Eihän alkoholi mitään auta.

miksi valehtelitte?

Tulipa vaan tämmölnen juttu mieleen, että eihän se alkoholi mitään auta ujouteen. Tulin Meksikosta kolmisen viikkoa sitten ja siellä nautin ensimmäistä kertaa alkoholia. Yhtenä iltana tuli juotua peräti viisi erilaista drinkkiä, kyllähän siinä sitten hiukan heitti päästä mutten missään änkyräkännissä tietenkään ollut. Mutta eipä tuo alkoholi kyllä mitään muuta muuttanut. En minä mitään kehdannut seurueessani puhua, olin hiljaa vain ja hymyilin.

Että turhaan sitä alkoholia kokeilette, ei se oikeasti mitään auta.

17

1744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se vaikuttaa

eri ihmisiin vähän eri tavalla. Itseltäni se vie ujouden melkein kokonaan pois ja poistaa turhat ajatukset pois päästä.

• Onhan sillä alkoholilla selvästi estoja vähentäviä vaikutuksia, mutta ei se mitään ihmeitä tee. Kyllä se sopii seurustelujuomaksi, kunhan kohtuudessa pysyy. "Riittävä" määrä tuo kyllä yleensä toisen puolen esille, mutta ei välttämättä yhtään parempaa...

• miksi valehtelitte?

Minusta se ei tuonut mitään puolia esille, olin tismalleen samanlainen kuin normaalistikin.

• joille ei vaikutusta
        miksi valehtelitte? kirjoitti:

Minusta se ei tuonut mitään puolia esille, olin tismalleen samanlainen kuin normaalistikin.

Joo tosi on että joillekin ei viina näytä vaikuttavan paljon mitään! Ehkä määrä on kuitenkin ollut pieni sitten?..keskimäärin, kyllä sen ihmisistä huomaa.

Alkoholin vaikutus voi vaihdella eri kerroilla, varsinkin naisilla kierron eri vaiheissa ym ym.

Silläkin on vaikutusta oletko syönyt / milloin / mitä ja minkä verran, tai oletko nukkunut edellisyön kunnolla. Stressi, hormoonit ja mieliala yleensä vaikuttaa. Jos ottaa viinaa ja on pahalla tuulella, ei kannata odottaa ihmeitä hyvää oloa löytyvän pullostakaan.

Itsellä kyllä keskimäärin estot vähenee.
        Mitään arjen hyötyä estoihin, tai mihinkään, viinasta ei kuitenkaan ole. Vähäkin määrä ehdottomasti tuoksahtaa, ei siinä mitkään pastillit auta, sitä vaan luulee niin..:)

• mauraa
        joille ei vaikutusta kirjoitti:

Joo tosi on että joillekin ei viina näytä vaikuttavan paljon mitään! Ehkä määrä on kuitenkin ollut pieni sitten?..keskimäärin, kyllä sen ihmisistä huomaa.

Alkoholin vaikutus voi vaihdella eri kerroilla, varsinkin naisilla kierron eri vaiheissa ym ym.

Silläkin on vaikutusta oletko syönyt / milloin / mitä ja minkä verran, tai oletko nukkunut edellisyön kunnolla. Stressi, hormoonit ja mieliala yleensä vaikuttaa. Jos ottaa viinaa ja on pahalla tuulella, ei kannata odottaa ihmeitä hyvää oloa löytyvän pullostakaan.

Itsellä kyllä keskimäärin estot vähenee.
        Mitään arjen hyötyä estoihin, tai mihinkään, viinasta ei kuitenkaan ole. Vähäkin määrä ehdottomasti tuoksahtaa, ei siinä mitkään pastillit auta, sitä vaan luulee niin..:)

Mulla estot menee täysin, ja tulee juttua ja nauruakin saan aikaan, mutta ei se tuo sisäistä tyydytystä jota saan joskus selvinpäin.

Se on jotenki sanoisinko surullisen hauska olotila kännissä. :(

• miksi valehtelitte? kirjoitti:

Kyllä se vaikuttaa, joillakin enemmän, toisilla vähemmän. Minullakin on tapana "taistella vastaan", eli yritän olla kuin se ei vaikuttaisi. Mutta kun tarpeeksi (eli liikaa) ottaa, ei enää pysty kontrolloimaan itseään. Toiseksi eihän se vaikutus välttämättä ole positiivinen, hyvinkin yleistä on agressiivinen käyttäytyminen.

• aravatinperse

niin, ei viinalla voi tosiaankaan luonnettaaan muuttaa, ujokin ahistuu humalassa vaan entistä enemmän. emmäkään sen hauskemmaksi tai puheliaammaksi muutu vaikka nappailisin kaljaa...

• ..eri mieltä.

Olen selvinpäin älyttömän ujo, mutta kun saa muutaman oluen niin johan alkaa juttua tulemaan, mutta ei se alkoholikaan ihan joka kerta auta ujouteen...:)

• joo

Luulen, että ei tuo itse alkoholi tee minua puheliaammaksi. Silloin vaan uskaltaa puhua kaikenlaista, koska tyhmätkin jutut voi pistää alkoholin piikkiin.

• gekko80

Auttaa ja paljon. Itse olen ainakin ihan eri henkilö, puhelias, rohkeempi (jonkin verran) ja rennompi...

• cvbnvbnvbn

Poistaa se ujouden ainakin osittain, mutta ei siitä hyötyä ole, kun seuraavana aamuna on taas oma itsensä...

• gekkotus

...aamulla on myös masennus

• dggg

jos esim. naisen on uskaltanut kännissä hankkii ja heräät sen viereltä et voi olla enää niiin ujo. elikä mulla on auttanut sen kaikista vaikeimman esteen yli ja asiat helpottuu. yritäs hankkii seuraa kännissä.

• dggg

joillakin auttaa ehkä joillakin ei. mulla auttaa.

• hommahumma

Itselläni sama vika. Lisäksi vatsani sanoo tietyssä kohtaa seis ja poistaa viinat. Koetin puoli vuotta "siedättää" vatsaani että se kestäisi suurempia viinamääriä mutten saanut minkäänlaisia tuloksia. Niinpä lopetin turhan projektin. On vain pakko todeta ettei viina ole minun juttuni. Nautin kyllä viinan mausta. Jaa-a taidan olla oikeastaan onnekas, suvussa kun on alkoholismia rappioasteelle saakka. Viina ei siis minua pelasta, muttei tuhoakaan. Hyvää jatkoa sinulle, olet onnekas kun näet totuuden.

• NimiErkkiMerkki

Viina on väärä ratkaisu ujouteen.

• jaskaoncas

.. että kaikki aineet ei vaikuta kaikkiin samalla tavalla. Jos saat jostain lääkkeestä vaikkapa vatsakipua, tuletko tänne itkemään että lääke on huijausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22