Ookko nää käyny pitkällä

kysymys kaikille

Muistanpa nuoruusvuosiltani, kun Etelä-Kiito vei kananmunia Teheraniin ja Lahma vei YIT:n rakennustarvikkeita Bagdadiin.
-MITKÄ ovat kaukaisimpia paikkoja, joihin olet rekalla ajanut Suomesta?

53

16417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajuri

      Haaparantaan vein varrettomia kumisaappaita ilman teriä.

    • mattiratti

      pellolla nimittäin.

    • nuo pisimpiä

      pisimmät retket nuo saudiin ja lähiitään on ei suomalaiset pidemmäöllä oo käyneet

      • sale

        oli myös aika kaukana.... 8000kilsaa sinne ja sama takas. "SISI" e11 kesti leikin hienosti,kuskil oli vaikeempaa ;)


    • stycke

      En oo vielä tänään käyny...ai rekalla, no ääripisteet lienevät Vainikkala, Rovaniemi ja Malmö.

      • kävin

        korttelikuppilassa menes n.50m takas tulost en tiedä?


      • kulkuri

        käyny.alma-atan kautta vaalimaalta matkaa kerty vajaa 8000km.paluumatkan ajukilometrit väheni 5000 kun tyhjänä sai tulla kaspianmeren yli veneellä.


    • kaunkohan tollaseen 8000 km reissuun on menny aikaa? Varmaan tiestö ollut ainakin paikoin aika huonoa...
      Ittellä on pohjoisin paikka kajaani, itäisin ehkä kitee, etelässä ehkä padova tai verona ja lännessä kai pariisi. Eli ei yhtään mitään tollasiin idän retkiin verrattuna...

      • Juise

        Nurkissaha tuota on pyöritty, ois mukava joskus käydä joku reissu jossaki oikee kaukana idässä


      • sale

        keikka jamalin niemimaalle novy urengoihin kesti tasan 1.kuukausi. ajopäiviä oli parikymmentä,loppuaika meni tullatessa ja purkaessa. ja tiet on ihan oikeesti "erilaisia" kun mihin täällä on totuttu.


      • kaa,peseytynyt,tankannut
        sale kirjoitti:

        keikka jamalin niemimaalle novy urengoihin kesti tasan 1.kuukausi. ajopäiviä oli parikymmentä,loppuaika meni tullatessa ja purkaessa. ja tiet on ihan oikeesti "erilaisia" kun mihin täällä on totuttu.

        kuseksinut....aika hyvä veto 800km JOKAPÄIVÄ!!! Noilla ERINLAISILLA teillä, ja navikin pelas? Ei tarttenut karttaa katsoa vai.....hepskukkuu


      • sale...
        kaa,peseytynyt,tankannut kirjoitti:

        kuseksinut....aika hyvä veto 800km JOKAPÄIVÄ!!! Noilla ERINLAISILLA teillä, ja navikin pelas? Ei tarttenut karttaa katsoa vai.....hepskukkuu

        paskoin kusin söin ja join joka päivä... eikä todellakaan pelannu navi!!!
        eikä tehty 9 h päiviä vaan 14-16h päiviä!! arki on joskus tarua arkisempaa....
        mutta sinäkin olet varmasti kova jätkä ;-)


    • .-.-.---..-.i

      Ateenassa. Ensin Bariin italiaan ja sieltä laivalla patrakseen.Huhtikuussa v.-98

    • Ohjaamotarkkailija

      Lännessä Norja. Pohjoisessa Utsjoki. Etelässä Espanja. Idässä Suomen rajoilla.

    • rahtari

      on Kuusamossa ollu pohjoisimmissa Bergenis(N), Brest(F) ja Gijonis(E) o ollu ainaki Atlannin ranta kaupunkeina Välimerta katseltu Almeirasta Barcelonaan(E),Setessä ja Marseillessa(F) San Remo,Genova,livorno,Follonica,Salernossa sekä Taranton kupeessa Adrian meren rannalla Bari,Foggia,Pescaraa,Pesaros,Ravennas,Jesolos ja Tietenki Triestes (Myös Grande motoria rannempana) Mustan ja Kaspian merien Itä Puolilla oon Käyty Ja Uralin yli muutamaan Otteeseen ja si "miljoona" paikkaa näiden Kaupunkien välillä.

      • yön

        jälkeen jokainen hesan jakelukuski on käynyt utsjoelta hankoon ja torniosta kuusamoon.vai mitä kirkon kiertäjät?


      • mä oon
        yön kirjoitti:

        jälkeen jokainen hesan jakelukuski on käynyt utsjoelta hankoon ja torniosta kuusamoon.vai mitä kirkon kiertäjät?

        käyny turus.


      • mutta sen tiedän
        yön kirjoitti:

        jälkeen jokainen hesan jakelukuski on käynyt utsjoelta hankoon ja torniosta kuusamoon.vai mitä kirkon kiertäjät?

        että siitä HESAN jakeluajosta ei ihan joka poika selviäkkään, ainakaan puukenkärahtari,joka sinäkin olet...
        Että et viittis panna noinkin typerää kommenttia...


      • mieltä
        mutta sen tiedän kirjoitti:

        että siitä HESAN jakeluajosta ei ihan joka poika selviäkkään, ainakaan puukenkärahtari,joka sinäkin olet...
        Että et viittis panna noinkin typerää kommenttia...

        kun noita ahtaita katuja ajaa, veivaa auton porttariin ja alkaa nykii kamoja sisään, on kynnys kapee hissi... tukit koko tien ja tienoon liikenteen. veivaat auton risteyksestä jossa on väärin parkissa ainakin sen kymmenen h-autoa.
        ei siitä kaikki selvii.


      • seli,seli
        mieltä kirjoitti:

        kun noita ahtaita katuja ajaa, veivaa auton porttariin ja alkaa nykii kamoja sisään, on kynnys kapee hissi... tukit koko tien ja tienoon liikenteen. veivaat auton risteyksestä jossa on väärin parkissa ainakin sen kymmenen h-autoa.
        ei siitä kaikki selvii.

        ei taida poikia vaimot päästää vähän reissuammaan ja tienaamaan kunnolla.


      • Mennään
        seli,seli kirjoitti:

        ei taida poikia vaimot päästää vähän reissuammaan ja tienaamaan kunnolla.

        Kivenlahti,Vuosaari,Korso ja illaksi kotiin.


      • menet
        Mennään kirjoitti:

        Kivenlahti,Vuosaari,Korso ja illaksi kotiin.

        kun et paremmasta tiedä.


      • mennään edelleen
        menet kirjoitti:

        kun et paremmasta tiedä.

        Jos sulla on parempia paikkoja kun kotona muijan ja lasten kanssa niin onnea valitsemallasi tiellä...sitä riittää.


      • rahaa.
        mennään edelleen kirjoitti:

        Jos sulla on parempia paikkoja kun kotona muijan ja lasten kanssa niin onnea valitsemallasi tiellä...sitä riittää.

        rahaa tietää reissut.


      • ja näkee
        rahaa. kirjoitti:

        rahaa tietää reissut.

        miten muualla ihmiset elelee,jos ajaa venäjälle tai jotkut ajaneet arabimaihin. Kovin on erilaisia tarinoita noilta matkoilta kuultu ja varmasti on eri juttu käydä Saudi-Arabiassa kuin jossain K-marketin kellarissa Suomessa. Ainoa asia oikeastaan on että ollaan sitten viety/tuotu jotain tavaraa autolla,se on yhdistävä tekijä se. Jakeluvaunun kuljettajaa en ihan heti muuten samaistaisi AUTONKULJETTAJAAN,kyse on kahdesta ihan erilaisesta hommasta. Sen asian jokainen tällä tai näillä aloilla ollut voi sitten ihan itse miettiä että kuka on AUTONKULJETTAJA ja kuka on AHTAAJA? Kumpaakaan työtä väheksymättä.


      • Ahtaaja suostuu
        mutta sen tiedän kirjoitti:

        että siitä HESAN jakeluajosta ei ihan joka poika selviäkkään, ainakaan puukenkärahtari,joka sinäkin olet...
        Että et viittis panna noinkin typerää kommenttia...

        tekemään töitään,autonkuljettajan palkalla? Jopa niin että hoitaa siinä ohessa Kuskin hommat? Vai ovatko opettelemassa rekanajajiksi.


      • stycke
        ja näkee kirjoitti:

        miten muualla ihmiset elelee,jos ajaa venäjälle tai jotkut ajaneet arabimaihin. Kovin on erilaisia tarinoita noilta matkoilta kuultu ja varmasti on eri juttu käydä Saudi-Arabiassa kuin jossain K-marketin kellarissa Suomessa. Ainoa asia oikeastaan on että ollaan sitten viety/tuotu jotain tavaraa autolla,se on yhdistävä tekijä se. Jakeluvaunun kuljettajaa en ihan heti muuten samaistaisi AUTONKULJETTAJAAN,kyse on kahdesta ihan erilaisesta hommasta. Sen asian jokainen tällä tai näillä aloilla ollut voi sitten ihan itse miettiä että kuka on AUTONKULJETTAJA ja kuka on AHTAAJA? Kumpaakaan työtä väheksymättä.

        Eikös ahtaaja ole sellainen olento, joka liikkuu ISPS-aitojen sisällä keltainen takki päällä, lastailee ja purkaa laivoja kovalla palkalla. Autonkuljettaja ajaa autoa, enemmän tai vähemmän päivän aikana, purkaa ja lastaa sitä autoaan. Kyllä jakokuskit ovat erittäin tärkeä osa kuljetusketjua, ne käyvät myös ns. perseensilmissä jotta "herra runkokuskien" ei tarvitsisi sinne mennä. Itse olen ajanut sekä elintarvike- että kappaletavarajakelua ja tiedän kertoa, että se on ihan oikeaa, kovaa työtä, mutta tietyllä tavalla myös aika mukavaa hommaa. Päivät menee nopeasti kun koko ajan tapahtuu, päivän aikana tapaa paljon ihmisiä ja kuntokin pysyy hyvänä.


      • vaihtuvuus
        stycke kirjoitti:

        Eikös ahtaaja ole sellainen olento, joka liikkuu ISPS-aitojen sisällä keltainen takki päällä, lastailee ja purkaa laivoja kovalla palkalla. Autonkuljettaja ajaa autoa, enemmän tai vähemmän päivän aikana, purkaa ja lastaa sitä autoaan. Kyllä jakokuskit ovat erittäin tärkeä osa kuljetusketjua, ne käyvät myös ns. perseensilmissä jotta "herra runkokuskien" ei tarvitsisi sinne mennä. Itse olen ajanut sekä elintarvike- että kappaletavarajakelua ja tiedän kertoa, että se on ihan oikeaa, kovaa työtä, mutta tietyllä tavalla myös aika mukavaa hommaa. Päivät menee nopeasti kun koko ajan tapahtuu, päivän aikana tapaa paljon ihmisiä ja kuntokin pysyy hyvänä.

        kun kuskit kypsyy kauppiaitten vittuiluun kyllä runko on poikaa.


      • topic
        Ahtaaja suostuu kirjoitti:

        tekemään töitään,autonkuljettajan palkalla? Jopa niin että hoitaa siinä ohessa Kuskin hommat? Vai ovatko opettelemassa rekanajajiksi.

        Olen kuullut että satamissa saisi odottaa aika kauan konttia jossei itse ole aivan hollilla.
        Onko ahtaaajilla omaa kivaa?


      • stycke
        vaihtuvuus kirjoitti:

        kun kuskit kypsyy kauppiaitten vittuiluun kyllä runko on poikaa.

        Minä en ymmärrä minkälaista porukkaa siellä sitten on, jos kauppiaat koko ajan vittuilevat? Itse ajoin vuoden verran kauppajakelua ja olin useimpien kauppojen henkilökunnan kanssa ihan hyvää pataa, joidenkin kanssa tuli jäätyä rupattelemaankin, jos aikaa oli. Asiakaspalvelu ei tosiaan ole mikään helppo laji, mutta kun siinä pärjää niin pärjää monessa muussakin. Sillä, teetkö työsi tai teetkö työsi niin että asiakas on tyytyväinen, ei ole suurta eroa työn määrässä, mutta pieniä ajatuksia kun uhraa työlleen niin homma on paljon notkeampaa.
        Joo olen kotimaan runkojakin ajanut, enkä sekaannu siihen hullunmyllyyn ihan helposti enää.


      • heimosa
        stycke kirjoitti:

        Minä en ymmärrä minkälaista porukkaa siellä sitten on, jos kauppiaat koko ajan vittuilevat? Itse ajoin vuoden verran kauppajakelua ja olin useimpien kauppojen henkilökunnan kanssa ihan hyvää pataa, joidenkin kanssa tuli jäätyä rupattelemaankin, jos aikaa oli. Asiakaspalvelu ei tosiaan ole mikään helppo laji, mutta kun siinä pärjää niin pärjää monessa muussakin. Sillä, teetkö työsi tai teetkö työsi niin että asiakas on tyytyväinen, ei ole suurta eroa työn määrässä, mutta pieniä ajatuksia kun uhraa työlleen niin homma on paljon notkeampaa.
        Joo olen kotimaan runkojakin ajanut, enkä sekaannu siihen hullunmyllyyn ihan helposti enää.

        on kauppiaaat ei niitten kans normaali ihminen pärjää.


      • Vilttihattu
        mutta sen tiedän kirjoitti:

        että siitä HESAN jakeluajosta ei ihan joka poika selviäkkään, ainakaan puukenkärahtari,joka sinäkin olet...
        Että et viittis panna noinkin typerää kommenttia...

        Juma kekkula vai on helsingin jako kuorma vaikeeta, kokeile poika pariisia ateenaa lissabonia ja puhu sitten


      • sanoopi
        seli,seli kirjoitti:

        ei taida poikia vaimot päästää vähän reissuammaan ja tienaamaan kunnolla.

        kaveri joka ei oo käyny Hankasalmea kauempana.


      • jjiiaa
        mä oon kirjoitti:

        käyny turus.

        kummal pual jokke sää käves?


      • määki
        mä oon kirjoitti:

        käyny turus.

        turuus


    • hwi

      Suomi Helsingistä Rovaniemen korkeudelle asti, asfalttia Kostamukseen, Teljän pyttyautolla Piteå ruotsissa.Mieli tekis käydä seikkailumielellä kauempanakin mutta näin harrastuspohjalta taitaa olla mahdotonta.

    • rtmies

      Trondheim, Varsova, Praha, Gibraltar, Lissabon, Bari. Ja siltä väliltä kaikki mahollinen. Etiopiassa taitaa olla eteläisin paikka missä oon rekkaa ajanu, ei tosin suorana Suomesta

    • paavo

      Onhan sitä, Vancouverista Torontoon ja takaisin muutamia kertoja.
      Täältä härmästä.. itään Moskova Togliati lännessä Ruotsi ja Norja koluttu, sekä Saksaa kierrelty.

      • ///##//

        Turkulainen äiti tilittää naapurille:

        mei errkka o oikee rekka mies hänel o autos sänky ja raadio hää nukkuuki siel. Ja kierttää ympärs suomee eilenki kävi raumal ast..


      • maaar
        ///##// kirjoitti:

        Turkulainen äiti tilittää naapurille:

        mei errkka o oikee rekka mies hänel o autos sänky ja raadio hää nukkuuki siel. Ja kierttää ympärs suomee eilenki kävi raumal ast..

        pitkällä ollaan käyty,tunnetusti maailman pisin reitti rekalla Turku-Åbo väli.


    • Kiki  

      Joo, sinne tuli kerran ajettua...

      Mutta ethän sinä kateellinen idiootti sillä Trukillasi sitä keskon varastoa kauemmaksi tule ikinä ajamaan, koska et sä sitä C-kortti saa vaikka kuuuuuuuuuuuinka täällä vittuilisit.

    • Ruotsia Kiirunaa myöten, Suomi Kittilästä alas koluttu.

