Moro, sano !!!

hatam

Olen palannut, sanoi Arnold`kin muutamassa elokuvassaan. Sopii varmaan tähänkin kohtaan käsikirjoitusta erittäin hyvin.
Mitäpä kuuluu Arvon Rouville ja Herroille tänä ankeen harmaana kevätpäivänä? Lunta on satanut neljä päivää putkeen ja huomenna kuulemma se sitten muuttuu vedeksi täällä Tampereenkin korkeudella. Vaikka ilo on ylimmillään lääkärin annettua hiukan toivoakin, niin toi sää kyllä pilaa sitten senkin tunnelman heti alkuunsa. Kai se taas sataa juhannukseen asti. Suomessahan talven jälkeen useimmiten alkaa syksy.
Onko teillä muilla asiat mallissaan? Onko kevättä rinnoissa ja koirat kunnossa?

38

2761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivaa kuulla sinusta. Täällä on satanut tihkua ja vettä koko päivän. Märkää märkää ja vieläkin märempää. Meillä soi ovikello, oven takana kaksi pientä reipasta miehen alkua kysyi josko minulla olsi antaa heille tikkuja???? Meinasin jo vastata kieltävästi, kun toinen innostuneena kertoi komiasta purosta jossa olisi mukava uittaa tikkuja. Annoin rasiallisen hammastikkuja ja varoitin terävyydestä.

• hatam

nuoruus kaarnaveneineen aina kevään koittaessa. On hienoa että vielä jotkut penskat osaavat senkin homman vaikka uittavatkin veneiden sijasta tikkuja.

• FAU

Mitäs tänne, vettä tulee kolmatta päivää ja koirat on sitte sen näkösiä myös kun sisälle tullaan.
      Älä edes yritä manata mitään syksyä tämän jatkoksi!!!
      Se on hyvä, kun tulit takasin, kun minä kohta häviän kesäksi taas, ni pysyy tää maailman hienoimpien ja monikäyttösimpien koirien tasapaino täällä kohdillaan.

• kääpiö-tantta. Griffonit ovat jos jotkut palvelu koiria. Olen niiden piikana ympäri vuorokauden. Noutajaksikin niitä voisi kutsua. Pipsa noutaa mitä vain minulle kuuluvaa. Kätkijöitäkin ne ovat. Niitä kadonneita tavaroita löytyy jos löytyy mitä kummallisimmista paikoista.

• hatam

Eihän kesästä ole vielä tietoakaan.
        Mutta oikeassa olet niiden koirien suhteen. Maailman hienoimpia ja monikäyttöisempiä varmasti ovat. Tietenkään mitään muutakaan rotua aliarvioimatta, saku on paras.

• FAU
        umalehtinen kirjoitti:

kääpiö-tantta. Griffonit ovat jos jotkut palvelu koiria. Olen niiden piikana ympäri vuorokauden. Noutajaksikin niitä voisi kutsua. Pipsa noutaa mitä vain minulle kuuluvaa. Kätkijöitäkin ne ovat. Niitä kadonneita tavaroita löytyy jos löytyy mitä kummallisimmista paikoista.

kyllä välistä huomannut, että meillä on koirilla jotenkin erilainen käsitys termistä palveluskoira, kuin minulla.
        Varsinkin tuo eläkeläismuori on oikea palveluttaja koirien kuningatar, tai ainakin luulee olevansa...

• FAU
        hatam kirjoitti:

Eihän kesästä ole vielä tietoakaan.
        Mutta oikeassa olet niiden koirien suhteen. Maailman hienoimpia ja monikäyttöisempiä varmasti ovat. Tietenkään mitään muutakaan rotua aliarvioimatta, saku on paras.

mutta kohta on (toivottavasti).
        En minä mihinkään kauemmas, mutta kun kohta alkaa koe ja näyttelykausi treeneineen, niin ainoa aika kun tänne kerkiän on keskellä yötä ja vähän on tylsää sitten täällä yksinään jupista, kun muut nukkuu :)
        Viime kesästä muistan, että pari kertaa viikossa kävin sähköpostit lukemassa ja samalta näyttää tulevaisuus taaskin ;))

Heh, minähän en aliarvioi mitään koiria, mutta kyllä se vaan on yksi ylitse muiden :)))

• issu56
        FAU kirjoitti:

mutta kohta on (toivottavasti).
        En minä mihinkään kauemmas, mutta kun kohta alkaa koe ja näyttelykausi treeneineen, niin ainoa aika kun tänne kerkiän on keskellä yötä ja vähän on tylsää sitten täällä yksinään jupista, kun muut nukkuu :)
        Viime kesästä muistan, että pari kertaa viikossa kävin sähköpostit lukemassa ja samalta näyttää tulevaisuus taaskin ;))

Heh, minähän en aliarvioi mitään koiria, mutta kyllä se vaan on yksi ylitse muiden :)))

kuin aataminaikuinen sanonta, ettei värillä väliä, kunhan on punainen ;=)).

• issu56

Ompas taas hienoa kuulla susta pitkästä aikaa ja tosi hyvä, että näytää paremmalta.
      Kovettu on keli täälä länsirannikollakin. Tuos kun kotiapäin köröttelin, niin ihmettelin auton kummaa käyttäytymistä, mutta johan syykin selvis kun kotipihaan pysähdyin. Kauheat jäät roikkui joka puolella ja eturenkaitten ja jääklimppien välis ei juurikaan mitään rakoa ollut. Vaan nyt on kuule mulla ihan ilmaset koristepölykapselit takarenkais, en ole moisia aiemmin nähnytkään ja pakkohan niistä oli kuvakin vetää ;=)).
      Isäntä on Hesas ja sielä kuulemma sataa vettä, tai satoi ainakin tuos muutama tunti sitte.
      Kun mies huomenissa kotiutuu, niin minä en kyllä viikkoon kävele. Sen verran pahassa kunnossa on nyt jalka, että melkein itkettää kun sillä astuu ja pakko vaan kuitenkin on ja lisäksi saa tämän tästä kolata pihaa. Arvaas, kun tämä talo on ainut, jossa lumityöt tehdään vanhaan malliin, nuo muut ajelee pienemmätkin pihat traktorilla :=).

• FAU

ne ukot nyt siellä hesassa ramppaa, meidän kotiutu just äsken, kun on ollu siellä työkeikalla alkuviikon.
        Koita nyt sitte lepuuttaa sitä käpälääs siellä ja pistä isäntä lenkille :)

• hatam

Mulla meinasi käydä huonosti sen jääklimpin takia ajaessani viikonloppuna maalle. Irtosi peijakas sieltä etulokasuojan välistä ja heitti takapään ilmaan kiilautuessa helmapellin alle. Kannattaisi nähtävästi joskus ottaa joku työkalu ja hakata ne klimpit sieltä pois.
        Se on muuten kumma juttu, se lumikoneen hankkiminen. Vanhin poika osti maalta pienen omakotitalon, jossa on pihaa muutama aari. Ensimmäinen ostos uuten kotiin oli traktori. Ei hitto, traktori !!! Vanhalla kolallakaan lumitöihin ei olisi mennyt viittä minuuttia kauempaa, mutta traktori täytyi saada.
        Mikäs siinä sun jalassasi on? Muistan kyllä että olet siitä joskus maininnut, mutta onko se pahakin juttu. Leikkaustako vartoot?

• issu56
        hatam kirjoitti:

Mulla meinasi käydä huonosti sen jääklimpin takia ajaessani viikonloppuna maalle. Irtosi peijakas sieltä etulokasuojan välistä ja heitti takapään ilmaan kiilautuessa helmapellin alle. Kannattaisi nähtävästi joskus ottaa joku työkalu ja hakata ne klimpit sieltä pois.
        Se on muuten kumma juttu, se lumikoneen hankkiminen. Vanhin poika osti maalta pienen omakotitalon, jossa on pihaa muutama aari. Ensimmäinen ostos uuten kotiin oli traktori. Ei hitto, traktori !!! Vanhalla kolallakaan lumitöihin ei olisi mennyt viittä minuuttia kauempaa, mutta traktori täytyi saada.
        Mikäs siinä sun jalassasi on? Muistan kyllä että olet siitä joskus maininnut, mutta onko se pahakin juttu. Leikkaustako vartoot?

on kyllä ja ainut mikä auttais (ehkä) olis tekonivel, mutta sitä eivät mulle suostu antamaan. Ja saman jalan nilkasta on veneluu pettänyt samaisen työtapaturman seurauksena ja kun tuo nilkka on oikein häjynä, niin ei ole mitään kaunista katseltavaa se. Sanottaisko, että käveleminen on varsin usein täyttä tuskien taivalta.
        Heh, no sitä traktoria isäntäkin on mielinyt koko sen ajan minkä täällä ollaan asuttu, mutta minä olen harannut vastaan, kun on kuitenkin niin vähän käyttöä sille ja niille muille tilpehöövereille. Ja kun on kiltit naapurit, niin kyntövehkeet saa heiltä lainaksi vuokrana pelkkä menovesi ;=).
        No kyllä ehdottomasti kannattaa ja jos kesken matkaa tosiaan huomaa radikaalin muutoksen koko auton käyttäytymisessä, niin jo pelkästään ristikkoavaimellakin saa ihmeitä aikaan :)).

• nyt on pakko puhua keväisestä lemmestä =))))))

"Kun mies huomenissa kotiutuu, niin minä en kyllä viikkoon kävele"
        aikas hyvän laitoit vaikket kai ihan tota tarkoittanutkaan ;)

• issu56
        davalyan kirjoitti:

nyt on pakko puhua keväisestä lemmestä =))))))

kun oikein kauhiasti naurattaa...;=))))?
        Siis kyllä sitä tarkoitin, että en tasankaan viikkoon kävele muuta kuin ihan just sen mikä on pakko :).
        Ei vaan siis ihan oikeesti on tää kinttuperkules nyt niin hajalla, ettei siinä ole mitään tolkkua.
        Eli tarkemmin sanottua jalkaani lepuutan sen tulevan viikon...eli siis ihan omaa jalkaani :=))).

• tahmatassun
        davalyan kirjoitti:

nyt on pakko puhua keväisestä lemmestä =))))))

luin määki, loskastako tämä likainen mielikuvitus vai mistä lie... Mutta kai niitä kaikkia koipia voi sitte lepuutella seuraavan viikon:)

• KATA

KEVÄTTÄ ON TOSIAAN RINNOISSA! HITTO,SYKSYSTÄ LÄHTIEN OON OOTELLUT KEVÄTTÄ, KU MEINASIN ET OIS HELPOMPI OTTAA TOINEN KOIRA KEVÄÄLLÄ... VIIKON PÄÄSTÄ OIS PENTU TULOSSA JA KEVÄÄSTÄ EI OO TIETOOKAAN=( NO ONNEX SUOMEN KESÄ ON NIIN VÄHÄ LUMINEN;) KAIPA SIITÄ KEVÄÄSTÄ JA KESÄSTÄ VIELÄ NAUTTIMAAN PÄÄSTÄÄN! MUKAVAA PÄIVÄN JATKOA KAIKILLE!

• hatam

Varrottu on kevättä kuin kuuta nousevaa, mutta mä ainakin epäilen ettei se taas kerran mahdu tähän vuoteen ollenkaan.

• toscan

.. odotellaan. Olen tänään kahden 12 viikkoisen colliepennun keinoemo. Silloin joskus lupautuessani tähän parin päivän rupeamaan haaveilin, että mennään pitkin pihaa ja josko samalla vähän saisin aurinkoa, HAH.
        Vettä on satanut koko päivän. Juuri sain pennut kuivattua. Olivat niin litimärkiä kuin kaksi vilkasta painia harrastavaa vekaraa voi olla.
        Ja oli nuo aikuisetkin tuossa pihalla tietty mukana niitä on tänään viisi. Kaikki pitkäkarvaista sorttia. Joo kevätpentuja vaan kaikille, ovat niin helppoja ;)

• toscan

Toit ainakin iloista jutustelua tullessasi vaikka et kevättä mukanas tuonutkaan =)

• hatam

sentään kaikkeen pysty.

• täältä kalseasta viimasta =)
      Mitäpäs tänne muutakaan kuuluisi kuin koiramaisen märkää kevättä,mutta kai se jossain vaiheessa kuivuu?

• hatam

ja koiramaista kevättä edelleenkin. Märkää tai kuivaa, kunhan se kevät vain saapuisi.

• tahmatassun

Kiva, kun oot täällä taas. Päivä ei oo enää ollenkaa niin harmaa.

• hatam

mutta yhtä harmaalta näyttää kuin ennenkin. Ainakin täällä Tampereella.
        On se kumma miten viiden aurinkoisen viikon jälkeen toi ilma voi näyttääkin synkältä.

• Tersi

Ei ole sinua aikoihin näkynyt palstalla. Mitenkäs se sinun koirasi? Parantunut leikkauksesta täysin jo varmaankin?

Keväästä tietoa taas sunnuntaina, lupasivat 5 astetta lämmintä ja auringon paistetta.

• hatam

paussi tuli pidettyä täältä palstalta. toisten nickitkin on jo kerinnyt muuttumaan mutta porukka on silti pysynyt samana. hyvä niin.
        Koira voi hyvin. Leikkaus meni sitten kuitenkin kaikin puolin hyvin ja paraneminen oli nopeeta. Onneksi niin.

• Täällä ollaan maaliskuuta lopeteltu kuumeessa.
      Lunta on tullut koko viikon ja niinkuin tuossa joku jo totesi niin vettä luvattiin myös meille pirkanmaalaisille viikonlopuksi että loskaakin on sitten tiedossa...
      Meillä on nuo 4-viikkoset pennut (7kpl)kasvamassa, syntyvät 1.3. ja wappuviikolla lähtevät sitten uusiin koteihin, meinasi sinne Treellekkin pari tulla (Hervantaan ja Pirkkalan rajalle) mutta allergiatestientulokset sitten epäsivät tulon siihen suuntaan, mutta sinne naapurustoon yksi menee kuitenkin ja onnihan on tässäkin että kaikille on koti luvassa, ovat tuossa käyneet lähes kilpaa jo omiaan hoitamassa ja katsomassa... nuo pennut kun valtasivat tuon pukuhuoneen niin ei käyty saunassakaan, nyt kun ne valtaavat keittiön ja olohuoneen sauna-ajaksi niin kyllä lattianpesua piisaa :)... muttei tuota saunaa kyllä voita mikään!
      Eihän tässä kun ootellaan kesää!

• hatam

Siitä kuumeesta olen kuullut kolmena viime päivänä ihan tarpeeksi. Kaikki mukulat soittelevat vuoropäivinä että sängynpohjalla maataan.
        mistä nyt kaikki yht´äkkiä kipeeksi tulivat??? Eikö se infulenssa-aalto ole ollut jo aikapäiviä sitten täällä Suomessa?
        Mutta paranemisia ja halit pennuille.

• hatam kirjoitti:

Siitä kuumeesta olen kuullut kolmena viime päivänä ihan tarpeeksi. Kaikki mukulat soittelevat vuoropäivinä että sängynpohjalla maataan.
        mistä nyt kaikki yht´äkkiä kipeeksi tulivat??? Eikö se infulenssa-aalto ole ollut jo aikapäiviä sitten täällä Suomessa?
        Mutta paranemisia ja halit pennuille.

tenavien lekuri sanoi että paha aalto olisi nyt tulossa?Liekö totta,kai sitten...

• Lorppakorva

täällä ei mitään kevättä ole,yöllä ja aamulla pyrytti 15 cm lunta niin että raappahousut tutisi.
      pötköttele sinä minä teen lumitöitä ja käsipelillä(lumilingosta loppui polttoaine marraskuussa) ja nauti elämästä.

• hatam

täälläkään. Samat lumimäärät tuli vuorokauden aikana meilläkin.
        Talvi jatkuu...

• cat70

se sano että "i´ll be back" eli "tulen takasi"

ähäs, pääsinpä sanomaan :)

meil oli tiet jäässä aamulla, kiva huristella töihin 70 kilsaa. Mut ei tääl Turus kyl sit enää oo ees lunta... joku kahjo yritti aamulla mersulla ajaa alle ihan väkiste. Sitä otti päähän kun mun auto kiihty nopiampaan ku sen :)

Meilkii o muuten koski. Siel misä mää asun.

Mut hyvää alkanutta päivää teille kaikille.

• hatam

vai sanoinko???
        No, pääasiahan on lopputulos. Paluu.

• Hyvä että siellä näyttää vähänkin valoisammalta. Täälläkin on tullut lunta siihen malliin että nuo "matala lattia" malliset on hätää kärsimässä, eli eivät pääse etenemään lumisilla poluilla kuin loikkimalla. Lauman lisäys neuvottelut on kovassa käynnissä, tarkoitus ois kasvattaa laumaa saksan seisojalla ja emännällä. Eli kiirettä pitää;)

• hatam

Kaikki muut mä ymmärrän, mutta se emäntä. Mitä sä sillä teet???
        Ei vaan. Tuskin olisi minuakaan ilman sitä. Terveisiä hänelle!

• Toivottavasti en taas tehnyt etikettivirhettä. Mää kun en oo ihan syntyperäne tamperelainen, enkä oo enää ees tän kuulun mustamakkarakaupungi asukaskaan. Mutta turha toivoo, että mää Hämeenkatukuvasta katoaisin!

Oli muute vuosi sitte Oulussa ku joku erehty luulee mua turkulaiseks! En kai mää ny nii hirveetä sekamurretta puhu? Turuus en oo kyl käyny ku pari kertaa enkä tunne yhtää turkulaista.

Kevät kyllä tulee, mutta täällä o kyl lunta vielä nii paljo, et koira vajos polulta väistettyää säkää myöte hankeen. Ja lisää tulee! Tänää kyllä alko olee keskustassa melkosen loskasta ja mun vaaleet housut oli ihan kurassa.

Mää oon ollu terve ja koirat samaten, mitä ny on ollu aika rankkaa koulussa. Kun ynnätää siihen vielä kesätöitten etsiskely ja agilitykuume niin tulos on jotain, jota ees mää en pysty laskeen.

Jote terve vaan sinne, kummalla puolella koskee sitte satukki oleskeleen.

• hatam

tuli mulle kun koskea joeksi puhuttelin. Turussahan se likainen kuraoja on jonkinmoinen joki, mutta täällä Tampereella vesistöt yhtyy koskesta.
        Ei manselainen murre häivy vaikka missä asuisit. Kyllä sen ainakin täällä asuva tuntee.
        Hyvää jatkoa vaan kouluun ja työnhakuun. Siinä on jo melkoisesti tekemistä, koiraharrastuksista puhumattakaan.

• Terve sulle

Moiiiiiiii!!!

Ketjusta on poistettu 52 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1281
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      158
      1097
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      977
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      762
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      180
      761
    6. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      756
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      741
    8. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      739
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      718
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      675
    Aihe