ETELÄÄN, KESI VAI POHJOIS NORJAAN...?

mavaan

Minnekä noista kannattaisi mennä? Haluisin nähdä vuoristoa ja norjaa nyt toki muutenkin...? olen kuullut kaikenlaista ja nyt kaipailisin neuvoja norjan kävijöiltä... Näkeekö pohjoisessa vuoristoa vai pitääkö ajaa keski norjaan? Kiehtoisi pohjoinen jotenkin... AUTTAKAA!!!

6

1343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://www.pbase.com/henkbinnendijk/preikestolen

      tuossa linkissä olis vähän kalliota ainastin ja jonkinverran muutakin Lysebotn vuonon reunamilta..
      Ehdottomasti kannattaa mennä keski-etelä- länsi-norjaan , siellä parhaat maisemat!!

      www.norja.fi
      sen alalinkeistä löytyy kanssa melkein mitä vaan.

      Onhan pohjoinenkin tavallaan näkemisen arvoinen, mutta melko karua seutua se on.
      Ja jos Nordkappiin meinaat, niin on melko hinnakas
      tunnelimaksu/aluemaksu sinne.

    • syytä mennä

      Norjaa tullut kierrettyä pitkälti yli kymmenenä kesänä. Kaikkialla upeita maisemia. Mutta ehdottomasti Norjan komeimmat paikat löytyy sieltä Länsi-Norjasta siltä alueelta, jolla Norja on leveimmillään. Siellä on tuo Saarnastuoli, Kjeragbolten-kivi, Geiranger, jäätiköt, vesiputoukset yms.
      Kun sinne menee, ei kannata pitkiä päivämatkoja ottaa, sillä ei kertakaikkiaan ennätä, kun katseltavaa riittää.
      Netistä löytyy tietoa näistä ja monista muista.
      Ja sitten vielä yksi vihje. Hurtigruten-laivareitti on upea kokemus. Jos kukkaron sisältöä löytyy, koko reissu on tietysti upea, mutta kallis. Itse olemme tehneet päivän matkoja. Ehdottomasti upein pätkä on Lofoottien ohitus Harstadista esim Svölväriin. Koko päivä parille hengelle ja autolle maksoi toissakesänä alle 150 euroa. Mutta: omat eväät, kahvit ja muut juomat reppuun ja laivalle. Ei ole aivan halpaa ruokailla maailman raharikkaiden kanssa laivan ruokasaleissa.
      Pohjoinen Norja erityisesti idässä on tosi surkeata ja latteata, kun vertaa tuonne Geirangerin ympäristöön tai Lofooteille. Mutta sekin on aivan upeata, kun vertaa Suomen maisemiin.

      • ja eräät muutkin on laittaneet upeita reissukuvia
        vai mitä mieltä ollaan?
        http://www.arijanina.net/
        Muuten jos as-autolla liikkeellä jonka pituus yli 6m niin lauttamaksut on reilusti tuplana!!!


    • Ari (arijanina.net)

      olette olleet reissussa. ite ollaan käyty yleensä kesäkuun puolelle ja ainakin silloin on saanut mökkejä hyvin,eikä monellakaan leirintäalueella oo myyty ei oota, mutta miten on heinäkuussa, eikös silloin norjassa ole varsinainen loma sesonki?
      kokemuksia kaivataan.

      • heinä-elo kuussakin

        mitä on kierrelty, as-autolla kylläkin.
        Sadepäivinä mökit voi olla kyllä aika varattuja.


      • löytyy

        On useita kertoja kierrelty pahimpaan sesonkiaikaankin ja aina jokin yösija löytynyt (hotelleihin ei ole koskaan turvauduttu). Toki pahimillaan on illan tunteina ajeltu parikin tuntia mökkiä etsimässä ja onhan se joskus ollut vaatimatonkin, mutta siitähän ne elämykset syntyy. Mutta tämän ongelman voi ratkaista siten, että keräilee mökkikylä- ja leirintäalue-
        esitteet valmiiksi. Jos tulee sadepäivä on syytä jo iltapäivällä soittaa ja varata mökki sopivan matkan päästä. Hyvin onnistuu huonolla ruotsillakin. Eikä kannata puhua hyvää ruotsia, vaikka osaisi (siitäkin kokemusta, sillä silloin kohtelu on huonoa). Ei tykkää norjalaiset ruotsalaisista. Kerran oisi vieneet kotiinsa yöksi, kun selvisi, että ollaankin suomalaisia eikä ruotsalaisia, mutta teltaan silloin jäätiin, kun mökit oli varattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe