Tätä palstaa lukiessani on uusimman Primeran (P12) laatu alkanut hieman epäilyttää. Vanhemmat Primerat, varsinkin alkuperäiset P10 -mallit ovat osoittautuneet erittäin luetettaviksi ja pitkäikäisiksi autoiksi, mutta miten on uusimman Primera-mallin laita? Uskallanko ollenkaan siirtyä vahasta ja luotettavasta P10 -mallistani uudempaan P12 Primeraan? Kiitos hyvistä ja faktatietoon perustuvista vastauksista jo etukäteen. :)
Uusimman Primeran laadusta?
19
6726
Vastaukset
- 100
Todella surkee ajettava, ruostuu helposti, jos pensakoneella niin huonosti vääntää alakierroksilla.
Osta vaikka audi a4- se kojetaulun
kojetaulun näyttö on osoittautunut lyhytikäiseksi eli monitoiminäyttöjä on vaihdettu kasapäin takuuseen, mikä taas tarkoittaa sitä että kun niiden kestoaika on niin lyhyt, takuuajan loputtua parin vuoden välien vaihdettava monitoiminäyttö tulee kalliiksi
- juullli
se kojetaulun kirjoitti:
kojetaulun näyttö on osoittautunut lyhytikäiseksi eli monitoiminäyttöjä on vaihdettu kasapäin takuuseen, mikä taas tarkoittaa sitä että kun niiden kestoaika on niin lyhyt, takuuajan loputtua parin vuoden välien vaihdettava monitoiminäyttö tulee kalliiksi
Jos kymmenestä tuhannesta on pari vaihdettu niin puhut "kasapäästä". LCD kestää, jos on kestääkseen eli tuskin hajoaa takuun jälkeen...
- Sami_
se kojetaulun kirjoitti:
kojetaulun näyttö on osoittautunut lyhytikäiseksi eli monitoiminäyttöjä on vaihdettu kasapäin takuuseen, mikä taas tarkoittaa sitä että kun niiden kestoaika on niin lyhyt, takuuajan loputtua parin vuoden välien vaihdettava monitoiminäyttö tulee kalliiksi
Tiedän että 2003 mallissa on ollut jumimisongelma, mutta en ole kuullut koskaan että niitä olisi hajonnut.
- ikuu
A4 HA ha ha ihan paska jakopää 90tk vesipumpu vuota tai sivet lähte irti öilypohjä vuota otko koska katsonut auton alle.
- pre-mium
Älä viitsi. Tiedät itsekin että Nissan on laadukkain.
- ainakin
vaihdoin 03 primun pois koska oli liikaa vikoja.
ja takuu olisi loppunut kohta.- pakko myöntää
vaihdoin -05 Primun pois pikkuvikojen takia. Laatu on Nissanillakin jäänyt Japaniin. Valitettavasti.
- ******
pakko myöntää kirjoitti:
vaihdoin -05 Primun pois pikkuvikojen takia. Laatu on Nissanillakin jäänyt Japaniin. Valitettavasti.
Ei käynistyny tankkauksen jälkeen, oli työnnettävä sivuun. Soitto Nissan Helpiin ohje odota 20min ja tee käynistyksen estolle seuraavat temput auto käynistyy...Vika toistuu. Ellet saa hinurilla korjaamolle. Korjaamolla oli toinenkin hinurilla tuoto 2005 primu. Vika oli oven johtosarjoissa
- bu ha haaaa
****** kirjoitti:
Ei käynistyny tankkauksen jälkeen, oli työnnettävä sivuun. Soitto Nissan Helpiin ohje odota 20min ja tee käynistyksen estolle seuraavat temput auto käynistyy...Vika toistuu. Ellet saa hinurilla korjaamolle. Korjaamolla oli toinenkin hinurilla tuoto 2005 primu. Vika oli oven johtosarjoissa
Kannattaa varmaan luopua ajokortista, jos ei saa autoa käyntiin tankkauksen jälkeen. Tarkista ohjekirjasta pitääkö sinne laittaa 95 vai dieseliä....
bu ha haaaa kirjoitti:
Kannattaa varmaan luopua ajokortista, jos ei saa autoa käyntiin tankkauksen jälkeen. Tarkista ohjekirjasta pitääkö sinne laittaa 95 vai dieseliä....
Kylläpä se tankkauksen jälkeen bensakone lähtee käyntiin vaikka sinne olisi tankattu dieseliä...Kovin kauanhan kone ei kyllä pyöri.
- täältä
Täällä on alkanut järjestelmällinen mustamaalauskampanja. "Tyytymättömiä" "omistajia" tulee muutaman minuutin välein samaan ketjuun, kaikilla samat viat.
Ei kannata uskoa mitään mitä täällä väitetään. Lue alkuperäiset lehtiartikkelit, älä näistä provoketjuja.
Vai oletko itsekin provoilija, joka "ihmettelee" vikojen määrää.- Apua
Ei, en suinkaan ole provoilija, vaan asiallista tietoa hakeva "autoilijaummikko". Olen perinteisesti pitänyt Primeraa laatuautona, vanha Primera kun on ollut kestävä ja ajo-ominaisuuksiltaan erinomainen. Nyt minulla kuitenkin olisi mahdollisuus ostaa ensimmäisen kerran uudempi auto, ja haluaisinkin sijoittaa rahat järkevästi. Olen lukenut autolehtiä, joiden arviot Primerasta ovat olleet myönteisiä. Haluaisin vain saada hieman enemmän käytännönläheistä palautetta toisilta autoilijoilta. Siksi tämänhetkinen mielikuvani uusimmasta Primerasta onkin ristiriitainen. Tosin koeajohan paljastaa melko paljon autosta. Olen koeajanut jo uusinta Primeraa, eikä ajettavuus mielestäni ollut ollenkaan huono, vaikka ei se vanhalle Primeralle vertoja mielestäni vedäkään. :)
Uudessa Primerassa on kuitenkin mielestäni selvästi parempi ajettavuus kuin esimerkiksi Renaultin tai Opelin autoissa yleensä. Tosin ajo-ominaisuuksien arvioiminenhan on hyvin subjektiivinen kokemus; toinen saattaa pitää jonkun muun hyvänä pitämiä ajo-ominaisuuksia epämiellyttävinä.
En tosin usko joidenkin foorumilaisten väitteitä siitä, että uusi, ruostesuojaamaton Primera ruosuisi sen pahemmin kuin muutkaan uudet autot. Eri automallit kun ovat aika tasoissa ruostumisen suhteen näissä Pohjolan surkeissa keleissä. Siksipä tarkka ja laaja ruostesuojaus on mielestäni erittäin tärkeää. Vanhan Primeran olen ruostesuojauttanut ja muutenkin pessyt säännöllisesti, eikä ruoste ole vaivannut. Niinpä uusi auto kannattaa ruostesuojata aina, sanoipa sujuvasanainen automyyjä mitä tahansa. - Mutta onko väärin
Kertoa totuus ? Vaikka se ottais kipiää ? Pitäiskö olla hiljaa ? Tätä mietin ja pyärin sängyssäni enkä saa unta.
Mutta jos ei joku tiedä niin sitten ei tiedä. Mutta jos tietää eikä puhu niin se on roisto. Näinhän se on - nyt helpottaa ! - kärry tosiautoilijalle
Apua kirjoitti:
Ei, en suinkaan ole provoilija, vaan asiallista tietoa hakeva "autoilijaummikko". Olen perinteisesti pitänyt Primeraa laatuautona, vanha Primera kun on ollut kestävä ja ajo-ominaisuuksiltaan erinomainen. Nyt minulla kuitenkin olisi mahdollisuus ostaa ensimmäisen kerran uudempi auto, ja haluaisinkin sijoittaa rahat järkevästi. Olen lukenut autolehtiä, joiden arviot Primerasta ovat olleet myönteisiä. Haluaisin vain saada hieman enemmän käytännönläheistä palautetta toisilta autoilijoilta. Siksi tämänhetkinen mielikuvani uusimmasta Primerasta onkin ristiriitainen. Tosin koeajohan paljastaa melko paljon autosta. Olen koeajanut jo uusinta Primeraa, eikä ajettavuus mielestäni ollut ollenkaan huono, vaikka ei se vanhalle Primeralle vertoja mielestäni vedäkään. :)
Uudessa Primerassa on kuitenkin mielestäni selvästi parempi ajettavuus kuin esimerkiksi Renaultin tai Opelin autoissa yleensä. Tosin ajo-ominaisuuksien arvioiminenhan on hyvin subjektiivinen kokemus; toinen saattaa pitää jonkun muun hyvänä pitämiä ajo-ominaisuuksia epämiellyttävinä.
