oblivion ja näytönohjain

lkasjd

tietääkö kukaan miten hyvin oblivion pyörii ATI sapphire Radeon 9600 atlantiksella? Ainaki peli tukee kyseistä näyttistä.

4

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että näin

      Mulla on Ati sapphire radeon 9600 XT. Jos peli tukee sitä niin silloin sen pitäisi toimia hyvin. Itselläni ainakin, paitsi koneessa on vain 1,4 Ghz peli tökkii välillä.

      • Niin , että :
        Mitä tykimpi näytönohjain=Sitä vähemmän tarvitsee prosessri tehoa

        Mitä enemmän koneessa muistia= Sitä vähemmän tykimpää näyttistä tarvitsee

        Mitä nopeempi tiedonsiirtoemossa=Sitä vähemmän muita tehoja jne

        Koneet ovat monimutkaisia ei siinä mitään.

        Ja jos haluu ostaa universaalin 10vuotta toimivan tykki masiinan itelle niin siihe ei riitä mikään 1000€ pikku panostua vaan sellanen kiva 3000-5000€
        , mutta uuttaa tulee niin himmeen kivaa vauhtia että 5000€:n koneen osat saa 2vuoden päästä jo 4000€ jne...


      • Erkko
        Zealot kirjoitti:

        Niin , että :
        Mitä tykimpi näytönohjain=Sitä vähemmän tarvitsee prosessri tehoa

        Mitä enemmän koneessa muistia= Sitä vähemmän tykimpää näyttistä tarvitsee

        Mitä nopeempi tiedonsiirtoemossa=Sitä vähemmän muita tehoja jne

        Koneet ovat monimutkaisia ei siinä mitään.

        Ja jos haluu ostaa universaalin 10vuotta toimivan tykki masiinan itelle niin siihe ei riitä mikään 1000€ pikku panostua vaan sellanen kiva 3000-5000€
        , mutta uuttaa tulee niin himmeen kivaa vauhtia että 5000€:n koneen osat saa 2vuoden päästä jo 4000€ jne...

        Muisti ei vaikuta näytönohjaimeen. Jos muistia tarpeeksi, niin ei joudu käyttämään kovalevyä swäppinä. Näin nopeuttaa latausaikoja ja samalla vähentää lataustaukoja.

        Ja tietokoneissa mennään aina hitaimman mukaan. Eli jokin osa jää päivittämättä, niin siitä tulee pullonkaula. Jos siis 5 vuotta vanha näytönohjain, niin et tee mitään vimosen päälle olevalla prossulla.

        Mistä sä keksit noita juttujasi? Vaikka käyttäisi 2 miljardia tällä hetkellä, niin se olisi hidas kone 10 vuoden päästä. 10 vuoden päästä käytetään koneita, joista tällä hetkellä vain nörtit osaa unelmoida. Tietokoneiden laskentanopeus kaksin kertaistuu 18kk (eli 1.5 vuoden) välein. Näin äkkiä laskettuna 10 vuodessa on 6.6 1.5vuotta. Joten jos laskuteho on nyt 10 niin kymmenen vuoden päästä se on 640. Kymmenessä vuodessa koneiden tehot siis miltei 70 kertaistuu.

        1000€ päivittää koneen, jotta se riittää noin vuoden ehkä puolitoista. Riippuu kuinka hienoja grafiikoita tahtoo. Jos sijoitat nyt tietokoneeseesi 5000€, niin kahden vuoden päästä saat siitä hyvällä tuurilla pari tonnia tai vähän reilun.

        Mieti mitä nyt saa 1300€ kaupasta. Mieti sitten mitä oli 2 vuotta sitten myytävänä ja paljonko olisit joutunut maksamaan silloin niistä osista.

        Tuollainen kone olisi:
        Prossu AMD A64 3500
        Siihen sopiva lankku
        Muisti 2Gb
        Näytönohjain Radeon X850XT
        Massamuisti 200Gb
        Koppa ja virtalähde
        näppi ja hiiri
        19" litteä näyttö

        Pelkkä näyttö olisi maksanut sillon 600€.. nykyään 300€. Muisteissa on kanssa pudonnut hinta puoleen..


      • ...
        Erkko kirjoitti:

        Muisti ei vaikuta näytönohjaimeen. Jos muistia tarpeeksi, niin ei joudu käyttämään kovalevyä swäppinä. Näin nopeuttaa latausaikoja ja samalla vähentää lataustaukoja.

        Ja tietokoneissa mennään aina hitaimman mukaan. Eli jokin osa jää päivittämättä, niin siitä tulee pullonkaula. Jos siis 5 vuotta vanha näytönohjain, niin et tee mitään vimosen päälle olevalla prossulla.

        Mistä sä keksit noita juttujasi? Vaikka käyttäisi 2 miljardia tällä hetkellä, niin se olisi hidas kone 10 vuoden päästä. 10 vuoden päästä käytetään koneita, joista tällä hetkellä vain nörtit osaa unelmoida. Tietokoneiden laskentanopeus kaksin kertaistuu 18kk (eli 1.5 vuoden) välein. Näin äkkiä laskettuna 10 vuodessa on 6.6 1.5vuotta. Joten jos laskuteho on nyt 10 niin kymmenen vuoden päästä se on 640. Kymmenessä vuodessa koneiden tehot siis miltei 70 kertaistuu.

        1000€ päivittää koneen, jotta se riittää noin vuoden ehkä puolitoista. Riippuu kuinka hienoja grafiikoita tahtoo. Jos sijoitat nyt tietokoneeseesi 5000€, niin kahden vuoden päästä saat siitä hyvällä tuurilla pari tonnia tai vähän reilun.

        Mieti mitä nyt saa 1300€ kaupasta. Mieti sitten mitä oli 2 vuotta sitten myytävänä ja paljonko olisit joutunut maksamaan silloin niistä osista.

        Tuollainen kone olisi:
        Prossu AMD A64 3500
        Siihen sopiva lankku
        Muisti 2Gb
        Näytönohjain Radeon X850XT
        Massamuisti 200Gb
        Koppa ja virtalähde
        näppi ja hiiri
        19" litteä näyttö

        Pelkkä näyttö olisi maksanut sillon 600€.. nykyään 300€. Muisteissa on kanssa pudonnut hinta puoleen..

        sulla on oikeen koppa ja virtalähde koneessa eipä olis uskonu ja näyttää hiiri ja näppiskin löytyvän hyvä hyvä eiköhän noilla jo pääse alkuun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe