Herjaavat viestit palstoilla!

BilMan

Mitä toimenpiteitä pitäisi korostaa, kun palstoille ilmaantuu asiaton kirjoitus, ja toisia kirjoittajia herjaava viesti?

Miten haluaisitte toimia estääksenne saman henkilön jatkuvan häiriköinnin?

Onko viestien poisto joissakin mielessä tarpeellinen?

Onko häirikön joka jatkuvasti kirjoittelee herjaavasti kaikkien viestien poisto tarpeellinen?

Onko häirikölle asetettava esto palstoille kirjoitteluun?

Onko eston pituudella minkälainen vaikutus?

Asiallisia vastauksia pyydän.

Kirjoittelemisiin.

104

14863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capt.cöpenick evp

Räikeimpänä esimerkkinä tästä on presidentti palsta.
      Ohjeissa sanotaan: keskustele presidenttiyteen liittyvistä asioista.
      Siellä käytännössä "räyhähenget" torbetoivat asiallisen keskustelun.

Tällä pastalla nämä tyypit eivät juhli.

Mielestäni ikä-ihmisten palstoilta poistetaan liian herkästi asiallisiakin viestejä.

• BilMan

Mikä pitäisi olla kynnyksen korkeus?

Millä askelmalla pitäisi poistoihin ryhtyä, että ylitettäisiin kynnys poistoon?

• vahtikoira töissään
        BilMan kirjoitti:

Mikä pitäisi olla kynnyksen korkeus?

Millä askelmalla pitäisi poistoihin ryhtyä, että ylitettäisiin kynnys poistoon?

Islam-palstalla on yläreunassa merkintä "tullut xxx viestiä". Palstalla on kuitenkin vain muutama usean päivän aikana palstalle päätynyt viesti, koska innokas sheriffi karsii ilmeisesti pois lähes kaiken.
        Mikä silloin on sananvapautta, mikä uskontoa, mikä sheriffin toimintaa?
        Miksi sellaista palstaa edes ylläpidetään.
        Eipä silti, että haluaisin siihen erityisemmin osallistuakaan.

• BilMan
        vahtikoira töissään kirjoitti:

Islam-palstalla on yläreunassa merkintä "tullut xxx viestiä". Palstalla on kuitenkin vain muutama usean päivän aikana palstalle päätynyt viesti, koska innokas sheriffi karsii ilmeisesti pois lähes kaiken.
        Mikä silloin on sananvapautta, mikä uskontoa, mikä sheriffin toimintaa?
        Miksi sellaista palstaa edes ylläpidetään.
        Eipä silti, että haluaisin siihen erityisemmin osallistuakaan.

On eri tapoja käsitellä eri kulttuureja, uskontoja, uskomuksia. On monia asioita, joita voi palstakeskusteluissa käydä.

Miten nuo asiat kukin taholtaan esittelee, esiin tuo luettavaksi näille palstoille on sekin jokaisen oma asia.

Ylläpidon ja palstan sheriffin tehtävä on pitää palstat jokaisen luettavina niin, että ne ovat säännösten mukaisia; http://keskustelu.suomi24.fi/ohje

Kirjoittelemisiin.

• oli jonkunaikaa
        BilMan kirjoitti:

On eri tapoja käsitellä eri kulttuureja, uskontoja, uskomuksia. On monia asioita, joita voi palstakeskusteluissa käydä.

Miten nuo asiat kukin taholtaan esittelee, esiin tuo luettavaksi näille palstoille on sekin jokaisen oma asia.

Ylläpidon ja palstan sheriffin tehtävä on pitää palstat jokaisen luettavina niin, että ne ovat säännösten mukaisia; http://keskustelu.suomi24.fi/ohje

Kirjoittelemisiin.

erittäin ala-arvoisia viestejä,ne kuitenkin oli illalla pois.Nyt ei ole semmosia viestejä ollut.Myöskään "pelastajan" viestejä ei näillä palstoilla (ikäryhmät)ole tänään näkynyt.Herää kysymys poistuuko hänen viestinsä samaan aikaan??

• veeti.severi

häirikölle estoa palstalle kirjoittelua.

• Esto päälle vaan.

• fiiuliN

Minulla on kuvitelma että ei yksi häirikkö pysty joka palstaa omimaan.
        Koska kaikki palstat ovat jokaiselle vapaina
        niin sekin mahdollisuus on olemassa että vain kiusaa tehdäkseen hypitään palstoilla sinne tänne häirikköviestejä levittäen.
        Ei kai muuta varmaa mahdollisuutta ole kuin minkä Mtv3 on omaksunut.
        Ainoastaan yksi rekisteröitymis mahdollisuus ja jos kuka ei ole rekisterissä ei pääse kirjoittamaan lainkaan Helmiklubiin, ainoastaan luku mahdollisuus on olemassa.
        Siis yksi "suljettu osasto" joka täällä voisi olla juuri nämä ikäihmisten palstat, ja toisiinsa yhdistettyinä.

• merimona1
        muori67 kirjoitti:

Esto päälle vaan.

sitten eräs määrätty nikki kirjoitti tällä palstalla minulle niin herjaavia vastauksia, siis kirjoitti sellaista, joka täytti kaikki kunnianloukkauksen kriteerit. Hän kyseenalaisti minun ammatillisen pätevyyteni ja väitti, että olen sairaanhoitajan ammatissani harrastanut seksuaalisuhteita potilaiden kanssa työskennellessäni muka mielisairaalassa, missä en lyhyttä opiskeluaikani harjoittelujaksoa lukuunottamatta ole ollut koskaan työssä.
        Hän kertoili minun olevan entinen psykiatrisen sairaalan suljetun osaston avohoidossa oleva potilas. Aloin tulostaa noita herjaviestejä ja niitä on 45 sivua, siis noin monella sivulla esiintyviä herjaavia viestejä.
        Murto-osaakaan tuosta kaikesta en nyt voi muistaa. Kaikki on kuitenkin asianajajani hallussa ja vain sheriffin tulo palstan valvojaksi rauhoitti häirikköä vähän, mutta uskon saman henkilön olevan kyseessä, kun tänä aamunakin oli Runoketjussa erittäin ilkeä kirjoitus, joka kuitenkin poistettiin.
        Minä tahtoisin kirjoituseston tulevan voimaan sellaista saastaa kirjoittavan kohdalla.

• BilMan
        fiiuliN kirjoitti:

Minulla on kuvitelma että ei yksi häirikkö pysty joka palstaa omimaan.
        Koska kaikki palstat ovat jokaiselle vapaina
        niin sekin mahdollisuus on olemassa että vain kiusaa tehdäkseen hypitään palstoilla sinne tänne häirikköviestejä levittäen.
        Ei kai muuta varmaa mahdollisuutta ole kuin minkä Mtv3 on omaksunut.
        Ainoastaan yksi rekisteröitymis mahdollisuus ja jos kuka ei ole rekisterissä ei pääse kirjoittamaan lainkaan Helmiklubiin, ainoastaan luku mahdollisuus on olemassa.
        Siis yksi "suljettu osasto" joka täällä voisi olla juuri nämä ikäihmisten palstat, ja toisiinsa yhdistettyinä.

Täällä ei sovelleta klubin käytäntöä.

• fiiuliN
        BilMan kirjoitti:

Täällä ei sovelleta klubin käytäntöä.

Selvä kuin pläkki.
        Ole hyvä vaan ja tee niinkuin parhaaksi näet.

• muistelija
        merimona1 kirjoitti:

sitten eräs määrätty nikki kirjoitti tällä palstalla minulle niin herjaavia vastauksia, siis kirjoitti sellaista, joka täytti kaikki kunnianloukkauksen kriteerit. Hän kyseenalaisti minun ammatillisen pätevyyteni ja väitti, että olen sairaanhoitajan ammatissani harrastanut seksuaalisuhteita potilaiden kanssa työskennellessäni muka mielisairaalassa, missä en lyhyttä opiskeluaikani harjoittelujaksoa lukuunottamatta ole ollut koskaan työssä.
        Hän kertoili minun olevan entinen psykiatrisen sairaalan suljetun osaston avohoidossa oleva potilas. Aloin tulostaa noita herjaviestejä ja niitä on 45 sivua, siis noin monella sivulla esiintyviä herjaavia viestejä.
        Murto-osaakaan tuosta kaikesta en nyt voi muistaa. Kaikki on kuitenkin asianajajani hallussa ja vain sheriffin tulo palstan valvojaksi rauhoitti häirikköä vähän, mutta uskon saman henkilön olevan kyseessä, kun tänä aamunakin oli Runoketjussa erittäin ilkeä kirjoitus, joka kuitenkin poistettiin.
        Minä tahtoisin kirjoituseston tulevan voimaan sellaista saastaa kirjoittavan kohdalla.

Et kai nyt kuitenkaan väitä ettet olisi saanut satinkutia aiheettomasti. Kyllä saat syyttää itseäsi ilkeilyihisi lienee vain vastattu vähän rajummin.
        Muuten niillä kopiolla ei ole mitään meritystä ellet täällä kerro oikeita henkilötieotojasi. Sitten vasta voit vasta puhua kunnian loukkauksesta.'
        Jotta rypistä ne paperisi ja pyyhi niillä isoa hanuriasi.

• merimona1
        muistelija kirjoitti:

Et kai nyt kuitenkaan väitä ettet olisi saanut satinkutia aiheettomasti. Kyllä saat syyttää itseäsi ilkeilyihisi lienee vain vastattu vähän rajummin.
        Muuten niillä kopiolla ei ole mitään meritystä ellet täällä kerro oikeita henkilötieotojasi. Sitten vasta voit vasta puhua kunnian loukkauksesta.'
        Jotta rypistä ne paperisi ja pyyhi niillä isoa hanuriasi.

mitä satikutia, missä ja milloin?
        Mitä herjaaviin kopioituihin viesteihin tulee, niin kyllä niillä olisi merkitystä, mutta koska sheriffi pitää nykyisin häirikön, henkilökohtaisuuksiin menevän ilkeilijän kurissa, niin en katso aiheelliseksi viedä asiaa eteenpäin ainakaan tässä vaiheessa. Sitä paitsi siinä olisi taholtani kostamisen makua ja minä en koskaan kosta pahaa pahalla.
        Viimeinen lauseesi tuossa edellisessä oli asiaton ja loukkaava ja ennen kaikkea totuuden vastainen.
        Minulla ei ole mitään isoa hanuria ;))

• vierailija alemmilta...
        merimona1 kirjoitti:

mitä satikutia, missä ja milloin?
        Mitä herjaaviin kopioituihin viesteihin tulee, niin kyllä niillä olisi merkitystä, mutta koska sheriffi pitää nykyisin häirikön, henkilökohtaisuuksiin menevän ilkeilijän kurissa, niin en katso aiheelliseksi viedä asiaa eteenpäin ainakaan tässä vaiheessa. Sitä paitsi siinä olisi taholtani kostamisen makua ja minä en koskaan kosta pahaa pahalla.
        Viimeinen lauseesi tuossa edellisessä oli asiaton ja loukkaava ja ennen kaikkea totuuden vastainen.
        Minulla ei ole mitään isoa hanuria ;))

että mitään henkilökohtaista loukkausta täällä ei ole syntynyt, ellet ole nimimerkkisi kanssa livessä tunnistettavissa. Eli profiilissasi pitäisi olla tunnistettavissa oleva valokuva, jonka joku tuttavasi olisi tunnistanut live elämässä ja tunnistanut sinut myös täten nimimerkistäsi. Et todellakaan tee yhtään mitään niillä kopioillasi, ellet sitten halua muistella kuinka nimimerkkiäsi on loukattu?
        Poliisi, eikä tuomarit eivät siis ota kantaa nettikeskusteluissa tapahtuviin loukkauksiin, ellei siitä henkilöä tunnisteta arkielämässä.
        Tämä on taivaan tosi asia.
        Eriasia on sitten, jos haluat vain tämän häirikön pois paltalta.

• merimona1
        vierailija alemmilta... kirjoitti:

että mitään henkilökohtaista loukkausta täällä ei ole syntynyt, ellet ole nimimerkkisi kanssa livessä tunnistettavissa. Eli profiilissasi pitäisi olla tunnistettavissa oleva valokuva, jonka joku tuttavasi olisi tunnistanut live elämässä ja tunnistanut sinut myös täten nimimerkistäsi. Et todellakaan tee yhtään mitään niillä kopioillasi, ellet sitten halua muistella kuinka nimimerkkiäsi on loukattu?
        Poliisi, eikä tuomarit eivät siis ota kantaa nettikeskusteluissa tapahtuviin loukkauksiin, ellei siitä henkilöä tunnisteta arkielämässä.
        Tämä on taivaan tosi asia.
        Eriasia on sitten, jos haluat vain tämän häirikön pois paltalta.

sillä lakimiehethän ovat kovia rahastamaan ja minunkin asianajajani ei kovin innokkaasti toppuuttele minua jättämään asiaa puolitiehen:)
        Täytyy nyt kuitenkinvielä keskustella.
        Tuomarin hankkiminen tulee kalliiksi.
        Pelkästä nimensä kirjoittamisestakin oikeusoppinut saattaa ottaa jo parisataa euroa:)))))
        Minulla on kyllä tämä lakimieheni vanha tuttu, joka harrastaa kirjallisuutta ja sanoi minulle sitaareten erästä Arno Kotron esikoisteoksen lausetta : "..ja sinä sarkastisesti tiedät, että
        luovutusvoitto se on sekin kun voittaa luovuttamalla."

• faktoja esiin
        merimona1 kirjoitti:

Voisitko nimetä tämän häirikön?
        Täällä on vihjaillen kirjoiteltu eräästätunnistettavasta keskustelijasta.
        Häiriköksi nimetty on ilmoittanut korjaavansa mielihyvin jokaisen kirjoittamansa lausuman kun ne yksilöidysti esitetään.
        Ohjeetkin menettelystä ovat esillä nytkin.
        Miksi et eikä kukaan muukaan ole milloinkaan toiminut näin?

Todennäköisesti haukutte väärää puuta.

• merimona1
        faktoja esiin kirjoitti:

Voisitko nimetä tämän häirikön?
        Täällä on vihjaillen kirjoiteltu eräästätunnistettavasta keskustelijasta.
        Häiriköksi nimetty on ilmoittanut korjaavansa mielihyvin jokaisen kirjoittamansa lausuman kun ne yksilöidysti esitetään.
        Ohjeetkin menettelystä ovat esillä nytkin.
        Miksi et eikä kukaan muukaan ole milloinkaan toiminut näin?

Todennäköisesti haukutte väärää puuta.

häiriköksi nimetty on ilmoittanut korjaavansa jokaisen lausuman, kun ne yksilöidysti esitetään?
        No, faktoja esiin!

• lakimiehet sitten ;DD
        merimona1 kirjoitti:

sillä lakimiehethän ovat kovia rahastamaan ja minunkin asianajajani ei kovin innokkaasti toppuuttele minua jättämään asiaa puolitiehen:)
        Täytyy nyt kuitenkinvielä keskustella.
        Tuomarin hankkiminen tulee kalliiksi.
        Pelkästä nimensä kirjoittamisestakin oikeusoppinut saattaa ottaa jo parisataa euroa:)))))
        Minulla on kyllä tämä lakimieheni vanha tuttu, joka harrastaa kirjallisuutta ja sanoi minulle sitaareten erästä Arno Kotron esikoisteoksen lausetta : "..ja sinä sarkastisesti tiedät, että
        luovutusvoitto se on sekin kun voittaa luovuttamalla."

Omani epäili ettei juttu tule etenemään, vaikka kuvani oli galleriassa. Poliisi kehotti ottamaan eniroon yhteyttä ja pyytämään säilyttämään herjaavan ihmisen ip osoitteen, minkä teinkin. Tuomari ei anna edes poliisille lupaa hankkia ip osoitetta käyttöön, ilman hyvää näyttöä. Näin kertoi poliisi minulle. Mutta jos tämän vakavan herjan heittämä solvaus tulee esiin live elämässäni, niin että täällä aletaan osoittelemaan sormella, että tuo teki niin (vaikkei ole tehnytkään), niin juttu on selvä ja käräjille mennään.

Asianajajallasi on hyvä pointti tuo: ja sinä sarkastisesti tiedät, että
        luovutusvoitto se on sekin kun voittaa luovuttamalla." :))

Minua syytettiin rikoksesta jota en ole tehnyt ja siitä tehtiin oikein pitkä ketjukin. On siis oikein, jos en ihan helpolla tässä asiassa luovuta. Tämä herjaaja teki siitä oikein aloituksen, jonka kaikki lukivat. Se on nyt poistettu jo aikapäiviä sitten, mutta minulla on se kopioituna viimeistä viestiä myöten, kuten myös asianajajallani ja poliisilla, koska tein siitä rikosilmoituksen. Tämä herjaaja heitteli näitä samoja herjoja siis useita viikkoja jo ennen tämän aloituksen tekemistä. Syytti milloin ketäkin tästä samasta asiasta. Olis katsonut tarkemmin ketä syyttää, ennen kuin alkoi minua kin siitä syyttämään. On nimittäin rikos syyttää rikoksesta, jota ei ole edes tapahtunut.
        Mitä sinä olet mieltä???

• hiukset pystyssä
        lakimiehet sitten ;DD kirjoitti:

Omani epäili ettei juttu tule etenemään, vaikka kuvani oli galleriassa. Poliisi kehotti ottamaan eniroon yhteyttä ja pyytämään säilyttämään herjaavan ihmisen ip osoitteen, minkä teinkin. Tuomari ei anna edes poliisille lupaa hankkia ip osoitetta käyttöön, ilman hyvää näyttöä. Näin kertoi poliisi minulle. Mutta jos tämän vakavan herjan heittämä solvaus tulee esiin live elämässäni, niin että täällä aletaan osoittelemaan sormella, että tuo teki niin (vaikkei ole tehnytkään), niin juttu on selvä ja käräjille mennään.

Minua syytettiin rikoksesta jota en ole tehnyt ja siitä tehtiin oikein pitkä ketjukin. On siis oikein, jos en ihan helpolla tässä asiassa luovuta. Tämä herjaaja teki siitä oikein aloituksen, jonka kaikki lukivat. Se on nyt poistettu jo aikapäiviä sitten, mutta minulla on se kopioituna viimeistä viestiä myöten, kuten myös asianajajallani ja poliisilla, koska tein siitä rikosilmoituksen. Tämä herjaaja heitteli näitä samoja herjoja siis useita viikkoja jo ennen tämän aloituksen tekemistä. Syytti milloin ketäkin tästä samasta asiasta. Olis katsonut tarkemmin ketä syyttää, ennen kuin alkoi minua kin siitä syyttämään. On nimittäin rikos syyttää rikoksesta, jota ei ole edes tapahtunut.
        Mitä sinä olet mieltä???

On kuin dekkaria lukisi. Rikoksia, syytteitä, asianajajia, poliiseja etc. Onko tämä faktaa vai fiktiota? Ollaan sentään keskustelupalstalla "Leppoisaa keskustelua".

• merimona1
        lakimiehet sitten ;DD kirjoitti:

Mitä sinä olet mieltä???

edes poliisille lupaa hankkia ip-osoitetta käyttöön, ilman hyvää näyttöä", kirjoitit.
        Minun mielestäni asia ei mene noin, vaan poliisi nimenomaan hakee rikosepäilyssä näyttöä.
        Jos poliisin syyttäjälle jättämä rikosepäily menee oikeuskäsittelyyn ja epäilty todetaan syyttömäksi, niin ainakin vakavissa rikosepäilyissä syytön on käsittääkseni oikeutettu saamaan korvauksen. Vr esimerkiksi Nils Gustafssonin tapausta.
        Tapausta nyt tuskin kuitenkaan voimme verrata johonkun kunnianloukkausepäilyyn ja siitä syytettynä olemiseen, sillä Gustafssonhan oli tutkintovankeudessakin. Kunnianloukkauksesta selviää sakoilla, mutta merkintä rikosrekisteriin kyllä käsittääkseni tulee.
        En ole oikeusoppinut, mutta maalaisjärjelläni ajattelen asioiden menevän näin.

• (edellinen)
        merimona1 kirjoitti:

edes poliisille lupaa hankkia ip-osoitetta käyttöön, ilman hyvää näyttöä", kirjoitit.
        Minun mielestäni asia ei mene noin, vaan poliisi nimenomaan hakee rikosepäilyssä näyttöä.
        Jos poliisin syyttäjälle jättämä rikosepäily menee oikeuskäsittelyyn ja epäilty todetaan syyttömäksi, niin ainakin vakavissa rikosepäilyissä syytön on käsittääkseni oikeutettu saamaan korvauksen. Vr esimerkiksi Nils Gustafssonin tapausta.
        Tapausta nyt tuskin kuitenkaan voimme verrata johonkun kunnianloukkausepäilyyn ja siitä syytettynä olemiseen, sillä Gustafssonhan oli tutkintovankeudessakin. Kunnianloukkauksesta selviää sakoilla, mutta merkintä rikosrekisteriin kyllä käsittääkseni tulee.
        En ole oikeusoppinut, mutta maalaisjärjelläni ajattelen asioiden menevän näin.

Siis poliisi sanoi että tarvittaisiin näyttöä siitä että tämä herja on vaikeuttanut elämääni MYÖS livessä. Tuomaria varten. Sillä tämä poliisi ajatteli että tuomari ei muuten anna lupaa kaivaa tämän herjaajan ip-osoitetta esiin. Olisi turhaa häiritä ennen tätä tuomaria. Nyt siis odottelen että tätä "näyttöä" tästä ilmenee livessäni, jotta voin ottaa asian uudelleen käsittelyyn, siis poliisi voi alkaa tutkimukset. Ei ennen siis.
        Anteeksi että kirjoitin niin sekavasti ja hiukan asian ohi.

• se on
        hiukset pystyssä kirjoitti:

On kuin dekkaria lukisi. Rikoksia, syytteitä, asianajajia, poliiseja etc. Onko tämä faktaa vai fiktiota? Ollaan sentään keskustelupalstalla "Leppoisaa keskustelua".

aivan faktaa. Mitäs jos sinua syytettäisiin täällä "leppoisalla" palstalla yks kaks todella vakavasta rikoksesta, jota et ole tehnyt?

• leppoisa
        se on kirjoitti:

aivan faktaa. Mitäs jos sinua syytettäisiin täällä "leppoisalla" palstalla yks kaks todella vakavasta rikoksesta, jota et ole tehnyt?

keskustelu saisi kyllä uudet piirteet. Todennäköisesti katoaisin bittitaivaan äärettömyyksiin. Minulle tällainen häiriköinti on vakavuudessaan uusi asia. Olen ilmeisesti liian hyväuskoinen ja "sinisilmäinen". Mietteliääksi pistää tämä keskustelu ja näille palstoille kirjoittelu yleensä. Kuulostaa aivan uskomattomalta!

• se saikin
        leppoisa kirjoitti:

keskustelu saisi kyllä uudet piirteet. Todennäköisesti katoaisin bittitaivaan äärettömyyksiin. Minulle tällainen häiriköinti on vakavuudessaan uusi asia. Olen ilmeisesti liian hyväuskoinen ja "sinisilmäinen". Mietteliääksi pistää tämä keskustelu ja näille palstoille kirjoittelu yleensä. Kuulostaa aivan uskomattomalta!

Minä en katoa mihinkään, kadotkoon se joka siihen pahansuopuuteen syyllistyi.
        Tälläistä häiriköintiä onkin enimmäkseen tuolla 50 palstalla.

• ei ole ihme
        se on kirjoitti:

että asuvat yksin

• hyvät neuvot
        (edellinen) kirjoitti:

Siis poliisi sanoi että tarvittaisiin näyttöä siitä että tämä herja on vaikeuttanut elämääni MYÖS livessä. Tuomaria varten. Sillä tämä poliisi ajatteli että tuomari ei muuten anna lupaa kaivaa tämän herjaajan ip-osoitetta esiin. Olisi turhaa häiritä ennen tätä tuomaria. Nyt siis odottelen että tätä "näyttöä" tästä ilmenee livessäni, jotta voin ottaa asian uudelleen käsittelyyn, siis poliisi voi alkaa tutkimukset. Ei ennen siis.
        Anteeksi että kirjoitin niin sekavasti ja hiukan asian ohi.

häirikkö olisikkin onnistunut jäljittämään IP :si ei hän ole päässyt käsiksi henkilö tietoihisi. Näin uskoisin koska häiriöt ovat tulleet uiseammille käyttämillesi nikeille. Ehdottaisinkin, että varustaisit profiilisi omalla kuvallasi ja tarkentaisit henkilötietojasi. Häirikkö lienee arvattavasti yksi ja sama henkilö joka on kertakaikkiaan kyllästynyt sinun nokkavuuteesi ja ilkeilyihisi. Toimiessasi näin saatkin sitten häirikön livenä kimppuusi ja voit alkaa poliisin ja tuomarisi kanssa prosessin eteenpäin viemisen.

• yksin?
        ei ole ihme kirjoitti:

että asuvat yksin

Nää herjaajat siis?

• kaksin
        yksin? kirjoitti:

Nää herjaajat siis?

asuvat yksin :D ja ovat paljastuneet.

• mutta en
        kaksin kirjoitti:

asuvat yksin :D ja ovat paljastuneet.

vieläkään ymmärtänyt. Kaksin asuvat yksin ja ovat paljastuneet? Eihän tuota pysty mitenkään ymmärtämään.

• M75*

Pubin ovelta ovimies voi käännyttää hankalan asiakkaan ja tarpeen vaatiessa antaa"lähestymiskiellon". Tässä kahvilassa sellainen ei taida onnistua. Takaoven kautta pääsee sisään ja niitä ovia on nykyisin paljon.

Herjaavien viestien poisto lienee ainoa keino; niin olet menetellyt ja näille palstoille on tulosi jälkeen voinut kirjoittaa rauhallisesti ja leppoisasti toisaalta erilaisia mielipiteitä esittäen ja väitellenkin.

En pidä tavasta, jolla ajomies käy kimppuusi. Se on banaalia ja täysin sopimatonta.

• BilMan

Tarvittaessa jatkuvaan häirintään löytyy kyllä lääkkeet!

• lääkkeet
        BilMan kirjoitti:

käyttöön. Mitä ne käytännössä ovat? Toistuva häiriköinti saman henkilön taholta ei armoa kaipaa. Kannatan estoa kirjoittelulle. Eikö tämä ole jo chatissa käytössä?

• BilMan
        lääkkeet kirjoitti:

käyttöön. Mitä ne käytännössä ovat? Toistuva häiriköinti saman henkilön taholta ei armoa kaipaa. Kannatan estoa kirjoittelulle. Eikö tämä ole jo chatissa käytössä?

Ja niistä vedetään linja aikanaan toiminnallisiin ratkaisuihin.

• myöskin**
        BilMan kirjoitti:

Ja niistä vedetään linja aikanaan toiminnallisiin ratkaisuihin.

Jos mahdollista, pitäisi estää häirikkö kirjoittaja, pääsemästä palstalle, määrätyksi ajaksi, Esim. 2kk. sitten seurata uudelleen. jos häiriköinti jatkuu, seuraava rangastus olisi 4kk. Ja niin edelleen. Tällainen voi tepsiä, kun tietää rangaistukset.

