Hei!
Mikä koirarotu meille sopisi
-asumme mieheni kanssa kerrostalossa kaupungissa, n.50 neliötä
-koira on meidän ensimmäinen yhteinen, miehelläni ollut lapsuuden kodissa tanskandoggi ja englannin buldoggi
-haluamme aktiivisen koiran joka kulkee pitkilläkin lenkeillä mukana, esim. patikointi yms. myös met-sässä
- kulkee mukana mökille ja muille reissuille, joiden matka ei ole liian pitkä koiralle
- tulee toimeen ihmisten kanssa (lapsia ei ole harkinnassa vielä muutamaan vuoteen mutta mahdolli-sesti myöhemmin)
- ei mielellään pitkäkarvainen rotu, toisaalta turkinhoito tulee osana koiraan joten olemme siihen va-rautuneet
- ei kauhean altis haukkumaan
- kooltaan ei jättiläinen eikä aivan mini
- olemme ajatelleet myös jotain koiraharrastusta kuten toko, agility tms.
- mieheni on töissä ja itse opiskelen, joten koiran tulisi selvityä osan päivästä viikolla yksin kotona
olemme miettineet jo joitain rotuja, kuten irlanninterrieriä, mutta haluaisin kuulla muidenkin mielipi-teitä ja ehdotuksia.
mikä rotu?
9
642
Vastaukset
- tuli
mieleen Belgian paimenkoira malinois.
- eppulainen
.. malia pienehköön asuntoon..?? taitaa olla turhan aktiivinen rotu.. ennemmin joku kultainen noutaja tai novascotian noutaja..
eppulainen kirjoitti:
.. malia pienehköön asuntoon..?? taitaa olla turhan aktiivinen rotu.. ennemmin joku kultainen noutaja tai novascotian noutaja..
Kai se malikkakin tulee toimeen pienessäkin asunnossa, mutta onko tuolla pariskunnalla resursseja sellaisen pitoon. Malikat tarvitsevat aktiivista koiraharrastusta enkä usko että vastuullinen malikkakasvattaja antaa koiraa pelkäksi seurakoiraksi.
Tuo irlanninterrieri tuntuu ihan hyvältä vaihtoehdolta, mutta mähän en ole ikinä kuullutkaan koko rodusta. Terrierit kuitenkin ovat vilkkaita ja liikunnallisia koiria, ja varmasti tykkäävät pitkistä kävelyistä ja sopivat hyvin agilityyn, ainakin jos ei tähtää ihan maailmanmestariksi. Perustottelevaisuus ja arkitavat pitää koiralle tietenkin opettaa.
- Pipari
Käy tutustumassa täällä http://www.paimensukuinen.fi/
- sshh
Esittely Bokserista
- felis.domesticus
tuli mieleeni. Ihmisystävällinen, sopii mainiosti niin agilityyn kuin tokoonkin, jaksaa varmasti patikoida mukana, turkin viikottainen harjaus riittää. Helpohko koulutettava, mielellään oppii uutta. Käyppä vilkaisemassa vaikka
http://starsky-kennel.com/ - eppulainen
pieneen asuntoon en ottaisi belgianpaimenkoiraa saatika bordercollieta, ovat niin aktiivisia rotuja että huusholli on vaarassa.
ennemmin collie tai sheltti pienempänä vaihtoehtona. ovat aktiivisia kyllä ja touhukkaita mutta helpommin hallittavissa.sheltti on helppohoitoinen, riittää harjaus viikottain. tykkäävät myös ihmisistä jos totuttaa pennusta asti.ylisuojeltuina ovat pidättyväisiä vieraille. myös novascotian noutaja voisi olla,samoin kultainen noutaja. - lellu1960
shapendoes,vaikka onkin pitkäkarvainen,mutta kohtuullinen hoidettava,hovawart voisi myös sopia ehkä, labradorin noutaja tai kultainen; collie,lyhytkarvainen,kunhan katsoo,että on vanhemmista, joilla on säänpitävä alusvillainen turkki,koska lähden arvelusta,että teidän koiran tulisi olla säänkestävä,koska harrastatte mökkeilyä ja patikointia.Jos kerran Irlannin terrieri miellyttää,niin voisihan se olla veikeä sekin.Sittenhän on vielä tuo iki-ihana rotu,saksanpaimenkoira!Tässähän niitä tuli laidasta laitaan,jokaisella omat hyvät ominaisuutensa.
- parsoni
meillä on kotona aivan hurmaava parsonrussellinterrieri-narttu. :) emme asu kovin suuressa talossa, ja koira joutuu olemaan päivällä yksin, mutta hyvin pärjää. :) todella lapsiystävällinen ja eloisa, harrastan itse koirani kanssa agilityä, tokoa ja näyttelyitä. Haukunnastakaan ei ole haittaa. Karva on lyhyt ja helppohoitoinen. jaksaa pitkät lenkit ja on hurmaava
perheenjäsen! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683