Teistä on suurin osa. En voi muuta sanoa.
Vastaukset 48
- ja kaikki
sivunikkisi;D
- suorastaan
rakastat niitä, tunnusta pois, et muuten täällä viihtyisi !!! :-)
- tuo mittään
vaikka oltaisiinkin TRULLEJA ?
- animattiN
Olisittekin trulleja niin hyväksyisin ajatuksen. :)
- miettii
Ei voi muuta sanoa.
- animattiN
Omituisempiakin, kun katselee aloituksia alas päin
- remmari
Trullin tiedän, ja olen huomannut, että TV:ssä mainostetaan jotakin lastenohjelmaa trolleista. Olen myös kuullut, että vanhoja homoja nimitetään trolleiksi. - Mutta mikä se trolli oikasti on?
- animattiN
Sille on varmaan monta nimitystä,mutta en kerro viellä, katsotaan tunnistaako kirjoittajat itsensä sanasta. :)
- Ajomies
animattiN kirjoitti:
Sille on varmaan monta nimitystä,mutta en kerro viellä, katsotaan tunnistaako kirjoittajat itsensä sanasta. :)
Tunnistan tokikin joitain. Tämä taisi lähteä alkuun kun nimittelin erästä ladya trolliksi, mikä hän on osoittanut vuosien seurannassa olevansakin.
Tätä käytetään "lyömäaseena toisia kirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä tee trollia, ellei ihmisten ärsyttäminen ollut tavoite. Vaikka ärsyyntyminen olisikin lopputulos, trollista ei voi puhua, ellei se myös ollut kirjoittajan ainoa tavoite. Trollin voi myös erottaa provosoivasta väittelijästä siitä, että trolli harvoin osallistuu itse keskusteluun."
(Vikipedia)
Saattaisin itsekin täyttää nuo tunnusmerkit, mutta trolli ei osallistu aktiivisesti itse keskusteluihin vaan iskee harkitusti.... - animattiN
Ajomies kirjoitti:
Tunnistan tokikin joitain. Tämä taisi lähteä alkuun kun nimittelin erästä ladya trolliksi, mikä hän on osoittanut vuosien seurannassa olevansakin.
Tätä käytetään "lyömäaseena toisia kirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä tee trollia, ellei ihmisten ärsyttäminen ollut tavoite. Vaikka ärsyyntyminen olisikin lopputulos, trollista ei voi puhua, ellei se myös ollut kirjoittajan ainoa tavoite. Trollin voi myös erottaa provosoivasta väittelijästä siitä, että trolli harvoin osallistuu itse keskusteluun."
(Vikipedia)
Saattaisin itsekin täyttää nuo tunnusmerkit, mutta trolli ei osallistu aktiivisesti itse keskusteluihin vaan iskee harkitusti....Minun on sanottava sinulle että sanonta ei ole sinun keksimä.
Ja pyysinkö sinua tai ketään selvittämään sanan tarkoitusta.
Kiitos aloitukseni pilaamisesta niin sinulle kuin Goldiellekkin. Teillä on varmaan hauskaa yhdessä. - Ajomies
animattiN kirjoitti:
Minun on sanottava sinulle että sanonta ei ole sinun keksimä.
Ja pyysinkö sinua tai ketään selvittämään sanan tarkoitusta.
Kiitos aloitukseni pilaamisesta niin sinulle kuin Goldiellekkin. Teillä on varmaan hauskaa yhdessä.Poista ihmeessä viestini.
- Hyvää jatkoa toivottelen niin sinulle kuin Goldiellekin sekä muille... - animattiN
Ajomies kirjoitti:
Poista ihmeessä viestini.
- Hyvää jatkoa toivottelen niin sinulle kuin Goldiellekin sekä muille...Jalomielinen. Tapanani ei ole yleensä poistella viestejä, ellei siihen ole hyvä syy.
Viestisi oli jo monen lukijan luettavissa, joten antaa olla. - tunnetuin trolli
animattiN kirjoitti:
Uskallatko itse tunnustaa olevasi viisikymppisten trolli, sillä sellainen sinä olet?
- kysymykseen
Kirjoitusta, jonka on tarkoitus aiheuttaa fleimejä, sanotaan trolliksi. Suomenkieliseksi vastineeksi on ehdotettu sanaa "vedätys". Yleensä trollaaja esittää jostakin kuumasta, kiistanalaisesta aiheesta äärimmäisen mielipiteen esittäen sen vastustajien kantaa halventaen, positiivisia argumentteja esittämättä. Usein trolli on tarkoituksellisen naiivi ja sisältää niin monta väärinkäsitystä tai vääristelyä, että liki jokaisen tekisi mieli oikaista edes osa - ja jos oikaisemiseen rupeaa, siitäpä tuleekin vuodatus. Trollaus voidaan pukea myös kysymyksen muotoon.
Esim. animattiN harrastaa räikeää trollaamista. - animattiN
tunnetuin trolli kirjoitti:
Uskallatko itse tunnustaa olevasi viisikymppisten trolli, sillä sellainen sinä olet?
Uskallan tunnustaa, vaikka ikä ei mennyt ihan kohdalleen. Mites nyt suu pannaan.
- remmari
animattiN kirjoitti:
Katsoin sanan Wikipediasta ja parilta muulta nettisivulta.
Enpä sanoisi tunnistavani esimerkiksi itseäni. Tosin tietysti jokainen kaunistelee itse itseään mielessään.
En myöskään sanoisi, että "meistä suurin osa" olisi trolleja. - Tosin trolli näiden näkemieni sivujen perusteella on myös kuin kalastaja: Muut tarttuvat syöttiin, ja syntyy keskustelu, ja se saattaa muodostua ihan rakentavaksikin, vaikka alkuperäinen tarkoitus on ollut päinvastainen.
Ennen prsidentinvaaleja nämä palstat olivat (nyt oppimani mukaan) oikea trollien temmellyskenttä. - animattiN
remmari kirjoitti:
Katsoin sanan Wikipediasta ja parilta muulta nettisivulta.
Enpä sanoisi tunnistavani esimerkiksi itseäni. Tosin tietysti jokainen kaunistelee itse itseään mielessään.
En myöskään sanoisi, että "meistä suurin osa" olisi trolleja. - Tosin trolli näiden näkemieni sivujen perusteella on myös kuin kalastaja: Muut tarttuvat syöttiin, ja syntyy keskustelu, ja se saattaa muodostua ihan rakentavaksikin, vaikka alkuperäinen tarkoitus on ollut päinvastainen.
Ennen prsidentinvaaleja nämä palstat olivat (nyt oppimani mukaan) oikea trollien temmellyskenttä.Eikös olekkin hienoa, että antaa keskustelun mennä omalla painollaan. :)
- liian nopeasti
animattiN kirjoitti:
Uskallan tunnustaa, vaikka ikä ei mennyt ihan kohdalleen. Mites nyt suu pannaan.
Viisikymppisellä tarkoitin palstaa enkä ikääsi. Miten nyt suu pannaan.
- animattiN
liian nopeasti kirjoitti:
Viisikymppisellä tarkoitin palstaa enkä ikääsi. Miten nyt suu pannaan.
Tietenkin, mites oma suusi,,,
- trollihan se sustakin tulee
Eläköön Lordi,
kaikkien trollien
kuningas,
hallelujah...- animattiN
Olet veikkoseni. En ole Lordin kannattaja eikä se kuulu koko asiaan, siis se trolli.
bollen var av gull och de hette Tripp, Trapp och Trull - tai jotain sinnepäin opittiin alaluokalla joskus vuosikymmeniä sitten. Olisikohan ollut Jacobsson - Fröbergin Ruotsin kielen alkeiskirja tms. On se vaan jännää, miten muisti toimii. Monia tuoreempia nimiä on vaikea muistaa, mutta nuo peikkopojat eivät ole unohtuneet. ;)
- animattiN
Kun en osaa oikein tuota ruotsia, mitäköhän sanat olisi suomeksi. :)
- ja sen
Rulla,rulla,lilla Ulla
Lilla Ulla rullar - Siis miksi
animattiN kirjoitti:
teet aloituksen jostain jota et edes itse ymmärrä?
- animattiN
Siis miksi kirjoitti:
teet aloituksen jostain jota et edes itse ymmärrä?
On myös muu merkitys täällä nettimaailmassa. Siksi.
animattiN kirjoitti:
kultaisella pallolla ja ne olivat nimeltään Trip, Trap ja Trull. ;))
Minä voisin ihan mielelläni leikkiä välillä vaikka pientä peikkomummoa niiden peikkopoikien kanssa, eikä se kuulostaisi ollenkaan yhtä pelottavalta tai ikävältä kuin jotkut muut tuntemani saman sanan merkitykset. ;)
PS: Arvaapa paljonko hyötyä on vuosien varrella ollut noiden sanojen ulkoa opettelusta? Taitaapa olla ensimmäinen kerta, kun niitä jonnekin tarjoilen. Ulkomailla Tukholmassa en ainakaan ole koskaan tarvinnut.- animattiN
optimisti-orvokki kirjoitti:
kultaisella pallolla ja ne olivat nimeltään Trip, Trap ja Trull. ;))
Minä voisin ihan mielelläni leikkiä välillä vaikka pientä peikkomummoa niiden peikkopoikien kanssa, eikä se kuulostaisi ollenkaan yhtä pelottavalta tai ikävältä kuin jotkut muut tuntemani saman sanan merkitykset. ;)
PS: Arvaapa paljonko hyötyä on vuosien varrella ollut noiden sanojen ulkoa opettelusta? Taitaapa olla ensimmäinen kerta, kun niitä jonnekin tarjoilen. Ulkomailla Tukholmassa en ainakaan ole koskaan tarvinnut.En tiedä onko ollut hyötyä, mutta nimet oli ainakin hauskoja. Sukuni on puoliksi ruotsalaisia mutta en muista mummoni koskaan lausuneen tuota lorua, tai sanoja.