• varoitus
        myöskin** kirjoitti:

Jos mahdollista, pitäisi estää häirikkö kirjoittaja, pääsemästä palstalle, määrätyksi ajaksi, Esim. 2kk. sitten seurata uudelleen. jos häiriköinti jatkuu, seuraava rangastus olisi 4kk. Ja niin edelleen. Tällainen voi tepsiä, kun tietää rangaistukset.

henkilökohtaisesti, ennen kirjoitusestoa olisi mielestäni paikallaan. Kirjoituseston toteutumista käytännössä rohkenen kyllä epäillä. Häiriköillä on monta porsaanreikää näissä systeemeissä.

• etsivivä-amadeus
        BilMan kirjoitti:

Minä luen ajanpuuteen vuoksi,aika vähän.
        Minusta tosi sivistynyttä porukkaa,en ole huomannut ylilyöntejä.
        Toista on maanviljelijöiden kannanotot.
        Minutkin haukuttiin "puniikkimummoksi"jolla ei maata edes saisi olla,kun otin kantaa maatatouden päästöihin.
        Minulle tulee Hesari,MaaseudunTulevaisuus,Metsälehti.Katson olevani yhteiskuntakelpoinen maanomistaja,sekä kuluttaja.

• Juupas1

häiriköille estoa!

• ii-li

Olin jo kirjoittanut sinulle viestin, jossa epäilin, ettet saa yhtäkään asiallaista vastausta kysymykseesi. - Painoin kuitenkin "keskeytä"-nappulaa, ja ilokseni huomaan, että olinkin aivan väärässä!

Pelkkään ilkeilyyn keskittyvät kirjoittajat (joita tietysti on kovin vähän) eivät ole tervetulleita palstoille. Sellaisten kirjoittajien motiivit ovat useimmille meille täysin vieraita aivan riippumatta siitä, onko rekattu vai ei. Tarkoitus on lukea ja vastailla omaksi ilokseen. Se, joka saa ilonsa vain pahansuopaisuudesta kuuluu eri porukkaan kuin valtaosa meistä.

Avainsana on osallistuminen. Osallistuminen keskusteluun. Aina ei voi olla kaikkien kanssa myötäkarvaan, mutta erimielsyydet kuuluvat elämäänkin. - Tahalliset loukkaukset tai parjaamiset kuuluvat harvan ihmisen normaaliin elämään. Eivät ainakaan tasapainoisen ihmisen elämään.

• M75*

Oikeassa olit sittenkin epäilyksinesi vastatessasi BilManille:"Olin jo kirjoittanut sinulle viestin, jossa epäilin, ettet saa yhtäkään asiallaista vastausta kysymykseesi. - Painoin kuitenkin "keskeytä"-nappulaa, ja ilokseni huomaan, että olinkin aivan väärässä!"

Näyttikin jo, että asialinjalla pysytään, kunnes piru ts. häiriköt pääsivät irti. Nythän asiallisuus alkaa olla tipo tiessään. Sheriffillä riittää tekemistä.

• paimenpoika evp.
        M75* kirjoitti:

Oikeassa olit sittenkin epäilyksinesi vastatessasi BilManille:"Olin jo kirjoittanut sinulle viestin, jossa epäilin, ettet saa yhtäkään asiallaista vastausta kysymykseesi. - Painoin kuitenkin "keskeytä"-nappulaa, ja ilokseni huomaan, että olinkin aivan väärässä!"

Näyttikin jo, että asialinjalla pysytään, kunnes piru ts. häiriköt pääsivät irti. Nythän asiallisuus alkaa olla tipo tiessään. Sheriffillä riittää tekemistä.

Sinullahan sitä paimentamista riittää.
        Jos olet vääräsäärinen niin sikopaimeneksi vaan.

• BilMan

Toiminta palstoilla keskittyy enimmäkseen toisten kirjoituksien vastaamiseen.
      Prosentuaalisesti en tiedä moniko vakikirjoittaja aloituksen tekee!
      Vähäinen prosentti, tai promille se kuitenkin on.

• Suvi2

Mielestäni olisi esto paras tapa välttyä turhilta ilkeilyiltä.

Jokainen kirjoittelija ei kuitenkaan jaksa muistaa että jonkinlainen tolkkuhan kirjoittelemisessakin olisi pidettävä.

• BilMan

Jatkuvasti herjaavalle, samalle henkilölle pitäisi saada esto näille palstoille.
      Pituus on tästä kestosta sitten erikseen.
      Montako vuorokautta sen pitäisi milloinkin kestää?

Oma mielipiteeni olisi päivissä.
      Karanteeni voisi olla yhdestä päivästä 30n päivään.
      Olisiko tässä ajatusta?

• Häiritsevä kirjoittaja voitaneen estää banneroimalla eli estämällä hänen koneensa IP-numerolle lähetetyt viestit. Ongelmana tietysti on se, että asianomainen käyttää eri tietokoneita saadakseen hengentuotteensa näkyviin.

Esto pitäisi olla pysyvä kunnes k.o. henkilö pyytää Ylläpidolta anteeksi asiattomia toimiaan.

MDK esitti aikanaan "kuoliaaksi" vaaikenemista. Kukaan ei vastaa häirikölle vaan tämä "roikkuu ilmassa". "Oksan" katkaisu pudottaa silloin vain tämän eikä muiden viestejä.

• yksinkertaisuus
        Ruuneperi kirjoitti:

Häiritsevä kirjoittaja voitaneen estää banneroimalla eli estämällä hänen koneensa IP-numerolle lähetetyt viestit. Ongelmana tietysti on se, että asianomainen käyttää eri tietokoneita saadakseen hengentuotteensa näkyviin.

Esto pitäisi olla pysyvä kunnes k.o. henkilö pyytää Ylläpidolta anteeksi asiattomia toimiaan.

MDK esitti aikanaan "kuoliaaksi" vaaikenemista. Kukaan ei vastaa häirikölle vaan tämä "roikkuu ilmassa". "Oksan" katkaisu pudottaa silloin vain tämän eikä muiden viestejä.

Kuinka voit aikuinen mies olla noin lapsellinen. Hengentuotteitaan! Näillekkö muutamille kirjoittajaille.Helmiäkö sioille, mannaako pakanille? Anteeksi mitä? keneltä ?
        IP numero otetaan sateliitista. Sitä voidaan mielin määrin vaihdella. Ei se ole mikään lisenssi jonka joku seriffi antaa.
        Ei vastaa häirikölle ? Eipä täältä kaikki mitään mielipiteitä kaipaa. Tyhjän päiväisyyksiä, kaikki tyyni. Ei tämäkään vastausta kaipaa saapahan vaan sinutkin ajattelemaan.

• ja ehdotukseni on,

että tahallaan häiriköivälle pitäisi laittaa viive. Jos hän kirjoittaa tänään, juttu tulisi esiin huomenna ja hän joutuisi sen itse seuraavana päivänä lähettämään.

Eli harkinta-aika, viive.

Mitäs sanotte?
        ~

• Posi

Tämä keskustelu on tyypillistä suomalaista keskustelua.
        Sen sijaan, että pyrittäisiin positiivisuudella saamaan lisää kirjoittajia palstalle, yritetää kaikin tavoin keksiä keinoja, joilla rajoitetaan keskustelijoiden piiriä.
        Eihän nyt joku herja silloin tällöin voi vaikuttaa kypsiin ihmisiin. Nehän vain piristävät palstan elämää.
        Kyllä nettietiketti pitää huolen rikollisesta kirjoittelusta.
        Iloista ja mukavaa suomen kielen päivää.

• Posi kirjoitti:

Tämä keskustelu on tyypillistä suomalaista keskustelua.
        Sen sijaan, että pyrittäisiin positiivisuudella saamaan lisää kirjoittajia palstalle, yritetää kaikin tavoin keksiä keinoja, joilla rajoitetaan keskustelijoiden piiriä.
        Eihän nyt joku herja silloin tällöin voi vaikuttaa kypsiin ihmisiin. Nehän vain piristävät palstan elämää.
        Kyllä nettietiketti pitää huolen rikollisesta kirjoittelusta.
        Iloista ja mukavaa suomen kielen päivää.

vaan siitä että joku (muka älykäs ja kypsä ihminen) haluaa pilata toisten kirjoitushalut ja saa vapaasti mellastaa vuosikausia.
        Jos olet vilkaissut Suomi24:n etusivua niin yli 28000 kävijän valvominen ja mitä he palstoille sepustelevat on ylivoimainen tehtävä, jos ei myös kirjoittajat aktiivisesti osallistu häiriköinnin estämiseksi.

Kypsät ihmiset haluavat tulla kohdelluksi kypsinä ihmisinä. Herjan heittäjille on ikioma huuhaa-palstansa.

• Positiivari
        MdK-MdK kirjoitti:

vaan siitä että joku (muka älykäs ja kypsä ihminen) haluaa pilata toisten kirjoitushalut ja saa vapaasti mellastaa vuosikausia.
        Jos olet vilkaissut Suomi24:n etusivua niin yli 28000 kävijän valvominen ja mitä he palstoille sepustelevat on ylivoimainen tehtävä, jos ei myös kirjoittajat aktiivisesti osallistu häiriköinnin estämiseksi.

Kypsät ihmiset haluavat tulla kohdelluksi kypsinä ihmisinä. Herjan heittäjille on ikioma huuhaa-palstansa.

Positiivarin soittokoneesta kuuluu laulu: "näin juttelee itsesnsuurisukupolvi".

• Positiivari kirjoitti:

Positiivarin soittokoneesta kuuluu laulu: "näin juttelee itsesnsuurisukupolvi".

Positiivarin kone ja Suomi24 ei ole sama soittokone...

• Kaino Untamoinen

Poistaa voi silloin kun yksi kysyy lukihäiriöistä ja joku alkaa mollata idiootiksi ja alkaa pitää lyhyttä kielikurssia, mutta ei vastaa mitään vaan kirjoittaa ihan jotain muuta.

• Vapaus kirjoittaa on tärkeä asia mutta aina löytyy henkilöitä, jotka eivät osaa vapauttaan oikein käyttää.

Ne henkilöt, joiden osalta poistoja tai estoja tarvitaan, on kuitenkin hyvin rajallinen määrä.

• miksimaksi

olisi ehkä helppokin, kun ei vastaa häiriköintiin. Olin joskus chatissa keskustelussa, joku häiriintynyt alkoi kirjoittelemaan juttuja, joiden laatu oli arveluttavaa. En halunnut kuitenkaan poistua, vaan aloin itse kirjoittamaan ihan jonninjoutavaa omaa höpötystä, jolla ei ollut päätä, ei häntää. Lopulta kirjoittelija häipyi ja sain jatkaa aivan rauhassa. Asiahan on tosi vaikea, häiriköinti aiheuttaa pahaa mieltä ja nostaa verenpainetta ja sykettä, eli on terveydelle vaarallista kaiken lisäksi. Häiriköille esto meininki.

• Kaino U
        miksimaksi kirjoitti:

olisi ehkä helppokin, kun ei vastaa häiriköintiin. Olin joskus chatissa keskustelussa, joku häiriintynyt alkoi kirjoittelemaan juttuja, joiden laatu oli arveluttavaa. En halunnut kuitenkaan poistua, vaan aloin itse kirjoittamaan ihan jonninjoutavaa omaa höpötystä, jolla ei ollut päätä, ei häntää. Lopulta kirjoittelija häipyi ja sain jatkaa aivan rauhassa. Asiahan on tosi vaikea, häiriköinti aiheuttaa pahaa mieltä ja nostaa verenpainetta ja sykettä, eli on terveydelle vaarallista kaiken lisäksi. Häiriköille esto meininki.

Multiply to me.

• miksimaksi
        Kaino U kirjoitti:

Multiply to me.

sitten, juuri sitä tarkoitin, ettei tarvii vastata, kuten itse mainitsit; ei tarvii vastata, minulle on aivan sama, mikä sinua kiinnostaa, mutta kommenttisi oli jo riidan hakuista...mikä muka...hah

• Ensimmäisinä poistot. Ohjeeksi kirkoittajille piäisi olla: Älkää koskaan vastatko häiriöviestiin. Älkää tehkö niinkuin itse olen tehnyt!!!!

V.r.t. edellinen vastaus.

Häiriköinti, asiattomuus ja loukkaukset.

Rangaistusmielessä myös kaikkien viestien poisto voi tulla kysymykseen.

Täydellinen esto lienee nykyoloissa mahdoton. IP-numerokin muuttuu jos kirjoittaa toisella tietokoneella. Rekisteröintiä tarvittaisiin edelleenkin.

Varmasti on. Oikeus voitaisiin palauttaa koeajaksi Ylläpidolle osoitetulla hakemuksella

• Angi *

... En voi rekisteröidä itseäni kun minulla on puhelin kontakti internettiin.. Joudun pakosta katkaisemaan pois kirjoitusten kestäessä. Se on ikävää mutta näin on nyt asian laita. Joskus on hyvä että voi muuttaa nimeään esimerkiksi kun menee jonnekkin sairas osastolle jossa haluaa kysyä jotain, niin ei halua ilmoittaa rekattua nimeään siellä. Olen huomannut että hyvin nopeasti leimataan määrätyllä nimellä kirjoittava henkilö.. Käy kuin koulussa kun tuota kaikki moppaavat niin enkös minäkin liity moppaajiin. Miksi me menisimme asioissa taaksepäin kun ollaan askel menty eteenpäin?

• sulla

pallo hukassa ja palikat sekaisin jos näin on niin sitten pitäis peli puhaltaa poikki ja kenttä kolata, myöskin oma lehmä pois ojasta.

• Jermu

voiko niitä sitten kokonaan estää. Poistoon vaan ylimääräiset tekstit ja sillä selvä. Tääkin viesti on tuotu tuonne 50 palstalle, kun siellä joku "väärinkohdeltu" kyselee kolotuksiinsa säälipisteitä. Mä sitten kyykäytin se uikuttajan ja sen monet lisähahmot muutamalla rivillä.
      Reilu meininki, jatkakaa!

• reetta2

Mietin mistä johtuu tämä ajoittainen ajojahti - vain yhtä kirjoittajaa kohtaan – Todellisuudessa palstoilla vilisee ihan huvittaviakin kommentteja jotka voi luokitella keskenkasvuisten kirjoittamiksi. Sapelien kolistelu vuoro viesteissä malliin Kina ja Känä, kutkuttaa usein nauruhermoja äärimmilleen.

Tilanne ei parane ellei kumpikin osa puolista ota lusikkaa kauniiseen käteensä toteamalla, myös minä olen pahan ilman lintu, kiistan toinen osapuoli. Mutta tosimies se ei periksi anna, torailu siis jatkuu monissa eri variaatioissa.

Mietin mistä voi johtua näin keväällä ilmenevä ajojahti ja sapelien kolistelu. Olisi hyvä kiinnittää huomiota hormonologisiin ja käyttäytymistieteellisiin asioihin. Häiriötekijät voi tunnistaa hyvin ”periskooppi metodilla:”

Tähän aikaan vuodesta alkavat soidinmenot olla parhaimmillaan myös ihmisillä. Virittämällä soidinmenot varsin voimakkaiksi, voi kiinnittää kirjoittajien huomion itseensä.

Kehoitan varomaan sinkku miehiä sillä heitä on erikoisesti pidettävä silmällä. Aviossa olevat miehet eivät ole yhtä vaarallisia, koska heillä on mahdollisuus paineiden purkamiseen kotona. Aggressiivinen käyttäytyminen ja periskooppi tarkkailu sekä suoranainen myötätunnon hakeminen lähipiiristä ovat sinkku miehen oljenkorsia. Periskooppi tarkkailijan tehokkuus voimistuu siis keväällä . Hormonit jylläävät täydellä teholla se antaa pontta raivata pois tieltä mahdolliset kilpailijat . Sama asia toimii myös naisten kohdalla tosin lievemmässä muodossa. Itkeä pirautetaan krokotiilin kyyneleitä – huomatkaa minut olen joutunut piikikkäiden otusten mollausten kohteeksi.

Hormonien toiminta aiheuttaa siis määrätynlaista käyttäytymistä varsinkin keväällä. Jos on laimea hormonituotanto se ei mielestäni johda kiistanalaiseen käyttäytymiseen.

Eikö olisi parempi polttaa sitä kuuluisaa Rauhanpiippua ja yhdessä laulaa sovintolaulu:

”Viha vaino pois,
      rauha parempi ois jne….”

• viestisi on hyvä

Kannanottosi ko. "ropleemasta" on juustiinsa niinkuin sen kirjoitit siihen ei ole mitään lisättävää eikä poistettavaakaan.
        ps. tämä ei ole häiriköintiviesti vaan täyttä totta.

• Angi *

.. sait ilonkyyneleet silmiini, et olisi voinut paremmin ilmaista näitä kevään soitinmenoja. Olit todella hieno ajatuksiltasi. En tiedä miten sen sinulle oikein ilmoittaisin.

Ei tässä tarvitse kuin ikkunasta katsoa ulos kun näkee kuinka linnut tekee mahtavia lentonäytöksiä. Kevät on tullut ja hormoonit hyrrää..

• Anu.1

Mietin niitä vanhoja palstoja jotka olivat ennen tätä 70 palstaa, silloin alko se häiriköinti aika mittavassa kaavassa.
      Ruuneperi oli silloin serifinä kun minä aloin tänne kirjoittelemaan.

Muistan sen kun olin surun murtamana ja sain ihmeellisen ystävän täältä joka on vieläkin ystäväni vaikka asuu toisessa maassa.
      Mutta sitten alkoi se häiriköinti, mihin minä annoin sanan sanasta ja kaksi parhaasta.
      Päättäen aina että enää en häirikölle vastaa, mutta se vanha aatami nosti aina päätään.

Sitten joskus aloin sovitellakkin, mutta sekin sitten romutettiin ja herjat sain niskaani.Muistan miten silloisen meeri in kanssa saimme tuta mitä olemme ja mitä emme.
      Nyt aika on muuttunut, en ole enää sellaista häriköintiä huomannut, mutta tällä häiriköllä on tapana ottaa aina serifi hampaisiinsa, ennenkaikkea kai siksi että olettaa sillä tavalla korostavan itseään.

