki ovat syntyneet kun joku löysi uutta valoa Raamatusta ja saarnasi sitä, ja hänen ympärille syntyi aina uusi seurakunta ja kirkko. =======

Jos kaikki uusi kirkkokunta olisi uutta valoa maailma olisikin nyt niinkuin tähtitarha.
        Näyttää vain uusi syntyvän perin inhimillisistä tekijöistä.
        Useiden suuntausten synty on niinkuin oli islamin synnynkin. Välon sijaan usein uusi oppirakennelma on sellainen joka ei tule hyväksytyksi ja uudet syntyvät näiden epäsosiaalisten ainesten ympärille.
        Näyttää myös käyvän useinkin siten että jokaiselle jotain periaatteella samantyyppiset ihmiset kerääntyvät omaan "laariinsa". Se selittääkin miksi jonkun joukon kanssa kaikki ovat jyrkästi erimielisiä.
        Siatkin ovat veljiä keskenään.
        Olen kyllä seurannut sinun viritelmiäsi ja pika-analyysini mukaan sinulla on tavoitteena puolustaa omiasi eikä asiaa.
        Asiakysymys muokataan oman edun mukaiseksi kuten teidän oppinne on rakennettukin.
        Sinähän kirjoitat vaikka Raamatun uusiksi jos se ei tuollaisenaan sovi oppiinne.
        Sitten jokainen joka tulee teidän opetuslapseksenne ei saa sanasta mitään irti ennenkuin on saanut kaikessa teidän tulkitsemaa opetustanne.
        Ihminen on sellainen, että mihin hän leimautuu, hän ei myönnä siellä piileviä epäkohtia.
        Todellisuuden kiistäminen opitaan tehokkaasti teidän sananselitystilaisukksissanne.

Jumalan valtakunta ei ole -toisin kuin vanha liitto ja esim. adventismi- sen tarkkailua, mitä me syömme ja juomme tai mitä päivää me noudatamme, tai miten me pukeudumme. Olemme vapaat kaikista sellaisista säännöistä (niin VT:n kuin ihmisten keksimistä määräyksistä). Jumalan valtakunta on iloa, rauhaa ja vanhurskautta, jotka Pyhä Henki antaa.
        Usko ei ole muotomenojen noudattamista toisten pillipiipareiden tahdissa.Sellaiseksi te olette omillenne uskonnon noudattamisen tehneet.
        Kun he muutoin täällä toimivat asiattomasti, te ette heitä nuhtele, kunhan he vannovat teille uskollisuutta.
        Vieraita ulkopuolisia te sensijaan ette lakkaa nuhtelemasta vaikka he eivät ole teidän oppivalojanne vannoskelleet.
        Omituista on sekin, että te käytte naapurinkin lehmää lypsämässä.
        Paavali piti kunnia-asiana ettei vaivannut rasittanut taloudellisesti muiden kuin omiensa kukkaroita, kerätessään avustusvaroja uskoville köyhille.
        Teidän toimintanne tunnetaan yleisesti ainakin Suomessa "sammutetuin lyhdyin " toimimisesta jolloin kansalaiset eivät tiedä kenen kanssa ovat tekemisissä.

//////Ei me hyvät ihmiset olla niin tyhmiä, että seurattaisiin jotakin valheprofeettaa, tai harhoja.
        Kyllä ne kaikki hyvin tutkittu on.///////

Joo, ettehän te tyhmiä ole; kaikki muut sitävastoin olemme????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• Johannes1
        jaabes kirjoitti:

Haluaisiko kukaan adventisti antaa rakkauden lahjana
        10000€ Jumalan valtakunnan Israelin lähetystyölle (muulle kuin adventtikirkolle)?

Kysyit:" Haluaisiko kukaan adventisti antaa rakkauden lahjana 10 000 € Israelin lähetystyölle? Mielestäni tuo 10 000€ on pieni rahasumma verrattuna siihen mitä vuosittain annamme Israelin lähetystyöhön joka on jatkunut vuosikymmeniä. Useita seurakuntia on perustettu.Sillä kristinuskoon tuleva on toisinaan hengen vaarassa.Henkivaltojen taistelu on kovaa, mutta me tiedämme voittajan-Jeesuksen. Maran ata.

• kanssasi tästä asiasta

Erityisesti adventistit nimimerkeillä: Jarlau, Timo Flink ja "kirjoitettu on" ovat vastauksillaan osoittaneet adventismista esitetyn kritiikin olevan totta.

Nämä ovat kuin liukkaita ankeriaita, eivät ikinä voi suoraan vastata helppoon kysymykseen vaan pyristelevät irti vastakysymyksillä tai omaa oppiaan massapostittamalla. EGW:n kirjoitukset ovat heidän mielestään raamatun veroisia, koska niitä siteerataan mieluusti.

Raamatulla he eivät osaa oppiaan perustella. Miksi näin? Siksi koska sitä ei löydy raamatusta.

• ilman tossuja

Meikäläisellä ei ole ollut ongelmia olla adventisti muuta kuin silloin alussa kun tutustuin heihin. Ystäväni muista seurakunnista rukoilivat yhdessä etten vaan eksyisi liittymään heihin. Olin siihen aikaan juuri uskoontullut luterilainen ja minulla oli läheisiä uskovia ystäviä ja työkavereita monista vapaista suunnista ja ovet olivat raollaan joka suuntaan. Heidän mielestään ikävintä olisi jos liittyisin adventisteihin. Pyysin auttamaan heitä siinä ettei minua johdettaisi harhaan koska olin vielä varsin kokematon uskon tiellä. Ystäväni toivat minulle runsaasti materiaalia jotka kertoivat adventistien harhaopetuksista ja minä luin, tutkin ja rukoilin innolla.

Tutkiessani valtavan määrän adventistien harhoja käsittelevää kirjallisuutta tein runsaasti muistiinpanoja ja uskonystävieni tuella aikomukseni oli myös osoittaa adventisteille heidän harhaoppinsa. Mutta siinä vaiheessa tein yllättävän havainnon. Se kirjallisuus äänikasetit ja muu informaatio adventistien harhaopetuksista, mitä sain käsiini monilta uskonystäviltäni ei ollutkaan sopusoinnussa sen kanssa mitä adventistit todella asioista opettivat ja jouduin tavallaan uuden yllättävän ongelman eteen. (Nykyään heidän opetuksensa on maailmanlaajuisesti esillä myös internetissä ja tietenkin se on aina ollut helposti saatavilla myös kirjallisuutena heidän omissa lähteissään. Joten opin uuden tärkeän asian tarkastella aitoja lähteitä, eikä muunneltua totuutta.)

Siihen ongelmaan eivät uskonystäväni yllätyksekseni enää tulleet mukaan, eräs helluntaiveli paras ystäväni sanoi silloin unohtumattomat sanat ettei hän "uskalla tutkia asioita siitä näkökulmasta koska hänellä on silloin vaara alkaa uskomaan samalla tavalla". Niinpä jäin pian yksin etsimään totuutta, mutta adventisteja en rauhaan jättänyt, en tiedä mitä he mahtoivat minusta ajatella silloin. Ajan kanssa tutkiessani päädyin siihen että kaikki se mitä Jeesus opetti ja se kaikki mitä hän teki ja toimi oli oikein ja totta. Se on myös totuus jonka valossa voi myös avoimesti tarkastella mitä tahansa näkemystä. Jeesushan sanoi olevansa "tie totuus ja elämä". Ja se on edelleenkin minun oikean uskon näkemykseni adventistina.

Myöhemmin huomasin että Adventtikirkon julkaisuissa oppikysymykset ovat kaikki esillä avoimen tarkastelun alaisena, sellaista avoimmuutta en ole toistaiseksi huomannut missään muussa kirkkokunnassa. Kun olen itse käynyt läpi tämän kaiken ja paljon muuta ei minulle ole lainkaan yllätys että juuri adventismi on maalitauluna entisten luopuneitten adventistien sekä vastaavasti muitten uskonsuuntien eri syistä johtuvien näkemysten taholta. Yllätys olisi jos ei niin olisi.

• toffelsankar

//////Yllätys olisi jos ei niin olisi.//////

Niin, se olisi tosi yllätys.

