Olisi parhaat, kun haluaisin opettaa sakuni vetämään lapsia pulkassa?
Muutenkin neuvoja saa antaa, että miten kannattaa koira opettaa vetohommiin.
Minkälaiset valjaat
5
796
Vastaukset
Tukevat, kunnolliset nylon tai nahkavaljaat. Jälkimmäiset on kallimmaat, mutta kestävät kovaa käyttöä. Koira mukaan ostoksille, että voi sovitella. Rinnan edustaremmi pehmustettuna. Halvat rimpulat on ihan turhia, jos on tarkoitus vetää kuormaa, joka painaa enemmän kuin pari kiloa.
Veto-opetuksen teho riippuu puhtaasti koirasta. Oppivat kohtuu helposti "kilpailemalla" eli toisen koiran suosiollisella avustuksella. Ei jää energiaa siihen, että pitäisi ihmetellä esim. pulkasta kuuluvaa ääntä.Itse olen kuullut vetohommiin suositellun ns. Y-valjaita, koska ne rasittavat rintakehää vähemmän kuin ns. T-valjaat (T-valjaita käytetään yleensä ulkoiluttamiseen, Y-valjaissa koiran rintaan tulee y-kuvio, kun oon noita valjaita katsellut. Sen enempää en tiedä, kun en ole vetohommiin tutustunut.) Osta valjaat asiantuntevasta kaupasta ja ota koira mukaan sovittamaan.
- japa-haba
Kannattaa varmaan eläinkaupasta käydä kysäisemästä erilaisia valjaita,mitä he suosittelevat. Monenlaisiahan niitä on mutta siellä ne ainakin osaa neuvoa millaisia kannattaisi kokeilla. Alkuunhan koira saattaa ihmeissään katsella että mitkä ihmeet se nyt puki minun päälle,ja mitkä nää on. Mut meillä koira tottu tosi äkkiä vedonestovaljaisiin,vaikka vieläkin kokeilee aina että mitähän jos minä vetäisen ja sitten taas tulee takapakkia kun koirus tajuaa että hei ne valjaat on taas mulla. Mutta jospa löytäisit sopivat valjaat
- d-wa
Husky valjaita. Eivät ole edes kalliita, n.25euroo
- jessica
X-backit on parasta mallia.Itselläni on tällä hetkellä yhdet ylimääräiset, Olen kokeillut niitä nartullani, mutta ovat liian isot. Ne sopisivat urokselle tai isokokoiselle nartulle.
Minulle pitäisi tulla lisääkin valjaita tässä kuukauden sisällä (isäni tekee valjaita suomeen sekä amerikkaan ja muutakin koira tavaraa), Joten jos et siihen mennessä ole saanut laadukkaita ja edullisia valjaita ilmoittele niin minulta saa pilkka hintaan.
mutta jos muualta otat valjaat, katso että ne ovat pehmustetu, nahkaisia en suosittele,pehmusteista huolimata saattavat hiertää (tietysti riippuu miten paljon käytetään ja missä yhteydessä)mutta nylonit ovat omasta kokemuksesta parhaat, ja ovat keastäviäkin. äidilläni on sen sakusekotuksen käytössä olevat isäni tekemät valjaat jotka on tehty n.25 vuotta sitten(ja olleet alusta asti rankassa käytössä eli kisoissa ja treeneissä) ja kestävät edelleen, ei ole ratkennut mistään tai revennyt.
Niin ja koko on silloin hyvä kun taka osa jää vähän vaille hännäntyveä ja kaula-aukon yhdistymä kohta tulee rintakehään eikä henkitorven kohdalta.
mitä tuohon opettamiseen tulee niin se on aina yksilöllistä, kaikki meidän sakut oppineet tosi hyvin vetämään, ja mikä parasta sakuissa (muuta kuin tuo ihanteellinen monipuolisuus) niillä ei ole tarve juosta täysillä heti kun vetohommiin lähdetään,yritäppä opettaa huskya siihen että voi tässä vetää rauhallisestikin,haasteellista!!
mutta nykyinen sakuni oppi heti kun valjaat sille laitoin ja se oli sillä selevä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77881EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101828Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684