En tosin usko joidenkin foorumilaisten väitteitä siitä, että uusi, ruostesuojaamaton Primera ruosuisi sen pahemmin kuin muutkaan uudet autot. Eri automallit kun ovat aika tasoissa ruostumisen suhteen näissä Pohjolan surkeissa keleissä. Siksipä tarkka ja laaja ruostesuojaus on mielestäni erittäin tärkeää. Vanhan Primeran olen ruostesuojauttanut ja muutenkin pessyt säännöllisesti, eikä ruoste ole vaivannut. Niinpä uusi auto kannattaa ruostesuojata aina, sanoipa sujuvasanainen automyyjä mitä tahansa.Eihän absoluuttista laatua saa kuin valtavalla rahapussilla, so. pitää olla varaa Rollssiin tai Bentleyhin. Tuleesitten korjausmiehet helikopterilla ja omistaja kuljetetaan firman piikkiin ensiluokassa minne vain.
Kansan autoksi Primera on huippuhyvä. Olen itse kohta 2 vuotta ajellut eikä suurempaaongelmaa ole ollut. Näytön keskusyksikkö vaihdettiin melkein heti. Muuten ok. Kilsoja n.37000. Kone käy siististi ja vääntöä piisaa 1,8:ssa. Ehkä huonointa P:ssa on liian köyhästi tehty sisustus. Etenkin istuinkangas ja muoviosat ovat alakanttiin.
- Hyvältä tuntuu
Siirryin P10:stä (made in england), 2002 P12 1,8 primeraan. Eli takuu on jo autossa päättynyt. Takuukorjaukset?
Samaa laatua tuntuu olevan tämä P12 kuin edeltävät mallit. Auto pelannut täysin ongelmitta jo vuoden / 25tkm. Öljyä ei kulu yhtään ja kaikki toimii kuten pitääkin.
Olen varma, että tämä P12 tulee olemaan koriltaan pitkäikäisempi kuin P10/P11, esim. kynnyksissä muovikuoret, jne.
Tähän, kun lisätään hyvät ajo-ominaisuudet (vrt. muut japsit) ja hyvä varustelutaso niin
olen ollut erittäin tyytyväinen P12. Sain rahalle vastinetta. - Nissankestää
Siitä vaan vaihtamaan. 99% valituksista täällä on provoilijoitten propagandaa. Myyntimenestys näkyy suoraan provojen määrässä. Siihen kun lisätään se, ettei sheriffi toimi täällä ollenkaan (toisin kuin esim. Skeida palstalla, jossa kaikki vähänkään negatiiviset tekstit poistetaan) niin...
P12 kyllä kestää.- vsq
Ainut vika 2000 km on takaluukun sisäkahva,mikä jää käteen,huollossa korjaavat.Tilava,mukava,lämmin ym. ok.peli siis 1.8 farkku....tosin pientä tilpehööriä ylimääräisenä.Kaikki toimii.
vsq kirjoitti:
Ainut vika 2000 km on takaluukun sisäkahva,mikä jää käteen,huollossa korjaavat.Tilava,mukava,lämmin ym. ok.peli siis 1.8 farkku....tosin pientä tilpehööriä ylimääräisenä.Kaikki toimii.
Mulla lähtee viikon päästä 24tkm ajettu 04-05 1.8 Primera koneremonttiin. Öljyä menee todella reilusti eli ainakin sen 0,5 litraa 1000 km kohti. Siitä mistä öljynkulutus johtuu en ole saanut huollosta vastausta, mutta ihmettelen kuitenkin. Edellinen autoni 2001 Primera 1,6 oli mielestäni laadukkaampi. Ajoin sillä 122000km:ä ja yhtään takuu korjausta tai muuta korjaamo käyntiä ei ollut. Havaittavaa öljyn vähentymistä vaihtovälillä ei ollut koko aikana. Nykyiseen Primuuni on korjailtu jo takaluukun avaus systeemit ja Jotain maadoitus juttuja monitoimirattiin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439688Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.704953"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn594317Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372826Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1302652Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1762479Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait241844- 201627
Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.361530Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72980