- sinä oletkin
ilmiselvä trolli!!!!
- toivontytär
pakkoruotsia, loru joka syöpyi mieleen muistatko:-
-bä bä vita lamm,har du någon ull?
ja ja lilla barn, jag har säcker full.
heldags-rock åt far och såndagskjoll åt mor
och två par strumper åt lille,lille bror.
kirjoitusvirheistä en tiedä mutta asia tuli kuitenkin - Loistava.polku
Hirveää, me jouduttiin tankkaamaan ulkoa tuo sama loru oppikoulun ruotsintunnilla. Eikä oo ikinä unohtunut........
- animattiN
Loistava.polku kirjoitti:
Hirveää, me jouduttiin tankkaamaan ulkoa tuo sama loru oppikoulun ruotsintunnilla. Eikä oo ikinä unohtunut........
Piti opetella ulkoa, oliko siitä jotain hyötyä opiskelussa.
- 50+ ihmisten
animattiN kirjoitti:
Piti opetella ulkoa, oliko siitä jotain hyötyä opiskelussa.
kouluaika oli pelkää ulkolukua!
- animattiN
50+ ihmisten kirjoitti:
kouluaika oli pelkää ulkolukua!
Kun ukkoni ei tuollaista joutunut tekemään, ( joka on huomattavasti minua vanhempi) enkä minäkään.
- ei ilmeisesti
animattiN kirjoitti:
Kun ukkoni ei tuollaista joutunut tekemään, ( joka on huomattavasti minua vanhempi) enkä minäkään.
käynyt siis oppikoulua?
- animattiN
ei ilmeisesti kirjoitti:
käynyt siis oppikoulua?
Oppikoulun käyminen jokin kriteeri sinulle. Voi miten alentavaa sinulle, kun vastailet oppimattomalle ihmiselle. Hyppää voltti,,
- remmari
Sinäkin ole joutunut lukemaan sitä viheliäisen huonoa ruotsinkielen oppikirjaa! - Minä luulin, että meidän koulumme oli niin jälkijättöinen, että se oli Suomen ainoa koulu, jossa oppilaita piinattiin tuolla surkealla opuksella.
Minulle on aivan erityisesti painunut mieleen sananlasku: "Tand på tunga passar för gamla och unga." Kaiken kukkuraksi se oli vielä suomennettukin: "Hammas kielelle sopii vanhalle ja nuorelle." - Mitä ihmettä se tarkoittaa?
Minä luulen, että tämä hammasjuttu oli kirjassa aika lähellä sitä "Tre små troll" -kohtaa. - loruista
animattiN kirjoitti:
Oppikoulun käyminen jokin kriteeri sinulle. Voi miten alentavaa sinulle, kun vastailet oppimattomalle ihmiselle. Hyppää voltti,,
60-luvullahan tuossa oli nimenomaan kyse!
- animattiseni
kyllä sinäkin syyllistyt trollaamiseen siinä missä muutkin, ja usein aloituksesi on trolli :-)
- animattiN
Enkös teekkin, Ja miksi en saisi jos muutkin. Sitten muista, en ole sinun animattises.
- trulleja
täällä vilistää:)))Oikein kunnon pääsiäisnoitia!
- Ai tuolla jo joku muukin
totesi aikaisemmin saman:D
- animattiN
Kun tulee sunnuntai, vai milloinkas ne trullit hyökkää viattomien ihmisten ovien taakse.:)
- halloooo
eikö teillä helevetissä oo muuta tekemistä??? Tyhjän saa pyytämätäkkii
- animattiN
Yhtään sen enempää kuin sinullakaan. Yhtä tyhjä oli vastauksesi.
- Agathe
Voisiko joku ystävällisesti selittää! Kiitos
- Haluaisin
tietää mikä se trolli on,jos vaikka tietämättä
itekkii oon semmonen,onkohan se paha juttu. - animattiN
VASTAUS
Kirjoittanut: kysymykseen 6.4.2006 klo 06.21
Kirjoitusta, jonka on tarkoitus aiheuttaa fleimejä, sanotaan trolliksi. Suomenkieliseksi vastineeksi on ehdotettu sanaa "vedätys". Yleensä trollaaja esittää jostakin kuumasta, kiistanalaisesta aiheesta äärimmäisen mielipiteen esittäen sen vastustajien kantaa halventaen, positiivisia argumentteja esittämättä. Usein trolli on tarkoituksellisen naiivi ja sisältää niin monta väärinkäsitystä tai vääristelyä, että liki jokaisen tekisi mieli oikaista edes osa - ja jos oikaisemiseen rupeaa, siitäpä tuleekin vuodatus. Trollaus voidaan pukea myös kysymyksen muotoon.
Esim. animattiN harrastaa räikeää trollaamista.
Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1671314- 881204
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051090- 67921
- 58694
- 52563
- 32558
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80516No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494- 45487