Selitä tämä, Fruikkari!

MaamiehenYstävä

Mites Fruikkari selittää sellaisen asian, että Suomen tuottajahintoja pitäisi laskea, jotta saavutettaiin kilpailukykyä kansainvälisillä markkinoilla?

Tämä on tuoretta tietoa (tänään julkaistua):

>>Lihamarkkinat>… nyt hinnat ovat kääntyneet laskuun. Suomen hinta on vähän yli Ruotsin ja alle Viron hintojen. Sianlihan keskihinta EU:ssa on vajaa 1,39 €/kg ja Suomen hinta on 1,31 €/kg.>O2 sonnin hinta on jäänyt lähes 24 senttiä ja O3 sonnin lähes 30 senttiä EU:n keskihinnasta. Hiehonlihan (O2) hinta on jäänyt noin 12 senttiä EU:n keskihinnasta. Merkillisintä on P2 lehmän hinta joka on noin 25 senttiä EU:n keskihinnan, sillä lehmästä saatavalla jauhelihalla on hyvä kysyntä ja kate. Tällaista tilannetta ei tule hyväksyä. Naudanlihaa ei saa halvemmalla ainakaan muualta Euroopasta ja Brasiliankin tuonti on tällä hetkellä niukkaa.

10

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukija äksä

      Kiitos MaamiehenYstävä. Nuo tiedot laittavat ajattelemaan.

      Fruikkari on väistänyt jorma.jaakkolan tehtävät.

      Jatketaanpa alhaisien tuottajahintojen keskustelua siten, että tutkitaan leivän kilohintoja kaupassa.

      Kävin perjantaina marketissa ja laitoin ylös ruisleipien (kilohinta) hintoja:

      Perhe Ruisvarras 4.20 €/kg (en muista leipomoa)

      Fazer Puikula 3,78 €/kg

      Vaasan Ruispalat 2,86 €/kg

      Melkoiset kilohintaerot!
      Paljonko on kyseisten leipien raaka-aineen osuus (%:ina) leivän hinnasta)
      Rukiin tuottajahinta on n. 14 centtiä/kg.

      • Lukija äksä

        Vielä:
        Prosenttimäärän saa jakamalla. Sadasosat ovat prosentteja.


        Laskut;

        1. Ruisvarras: 0,14 : 4,20 = % ?

        2. Fazer Puikula: 0,14 : 3,78 = % ?

        3. Vaasan ruispalat: 0,14 : 2,86 = % ?


        Laskimet käyttöön. Laskuiloa!


      • lisätään tukieurot
        Lukija äksä kirjoitti:

        Vielä:
        Prosenttimäärän saa jakamalla. Sadasosat ovat prosentteja.


        Laskut;

        1. Ruisvarras: 0,14 : 4,20 = % ?

        2. Fazer Puikula: 0,14 : 3,78 = % ?

        3. Vaasan ruispalat: 0,14 : 2,86 = % ?


        Laskimet käyttöön. Laskuiloa!

        leivän hinta on todellisuudessa alle raaka aineen hinnan jos lasketaa tuet mukaan .


      • maamiäs
        lisätään tukieurot kirjoitti:

        leivän hinta on todellisuudessa alle raaka aineen hinnan jos lasketaa tuet mukaan .

        Ei tuotantotuista niin kauehhen paljoa tule lisää jos sen haluaa lisätä.

        Panes laittaen lakelma minkäverran tuki lisää rukiin hintaa.
        Siksi niitä tukia maksetaankin kun ne hinnat on laskettu paljon alle tuotantokustannusten.

        Mutta muista että niin on muissakin maissa. EI YKSIN SUOMESSA.


      • ja osoita!
        lisätään tukieurot kirjoitti:

        leivän hinta on todellisuudessa alle raaka aineen hinnan jos lasketaa tuet mukaan .


      • Haastaja
        lisätään tukieurot kirjoitti:

        leivän hinta on todellisuudessa alle raaka aineen hinnan jos lasketaa tuet mukaan .

        Leivästä perittävä alv on yksin huomattavasti suurempi kuin leivässä käytetyn viljan saamat EU- ja kansalliset tuet yhteensä.
        Vastaavasti jos ostat jalostamatonta tuotetta, esim perunaa, alv on pienempi kuin perunanviljelijän saama tuki, eli leivässä maksamaasi alv;tä käytetään tavallaan tähän, sillä EU- ja kansalliset maataloustuet yhteensä ovat saman suuruiset kuin elintarvikkeissa perityt arvonlisäverot.
        Siinä sinulle hieman mittakaavaa, tuskin edes ymmärsit, oli väitteesi niin käsittämättömän typerä:D


    • teki jälleen

      uuden alustuksen tänän päälle: - Oikea Hinta.

      Älkää kommentoiko moisia kirjoituksia, niin Fruikkari ei saa keskustelukaveria.

      Vaaditaanpa ruikkaria vastaamaan tähän alustukseen.

      • Lukija äksä

    • kiertää kaukaa

      tällaiset, joissa totuuden kanssa joutuu tekemisiin.

    • '

      Liian kovia dokumentteja Fruikkarille!

      Ei ole ihme, että suoltaa uusia alustuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      48
      536
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe