Kun ostetaan pentua, mitä olisi syytä kysyä kasvattajalta? Tässä olen ensin soittamassa puhelimella ja ajattelin kysyä esim. että myykö lemmikiksi ihmiselle joka luultavimmin ei aloita näyttelyitä ja sen semmoisia. mitä muuta olisi hyvää PUHELIMESSA kysyä, aion kyllä mennä katsomaan pentuja myöhemmin mikäli kasvattaja olisi myymässä.
Kun ostetaan pentua
7
802
Vastaukset
- kysyttäväksi
no ainakin voisi kysyä ovatko pennut kasvaneet tarhaoloissa vai sisätiloissa. sisätiloissa kodin vilskeessa kasvaneet pennut ovat tottuneet kodin ääniin, imuriin, pesukoneisiin ym.
itsestäsi ja olosuhteistasi. Senjälkeen kysyt saako pentua tulla katsomaan. Silloin paikanpäällä kysyt rodulta vaadittavien pennun vanhempien terveystulokset. Samalla näet missä pennut ovat kasvanneet. Tarhalla vai sisätiloissa kasvattajan perheen kanssa.
Kasvattaja on yleensä tarkka miksi juuri tämä rotu. Kyselee aika tarkkaankin siitä mitä haluat. Näin hän kokeneena osaa valita sen juuri sinulle sopivan pennun. Ellet halua näyttelyihin, niin silloin tuskin kasvattaja pentueen parasta pentua sinulle myy.Itselläni ei ole koiranhankinta ajankohtainen, mutta olen jo vähän aikaa miettinyt seuraavaa:
jos on hankkimassa koiranpentua ja on löytänyt jonkun kasvattajan, jolta haluaisi pennun. Silloin luonnollisesti tartutaan puhelimeen. Mutta miten puhelu aloitetaan? Ei kai voi kylmästi todeta: Teilläkös oli niitä pentuja, oliskos niitä vielä vapaana?
Luulen, että tuollaisella älähdyksellä antaa vähän väärän kuvan pennunhankinnastaan, jos siis on kyllä muuten järkevä. Ja kasvattaja lyö luurin korvaan. Eli millainen on hyvä aloitusrepliikki, kun soittaa ensimmisen kerran, tietenkin vastuulliselle, kasvattajalle, jolla on koiranpentuja myynnissä?- anneli
Neeta kirjoitti:
Itselläni ei ole koiranhankinta ajankohtainen, mutta olen jo vähän aikaa miettinyt seuraavaa:
jos on hankkimassa koiranpentua ja on löytänyt jonkun kasvattajan, jolta haluaisi pennun. Silloin luonnollisesti tartutaan puhelimeen. Mutta miten puhelu aloitetaan? Ei kai voi kylmästi todeta: Teilläkös oli niitä pentuja, oliskos niitä vielä vapaana?
Luulen, että tuollaisella älähdyksellä antaa vähän väärän kuvan pennunhankinnastaan, jos siis on kyllä muuten järkevä. Ja kasvattaja lyö luurin korvaan. Eli millainen on hyvä aloitusrepliikki, kun soittaa ensimmisen kerran, tietenkin vastuulliselle, kasvattajalle, jolla on koiranpentuja myynnissä?Aloitat vaikkapa kertomalla, että olet pentuesta kiinostunut ja sitten kysyt, onko haluamaasi sukupuolta vapaana. Keskustelu kyllä etenee siitä eteenpäin ihan luonnollista tahtia. kertoilet itsestäsi ja kyselet pentueesta, vanhemmista, kaupantekotavasta jne.
- paivansadeko
kirjoittamaan pitkiä juttuja mutta, jos näistä muutamasta linkistä olisi sinulle hyötyä :)
http://www.delivet.net/ohjeitapennun.htm
http://www.sukaro.net/koirakauppa/ostaminen.htm
http://www.kennelliitto.fi/FI/Hankinta/pentu/ - pikkukoira
mitäs kaikkea me sillo selvitettiinkään... no kerrottiin millaiseen perheeseen koira tulee (asunto, perheenjäsenet ym.), että haemme ensisijaisesti kotikoiraa, mutta harrastukset (näyttelyt, agolity, toko) eivät ole poissuljettuja. sitten kyselimme koiran taustoja, vanhempien luonnetta, terveyttä ym. meidän tapauksessamme pennut olivat jo syntyneet, joten kyselimme pentujen voinnista. nuo nyt aluksi tulee mieleen. hintaa ei kannata olla ekana kysymässä :)
sitten sovittiin että mennään pientä katsomaan. jos mahdollista, pentua kannattaa käydä katsomassa useamman kerran ennen luovutusta. meidän tapauksessamme ´välimatkaa oli vain noin vartin automatkan verran joten kävimme kolmesti ennen luovutusta. - ----------------------------
Kysy vanhempien terveydestä, se on tärkeää vaikkei näyttelyihin aikoisikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684