    • kiertäny

      romania,bulgaria turkin rajalla.italia..etelä espanja skandinaavia ymym..

    • iberian niemimaata

      F 12 volvolla.
      Ny hokannu,et sinne airbussilla paljo kätevämpi mennä !
      Ps.ja itäänkin päin 5 päivää ja sit etelää kohti 3-5 päivää.

    • scs ey-1

      hirsimökki kreikkaan samoksen saarelle.

      • toinen tomppeli

        noitten juttujen jälkeen mä olen vasta alkaja. Mutta mikäs teillä on kauimmainen Rahti-Rasti jossa olette käyneet sumpilla??? Thaimaassa o tullu ite käytyä ja on virallinen rahtirasti!!


      • juujamääki
        toinen tomppeli kirjoitti:

        noitten juttujen jälkeen mä olen vasta alkaja. Mutta mikäs teillä on kauimmainen Rahti-Rasti jossa olette käyneet sumpilla??? Thaimaassa o tullu ite käytyä ja on virallinen rahtirasti!!

        joo ainakin siinä oli se rahtarit ry:n logokin =)


    • Ei taida enää päästä

      on pisimmillään käyty. Silloin oli sama kuorma päällä mennen tullen, ei edes purettu välillä. Egyptiin menoakin suuniteltiin, mutta kun oli jo etukäteen tiedossa, että tullatessa menee viikkoja mennen tullen, niin annettiin olla. Pohjois-Amerikan suunnitelmatkin oli jo paperilla, tosin kalusto olisi ollut sikäläistä, eli ei olisi voinut oikein laskea varsinaiseksi pitkäksi keikaksi...

      • SEKAtm.

        Kaukana on suomalaiset kuljettajat käyneet,mutta vain kourallinen useampia reisuja.
        Rahan takia ei sinne menty ,seikkailu houkutteli. Hyviä keikkoja näki mualimmoo, lantin toinen puoli oli rikkoutuvat laitteet ei ollut kielitaitoa korjaamoita ,mutta kekseliäisyyttä riitti autot tuotiin kotiin miltei sata prosenttisesti . 40v. etupenkillä kerkisi siinä pitkälle ja takasi.


      • SEKAtm. kirjoitti:

        Kaukana on suomalaiset kuljettajat käyneet,mutta vain kourallinen useampia reisuja.
        Rahan takia ei sinne menty ,seikkailu houkutteli. Hyviä keikkoja näki mualimmoo, lantin toinen puoli oli rikkoutuvat laitteet ei ollut kielitaitoa korjaamoita ,mutta kekseliäisyyttä riitti autot tuotiin kotiin miltei sata prosenttisesti . 40v. etupenkillä kerkisi siinä pitkälle ja takasi.

        46vuotta pukilla istunut.kauimmpana omanissa Maskat oli paikan nimi yit:n keikalla.kilometrejä en osaa tarkkaan sanoa,mutta noin suurinpiirtei miljoona km.Siihen sitten mahtuu aikasmonta maata.montko löytyy kävijää reykjaviikissä?Ite kävin yhden reissun.Ajoinkin siellä mittariin 5,5km.Eikä nää kaikki ollu mitään viikon keikkoja,pisin reissu kesti 8 viikkoo.Vaimo olikotona kun palasin,ja sen jälkeenkin vielä10 vuotta.sit tuli pesäero.Löysin kyllä viälä toisen.Aina meni kuorma perille.Enkä vielä oo samaa kuormaa takasin tuonut.Et semmosta oo touhunnu ja vielä vaan tuntuu jatkuvan,tiärä häntä kuinka kauvan????


      • Egyptissäkin

        suomesta on käyty, Egyptistä piti vain löytää huolintafirma joka oli maksanut oikeille beduiineille , niin selvisi tullauksesta parissa päivässä


    • Juupelisjaapelis

      Humalassa olen käynyt. Menin tunnissa illalla ja tulin pois kovassa kankkusessa seuraavana aamuna.

    • asmonautti

      kaverini Taisto kävi Kärsämäellä v -75, olen hieman kade hänelle

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      42
      1033
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      683
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe