Muita TSH kirjoja

Iluvatar

Mistä löytäisi Suomenkielisiä Taru sormusten herrasta kirjoja. Mitkä eivät ole niin tunnettuja. Ei siis mitään tälläistä kuin:

Taru sormusten herrasta:
Sormusten Ritarit
Kaksi Tornia
Kuninkaan paluu

Silmarillion

Hobitti

Keskeneräisten tarujen kirja.

Kirjoja mitkä saa netistä ostamalla, mutta saisi jostain muualtakin. Netistä ostaminen ei oo mun laji.

4

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimloth

Sormuksen tarinaan liittyvää muuta kirjallisuutta en osaa neuvoa, mutta Tolkienin muutkin teokset oavt tutstumisen arvoisia:

Seppä ja satumaa
      Maamies ja lohikäärme
      Herra Bliss
      Roverandom
      Kirjeitä Joulupukilta
      Puu ja lehti

Näitä saa ihan mukavasti kirjakaupoista! Erityisesti suosittelen Roverandomia sekä Kirjeitä joulupukilta, mainioita teoksia, joiden parissa viihtyy varmasti =)

• merri

Minäkin suosittelen Roverandommia ja Kirjeitä Joulupukilta- kirjoja. Erityisesti toi vika on todella hyvä, siinähän on ne suomalaisilla nimillä varustetut karhut.

Sormukseen ja Keski-Maahan liittyviä kirjoja ei taida oikein olla, ellei sitten noita David Dayn Tolkienin maailma ja Tolkien tarujen taustaa lasketa.
        jos Tolkienin elämä kiinnostaa, kannattaa lukea elämäkerta.
        Sitten jos kiinnostaa, kannattaa lukea esim. Edda ja beowulf, näistähän tolkien sai vaikutteita kirjoihinsa.

• JustMe

Eli Cristopher Tolkienin kokoama 13-osainen sarja (tai 12; viimeinen on "pelkkä" indexi), joka keskittyy keräämään yhteen faktoja ja syventämään J.R.R:n luomaa maailmaa, mm. haltioista on näissi (kuulemma) enemmän asiaa kuin Tarussa itsessään. Ne ovat (ystävämme Wikipedian mukaan...) hyvin yksityiskohtaisia ja sisältävät useita alaviitteittä. Näitä saa tilattua luultavasti jostain englanniksi, suomeksi niitä ei (ainakaan minun tietojeni mukaan) ole käännetty.

• Tar-Minyatur

"Näitä saa tilattua luultavasti jostain englanniksi, suomeksi niitä ei (ainakaan minun tietojeni mukaan) ole käännetty."

Ei tosiaan. Kerran lähettelin WSOY:n ihmisille sähköpostia kysäisten erästä asiaa. Samalla vinkkasin heille HoME-sarjan suomentamisesta. Paluupostissa kerrottiin ettei WSOY ainakaan ole lähiaikoina ottamassa tuota loistavaa sarjaa suomennettavakseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3839
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      99
      3466
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3310
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2618
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1522
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1496
    7. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1094
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1090
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1046
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1006
    Aihe