• Olihan siinä eksymiskertomusta kerrakseen.

Ottakaa nyt muut opiksenne, kuinka eksyttävä adventismi on. Se ei ole ainoastaan opillisesti harhassa, vaan siinä vaikuttavat eksyttävät henget, jotka eksyttävät jos mahdollista valitutkin.

• Sirkka Iita
        uskova_1 kirjoitti:

Olihan siinä eksymiskertomusta kerrakseen.

Ottakaa nyt muut opiksenne, kuinka eksyttävä adventismi on. Se ei ole ainoastaan opillisesti harhassa, vaan siinä vaikuttavat eksyttävät henget, jotka eksyttävät jos mahdollista valitutkin.

....puhut jatkuvasti vain pahaa lähimäisistäsi,ja kaivelet epäolennaisia asoita.Kertoisit mieluumminkin,että adventistit ovat syvästi uskossa olevia Jumalan lapsia,jotka turvaavat yksinomaan Jumalan armoon Kristuksessa.Me uskomme, että ainoastaan nöyrtymällä ristin juurelle ja katumalla syntejään ja pyytämällä niitä anteksi,voi kokea armahduksen ja syntyä uudesti.Jumalan Pyhä Henki täyttää silloin sydämen,ja Jeesus antaa voiman tulla Jumalan lapseksi.Omilla ansioillamme emme ole kelvollisia mihinkään,mutta Kristuksessa me voimme KAIKEN! Onneksi Jumalan armo ei ole ihmisten mielenmukaan jaettava"hyödyke",vaan Jumala armahtaa,kenet armahtaa,eikä hän katso henkilöön.Liian paljon tyhjää solvausta ja opinkiistoja, jotka eivät johda mihinkään.Vaikka itse olisin miten heikko,niin Jeesuksen usko RIITTÄÄ viemään minutkin perille taivaskotiin,koska olen antanut elämäni hänen johdatukseensa,hän ei hylkää,eikä jätä matkalle.Kristuksen rauhaa,kaikille jotka sydämestään Jumalaa rakastavat.

• Sirkka Iita kirjoitti:

....puhut jatkuvasti vain pahaa lähimäisistäsi,ja kaivelet epäolennaisia asoita.Kertoisit mieluumminkin,että adventistit ovat syvästi uskossa olevia Jumalan lapsia,jotka turvaavat yksinomaan Jumalan armoon Kristuksessa.Me uskomme, että ainoastaan nöyrtymällä ristin juurelle ja katumalla syntejään ja pyytämällä niitä anteksi,voi kokea armahduksen ja syntyä uudesti.Jumalan Pyhä Henki täyttää silloin sydämen,ja Jeesus antaa voiman tulla Jumalan lapseksi.Omilla ansioillamme emme ole kelvollisia mihinkään,mutta Kristuksessa me voimme KAIKEN! Onneksi Jumalan armo ei ole ihmisten mielenmukaan jaettava"hyödyke",vaan Jumala armahtaa,kenet armahtaa,eikä hän katso henkilöön.Liian paljon tyhjää solvausta ja opinkiistoja, jotka eivät johda mihinkään.Vaikka itse olisin miten heikko,niin Jeesuksen usko RIITTÄÄ viemään minutkin perille taivaskotiin,koska olen antanut elämäni hänen johdatukseensa,hän ei hylkää,eikä jätä matkalle.Kristuksen rauhaa,kaikille jotka sydämestään Jumalaa rakastavat.

En ala sinun mieliksesi valehtelemaan.

Menepäs nyt sinne paikkakuntasi uskovien seurakuntaan hakemaan apua. Ruotsin (etkös siellä asu?) luterilainen kirkko on pahasti langennut, joten sieltä tuskin saat apua. Adventistien ja Ellenin kelkassa sinulle käy todella huonosti.

• annu42

Olen jo kirjoittanutkin uskoontulostani täällä, mutta totesin, että olet lähes saman tien läpi kulkenut. Mielenkiintoista kohdallamme, mieheni ja minun, on se, että nuo entiset ystävämme ovat meidät lähes jättäneet. Ellemme me joskus kävisi heidän luonaan, ei kontaktia enää olisi.
        Ehkä he pelkäävät juuri samaa kuin tuo sinun ystäväsikin teki. Emme me heitä syö, emmekä heille mitään tuputa, vaan haluamme vain olla ystäviä, kuten olimme ennmminkin, mutta kovin se on yksipuoliseksi mennyt.

Sääli sinänsä, kun silloin "kuningas alkoholin" ympärillä istuimme jutellen tunnista toiseen. Asiat olivat silloin lähes samoja, mistä voisimme nytkin keskustella, uskosta Jumalaan, uskonnoista, maailmankatsomuksesta, yms. Näistä asioista keskusteltiin ahkerasti meidän keittiön pöytämme ympärillä monta vuotta.

Nyt he eivät uskalla suutansa avata, ettei vaan usko tarttuisi. Tällä hetkellä meillä olisi heille jotakin parempaa kerrottavaakin, mutta se ei enää kiinnosta, he eivät halua puhua, joten "pelko panee paulan". Tämä on todella surullinen tilanne, sillä toissalta tunnemme vastuumme heidän edessään ja samoin Jumalan edessä. Se onkin hyvä, sillä vain Jumala voi nuo ystävämme saada toisiin ajatuksiin kuten sai meidätkin.

Odotettavissa ei ole mitään hyvää, kuten kirjoititkin, olemme "kaiken maailman tunkio", joten meistä voi puhua ja kirjoittaa mitä hyvänsä. Onneksi on ohje: "Eläkää niin, ettei kukaan usko valheita todeksi." Tässä Herra meitä auttakoon.

• Onko eksytystä?
        uskova_1 kirjoitti:

Olihan siinä eksymiskertomusta kerrakseen.

Onko eksytystä sinun mielestäsi tunnustaa Jeesus elämänsä Herraksi ja olla kuuliainen Jumalan tahdolle?Jos tämä on harhaa ja valhe oppia,niin silloin olen "eksytetty".Haluan sydämestäni viedä Jeesuksen armosanomaa maailman pimeyteen,niinkuin kaikki,jotka ovat sydämesttään antaneet itsensä Jumalan johdatukseen.Toivoisin että Jeesus voisi käyttää sinuakin viemään tätä armosanomaa eteenpäin,että monet löytäsivät kauttasi tien Kristuksen luo parannettavaksi.Koska yksin Hänen armonsa riittää.

• toffelsankar
        Sirkka Iita kirjoitti:

Eihän asia ole epäolennainen jos sen korpun kanssa on houkuteltu ansaan parituhatpäinen kansanjoukko.
        Sehän on puolet apostolien ensimmäisen päivän uskoontulleista!!!!!!!
        Ja lisää haaviin odotellaan kieli pitkällä.
        Adventtioppi on katala kun sen harhaopin tarkoituskin (täällä) näyttää olevan jo uskossaolevien ihmisten harhaanjohtaminen.
        Jeesus ei johda adventtikirkkoon vaan Hänen tarkoituksensa on, että jokainen tulisi Hänen opetuslapsekseen.
        Jeesus opetti niin toisin kuin adventistikirjanoppineet.
        Jeesus julisti vapautusta lain orjuudesta Jumalan lasten vapauteen.
        Adventtikirkko opettaa lain orjuuteen alistumista ja ottamaan Mooseksen lain kumottuja säädöksiäkin valikoiden noudatettavakseen
        Voi pojat sitä yön pimeyttä!!!!!!!!!!!!!

• Sirkka Iita
        toffelsankar kirjoitti:

Eihän asia ole epäolennainen jos sen korpun kanssa on houkuteltu ansaan parituhatpäinen kansanjoukko.
        Sehän on puolet apostolien ensimmäisen päivän uskoontulleista!!!!!!!
        Ja lisää haaviin odotellaan kieli pitkällä.
        Adventtioppi on katala kun sen harhaopin tarkoituskin (täällä) näyttää olevan jo uskossaolevien ihmisten harhaanjohtaminen.
        Jeesus ei johda adventtikirkkoon vaan Hänen tarkoituksensa on, että jokainen tulisi Hänen opetuslapsekseen.
        Jeesus opetti niin toisin kuin adventistikirjanoppineet.
        Jeesus julisti vapautusta lain orjuudesta Jumalan lasten vapauteen.
        Adventtikirkko opettaa lain orjuuteen alistumista ja ottamaan Mooseksen lain kumottuja säädöksiäkin valikoiden noudatettavakseen
        Voi pojat sitä yön pimeyttä!!!!!!!!!!!!!

Palvelen Jumalaani ilolla,en ole orja,vaan vapaa.Kiitos Jeesukselle ,joka osti minut vapaaksi synnin orjuudesta.Jeesus ei ole synnin orja,eikä laittomuuden tekijä.Hän EI ostanut minua vapaaksi kuuliaisuudesta Jumalan tahdolle.Vaan laittomuudesta
        sillä synti on laittomuus.Hän ei vapahtanut minua tekemään syntiä,vaan hän vapautti minut pois synnin ja kuoleman alta.Ja vaikka minussa ei itsessäni ole mitään hyvää niin Hän minussa voi KAIKEN:Iloitsen Herrassa ja olen vapaa.Hän muutti kaiken!Haluan sydämen ilolla palvella vapahtajaani,koska rakastan valtavasti Häntä.
        "Mä kuuro,sokea sain ihmeen kokea..."Ei todellakaan ole minkäänlaista halua takaisin syntielämään.Olen mieluummin Kristuksen lain alla, joka on uudestisyntymässä piirtynyt sydämeeni,
        kuin"laittomuuden tekijä",Saatanan alaisuudessa.
        "Ellette tee parannusta,te kuolette synteihinne".Joka kerran kun Jeesus antoi syntejä anteeksi,hän sanoi:"Mene,äläkä enää syntiä tee".Hän ei koskaan sanonut,mene ja jatka samaan malliin.EI.Joten voin vain sanoa:"Vain Jeesus yksin,Hän mulle riitävi".On turvallista olla Kristus lipun alla.Kristuksen rauhaa ja kuuliaisuuden iloa kaikille jotka Jumalaa rakastavat.

• Onko eksytystä? kirjoitti:

Onko eksytystä sinun mielestäsi tunnustaa Jeesus elämänsä Herraksi ja olla kuuliainen Jumalan tahdolle?Jos tämä on harhaa ja valhe oppia,niin silloin olen "eksytetty".Haluan sydämestäni viedä Jeesuksen armosanomaa maailman pimeyteen,niinkuin kaikki,jotka ovat sydämesttään antaneet itsensä Jumalan johdatukseen.Toivoisin että Jeesus voisi käyttää sinuakin viemään tätä armosanomaa eteenpäin,että monet löytäsivät kauttasi tien Kristuksen luo parannettavaksi.Koska yksin Hänen armonsa riittää.

Kysyt: "Onko eksytystä sinun mielestäsi tunnustaa Jeesus elämänsä Herraksi ja olla kuuliainen Jumalan tahdolle?"

Ei tietenkään, jos se ei ole pelkkää huulten helinää tai tarkoitettu eteispuheeksi harhaopin olohuoneeseen johdattamiseksi.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." (Matt 7:21) Taivaallisen Isän tahto taas ei ole väärän enemmän kuin profeetan Ellen Whiten oppien uskominen eikä niiden toisille suositteleminen ja opettaminen. Ai mistäkö sen tietää? No siitä, että Hän on kieltänyt pelkäämästä vääriä profeettoja (ja jopa käskenyt kivittää heidät) ja käskenyt karttaa harhaoppisia, jos he eivät käänny nuhdeltuinakaan harhaopistaan.

Adventismin eksyttämisen ydin: puhutaan oikeaa (tai lähes oikeaa) evankeliumia ja vakuutetaan olevansa oikeita kristittyjä, mutta sitten kun ihminen on saatu lankaan alkaa toisen evankeliumin eli ellenismin syöttö.

Mutta Jumala ei katso sellaista toimintaa hyvällä: "Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen." (Mark 9:42)

• annu42 kirjoitti:

Olen jo kirjoittanutkin uskoontulostani täällä, mutta totesin, että olet lähes saman tien läpi kulkenut. Mielenkiintoista kohdallamme, mieheni ja minun, on se, että nuo entiset ystävämme ovat meidät lähes jättäneet. Ellemme me joskus kävisi heidän luonaan, ei kontaktia enää olisi.
        Ehkä he pelkäävät juuri samaa kuin tuo sinun ystäväsikin teki. Emme me heitä syö, emmekä heille mitään tuputa, vaan haluamme vain olla ystäviä, kuten olimme ennmminkin, mutta kovin se on yksipuoliseksi mennyt.

Sääli sinänsä, kun silloin "kuningas alkoholin" ympärillä istuimme jutellen tunnista toiseen. Asiat olivat silloin lähes samoja, mistä voisimme nytkin keskustella, uskosta Jumalaan, uskonnoista, maailmankatsomuksesta, yms. Näistä asioista keskusteltiin ahkerasti meidän keittiön pöytämme ympärillä monta vuotta.

Nyt he eivät uskalla suutansa avata, ettei vaan usko tarttuisi. Tällä hetkellä meillä olisi heille jotakin parempaa kerrottavaakin, mutta se ei enää kiinnosta, he eivät halua puhua, joten "pelko panee paulan". Tämä on todella surullinen tilanne, sillä toissalta tunnemme vastuumme heidän edessään ja samoin Jumalan edessä. Se onkin hyvä, sillä vain Jumala voi nuo ystävämme saada toisiin ajatuksiin kuten sai meidätkin.

Odotettavissa ei ole mitään hyvää, kuten kirjoititkin, olemme "kaiken maailman tunkio", joten meistä voi puhua ja kirjoittaa mitä hyvänsä. Onneksi on ohje: "Eläkää niin, ettei kukaan usko valheita todeksi." Tässä Herra meitä auttakoon.

Ei käynyt mielessäsi, että he ehkä karttavat harhaoppista niinkuin Raamattu käskee?

• Lattomuuden henki vaikuttaa jo
        uskova_1 kirjoitti:

Ei käynyt mielessäsi, että he ehkä karttavat harhaoppista niinkuin Raamattu käskee?

"Jos minun oppini on Jumalasta,niin se ei tyhjänä palaja,mutta jos puhun omiani niin se turhaan raukeaa".Aamen.
        Kristuksen rauhaa kaikille jotka Jumalaa rakastavat.
        Tv.Sirkka Iita.

• Valheellisesti puhutte paha...
        uskova_1 kirjoitti:

Kysyt: "Onko eksytystä sinun mielestäsi tunnustaa Jeesus elämänsä Herraksi ja olla kuuliainen Jumalan tahdolle?"

Ei tietenkään, jos se ei ole pelkkää huulten helinää tai tarkoitettu eteispuheeksi harhaopin olohuoneeseen johdattamiseksi.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." (Matt 7:21) Taivaallisen Isän tahto taas ei ole väärän enemmän kuin profeetan Ellen Whiten oppien uskominen eikä niiden toisille suositteleminen ja opettaminen. Ai mistäkö sen tietää? No siitä, että Hän on kieltänyt pelkäämästä vääriä profeettoja (ja jopa käskenyt kivittää heidät) ja käskenyt karttaa harhaoppisia, jos he eivät käänny nuhdeltuinakaan harhaopistaan.

Adventismin eksyttämisen ydin: puhutaan oikeaa (tai lähes oikeaa) evankeliumia ja vakuutetaan olevansa oikeita kristittyjä, mutta sitten kun ihminen on saatu lankaan alkaa toisen evankeliumin eli ellenismin syöttö.

Mutta Jumala ei katso sellaista toimintaa hyvällä: "Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen." (Mark 9:42)

Miksi te valheellisesti puhutte pahaa?Pysykää sanassa ja totuudessa!

• rosegarden
        Valheellisesti puhutte paha... kirjoitti:

Kuka on paha ellet sinä?
        Sinähän juuri tuomitset kaikkein henkilökohtasimmin.
        Ja joka päivä!
        Kokeile päivä ilman vihaa!
        Jos se auttasi !

• kokeillut.
        rosegarden kirjoitti:

Kuka on paha ellet sinä?
        Sinähän juuri tuomitset kaikkein henkilökohtasimmin.
        Ja joka päivä!
        Kokeile päivä ilman vihaa!
        Jos se auttasi !

