Mistä kirjotitte enkun aineen?

hensu

Mistä kirjotitte enkun yo-aineen? mä tein siitä vastakkaisen sukupuolen tapaamisesta...oli aika hankalia aineita,kaikista ois ollu joku mielipide muttei keksiny kummempaa sanottavaa..

12

1698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crimson_Sorrow

      Mää väänsin kans siitä, että miten nykyajan nuoret lähestyy vastakkaista sukupuolta. Oli vähän keljut aiheet, armeijaa, ajokäyttäytymistä sun muuta, mistä mulla ei oo mitään järkevää sanottavaa..

      No saa nähä, mitä tosta tulee; väänsin siihen kaikki pahimmat kliseet, joita kyseisestä aiheestä voi vääntää. Mm. nuoret lähestyy toisiaan netissä, tekstiviestillä, baarissa flirtaten, hakien tanssiin, suorin ehdotuksin jne..plaah..ei tommosesta paskanjauhannasta voi saada mitään pisteitä. Varsinkin, kun kielioppi on luultavasti päin persettä ;)

      No saapa nähä..Kunhan läpi pääsis :#

    • advis

      Tulevaisuuden vempele oli oman kirjoitukseni aiheena. Eipä todellakaan ollut kovin hekumallisia aiheita aineelle, mutta tämä oli sellainen mistä sain aikaiseksi jotain järkevää. :)

    • juups

      ekasta tein siitä turvallisemmasta ajamisesta,
      mutta tuli todella tökeröä tekstiä.

    • Itsekin kirjoitin siitä "Girls meet boys, boys meet girls", vai miten päin se ny menikään.. Ainakin naispuoleisten kohdalla aika suosittu aihe, joten vaarmaan vaikeata saaha hyviä pisteitä :/ Mutta sain 225 sanaa väännettyä :P

      • rturfgf

        Kirjotin armeija aiheesta.. iha hyvä tuli.. 260 sanaa


      • aihe...
        rturfgf kirjoitti:

        Kirjotin armeija aiheesta.. iha hyvä tuli.. 260 sanaa

        Minäkin kirjoitin siitä armeija-aiheesta ja tuntu että ihan hyvän sain aikaseks. Sanoja sain kokoon 219. Mutta rturfgf, jos sinulle tuli 260 sanaa niin sehän on yli sen rajan, joka oli 250. Eikös sanamäärän ylityksestä lähde pisteitäkin?


      • abiii
        aihe... kirjoitti:

        Minäkin kirjoitin siitä armeija-aiheesta ja tuntu että ihan hyvän sain aikaseks. Sanoja sain kokoon 219. Mutta rturfgf, jos sinulle tuli 260 sanaa niin sehän on yli sen rajan, joka oli 250. Eikös sanamäärän ylityksestä lähde pisteitäkin?

        sanamäärä saa ylittyä 25% ennen ku pisteitä lähtee. Eli aineeseen ois saanu kirjottaa vähän yli 300 sanaa.


      • eikös..
        abiii kirjoitti:

        sanamäärä saa ylittyä 25% ennen ku pisteitä lähtee. Eli aineeseen ois saanu kirjottaa vähän yli 300 sanaa.

        Muistelisin kyllä, että paperissa luki 150-200 sanaa..


      • ..näinhän se menee
        eikös.. kirjoitti:

        Muistelisin kyllä, että paperissa luki 150-200 sanaa..

        Sanamäärä oli kyllä 150-250, aivan kuten jo viime syksynä..
        Mutta pisteitä alkaa vähenemään jokaisesta 10 sanasta, jotka ylittävät pyydetyn määrän!! Samoiten jokaisesta 10 sanasta jotka jäävät pyydetyn alle lähtee pisteitä pois!!


      • hölöpölökki
        ..näinhän se menee kirjoitti:

        Sanamäärä oli kyllä 150-250, aivan kuten jo viime syksynä..
        Mutta pisteitä alkaa vähenemään jokaisesta 10 sanasta, jotka ylittävät pyydetyn määrän!! Samoiten jokaisesta 10 sanasta jotka jäävät pyydetyn alle lähtee pisteitä pois!!

        Sanamäärä oli joo 150-250. Ja 10% ylityksestä lähtee pisteitä (en tie kuinka paljo), eli sais siis kirjottaa tossa tapauksessa 25 sanaa ton yli elikkä 275. Muistaakseni 5 pistettä lähtee jos ylittää sanamäärän 25%:lla.
        Ite kirjotin 265 sanaa, eikä tietääkseni siis lähe pisteitä. Ainaki meille opettajat on aina toitottanu et 10 prossan ylityksest lähtee menemään pisteitä.


      • abiii
        hölöpölökki kirjoitti:

        Sanamäärä oli joo 150-250. Ja 10% ylityksestä lähtee pisteitä (en tie kuinka paljo), eli sais siis kirjottaa tossa tapauksessa 25 sanaa ton yli elikkä 275. Muistaakseni 5 pistettä lähtee jos ylittää sanamäärän 25%:lla.
        Ite kirjotin 265 sanaa, eikä tietääkseni siis lähe pisteitä. Ainaki meille opettajat on aina toitottanu et 10 prossan ylityksest lähtee menemään pisteitä.

        Kyllä se saa olla 25% yli, kattokaa vaikka ytl:n sivuilta! Tiivistelmissä 10%, aineessa 25%!!! Prkl.
        http://www.ylioppilastutkinto.fi/files/documents/kieliohje.pdf


      • ihmeessä
        aihe... kirjoitti:

        Minäkin kirjoitin siitä armeija-aiheesta ja tuntu että ihan hyvän sain aikaseks. Sanoja sain kokoon 219. Mutta rturfgf, jos sinulle tuli 260 sanaa niin sehän on yli sen rajan, joka oli 250. Eikös sanamäärän ylityksestä lähde pisteitäkin?

        täällä jaetaan väärää tietoa jonkin mutun perusteella, kun asia on helppo tarkistaa lautakunnan sivuilta kielikokeiden ohjeista. Siellähän se sanotaan ihan selvästi, ei voi tulla väärinkäsitystä.

        Tätäkö tämä kuuluisa tiedon hakeminen netistä on, että kerrotaan kaikenlaista olettamusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe