Haluisin kuulla nenäkorusta. Kertokaa omia kokemuksia siitä: millaista sen kanssa on ollut, miten/missä otitte, mitä maksoi, tulehduksia, sattuiko ottaminen...Haluisin itelle nenäkorun,mut sen ottaminen pelottaa (ite en ala sorkkimaan,eli jossai liikkeessä aion ottaa).
Nenäkorusta...
30
9320
Vastaukset
- Tyyttö
Mulla on ollu nenäkoru jo kolmannesta luokasta saakka (nyt oon 16) ei oo todellakaan ollut mitään haittaa, voi kyllä johtua siitäkin että se on ollut niin pieni ja huomaamaton. Nyt vaihdoin isompaan ja siltikin todella mukava, itse ainakin tykkään. Nenäkorua voi verrata periaatteessa korvikseen :D kannattaa ottaa jos vain saat, ottaminen ei sattunuut yhtään ja jos alkuvaiheissa koitat puhdistaa sen säännöllisesti niin tuskin tuleekaan mitään tulehduksia yms. kannatan todella. Hauskaa kesän odotusta :D
- Laura:)
MOiks!:) Niin et onko nenäkorussa uloskasvu riskejä?:/ miten se nenä rupeaa reakoimaan jos se rupeaa kasvamaan ulos??? Minulla itselläni ei ole se ulos kasvamassa mutta jos se rupeaa kasvamaan..Niin haluaisin tietää miten se nenä rupeaa ennen sitä oireilemaan? Jos joskus sattuisi niin että se rupeaisi kasvamaan?:/ Pitääkö koru ottaa pois jos se kasvaa ulos?
Jos tiedät niin vastaa niin pian kuin vain mahdollista!:) Laura:) kirjoitti:
MOiks!:) Niin et onko nenäkorussa uloskasvu riskejä?:/ miten se nenä rupeaa reakoimaan jos se rupeaa kasvamaan ulos??? Minulla itselläni ei ole se ulos kasvamassa mutta jos se rupeaa kasvamaan..Niin haluaisin tietää miten se nenä rupeaa ennen sitä oireilemaan? Jos joskus sattuisi niin että se rupeaisi kasvamaan?:/ Pitääkö koru ottaa pois jos se kasvaa ulos?
Jos tiedät niin vastaa niin pian kuin vain mahdollista!:)Mä en valitettavasti oikein tiiä noita uloskasvu riskejä :(
Luin edelliset viestisi ja muutama päivä sitten
kävin lukeen http://www.wormz.org/ -sivuilla lävistyksistä... Oon miettiny et pitäs unohtaa pelot sen ottamisesta, mutta nyt kun luin tuolla, niin hirvittää vaan enemmän :/ Siellä sanottiin ettei mitään sais ottaa ampumalla, etten sitten oikein tiiä, ku olin just ampumalla sunnitellu ottavani...
Käy säki tuolla kattoon, että onko siellä niitä uloskasvu -juttuja (en muista)...- Laura:)
Mamde kirjoitti:
Mä en valitettavasti oikein tiiä noita uloskasvu riskejä :(
kävin lukeen http://www.wormz.org/ -sivuilla lävistyksistä... Oon miettiny et pitäs unohtaa pelot sen ottamisesta, mutta nyt kun luin tuolla, niin hirvittää vaan enemmän :/ Siellä sanottiin ettei mitään sais ottaa ampumalla, etten sitten oikein tiiä, ku olin just ampumalla sunnitellu ottavani...
Käy säki tuolla kattoon, että onko siellä niitä uloskasvu -juttuja (en muista)...Joo kävin mäki lukee ton saman..:/ Niin mustakin tuntui et pitäisköhän se koru sittenkää ottaa:/ Kun olin niin luuseri et en uskaltanu ottaa neulalla:D mut sit mä päätin et ihan rohkeesti vaan..eiköhän tuossa neulalla tekemisessä oo ihan samat riskit! kun vaan muistaa hoitaa sitä oikein hyvin! Ja tosiaanki se vaan vähä nipisti ja se oli siinä:) Mä kyl uskon siihen et se on ihan sama kummalla sen ottaa ampumal vai neulalla jos vaan osaa hoitaa sitä sit hyvin..mul on tää nenäkoru ollu jo jonkun 2vko 5pvä et se paranee noin kuukaudes kokonaan jos on muistanu sitä hoitaa hyvin:) P.S Älä ihmees pelkää sitä!! Jos saat vaan vanhemmilta luvan käy ihmeessä ottamassa!! Jos sä jäät miettii sitä et apua koskeeko se jne..Niin sit sä et uskalla sitä ikinä ottaa:) Mä pidän peukkuu sulle!:D
Laura:) kirjoitti:
Joo kävin mäki lukee ton saman..:/ Niin mustakin tuntui et pitäisköhän se koru sittenkää ottaa:/ Kun olin niin luuseri et en uskaltanu ottaa neulalla:D mut sit mä päätin et ihan rohkeesti vaan..eiköhän tuossa neulalla tekemisessä oo ihan samat riskit! kun vaan muistaa hoitaa sitä oikein hyvin! Ja tosiaanki se vaan vähä nipisti ja se oli siinä:) Mä kyl uskon siihen et se on ihan sama kummalla sen ottaa ampumal vai neulalla jos vaan osaa hoitaa sitä sit hyvin..mul on tää nenäkoru ollu jo jonkun 2vko 5pvä et se paranee noin kuukaudes kokonaan jos on muistanu sitä hoitaa hyvin:) P.S Älä ihmees pelkää sitä!! Jos saat vaan vanhemmilta luvan käy ihmeessä ottamassa!! Jos sä jäät miettii sitä et apua koskeeko se jne..Niin sit sä et uskalla sitä ikinä ottaa:) Mä pidän peukkuu sulle!:D
Laitettiinko sulle joku "hoitokoru" siihen?
Ku yks mun rinnakkaisluokkalainen oli ottanu ampumalla ja sille laitettiin semmonen hoitokorvis siihen. Ja olihan se aika iso :) Ei viittis koulussa pitää semmosta, mut jos oottaa kesään, niin en voi sitte uida... :/
Minkä ikänen muuten oot? =)
Ilmottelen jos saan luvan :)- Laura:)
Mamde kirjoitti:
Laitettiinko sulle joku "hoitokoru" siihen?
Ku yks mun rinnakkaisluokkalainen oli ottanu ampumalla ja sille laitettiin semmonen hoitokorvis siihen. Ja olihan se aika iso :) Ei viittis koulussa pitää semmosta, mut jos oottaa kesään, niin en voi sitte uida... :/
Minkä ikänen muuten oot? =)
Ilmottelen jos saan luvan :)Juu no kyl voit käydä uimassa 2vko kuluttuu! Juu tehtiin mulle se ampumalla..Ja voithan ottaa sen vaikka kesälomalla:) Joo no ei sitä hoitokorvista tarttee pitää kun vaik 3pvä jos se eioo enää kipee..se riippuu vähän siitä et kärsiikö sitä ottaa pois..:)oon 12 otin sen 11v :) Juu ilmoittele..Jos vaan haluut:) Niin et mie ainakin jos multa tää jotenki umpeutuis niin ottasin ampumalla! koska ampumalla säästät rahaa..jossain paikoissa saattaa maksaa jopa 45-50 nenäkorun otto..Ja ampumalla 15e..Ja kyl luulen et nois molemmis (neulal/ampumal) on ihan samat riskinsä.. Ja en usko et jos ottaa ampumal niin se heti tulehtuu..Tietystihän se tuleehtuu jos sitä ei hoida sillee hyvi..Montas vuotta sinä oot?:) Haittaako jos oon näin nuori?:)
Juu no kyl voit käydä uimassa 2vko kuluttuu! Juu tehtiin mulle se ampumalla..Ja voithan ottaa sen vaikka kesälomalla:) Joo no ei sitä hoitokorvista tarttee pitää kun vaik 3pvä jos se eioo enää kipee..se riippuu vähän siitä et kärsiikö sitä ottaa pois..:)oon 12 otin sen 11v :) Juu ilmoittele..Jos vaan haluut:) Niin et mie ainakin jos multa tää jotenki umpeutuis niin ottasin ampumalla! koska ampumalla säästät rahaa..jossain paikoissa saattaa maksaa jopa 45-50 nenäkorun otto..Ja ampumalla 15e..Ja kyl luulen et nois molemmis (neulal/ampumal) on ihan samat riskinsä.. Ja en usko et jos ottaa ampumal niin se heti tulehtuu..Tietystihän se tuleehtuu jos sitä ei hoida sillee hyvi..Montas vuotta sinä oot?:) Haittaako jos oon näin nuori?:)
No pitää vähän harkita sitä uimista, ku mä uin viime kesänä paljo, aina vaan ku mahollista :)
Oon vielä 14, mut ens viikol 15 ;) Eikä se sun ikä mua ainakaan haittaa, samapa tuo on minkä ikäsiä ihmiset on, jos ne on kivoja ja osaa auttaa... =)
Miten sä hoidat sitä koruas? Kuinka usein puhdistat? Millaisesa paikassa otit sen, pitikö sulla olla porukat mukana tai joku allekirjotus tai jotai? :D- Laura:)
Mamde kirjoitti:
No pitää vähän harkita sitä uimista, ku mä uin viime kesänä paljo, aina vaan ku mahollista :)
Oon vielä 14, mut ens viikol 15 ;) Eikä se sun ikä mua ainakaan haittaa, samapa tuo on minkä ikäsiä ihmiset on, jos ne on kivoja ja osaa auttaa... =)
Miten sä hoidat sitä koruas? Kuinka usein puhdistat? Millaisesa paikassa otit sen, pitikö sulla olla porukat mukana tai joku allekirjotus tai jotai? :DTärkeintä lävistyksen hoidossa on pitää se puhtaana, kuitenkaan
ylipuhdistamatta sitä. Eli pidä likaiset sormet, vaatteet ja muut,
joiden kautta lika/bakteerit kulkevat lävistykseen, pois sen
lähettyviltä. Liiallinen puhdistaminen vain ärsyttää lävistystä ja
hidastaa parantumista. Jos lävistys ei ole likainen, sitä ei tarvitse
puhdistaa, loogista? Muista kuitenkin normaali hygienia. Yleiskunto on
toinen tärkeä seikka parantumisessa. Keho tarvitsee energiaa haavojen
korjaukseen, joka tulee terveellisestä ruuasta ja kunnollisista
yöunista. Fyysinen ja henkinen stressi hidastaa tai jopa pysäyttää
parantumisen. Jos elät jollain järjettömällä dieetillä ja kahvilla,
valvoen kaikki yöt, voit olla varma, että lävistyksesi paranee
hitaammin kuin mahdollista.
Lävistyksen hoitoon riittää normaalisti runsaalla lämpimällä vedellä
huuhtelu n. 5 min. 2 kertaa päivässä. Paranemisen aikana lävistyksestä
vuotaa vaalean kellertävää kudosnestettä, joka EI OLE mätää. Jos
kudosnesteestä on haittaa, poista se (ja mahdollinen kuivunut veri)
lämpimällä vedellä ja puhtaalla paperilla, älä käytä pumpulia, äläkä
vessapaperia, koska niistä voi jäädä "nukkaa" lävistykseen. Rauta-,
sinkki- ja monivitamiinivalmisteet, hyvä yleiskunto ja terveelliset
elämäntavat edistävät paranemista. Käytä paranemisaikana ainoastaan
puhtaita pyyhkeitä, vuodevaatteita ja vaatteita, vältä lävistystä
hankaavia tai siihen helposti tarttuvia vaatteita.
Hoitoon voi käyttää lisäksi kuumavesihaudetta tai keittosuolaliuosta.
Pese aina ennen puhdistusoperaatiota kädet mielellään antibakteerisella
saippualla, pelkkä vesipesu ei riitä. Liian useasti tapahtuva puhdistus
kuivattaa lävistystä ja sitä ympäröivää ihoa, jolloin tulehdus- ja
mahdollinen uloskasvuriski kasvaa, joten kerran päivässä on riittävä
Kuumavesihaude ja keittosuolaliuos: Keitä vettä. Tarkista, että se on
kuumaa, mutta ei polttavaa ja laita se PUHTAASEEN kuppiin, kuppi
lävistyksen päälle ja makuulle tai asentoon, jossa liuos pysyy kupissa.
Liuota lävistystä 10-15 minuutin ajan, poista ulos tullut karsta ja
kuivaa. Liottamisessa voit käyttää myös veteen kostutettua sidetaitosta
tai talouspaperia. Keittosuolaliuosta saat apteekista (esim.
Natriumklorid(9mg/ml)) ja liuosta voit lämmittää esim. pitäen pulloa
kuumassa vedessä, varot vain, ettei keittosuolaliuos pääse niin
kuumaksi, että vesi höyrystyy ja liuoksen vahvuus muuttuu. Lämmityksen
jälkeen toimi kuten veden kanssa.
Merisuolaliuos: En suosittele enää merisuolaliuosta tehtävän itse,
koska oikeanvahvuisen liuoksen tekeminen on lähes mahdotonta, mutta jos
pystyt mittaamaan 9 grammaa merisuolaa litraan vettä niin hyvä.
Ottaessa huomioon, että merisuola voi olla huomattavasti likaisempaa
pakkaamosta tullessaan kuin lävistyksesi ja vähänkin liian vahvasta tai
laimeasta liuoksesta on enemmän haittaa kuin hyötyä, kannattaa
suosiolla käyttää apteekin keittosuolaliuosta.
On normaalia, että lävistyksen ottamisen jälkeen saattaa ilmetä
särkyä, turvotusta, mustelmia ja/tai pientä verenvuotoa. Mahdolliset
oireet lakkaavat yleensä muutaman viikon kuluessa. Särkyyn ja
turvotukseen voi käyttää ibuprofeiinivalmisteita, kuten Burana. Jos
korussasi on ruuvattavat pallot, (esim. tappi) tarkkaile, etteivät ne
löysty ja tarpeen tullen kiristä niitä. Kiristys tapahtuu kiertämällä
myötäpäivään, mutta vain puhtain sormin.
Vältä näitä paranemisen aikana:
- Alkoholin käyttö ainakin ensimmäisinä päivinä. Alkoholi ohentaa
verta ja alkuvaiheessa lävistys voi vuotaa runsaammin. Lävistyksille
tapahtuvat vauriot tapahtuvat hyvin usein humalassa.
- Lävistyksen päällä nukkuminen. Varsinkin rustolävistyksissä usein
ratkaiseva tekijä parantumisen kannalta. Kun lävistys puristuu
tyynyn/sängyn ja kehon väliin, koru vääntää haavaa yleensä johonkin
suuntaan, jolloin paraneminen pitkittyy joskus erittäin paljon ja
arpikudos- yms. pattien ilmestyminen on todennäköisempää.
- Uiminen, saunominen ja runsas hikoilu. Vesi ei ole koskaan niin
puhdasta, kuin olla menemättä veteen. Varsinkin uimahallissa kloori on
erittäin pahasta tuoreelle lävistykselle. Yleiset saunat ovat myös
likaisia paikkoja, mutta jos välttämättä haluat käydä saunassa, älä
koske lävistykseen siellä ollessasi ja pese se hyvin saunan jälkeen.
Hien mukana poistuu kuona-aineita, jotka eivät tee hyvää lävistykselle.
Runsaan hikoilun jälkeen kannattaa pestä lävistys hyvin.
- Meikkien, hiuslakkojen ja muiden ylimääräisten aineiden joutumista
lävistyksen lähettyville tai lävistykseen. Lähes kaikissa
kauneustuotteissa on kemikaaleja, jotka eivät tee hyvää tuoreelle
haavalle. Myös hajustettujen saippuoiden ja shampoiden kanssa kannattaa
olla tarkkana. Yritä pestä hiukset niin, että shampoo valuu muualle
kuin lävistykseen ja mahdollisesti vaihda saippuasi mietoon,
hajusteettoman versioon.
- Ihovoiteita, sekä haavavoiteita kuten Basibact ja Helosan. Ne
tukkivat lävistysreiän, jolloin se ei pysty "hengittämään". Lävistys on
täysin eri asia kuin normaali haava, josta kudosneste, lika yms. pääsee
poistumaan helposti.
- Korun räplääminen. Likaisilla sormilla kuljetat lävistykseen
bakteereja ja likaa, joka on helpoin tie saada se tulehtumaan.
Ylimääräinen liikuttelu ärsyttää lävistystä ja hidastaa parantumista.
Lävistyskoru ei parantuneessa lävistyksessäkään liiku yleensä täysin
vapaasti.
- Vahvoja desinfiointiaineita kuten Neo-Amisept. Desinfiointiaineet
tuhoavat uusia soluja sekä ihon hyviä bakteereja ja täten tekevät usein
pitkään käytettynä enemmän pahaa kuin hyvää. Monilla desinfiointiaineet
myös kuivattavat ihoa, joka taas helpottaa korun uloskasvua. Jos
kuitenkin jostain syystä haluat käyttää mietoja desinfiointiaineita
kuten Septidin ja Asept, käytä niitä maksimissaan kerran päivässä,
maksimissaan 2 viikon ajan ja lopeta jos iho alkaa kuivumaan tai ärtyy.
Tällaisissa tapauksissa kannattaa käyttää suihkupullo-malleja hygienian
takia.
- Omien/muiden ihmisten tai eläinten eritteiden (sylki, veri, ym.)
kosketusta lävistykseen. Ihmisten bakteerikannat eroavat toisistaan,
jolloin eritteiden vaihdosta, jopa tutun partnerin kanssa, voi seurata
tulehdus.
- Älä myöskään peitä lävistystä esim. laastarilla paranemisaikana.
Lävistyksen tarvitsee saada hengittää, ei mädäntyä laastarin tai kelmun
alla ja hikoilla.
Kuuntele omaa kehoasi! Paraneminen on yksilöllistä, joillain se kestää
pidempään kuin toisilla. Jatka puhdistamista kärsivällisesti niin
kauan, kunnes lävistyksesi on täysin parantunut. Jos epäilet
lävistyksesi olevan tulehtunut, älä poista korua, vaan ota yhteyttä
lävistäjään. Älä koskaan poista korua turhaan, sillä parantunutkin
lävistys voi umpeutua muutamassa minuutissa. Jos koru pitää vaihtaa tai
poistaa väliaikaisesti, ota yhteys lävistäjääsi. Älä myöskään vaihda
toista korua ennen kuin lävistys on täysin parantunut, vaihdossa
lävistysreikä saattaa hajota ja/tai koru voi viedä sinne likaa ja
lävistys voi tulehtua. - wannabelävistäjä
Mamde kirjoitti:
Mä en valitettavasti oikein tiiä noita uloskasvu riskejä :(
Käy säki tuolla kattoon, että onko siellä niitä uloskasvu -juttuja (en muista)...Kyllä ne lävistysammattilaiset osaavat asiansa, lapset!
Jos ampumalla ottaa korun, on vahinko varsinkin ympäröiville kudoksille suurempi kuin neulalla otettaessa. Lävistyspyssyllä hoitokoru vain rusautetaan läpi, jolloin kudos saattaa vaurioitua pahastikin. Myöhemmin, jos aikoo ottaa korun pois, on arpikin pahemman näköinen. Neulalla vain tehdään sievä kuunsirpin muotoinen viilto ja koru sujautetaan siitä läpi. Siistiä ja terveellisempää kudoksille. Uskokaa vanhempaanne.
Kaksi vuotta myöhässä, mutta ei voi mitään... Jospa nyt opitte tai olette jo oppineet noudattamaan ammattilaisten ohjeita. Halvempi ei ole aina parempi.
- tyyttö
nenäkoru maksaa jonkun 10E ja uskon että sen pystyy ottamaan melkein missä vain koruliikkeessä... :D
- Nimetön
Kiitti sulle, tyyttö :)
Ja mä tosiaan haluisin sen, mutta kuten jo sanoin niin sen ottaminen pelottaa, ku mulla ei oo kipukynnystä yhtää, kaikki pienetki kolhut käy kipeetä... Ja on ne porukatki sitä vähän vastaan (täytän 15v kahen viikon päästä). Mulla on ollu korvikset eskarista asti, ja ne ei sattunu. Ja vielä jos voin kysyy sulta (tai joltain muultakin) niin vaikuttaako esim, uiminen siihen? tai kloorivesi? Voiko sitä pitää sitte joskus pois vaikka pari päivää?
Tämä tulee nimettömänä ku en oo vielä rekisteröitynyt, mut oon se keskusteln aloittaja ;) - Laura:)
Nimetön kirjoitti:
Ja mä tosiaan haluisin sen, mutta kuten jo sanoin niin sen ottaminen pelottaa, ku mulla ei oo kipukynnystä yhtää, kaikki pienetki kolhut käy kipeetä... Ja on ne porukatki sitä vähän vastaan (täytän 15v kahen viikon päästä). Mulla on ollu korvikset eskarista asti, ja ne ei sattunu. Ja vielä jos voin kysyy sulta (tai joltain muultakin) niin vaikuttaako esim, uiminen siihen? tai kloorivesi? Voiko sitä pitää sitte joskus pois vaikka pari päivää?
Tämä tulee nimettömänä ku en oo vielä rekisteröitynyt, mut oon se keskusteln aloittaja ;)Juuh..:) mä kyl otin joensuun kultanallessa (Huom! Ampumalla) se ei kyl sattunu yhtää!! makso 15e..Ei kannata käydä uimassa ainakaan kuukauteen! koska siellä uimassa samassa vedessä on uinu niin monta ihmistä ja jos jollain on jokin tauti ja se tulee siihen nenään niin sit ei kyl varmaan oikeen se nenä tykkää:/ eli ei kannata käydä uimassa siinä kuukauden aikana!:) Eikä sitä ottamista kannata pelätä! Kun miettii vaan kokoajan et eise koske..Ja ainakin jos ottaa ampumalla niin sit sitä oikeen ei ees kerkee huomata! kunse menee niin äkkii ohi!:) Että älä yhtään pelkää sitä..:) P.S toivottavasti tää ees autto sua vähä:)
- Laura:)
Nimetön kirjoitti:
Tämä tulee nimettömänä ku en oo vielä rekisteröitynyt, mut oon se keskusteln aloittaja ;)No ainakin jos ampumall ottaa niin se ei voi olla mahdollista et se kanta lähtis irti! koska siihen ammutaan hoitokorvis! se on siinä niin tiukas niin se on ihan sika tiukalla..hyvä et pystyin vaihtaa tätä nenäkoruu kun se kanta oli niin tiukka .....
- Air-head
No ainakin jos ampumall ottaa niin se ei voi olla mahdollista et se kanta lähtis irti! koska siihen ammutaan hoitokorvis! se on siinä niin tiukas niin se on ihan sika tiukalla..hyvä et pystyin vaihtaa tätä nenäkoruu kun se kanta oli niin tiukka .....
Mää otin nenäkorun ampumalla ja ei se mulla ollu yhtään tiukalla eikä ees meinannu irrota ja sit se tulehtu mulla ja sit vaan puhistin säännöllisesti suolalioksessa jonka kävin hakee apteekista ja nyt se on ollu ihan hyvin ei oo tulehtunu sen jälkeen...=) kannattaa ottaa jos saatte..=)
- pipaa
kun sinulla on nenäkoru (jos ei rengas vaa napila) kun niistät nenällä niiku vedät henkeä niin nappi voi irrota ja mennä nieluun ja henkitorveen. yhelle mun kaverill kävi näin ja se joutu sairaalaan sen takia aika kauaksi. ota kulmakoru!
- Nimetön
No joo... Voihan tietty niinkin käyä... Ja hyvä ku kerroit :) Oonki miettiny et onko siitä mitää haittaa ku hiihän (siis kilpaa) ja mulla on sitte talvisin melkeinpä aina nokka tukossa... Mutta oliko sillä sun kaverilla semmonen "nappilukko" siis että nenän sisäpuolella semmonen "lukko-osa" (tavallaan verraten korviksiin)? Ku oon aatellu ihan vaan semmosta taivutettua versiota...
- ...
mitäs kaveris oli niin tyhmä että käytti sellasta korua mis on lukko sisäpuolella.
ei sellasissa "taivutetuissa" versioissa oo tota ongelmaa.. itelläni on sellanen ollu jo parivuotta - Kiiiaa
... kirjoitti:
mitäs kaveris oli niin tyhmä että käytti sellasta korua mis on lukko sisäpuolella.
ei sellasissa "taivutetuissa" versioissa oo tota ongelmaa.. itelläni on sellanen ollu jo parivuottatietenki mäki käyttäisin semmosta käyrä versioo siit korusta enkä semmosta nappi juttuu ku ei siin napis oo mitää järkee :) Mäki haluisin ottaa korun mut mun vanhemmat ei suostu mut aijon kyl suostutella ja sjos se menee niiku tulehdus pisteesee nii meen vaa lääkäriin tai niiku jonnekki hoitoon et se parantuu ku en jaksais ottaa sit sitä kumminkaa pois ku se on aika tyhmästi tehty jos en ottaa pois :) ku ei sit se kumminkaa kauaa kestä u se umpeutuu :(
- reikänen
Vaikka vastaan vuosii myöhemmi mutta oikeissa nenä koruissa ei oo ku yks osa, ei mitää pyöritettävii palloja. Ja aika taitava on pitäny olla et on saanu noin sentin pitusen tapin kantoinee henkitorvee, ettei vaa olis urbaani legenda. Mulla on nenäkoru, otin neulalla ei mitään ongelmia ole koskaan ollu. Puhdistan sen aamulla ja illalla kasvojen pesun yhteydes lämpimällä vedellä. Naurettavaa tällänen turha hysteria ja ihan turha pelottelu, lävistyksen ottaminen ei oo juttu tai mikään jos vaan huolehtii hygieniasta.
- vastarannan kiiski
Mikä teitä ämmiä oikein vaivaa,kun kaikki ottaa nenälävistyksiä,vaikka ne on vaarallisia,turhia ja rumia.Räkätapilta näyttävät nenälävistykset ovat kuin suoraan Turkan seitsemästä veljeksestä.
- hennna^
eikö lävistys oo henkilön oma asia. minne ottaa,mite ottaa ja misä ottaa.. oon ite 11 ja aijjon ottaa nenäkorun. se on helppo hoitone ja mun mielestä ainaki sievä.
- piiiiiiia^^
hennna^ kirjoitti:
eikö lävistys oo henkilön oma asia. minne ottaa,mite ottaa ja misä ottaa.. oon ite 11 ja aijjon ottaa nenäkorun. se on helppo hoitone ja mun mielestä ainaki sievä.
Hei! Olen ottamassa nenäkorua ja mmietityttää se että saako silloin uida kun sen ottaa. Otan syyslomalla ja heti maanantaina on uintia`!.. Vastatkaa pliisss
- Kiiiaa
hennna^ kirjoitti:
Niinpä ei kukaan voi määräämunne otat lävistyksen ja minne et :D
- Nimetön
no mulla on ollu kohta vuoden nenälävistys eikä se mitenkään ole elämää haitannut. Kävin ottamassa sen lahdessa tiina's tattoossa ja maksoi n.40€ harjoituskoru lähti vahingossa putsattaessa, enkä saanut sitä takaisin, joten laitoin korvakorun siihen ja menin seuraavana päivänä ostamassa siihen normaalin korun, joten minä otin ''liian aikaisin'' harjoituskorun pois, muttei sekään haitannut mitenkään.
- .....
Joo, en oo rekisteröitynyt, mutta haluaisin kysyä nenäkorusta pari asiaa. Itseasiassa haluaisin joko nenä-tai kulmakorun ja olen 15 ja puol vuotta. Mikä yleinen ikäraja on? Jos on flunssa pitääkö nenäkoru ottaa sen keston ajaksi pois (että haittaako niistäminen, voiko jotenkin irrota?), jääkö pahat arvet jos päättää lopettaa käytön ja ottaa pois? Ja mulla on ollu kummassakin korvassa kaksi reikää toiset otin joskus 12-13 v ja toiset muistaakseni puol vuotta sitten ja kummatkin tulehtuivat ja olivat kipeät. taidan olla allerginen jollekkin metallille...? Vaikuttaako se muiden lävistysten tulehdusriskiin jos jo korvat ovat näin herkät... =__=" Kiitos mahd. vastauksista :3
- .....