Tästä poistamisesta ei taida apua tulla, mutta viestin poistaminen pitäisi olla sellainen ettei lähde koko ketju tai aina puoltakaan yhden viestin mukana.Nyt on mielestäni ollut aika rauhallista, verraten siihen mitä se joskus on ollut.

Joskus porttikieltokin on ihan ok, mutta se saisi olla noin päivän parin mittainen kerrallaan,ettei häirikkö mene jonnekkin muualle niitä kirjoittelemaan. Kuntoutuslaitoksissa on tietokoneet missä voi käydä naputtelemassa ja kirjastoissa plus kavereilla tietenkin, joten ainoa vaihtoehto varmaan on viestin poisto.

Nyt on todella ollut hyvä serifi, kiitos siitä Bilman

• osittain erimieltä

"Joskus porttikieltokin on ihan ok, mutta se saisi olla noin päivän parin mittainen kerrallaan,ettei häirikkö mene jonnekkin muualle niitä kirjoittelemaan. Kuntoutuslaitoksissa on tietokoneet missä voi käydä naputtelemassa ja kirjastoissa plus kavereilla tietenkin, joten ainoa vaihtoehto varmaan on viestin poisto"

Nimenomaan parinpäivän mittaisen porttikiellon aikana häirikkö menee häiriköimään jollekin toiselle palstalle ja palaa heti kun pääsee takasin. Mielestäni porttikielto pitäisi (mikäli mahdollista) antaa sitten koko suomi24 palstoille! ja vuodeksi ainakin.
        Sitten siitä jos häirikkö käy kuitenkin vaikka kirjastossa näpyttelemässä herjojaan, niin voin vain todeta että sen häirikön on oltava sitten jo todella sairas ja hakeuduttava johonkin hoitoon. Tämän sanoin tähän vain mielipiteenäni, mehän emme voi tietenkään tälläistä häirikköä hoitoon laitattaa. Mielipiteeni kuitenkin, että todella sairas olisi jos muualle (kirjastoihin yms.) lähtisi tänne herjojaan kirjoittelemaan.

Kaikkein paras on todellinen hiljaisuus, kukaan ei vastaa tälle mitään ja ilmoittaa viestin asiattomana heti kun sellaisen näkee, ettei seriffin tarvitse välttämättä jokaista viestiä itse etsiä. Tuskin häirikkö montaa viikkoa jaksaa häiritä, kun tulos ei ole toivottu, eli ei saa YHTÄÄN vastausta!

Tiedän että julkeisiin solvauksiin on vaikea olla vastaamatta, mutta kai jokainen siihen nyt ainakin sen parinviikon ajan kykenee, kykenin minäkin tuolla 50 palstalla. (äärimmäisen vaikeeta se tosin oli, koska olen erittäin temperamenttinen ihminen). Ilmoitin ne asiattomana. kirjoitin siihen ilmoitukseeni vain "asiaton viesti", niin kyllä lähti. Kai tekin sen verran voitte kirjoittaa?
        No niin, minä katoan teitä häiritsemästä, kun en näin yläluokille vielä kuulu. :))
        Kaikkee hyvää teille.

• tietämätön 2#

Mistä ihmeestä sä kuvittelet kirjoittajien sinusta kirjoittavan, oletko sinä siis se häirikkö, eihän täällä ole nikkiä mainittu siitä kuka tämä häirikkö on.
        Sinä siis tiedät automaattisesti että sinua tarkoitetaan tällä häiriköllä.
        Oletko sinä sitten esiintynyt häirikkönä, koska kalikka on noin kapsahtanut nilkkaasi.
        Siis sinä olet halunnut tuon arvon tittelin itsellesi, voi herttileijaa, onhan se arvokas titteli.

• Kerroppa

Miten monta rekattua nikkiä yksi ja sama kirjoittaja voi itselleen luoda Suomi24´ssä? Onko määrä rajaton? Siltä se nyt näyttää tmänkin ketjun peusteella.

• Jos häirikkö ei hyväksy palstan sääntöjä vaan toistuvasti kirjoittaa herjaavia ja häiritseviä viestejä pelkästään keskustelua häiritäkseen, on yksinkertaisinta antaa häirikölle kenkää koko palstalta.

Ikäihmisten palstat ovat sheriffin ansiosta pysyneet suht.koht. rauhallisina, mutta silloin tällöin näkee että jotakuta "riivaa". Kannatan "nolla-toleranssia" mitä häiriköintiin tulee.

• mutta....

olette ilmeisesti jo antaneet porttikiellon eräälle tietylle häirikölle. Tämä häirikkö häiriköi nyt meidän palstallamme alempana. Ajoitte hänet sinne. Ehdottaisin että kielto koskisi silloin kaikkia ikäryhmiä, eikä vain 60-80 palstoja.

• nolla-toleranssi

Nyt päästiin taas asiaan. Oli kuin "repliikki puheenvuoroon" viestisi kokouksessa, jonka teemana on "Häiriköinnistä saa puhua vapaasti":))))

Kannatan: Kenkää häiriköille!

• MdK-MdK*
        mutta.... kirjoitti:

olette ilmeisesti jo antaneet porttikiellon eräälle tietylle häirikölle. Tämä häirikkö häiriköi nyt meidän palstallamme alempana. Ajoitte hänet sinne. Ehdottaisin että kielto koskisi silloin kaikkia ikäryhmiä, eikä vain 60-80 palstoja.

Näillä palstoilla kirjoitellaan niin paljon että häiriköitten valvonta ja häiriköitten kurissapito on mahdotonta jos palstan sheriffi ei toimi aktiivisesti ja nopeasti.
        Bilmanin ansiota on että näillä ikäihmisten palstoilla on saatu kirjoitusrauha aikaan.

• (se jolle vastasit)
        MdK-MdK* kirjoitti:

Näillä palstoilla kirjoitellaan niin paljon että häiriköitten valvonta ja häiriköitten kurissapito on mahdotonta jos palstan sheriffi ei toimi aktiivisesti ja nopeasti.
        Bilmanin ansiota on että näillä ikäihmisten palstoilla on saatu kirjoitusrauha aikaan.

"häiriköitten valvonta ja häiriköitten kurissapito on mahdotonta jos palstan sheriffi ei toimi aktiivisesti ja nopeasti".
        Olen ehdottanut itseäni palstan 50 seriffiksi, koska se seriffi on hiukan hidas, vaikka hyvä seriffi muuten onkin. Tappelut ehtii kasvaa hirmuisiksi, ennenkuin seriffi siellä ne huomaa. Itse olen kaiket päivät ja illat kotona ja aikaa olisi. Toivoisin että sielläkin seriffi toimisi siis nopeammin. Myös että asiattomana ilmoitetut viestit poistettaisiin nopeammin kuin nykyään, juuri tämän kirjoitusrauhan takaamiseksi.

• (edelleen se sama)
        MdK-MdK* kirjoitti:

että seriffitoivomukseni hylättiin, koska palstalla jo on seriffi.

• vai niin
        MdK-MdK* kirjoitti:

Itekkö kannatit omoo miel pidettäs ? Oot sie kans enpä sanokkaan.

• Kuokkija muualta
        vai niin kirjoitti:

Itekkö kannatit omoo miel pidettäs ? Oot sie kans enpä sanokkaan.

vaan minä kannatin hänen mielipidettään.
        Kumman harhaluuloista väkeä sitä täälläkin on.

• M75*

Voisiko tuon paremmin sanoa?

• Anu.1
        MdK-MdK* kirjoitti:

Miksi tässä ketjussa ei kirjoiteta omalla nikillä?
        Tämäkin on tavallaan häirintää, kun on tottunut jollekkin vastaamaan, niin tässä ei tiedä kenelle vastaa ja kenelle ei
        Kakki nikit melkein on tuulesta temmattuja, miksi on näin?
        Bilmannilla on todellakin töitä että, on saanut pidettyä tämän palstan jotenkin kunnossa.
        Kaikki kiitos hänelle.

• vastauksia pyydettiin, mihin on vastaukset joutuneet.
      Nikeistaä intetään, ilkeyksiä ladellaan, eikös nämä ole juuri "häirikkö" viestejä??
      Mitä pitäisi tehdä???

• harmisi, olen pahoillani, minä vaan jaksan.
        Kaksi vuotta melkein on kulunut, samojako juttuja olen kirjoitellut,voi sinua mitä olet joutunut kestämään.

Yritän nyt neuvoa, jospa minun nikkini huomatessasi hyppäisit yli;))DD

Tätä elämää on kyllä paljon muutakin, et kovin tarkkaan ole lukenut, mutta jää aikaa tännekin, kun ei ole vielä portti kieltoa tullut, aion vain jatkaa.Minä olen nopsa ihminen ja ahkerakin;))
        Sinäkin voit puolestani kirjoittaa, minua ei häiritse, sopu tilaa antaa.

• ii-li

Kirjoitin tuolla alussa, että ilokseni olin väärässä, mutta ilmeisesti en ollutkaan, kuten olisi suonut.

• M75*

Asiassa pysyneet haluavat häiriköt pois palstalta, näin ymmärrän. BilMan tehnyt hyvää työtä.