Kokeile sinä Jeesusta,se auttaa.Kokemusta on!
        Kun otat Hänet elämäsi Herraksi,ei tarvitse öitänsä valvoa ilkeitä miettien,vaan saa levätä rauhassa.

• Aramiz
        Valheellisesti puhutte paha... kirjoitti:

Sonnan levittäjä. Tämäkin on kai eräänlaista uskoa. Toden näköisesti Lusifer uskovainen. En vahingossakaan ole lukenut uskova ykkös nimimerkiltä mitään kiittämisen arvoista. Voisin sanoa Baskeria Moraali uskovaiseksi hyvien käytötapojensa kanssa. Hän on asillinen mieli- piteissään.

Eikö tätä kaikkea pahaa ole jo maailmassa ihan tarpeeksi. Onko meille tarpeen nostaa ilkeä-sanaista riitaa joka tilanteessa ja syytellä.
        Olis paljon mielekkäämpää keskustella asiat sovussa ilman solvaamatta ja ilman valheellista
        lannan levitystä.

Maran ata

• Aramiz kirjoitti:

Sonnan levittäjä. Tämäkin on kai eräänlaista uskoa. Toden näköisesti Lusifer uskovainen. En vahingossakaan ole lukenut uskova ykkös nimimerkiltä mitään kiittämisen arvoista. Voisin sanoa Baskeria Moraali uskovaiseksi hyvien käytötapojensa kanssa. Hän on asillinen mieli- piteissään.

Eikö tätä kaikkea pahaa ole jo maailmassa ihan tarpeeksi. Onko meille tarpeen nostaa ilkeä-sanaista riitaa joka tilanteessa ja syytellä.
        Olis paljon mielekkäämpää keskustella asiat sovussa ilman solvaamatta ja ilman valheellista
        lannan levitystä.

Maran ata

Kiitos, että todistat minun vielä olevan oikealla tiellä. Jos sinä alkaisit minua kehumaan niin huolestuisin, olenko tehnyt kompromissia maailman kanssa. Olet hyvä mittari.

• aika ilkeää käytöstä....
        Aramiz kirjoitti:

lannan levitystä.

Maran ata

Onkos tuo sinun tapasi sen parempi? Haukut julkisesti ihmistä lusiferiksi.

Toistan! - nimesit tuntemasi ihmisen lusiferiksi! Etkös yhtään huomaa omaa käytöstäsi. Minusta heittosi on aika paha uskovaiselta ihmiseltä.

• Aramiz
        aika ilkeää käytöstä.... kirjoitti:

Onkos tuo sinun tapasi sen parempi? Haukut julkisesti ihmistä lusiferiksi.

Toistan! - nimesit tuntemasi ihmisen lusiferiksi! Etkös yhtään huomaa omaa käytöstäsi. Minusta heittosi on aika paha uskovaiselta ihmiseltä.

Niin silloin henkilöstä saa sellaisen luonne kuvan. Henkilö ei pysty antamaan kestään yhtä ainoata rehellistä lausuntoa, silloin voi saada henkilöstä tämän kaltaisen kuvan. Lienee hyvettä rinnassa jokaisen vaan eihän se kaikille loista, Koska tinen voi olla heikompi toista.

Maran ata

• eri laki

Jumalan laki on ainoastaan kymmenen käskyä.Ne Juutalaiset jotka eivät uskoneet Jeesuksen olevan Jumalanpoika,heillä olivat omat,eli mooseksen lait voimassa,syyttivät Jeesusta kun Hän teki parannus työtä sapattina.Hekään eivät syyttäneet Jeesusta siitä että Hän olisi muuttanut lepopäivän muulle päivälle.KOSKA Jeesus vietti aina sapattia Jumalan palvelus päivänä ja lähimmäisen palvelemiseen myös.Adventistit kunnioittavat ainoastaan Jumalan kymmenenkäskyn lakia,eivät Mooseksen lakia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      20
      2590
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      95
      2474
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1354
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      121
      1238
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      89
      1228
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      279
      1141
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      18
      974
    8. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      959
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      12
      937
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      59
      873
    Aihe