..... kirjoitti:
Joo, en oo rekisteröitynyt, mutta haluaisin kysyä nenäkorusta pari asiaa. Itseasiassa haluaisin joko nenä-tai kulmakorun ja olen 15 ja puol vuotta. Mikä yleinen ikäraja on? Jos on flunssa pitääkö nenäkoru ottaa sen keston ajaksi pois (että haittaako niistäminen, voiko jotenkin irrota?), jääkö pahat arvet jos päättää lopettaa käytön ja ottaa pois? Ja mulla on ollu kummassakin korvassa kaksi reikää toiset otin joskus 12-13 v ja toiset muistaakseni puol vuotta sitten ja kummatkin tulehtuivat ja olivat kipeät. taidan olla allerginen jollekkin metallille...? Vaikuttaako se muiden lävistysten tulehdusriskiin jos jo korvat ovat näin herkät... =__=" Kiitos mahd. vastauksista :3
Niin sitä vielä (tämä saattaa mennä ohi aiheen) että haluaisin ehkä enemmän kulmakorun (katsotaa nyt mihi vanhemmat suostuu....) Mutta olen saanut käsityksen että nenäkoru on helpompi pitää, turvallisempi ja sen saa nuoremmankin ikäiset. Onko totta?? Mikä on turvallisin metalli (vähiten allergiaa aiheuttava)? Ja jos otan nyt kesälomalla kuinka kauan pitää aurinkoa varoa, montako viikkoa sen ottamisesta? :) Ja en tiedä liittyykö tämä tähän, mutta mun ihoni on tosi kuiva ja kaikenmaailman näppylöistä jää helposti arvet jotka kestävät todella kauan (eivät taida ollenkaan parantua) tää varmaan vaikuttaa lävistysten paranemisvauhtiin? :
- elmopossu
mä en usko et ampumalla sattuu kovin paljoo... youtubeski o videoita, ampumalla ottavat ihmiset ei se räpäytä silmiä sillon kun se koru menee läpi (: mä aijon ottaa joskus kesäl ampumal, tiiä ettei se oo mkn paras mahdollinen vaihtoehto lävistyksen ottamiselle, mutta mulla ei oo rahaa enkä uskaltais mennä lävistysliikkeeseen 13v ei varmaan sais lävistysliikkees nenälävistystä. ammutaanko kultasepän liikkees siihen joku normaali korvakoru? :0
- elmopossu
ahaa, sainkin jo vastauksen tohon yhteen kyssää; siihen ammutaan tavallinen korvis, mut sitä taustaa siihen ei laiteta (:
- Jännittää hieman...
Vähän myöhässä tää mutta ei se mitään. Ajattelin mennä viikonpäästä mennä ottamaan nenäkorun, vähän jännittää. Kaikki mun kaverit on kyllä sanonu et ei kannattais ottaa nenäkorua, mutta meen silti ottamaan. :) Niiden mielestä mä en sais muuttua mitenkään ku musta on heti tulossa jo gootti. Mutta suosittelen ottamista vaikka kuka olis mitä mieltä. Rohkeesti vaa kannattaa varmaa ajatella et se ei satu, koska eihän se muuta ku kirpase vähä ja se on ohi. Mun siskolla oli nenäkoru, sano et se sattu vähän enemmän ku korvikset, joten viikonpäästä rohkeesti vaa sinne liikkeesee ja ottamaan! Kaverit kyllä tulee henkiseks tueks sinne. Jos et yksin uskalla ota kaverit mukaan! :)
- kysynpähänvaan
Moi!
Saako tulehtunut korvalehti(siinä on korvakorulävistys) koskee klooriveteen?
Kiitti tosi paljon jos joku vastaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121999Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56975Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734