Moi pystynkö menemään tokoon koiran kanssa joka on päässyt perheen *pomoksi* se rähisee muille koirille ohitus tilanteissa, vetää hihnassa ym.
Jos voin mennä koirani kanssa tokoon niin voisitteko vastata alla oleviin kysymyksiin:
*Pitääkö sinne ilmoittautua?
*Miten?
*Onko jotain alkeis ryhmää jossa opetetaan alusta asti kaikki?
*Tiedättekö mistä löytäisin, että onko varkaudessa toko koulutuksia?
_________Vastaan kyllä jos jotain jäi epäselväksi ym.____________
TOKOON..
10
538
Vastaukset
- joo
mistä niin päättelet että jos koirasi vetää narussa niin on päässyt pomoksi?
osta koirallesi kuonopanta niin loppuu se hihnassa vetäminen :)- ____koira.Fani____
En kyllä oikein tarkottanut että se noitten asioiden perusteella olisi, mutta tarkoititnkin että voiko koiran joka rähisee muille koirille mennä toko koulutukseen? Tiedän että koiramme on saanut talossa ylivallan ja haluaisin korjata sen.
Mutta voisiko joku nyt vastata noihin kysymyksiin vai eikö täältä muka kukaan käy tokossa en usko.
- Emäntä
* kyllä, tokoon täytyy ilmoittautua
*Eläinkaupoissa voi olla ilmoituksia tulevista tokoryhmistä, tai kenties eläinlääkärit tietävät. Varkaus on sen kokoinen kaupunki, että siellä luulisi olevan oma yhdistys. Yritä etsiä googlesta.
*Kyllä, alkeisryhmiä on erikseen, mutta koska koirasi on rähisijä, sille todennäköisesti suositellaan ongelmakoiraryhmää, ettei se provosoi muita koiria rähisemään.- ahahaha
TOKOON EI MENNÄ OPISKELEMAAN! SINNE MENNÄÄN HARJOITTELEMAAN JO OSATTUJA ASIOITA
((anteeksi capslockin raiskaus, mutta muuten mikään ei mene perille.)) - ____Koira-Fani____
Kiitos teille jotka olette vastanneet JÄRKEVÄSTI. Minusta koiran kouluttaminen on kivaa, mutta minulla menee hermot hyvin äkkiä kun koirani heittäytyy sille päälle että ihan ku sille ei olis korvia keksittykkään se on todella rasittavaa. koira on meidän ensimmäinen, olen opettanut sille käskyt: Istu, maahan, seuraa, katso, vierelle, hyppää, anna tassu , toinen(tassu) , paikka, ota kiinni, tänne (tottelee ton tänne sanan sillon ku se itte haluaa tietää kyllä mitä se tarkottaa, Ja kieriminen on vasta opetus vaiheessa =)
Kyseinen koira on Bichon frisé..
Kävin sen kanssa pentu koulun tosin siellä se ei oppinut mitään uutta kun oli jo kota opetettu ne.
Myös pari kertaa olen käynyt näyttelyharjoituksissa kivaa on ollut ;)
Täytin itse vasta 13 vuotta joten anteeksi huono selitykseni.. - Ruis
____Koira-Fani____ kirjoitti:
Kiitos teille jotka olette vastanneet JÄRKEVÄSTI. Minusta koiran kouluttaminen on kivaa, mutta minulla menee hermot hyvin äkkiä kun koirani heittäytyy sille päälle että ihan ku sille ei olis korvia keksittykkään se on todella rasittavaa. koira on meidän ensimmäinen, olen opettanut sille käskyt: Istu, maahan, seuraa, katso, vierelle, hyppää, anna tassu , toinen(tassu) , paikka, ota kiinni, tänne (tottelee ton tänne sanan sillon ku se itte haluaa tietää kyllä mitä se tarkottaa, Ja kieriminen on vasta opetus vaiheessa =)
Kyseinen koira on Bichon frisé..
Kävin sen kanssa pentu koulun tosin siellä se ei oppinut mitään uutta kun oli jo kota opetettu ne.
Myös pari kertaa olen käynyt näyttelyharjoituksissa kivaa on ollut ;)
Täytin itse vasta 13 vuotta joten anteeksi huono selitykseni..Hei vaikka pentu osaisikin jo kaikki käskyt..niin uskoisin silti pentukoulutuksesta olevan hyötyä...oppiipahan siellä olemaan toisten koirien kanssa.(eikä mun mielestä aloita sitten rähinöimään muille niin helposti)
- Nimi
ahahaha kirjoitti:
TOKOON EI MENNÄ OPISKELEMAAN! SINNE MENNÄÄN HARJOITTELEMAAN JO OSATTUJA ASIOITA
((anteeksi capslockin raiskaus, mutta muuten mikään ei mene perille.))Tokoon mennään just opiskelemaan miten asiat treenattaisi ensin rauhallisessa/turvallisessa ympäristössä ja sitten kentällä.
Miten ihmeessä ihmiset tietäisi mitä tehdä jos ei joku kokeneempi opeta.
Ota yhteyttä paikallisiin kerhoihin ja kysele niiltä. He kertovat varmasti, mikä ryhmä on teille paras, koska ja missä koulutuksia pidetään, mihin ilmoittaudutaan ja mitä koulutuksissa tehdään.
Useimmilla koirakehoilla on omat nettisivut, joilta löytyy tietoa ja yhteystiedot. Niitä löytää netistä googlettamalla ja myös joillakin koira-aiheisilla sivustoilla on linkkejä koirakerhoihin. Kennelliiton sivuilta ainakin löytyy jotain.
Tämän enempää en tiedä, kun olen tyytynyt opettamaan koiraa kotitokona.
Hauskaa, että olet valmis tekemään ongelmille jotain ja kouluttamaan koiraa muutenkin. Muista kuitenkin, että koulutuksissa yleensä vain annetaan ohjeita ja opetellaan tekemään juttuja häiriön alla. Sieltä saa myös kuulla toisten kokemuksista ja ehkä jopa uusia ystäviä. Varsinainen opettaminen tapahtuu kuitenkin kotona tutussa rauhassa.Kannattaa aloittaa jo nyt lukemalla koirankoulutuskirjoja. Rähiseväkin koira pystyy varmaankin olemaan koulutuksissa, jos se pystyy keskittymään ohjaajaansa, eikä vain rähise ympäriinsä häiriten muita. Muista, että sinä päätät, millä keinoin koirasi opetat. Etenkin netin ohjeisiin on syytä suhtautua kriittisesti ja valikoiden parhaat ja sopivimmat päältä. Nopeita patenttiratkaisuja ei taida olla olemassa mihinkään ongelmaan.
- Varkaudessa...
on kyllä TOKO koulutusta. Esimerkiksi Hyvät uutiset lehden muistio osiossa on paikallisen koira seuran ilmoituksia, joista löytyy välillä myös tietoa TOKOsta. Palstalla saattaa myös löytyä puhelin numero johon voit soittaa ja kysyä asiasta tarkemmin.
Toivottavasti pääset pian harrastamaan TOKOa koirasi kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77881EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101828Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684