• M75*

Sun riehuntasi alkaa olla lopuillaan. BilMan sattuu olemaan ihan sopiva henkilö täällä ja naapuripalstalla Jermu on tarttunut tapaasi tallentaa ja kyttäillä ihmisten sanomisia kuin mikäkin natsi. Ei se ole keskustelua eikä kanssakäymistä. Kaikki täällä ovat kyllästyneet tapaasi loistaa kuin Capella, joksi itseäsi kutsut. Et sinä ole tähti vaan pahainen hajupoika.

• sotakirveenne
        M75* kirjoitti:

Asiassa pysyneet haluavat häiriköt pois palstalta, näin ymmärrän. BilMan tehnyt hyvää työtä.

Häiriköintiasia meni saman toistamiseksi.
        Pitkässä keskusteluissa on jo kaikki mahdollinen ja mahdoton tullut esille.
        Sanotaanko AAMEN,,Hyvää kevään jatkoa kaikille palstalaisille!

• BilMan

Herjaaviin ja provosoiviin viesteihin ei tule kenenkään vastata.
      Sellaiset viestit poistuvat satavarmasti palstoilta, joten vastausviestitkin menevät samassa saatossa iänikuiseen pohjattomaan mustaan laatikkoon.

• fiiuliN

Miksi kirjoitat ettei KENENKÄÄN pidä vastata häiriöviesteihin?
        Olen monasti lukenut sinunkin vastauksiasi sellaisten perään?
        Nehän aiheuttavat sen että samansisältöiset viestit jatkuvat aina vaan .

• BilMan
        fiiuliN kirjoitti:

Miksi kirjoitat ettei KENENKÄÄN pidä vastata häiriöviesteihin?
        Olen monasti lukenut sinunkin vastauksiasi sellaisten perään?
        Nehän aiheuttavat sen että samansisältöiset viestit jatkuvat aina vaan .

Kenenkään ei tule vastata herjaavan, tai provosoivaan viestiin.

Sellaiset viestit joutuvat roskikseen.
        Vaikka niihin vastaisin minä, niin sekin vastaus menee vanavedessä sinne.- ROSKIKSEEN.

• my.mm.eli

Kun en päivittäin ehdi palstakirjoituksia lukea niin en aina ehdi kaikkia häirikkökirjoituksia nähdä, ovat tulleet jo poistetuksi siinä vaiheessa! Kuten kuulemma tästäkin ketjusta on jo pahimmat poistettu. Aika hyvin on siis seriffi toiminut. Siitä kiitos.

Kysyt: Mitä toimenpiteitä pitäisi korostaa, kun palstoille ilmaantuu asiaton kirjoitus, ja toisia kirjoittajia herjaava viesti?

- Toisia kirjoittajia herjaava kirjoitus tulee poistaa mahdollisimman nopeasti. - Myös seriffiin kohdistetut herjauskirjoitukset poistettava. Olet itse ilmoittanut vastaanottavasi asiallista kritiikkiä. Hyvä niin, mutta - herjaus ja solvaus eivät ole asiallista palautetta!

Kysyt: Miten haluaisitte toimia estääksenne saman henkilön jatkuvan häiriköinnin?

- Kirjoittajalle sähköpostina huomautus ja varoitus häiriökirjoittelun jatkamisen seurauksista (sanktioina määräaikaisia estoja palstoille pääsemisen suhteen).

Kysyt: Onko viestien poisto joissakin mielessä tarpeellinen?
      - Kyllä :-D

Kysyt: Onko häirikön joka jatkuvasti kirjoittelee herjaavasti kaikkien viestien poisto
      tarpeellinen?

- Aluksi riittäisi vain häirikköviestien poisto, mutta - jos se ei saa kirjoittajaa kuriin ja järjestykseen, niin hänelle annetun varoituksen jälkeen kaikkien viestien poisto.

Kysyt: Onko häirikölle asetettava esto palstoille kirjoitteluun?

- Kyllä, jos kerran muu ei tehoa.

Vielä kysyt: Onko eston pituudella minkälainen vaikutus?

- Muutaman päivän tai viikon esto on yks tyhjän kanssa. Kuukaudesta voisi aloittaa ja tarvittaessa tuplata eston pituudet jatkossa jos toimintansa jatkuu, niin sitten 2kk, 4kk, 8kk jne.

No niin! Tässäpä sitä onkin melko suvaitsevaisen ihmisen suvaitsemattomuutta! Hehheh!

Onko nyt ymmärrettävä niin, että jotkut kirjoittajat eivät ole lukeneet Suomi24:n ’Ohjeita keskusteluun’, vai onko luetun ymmärtämisessä puutteita? Vai katsooko joku olevansa annettujen sääntöjen ”yläpuolella” niin, että säännöt eivät koske häntä?

Otteita kohdasta Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu
      "Keskusteluissa ei saa:
      Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista." P i s t e!(tämä sana allekirjoittaneen lisäys) :))

Edelleen kohdassa: "Usein kysytyt kysymykset: Millainen viesti on sääntöjen vastainen?

- Viesti sisältää rasistista, väkivaltaan yllyttävää…… tai muuten epäeettistä tekstiä. Toisten käyttäjien tai julkisuuden henkilöiden loukkaaminen ja herjaaminen kuuluu myös asiattomaan sisältöön.
      Muistathan, että olet vastuussa omasta kirjoituksestasi ja sen sisällöstä."

TÄMÄN KAIKEN ME KIRJOITTAJAT TIEDÄMME, EIKÖ NIIN. MIKSI OHJEIDEN VASTAINEN TOIMINTA OLISI JOILLEKIN SALLITTUA. NÄIDEN OHJEIDEN VASTAISET VIESTIT POISTETTAKOON. SERIFFI JA YLLÄPITO TOIMIKOON JA PULINAT POIS!

“Vain me, kirjoittajat, olemme vastuussa kirjoituksistamme! Meidän oikeuksista en ole kuullutkaan.” Sanoo Ruuneperi.
      Olisiko oikeutta kuitenkin se, että ilmaiseksi saamme olla kontaktissa muihin suomalaisiin ympäri maailman? Ilmaista omia näkemyksiämme asioista, kertoa ajatuksiamme ja tunnelmiamme. Niitä erilaisiakin kuin mitä jollakin toisella. Olla asioista erimieltä. Kaikessa ystävyydessä ;)) Ilkeilemättä, mielipahaa kanssaihmisille tuottamatta.

Vielä yksi pieni toivomus, tähän lopuksi, jos sallit ;)

Ikäihmisten palstoilla sallittakoon kirjoittaa aiheesta kuin aiheesta, kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ei siis siirtoja muille palstoille, jos/vaikka ko. aiheesta olisi oma erillinen aiheenmukainen keskusteluryhmänsä.

• BilMan

Asiat joista näillä sivuilla on keskusteltu on saatettu ylläpidon tietoon.
        Ylläpito tulee päätöksiä tehdessään ottamaan huomion kaikkia osapuolia, tasapuolisesti kun kirjoituksia analysoidaan. (en tehnyt nyt kirotusvirettä).
        Odottelemisiin:

• BilMan kirjoitti:

Ylläpito tulee päätöksiä tehdessään ottamaan huomion kaikkia osapuolia, tasapuolisesti kun kirjoituksia analysoidaan. (en tehnyt nyt kirotusvirettä).
        Odottelemisiin:

palstojen pahimmasta häiriköstä pitäisi riittää kenelle tahansa. Tuhannet kirjoittajat ovat olleet tänä aikana raivoissaan ja ihmetelleet, eikö tänä tekniikan aikakautena todellakaan löydy keinoja hänen taltuttamisekseen!
        Muistan kun hän aloitti kirjoittelun Kai de Puuna, jutteli itsensä kanssa Odysseus/Penelopena, esiintyi Pasteurina, Hajupoikana/häjypoikana, teilasi muut kirjoittajat ja haukkui maan rakoon tyhminä.
        Hän kun oli tuonut itsensä palstoille kohottamaan viestien tasoa!

Sallitaanko yhden ainoan häirikön pilata monen palstan toiminta? Onneksi olemme saaneet tänne ikäihmisten palstoille sheriffin, joka on hoitanut epäkiitollista tehtäväänsä kärsivällisesti ja palauttanut kirjoitusrauhan.

• ???
        BilMan kirjoitti:

Odottelemisiin:

Mitä on kirotusvire?

• tasapuolisuudesta
        BilMan kirjoitti:

Odottelemisiin:

Kirjoitit: "Asiat, joista näillä sivuilla on keskusteltu on saatettu ylläpidon tietoon."

Kysymys: Koskeeko tämä myös poistamiasi viestejä? Ellei koske, on turha puhua tasapuolisesta kirjoitusten analysoimisesta.

• BilMan
        tasapuolisuudesta kirjoitti:

Kirjoitit: "Asiat, joista näillä sivuilla on keskusteltu on saatettu ylläpidon tietoon."

Kysymys: Koskeeko tämä myös poistamiasi viestejä? Ellei koske, on turha puhua tasapuolisesta kirjoitusten analysoimisesta.

Palstoille kirjoitetut viestit tallentuvat ylläpitäjän arkistoihin, (logiin.)
        Minulla ei ole tarkkaa tietoa kuinka pitkäksi aikaa. Olettaisin, että kyse on useammasta kuukaudesta kuitenkin.

• ii-li
        tasapuolisuudesta kirjoitti:

Emme velvoita sheriffejä kommentoimaan toimiaan tai viestien poistoa palstalla. Yksittäisiä sheriffejä koskevat keskustelut voidaan poistaa keskustelupalstoilta. Epäasiallisesti käyttäytyvistä sheriffeistä voi ilmoittaa http://www.suomi24.fi/palaute/kirjoita.shtml kautta.

• ii-li

...kirjoittamiini sähköposteihin. Kiitos siitä. Vastasit jopa siihen, kun kysyin, miksi viestini oli poistettu.

Kirjoittelu internetissä ja sähköpostilla on herkkä asia. Esimerkiksi sähköpostit saattavat joskus olla aivan tahattomastikin töksähtäviä tai äkäisen tuntuisia. Sama koskee tätä palstakirjoittelua.

Asiallisuus on hyvin subjektiivinen käsite. Jos "asiallinen" on kirjoitettu töykeällä tavalla, niin siitä paistaa vain se töykeys. Asiasta tuleekin sivuseikka.

Kiukun vallassa ei pitäisi kirjoittaa mitään, vaan odottaa otollisempaa hetkeä. Tämä on asia, jossa JOKAISELLA meistä olisi lisää oppimista. Olemmehan tuntevia ihmisiä. - Kiukun vallassa kirjoitettu "asiallinen" ei koskaan ole oikeasti asiallinen.

• Tuuli*

Olen samaa mieltä kanssasi. Ei siitä hyvää mieltä seuraa itsellekään. Purkautumiskeinot pitäisi löytää muualta kuin näiltä keskustelupalstoilta. Mutta eihän se niin käy! Tänne on nimettömänä helppo suoltaa mitä törkyä tahansa.

Ei pitäisi kirjoitella tänne myöskään "pienessä sievässä". Silloin tulee egolle ylilyöntejä/alilyöntejä. Pikkutunneilla kirjoitetuista viesteitä sen voi helposti huomata.

Asiallisuus on todella subjektiivinen käsite. Itse olen "kiukun vallassa", koska keskustelu seriffiydestä ei täällä luista. Edes rakentavaa kritiikkiä ei sallita. Tämän ketju on siis yksipuolinen ja asiaton. Joten toivon sen katoavan internetinn taivaaseen!

• pikemminkin
        Tuuli* kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi. Ei siitä hyvää mieltä seuraa itsellekään. Purkautumiskeinot pitäisi löytää muualta kuin näiltä keskustelupalstoilta. Mutta eihän se niin käy! Tänne on nimettömänä helppo suoltaa mitä törkyä tahansa.

Ei pitäisi kirjoitella tänne myöskään "pienessä sievässä". Silloin tulee egolle ylilyöntejä/alilyöntejä. Pikkutunneilla kirjoitetuista viesteitä sen voi helposti huomata.

Asiallisuus on todella subjektiivinen käsite. Itse olen "kiukun vallassa", koska keskustelu seriffiydestä ei täällä luista. Edes rakentavaa kritiikkiä ei sallita. Tämän ketju on siis yksipuolinen ja asiaton. Joten toivon sen katoavan internetinn taivaaseen!

Taivaaseen ei tallaisilla ole asiaa.

• poistot

Olisit nyt antanut olla kaikki viestit tässä ketjussa tuskin ne tässä sopassa ketään pahenmmin ole loukannut, kun kerran oot aloittanut tämän ketjun niin sen pitäisi olla kokonainen eikä jättää vain noita kiltimpiä viestejä.

• ii-li

...poliisiin ja asianajajiin ja oikeuteen.

Rikosilmoituksen voi toki aina tehdä. On kuitenkin hyvä muistaa, että poliisilla on täysi vapaus kieltäytyä asian tutkimisesta. Päätös siitä, tutkitaanko asia vai ei, voi viedä kuukausia.

Minulla on kyllä aika iso epäilys siitä, että poliisi tutkisi jotakin nettikirojttelua avoimella palstalla, jolla kukaan ei tunne toistaan.

Sitten on otettava huomioon vielä syyttäjäkin. Onko hän halukas syyttämään? Ja millä vakavuudella asianajaja viitsii perehtyä tällaiseen asiaan?

Tämänlaisesta oikeuden ratkaisusta ei ole ennakkotapausta, joten jos asia pääsisi oikeuskäsittelyyn, niin se pitäisi viedä korkeimpaan oikeuteen asti ennakkoratkaisun saamiseksi. Se taas kestää vuosia ja maksaa maltaita. Epäilen, että sellaiseen prosessiin voisi saada ilmaista oikeudenkäyntiä.

Taidan olla kovastikin tosikko, mutta kyllä paljon pahemmatkin "rikokset" ovat tässä maassa jätetty tutkimatta.

Arvelisin poliisilla oleva muuta puuhaa riittävästi enenmmän kuin nimettömien kirjoittajien nimettömiä ihmisiä loukkaavat kirjoitukset täysin avoimella nettisivulla.

Sivun ylläpitäjä sanoo selvästi, ettei ota mitään vastuuta kirjoitusten sisällöstä, joten ei sitäkään voi syyttää. - Laisäädäntö ei koske tällaisia sivutoja samalla tavalla kuin esimerkiksi lehtiä. Täällä ei tarvitse eikä voikaan olla vastaavaa päätoimittajaa. Sen sijaan täällä on sheriffejä yrittämässä pitää yllä sivujen tasoa. Kaikki kunnia heidän lähes toivottomalle työlleen.

• Kaikenkukkuraksi

Jos syytetty todettaisiin syyntakeettomaksi, kuka joutuisikaan maksamaan kalliit oikudenkäynti kulut.

• Notaari

saatuaan velvollinen tutkimaan kaikki rikosepäilyt.
        Saatuaan riittävää näyttöä mahdollisen rikoksen tapahtumisesta hän jättää asian syyttäjälle syyteharkintaan.
        Syyttäjämättä jättämiseen kaatuvatkin usein nämä rikosilmoituksesta aiheutuneet syytevaatimukset.
        Sitä paitsi näytön täytyy olla selkeää ja vedenpitävää. Aiheetta rikosilmoituksen tehnyt syyllistyy toisen ihmisen maineen saattamiseen kyseenalaiseen valoon ja saattaa joutua vastaamaan perättömästä ilmiannosta.
        Ennakkotapaus kyllä on nettikeskusteluissa johtaneeseen oikeudenkäyntiin, missä tamperelainen mies oli haastettu oikeuteen herjaamisesta. Kyseessä oli rasitinen herjaava kirjoittelu jollakin keskustelupalstoista.

• Notaari
        Kaikenkukkuraksi kirjoitti:

Jos syytetty todettaisiin syyntakeettomaksi, kuka joutuisikaan maksamaan kalliit oikudenkäynti kulut.

oikeudenkäyntikulut.
        Joissakin selkeästi toteen näytetyissä kunianloukkaustapauksissa oikeusasteelle päätynyt kanne, missä syytetty on todettu syyntakeettomaksi, hänet voidaan määrätä holhouksen alle, eli hänen toimiaan valvotaan ja tarvittaessa hänet määrätään terveysviranomaisten tutkimuksen jälkeen psykiatriseen pakkohoitoon. Mielenterveyspotilaan käytös täytyy kuitenkin pystyä todistamaan useilta tahoilta hänen ympäristöään häiritseväksi ja hänen olevan yleistä yhteiskuntarauhaa rikkovana itensä ja muiden turvallisuutta vaarantavalla tavalla tomiva ja käyttäytyvä.

• on sama
        Notaari kirjoitti:

oikeudenkäyntikulut.
        Joissakin selkeästi toteen näytetyissä kunianloukkaustapauksissa oikeusasteelle päätynyt kanne, missä syytetty on todettu syyntakeettomaksi, hänet voidaan määrätä holhouksen alle, eli hänen toimiaan valvotaan ja tarvittaessa hänet määrätään terveysviranomaisten tutkimuksen jälkeen psykiatriseen pakkohoitoon. Mielenterveyspotilaan käytös täytyy kuitenkin pystyä todistamaan useilta tahoilta hänen ympäristöään häiritseväksi ja hänen olevan yleistä yhteiskuntarauhaa rikkovana itensä ja muiden turvallisuutta vaarantavalla tavalla tomiva ja käyttäytyvä.

kuin kaikki veronmaksajat, siis me jokainen joutuisimme maksumiehiksi.

• Notaari
        on sama kirjoitti:

kuin kaikki veronmaksajat, siis me jokainen joutuisimme maksumiehiksi.

Me kaikki olemme valtio.
        Usein kuuleekin huolettomasti sanottavan, että kyllä valtio maksaa, mutta kyseessähän olemme juuri me veronmaksajat.

• poistettu######

Antaa jokaisen poistattaa itse sellaiset viestit joista ei ole kuin haittaa.Siellähän on hyvin selkeästi kirjoitettu.Poista asiaton viesti.

• touhua

Ei täällä mitään herjaavia viestejä ole.

Ketjusta on poistettu 186 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5494
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1535
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      12
      981
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      937
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      57
      880
    6. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      868
    7. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      839
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      828
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      806
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      10
      785
    Aihe