Virowebin matkailusivustolla lukee ettei suomalainen pankkikortti käy Tallinnassa maksuvälineeksi eikä sillä voi nostaa rahaa. Näinkö on ettei Visa Electron kelpaa Tallinnassa?!
Mitäpä suosittelisitte matkalaisille tekemistä shoppailun lisäksi, kun aikaa on yksi ja puoli päivää? Mitä kannattaa ehdottomasti kokeilla tai mihin kannattaa ehdottomasti tutustua, Vanhan Kaupungin lisäksi?
Meitä on 6 hengen porukka ikähaitarilla 29-53v.
Visa Electron? Päivä tekemistä?
16
2677
Vastaukset
- öååå
Visa Electron ei ole pankkikortti. Jos olet hankkinut kortin niin varmaan pankissa on kerrottu mitä sillä voi tehdä.
Visa Electron kortilla voi nostaa automaatista rahaa ja maksaa sellaissa kaupoissa ja rvintoloissa ym. missä kyseinen kortti käy ja selviää yleensä ko. paikan ovessa olevasta tarrasta.
Hieman enenmän älyä... - Yksinkertainen!
Miksi pitää hienostella jollain visa electronilla?
Miksi ei tavallinen visa riitä?
En ole kokenut tuon "tavallisen" käyttöäkään hankalaksi missään!
Pari vuotta sitten, korttia uusiessanai, kysyin pankissa tuota electronia mutta minulle sanottiin, että tavallinen visa kelpaa minulle.
En tohtinut kysellä perusteita.
Kai se jotain hienoa sitten on mutta tulen toimeen ilmankin!- Janna
Visa Electron on pankkikortti, jolla voi maksaa liikkeissä ja nostaa rahaa automaateista niin Suomessa kuin ulkomailla. Siksi tuo Visa -ominaisuus. Se on ollut erittäin kätevä reissuilla, ja tiliä et voi imeä kuiviin vaan tasan sen verran on käytössä kuin tilillä on katetta.
Visa on taas luottokortti. - marjakaisa
hienostelua mahdoit tarkoittaa!!?Tavallinen Visa on luottokortti,mutta Visa Electron on NYKYÄÄN pankkikortti,siis sen saa automaattisesti pankista ja siinä ei ole luotto-ominaisuutta!!
- Kas sa ei saa aru?
Mitä hienostelua on käyttää electronia?Kortin etu on siinä, että se pelaa reaaliajassa.Siis velottaa ostokset suoraan tililtä.Tavallinen visa on luottokortti.
- Yksinkertainen!
Janna kirjoitti:
Visa Electron on pankkikortti, jolla voi maksaa liikkeissä ja nostaa rahaa automaateista niin Suomessa kuin ulkomailla. Siksi tuo Visa -ominaisuus. Se on ollut erittäin kätevä reissuilla, ja tiliä et voi imeä kuiviin vaan tasan sen verran on käytössä kuin tilillä on katetta.
Visa on taas luottokortti.Eipä valkene vieläkään!
Voihan "tavallista" Visaakin käyttää pankkikorttina jos luottokortti ei käy tai jostain syystä itse niin haluaa!
Samoiten käteisen nosto.
On vain hiivatin paljon kalliimpaa jos erehtyy nostamaan Visapuolella verrattuna pankkikorttiin.
Muija hilseili kun erehdyin.
Minusta "tavallinen" Visakin on ollut reisuissa kätevä.
Kuiviin imemisestä en tiedä.
Kerran olen joutunut puhelimitse nostamaan luottorajaa. Ei ollut hankalaa.
Espanjasta soittaen käsittely kesti arkipäivänä noin tunnin!
Taitaa olla paras että tyydyn tähän ymmärtämättömyyden olotilaani!
- Õpetaja
"Virowebin matkailusivustolla lukee ettei suomalainen pankkikortti käy Tallinnassa maksuvälineeksi eikä sillä voi nostaa rahaa."
Selvitä itsellesi, mikä on tavallisen pankkikortin ja Electronin ero.
Tieto on aina parempi kuin luulo.- juups
elektron visa käy kaikkialla virossa..
- ms.
Virossa käy ainakin suurimmissa marketeissa. Itse maksanut ostoksia esim. Nordea keskuksen (lähellä D-terminaalia) Rimissä (entinen citymarket).
- (mutu)
Tuskin electron käy muillakaan laivoilla.
- ....
(mutu) kirjoitti:
Tuskin electron käy muillakaan laivoilla.
elektroni
- -jones-
Visa electron kortti käy Virossa yleisesti mutta
suomalainen pankkikortti ei (niinkuin ei myöskään missään muuallakaan Suomen ulkopuolella). Visa electron ei ole pankkikortti, vaikka ostos varmennetaankin saman tien pankkitililtäsi. Pankkikortillahan taas pystyy tilin ylittämään koska ostoksia ei varmenneta tililtä paitsi jos ostos ylittää tietyn summan.
Visa electron kortti käy maksuvälineeksi myös esim. Viking Linen laivoilla mutta Tallinkin laivoilla ei.- Yksinkertainen!
Kiitoksia! Viimein luulen ymmärtäväni Visan ja V-elctron eron.
Pankissa jäi vain paska maku suuhun kun kysyessäni V-electronia minulle sanottiin etten minä sitä tarvitse. Olisivat voineet selittää. - hyvä matkalla
Yksinkertainen! kirjoitti:
Pankissa jäi vain paska maku suuhun kun kysyessäni V-electronia minulle sanottiin etten minä sitä tarvitse. Olisivat voineet selittää.Visas elektron on käteismaksukortti, eli ei anna ostolupaa jos tilillä ei ole rahaa. Voit nostaa automaatista ja maksaa kaupan kassalla olevalla itsemaksuautomaatilla, joita on melkein joka kioskissa Virossa, toisin kuin meillä Suomessa. Laitat vain kortin pieneen vihreään härveliin, näppäilet tunnusluvun ja kone antaa kuitin, ei allekirjoitusta. Sitäpaitsi saat ostokset parhaaseen kurssiin sidottuna, eikä peritä palkkiota. Ei toiminut Meloodia laivalla. Ainoaksi maksuvälineeksi ei suositella, koska pitää yhteydet pankkiisi toimia, Ota vähän käteistä. Visa elektron on superkortti suosittelen.
- VisA
Yksinkertainen! kirjoitti:
Pankissa jäi vain paska maku suuhun kun kysyessäni V-electronia minulle sanottiin etten minä sitä tarvitse. Olisivat voineet selittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271993Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794