Mistä kirjotitte enkun aineen?

hensu

Mistä kirjotitte enkun yo-aineen? mä tein siitä vastakkaisen sukupuolen tapaamisesta...oli aika hankalia aineita,kaikista ois ollu joku mielipide muttei keksiny kummempaa sanottavaa..

12

1698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crimson_Sorrow

      Mää väänsin kans siitä, että miten nykyajan nuoret lähestyy vastakkaista sukupuolta. Oli vähän keljut aiheet, armeijaa, ajokäyttäytymistä sun muuta, mistä mulla ei oo mitään järkevää sanottavaa..

      No saa nähä, mitä tosta tulee; väänsin siihen kaikki pahimmat kliseet, joita kyseisestä aiheestä voi vääntää. Mm. nuoret lähestyy toisiaan netissä, tekstiviestillä, baarissa flirtaten, hakien tanssiin, suorin ehdotuksin jne..plaah..ei tommosesta paskanjauhannasta voi saada mitään pisteitä. Varsinkin, kun kielioppi on luultavasti päin persettä ;)

      No saapa nähä..Kunhan läpi pääsis :#

    • advis

      Tulevaisuuden vempele oli oman kirjoitukseni aiheena. Eipä todellakaan ollut kovin hekumallisia aiheita aineelle, mutta tämä oli sellainen mistä sain aikaiseksi jotain järkevää. :)

    • juups

      ekasta tein siitä turvallisemmasta ajamisesta,
      mutta tuli todella tökeröä tekstiä.

    • Itsekin kirjoitin siitä "Girls meet boys, boys meet girls", vai miten päin se ny menikään.. Ainakin naispuoleisten kohdalla aika suosittu aihe, joten vaarmaan vaikeata saaha hyviä pisteitä :/ Mutta sain 225 sanaa väännettyä :P

      • rturfgf

        Kirjotin armeija aiheesta.. iha hyvä tuli.. 260 sanaa


      • aihe...
        rturfgf kirjoitti:

        Kirjotin armeija aiheesta.. iha hyvä tuli.. 260 sanaa

        Minäkin kirjoitin siitä armeija-aiheesta ja tuntu että ihan hyvän sain aikaseks. Sanoja sain kokoon 219. Mutta rturfgf, jos sinulle tuli 260 sanaa niin sehän on yli sen rajan, joka oli 250. Eikös sanamäärän ylityksestä lähde pisteitäkin?


      • abiii
        aihe... kirjoitti:

        Minäkin kirjoitin siitä armeija-aiheesta ja tuntu että ihan hyvän sain aikaseks. Sanoja sain kokoon 219. Mutta rturfgf, jos sinulle tuli 260 sanaa niin sehän on yli sen rajan, joka oli 250. Eikös sanamäärän ylityksestä lähde pisteitäkin?

        sanamäärä saa ylittyä 25% ennen ku pisteitä lähtee. Eli aineeseen ois saanu kirjottaa vähän yli 300 sanaa.


      • eikös..
        abiii kirjoitti:

        sanamäärä saa ylittyä 25% ennen ku pisteitä lähtee. Eli aineeseen ois saanu kirjottaa vähän yli 300 sanaa.

        Muistelisin kyllä, että paperissa luki 150-200 sanaa..


      • ..näinhän se menee
        eikös.. kirjoitti:

        Muistelisin kyllä, että paperissa luki 150-200 sanaa..

        Sanamäärä oli kyllä 150-250, aivan kuten jo viime syksynä..
        Mutta pisteitä alkaa vähenemään jokaisesta 10 sanasta, jotka ylittävät pyydetyn määrän!! Samoiten jokaisesta 10 sanasta jotka jäävät pyydetyn alle lähtee pisteitä pois!!


      • hölöpölökki
        ..näinhän se menee kirjoitti:

        Sanamäärä oli kyllä 150-250, aivan kuten jo viime syksynä..
        Mutta pisteitä alkaa vähenemään jokaisesta 10 sanasta, jotka ylittävät pyydetyn määrän!! Samoiten jokaisesta 10 sanasta jotka jäävät pyydetyn alle lähtee pisteitä pois!!

        Sanamäärä oli joo 150-250. Ja 10% ylityksestä lähtee pisteitä (en tie kuinka paljo), eli sais siis kirjottaa tossa tapauksessa 25 sanaa ton yli elikkä 275. Muistaakseni 5 pistettä lähtee jos ylittää sanamäärän 25%:lla.
        Ite kirjotin 265 sanaa, eikä tietääkseni siis lähe pisteitä. Ainaki meille opettajat on aina toitottanu et 10 prossan ylityksest lähtee menemään pisteitä.


      • abiii
        hölöpölökki kirjoitti:

        Sanamäärä oli joo 150-250. Ja 10% ylityksestä lähtee pisteitä (en tie kuinka paljo), eli sais siis kirjottaa tossa tapauksessa 25 sanaa ton yli elikkä 275. Muistaakseni 5 pistettä lähtee jos ylittää sanamäärän 25%:lla.
        Ite kirjotin 265 sanaa, eikä tietääkseni siis lähe pisteitä. Ainaki meille opettajat on aina toitottanu et 10 prossan ylityksest lähtee menemään pisteitä.

        Kyllä se saa olla 25% yli, kattokaa vaikka ytl:n sivuilta! Tiivistelmissä 10%, aineessa 25%!!! Prkl.
        http://www.ylioppilastutkinto.fi/files/documents/kieliohje.pdf


      • ihmeessä
        aihe... kirjoitti:

        Minäkin kirjoitin siitä armeija-aiheesta ja tuntu että ihan hyvän sain aikaseks. Sanoja sain kokoon 219. Mutta rturfgf, jos sinulle tuli 260 sanaa niin sehän on yli sen rajan, joka oli 250. Eikös sanamäärän ylityksestä lähde pisteitäkin?

        täällä jaetaan väärää tietoa jonkin mutun perusteella, kun asia on helppo tarkistaa lautakunnan sivuilta kielikokeiden ohjeista. Siellähän se sanotaan ihan selvästi, ei voi tulla väärinkäsitystä.

        Tätäkö tämä kuuluisa tiedon hakeminen netistä on, että kerrotaan kaikenlaista olettamusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe