panta, valjaat...?

aurinko

mitä suosittelette 3kk ikäiselle kääpiökoiralle. panta sillä on ja tavallinen hihna mutta ei suostu liikkumaan niiden kanssa.. olisiko valjaat paremmat, jos niitten kanssa ei menisi se hihnan lukko-osa häiritsevästi suuhun ym. mitäs mieltä ootte ton ikäiselle koiralle flexistä? -kiitti-

9

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin me toimimme

      Meillä pentu saa aina ekana valjaat. Jatko riippuu koirasta ja tarpeellisuudesta. Toisilla koirillamme käytetään molempia tilanteen mukaan. Esim. metsään ei kannata valjaita laittaa. Ja näyttelyssä ja koulutuksessa panta sopii paremmin.
      Kannattaa testata, kumpi sopii itselle ja omalle koiralle.
      Flexi sopii kaikille koirille, meillä sitä käytetään kun ei liikuta katualueilla. Jos sitä ei aikaisemmin oo käyttänyt, kannattaa harjoitella hiljaiseen aikaan, on mukavampi kaikille tiellä liikkujille kun osaa hallita koiransa flexinkin kanssa. Eihän se vaikea ole, mutta erilainen kuin tavallinen hihna.

    • chow chowta mulle monelta taholta sanottiin että rotu ei kävele pannan ja hihnan kanssa,että se on mahdotonta?????
      Kyllä vaan kävelevät ja ihan mainiosti vieläpä,joten koita nyt kumpia haluat,mutta yksikään pentu ei vapaa-ehtoisesti halua narun nokassa kävellä,joten koitappas houkutella sitä liikkumaan aina luoksesi yhden remmin matka kerrallaan =)

    • monnuli

      valjaat eivät kurista koiraa niin kuin panta....flexi ois hyvä valjaitten kans mutta se täytyis olla aika köykänen flexi pituudesta ei ole niin väliä

    • flexi tai norm. hihna

      Meillä on pennula käytössä ihan vaan kaulapanta ja tilanteen mukaan flexi tai kevyt nylontalutin. Pentu tykkää enemmän selvästi flexistä, kun toinen hihna on sen verran lyhyt että tuntuu inhottavalta kun kokoajan on tiukalla. Ja kun meilläpäin ei voi pentua vapaana pitää niin tossa flexissä on helppo opettaa pentua seuraan kotiväkeä lenkillä ollessa jos se jää vähän jälkeen. Valjaisiin siirrytään kun tyttö vähän kasvaa ja toisen koiran pieneksi jääneet valjaat ovat sille sopivat.
      Mutta sitten kun vien pennun ja toisen koian yhtäaikaa ulos niin molemmilla lyhyemmät remmit, muuten ei tule mitään koko hommasta. :)

    • Mä suosittelen tavallista hihnaa. EN flexiä. Pennun pitää oppia kävelemään vetämättä tavallisessakin narussa.

      Onhan hihna tarpeeksi kevyt? Oma koirani kieltäytyi jäljestämästä, kun sen naru oli liian paksu ja painava = häiritsi.

      Valjaita voi joutua koko ajan ostamaan uusia, mutta pikkukoirat taitavat olla aika aikaisin jo täysikokoisia?

      Onko vika nimenomaan kaulapannan pitämisessä vai siinä, että on hihna? Pantaa voi pitää päällä sisällä, niin että koira tottuu siihen.

    • Pennun omistaja

      Moips...
      Flexiä ei suositella alle 1-vuotiaalle koiralle koskaan...eikä erityisesti muillekkaan...
      Sillä siinä koira oppii huomaamatta vetämään,mikä on sit vanhemmalla iällä huono,eikä koira ymmärrä miksi ennen sai vetää ja sit myöhemmin ei!!!
      Meillä itellä panta ja ihan nylon hihna,totutteleminen kyllä meilläkin kesken:)

      • tapauksia.

        mää en ikinä ole käyttäny koirillani tavallista hihnaa,aina flexiä,eikä ikinä ole vetäny. on vissiin mulle osunu poikkeuksellisen fiksut koirat,kun eivät vedä flexissä. tai sitten vika löytyy sieltä toisesta päästä.


      • nyt ottaa

        Meillä käytetään tilanteen mukaan flexiä tai nahkaremmiä, näin tehtiin silloinkin kun koirat oli pentuja. Molemmissa koirat vetää ja jos se ei omistajaa haittaa niin kai sitä flexiä saa käyttää jos haluaa. Meillä siis alle 10 kg koiria ja en ole jaksanut opettaa oleen vetämättä. Tosin kyllä seuraavat sivulla ihan hienosti kun annan käskyn...


      • Toki:)
        nyt ottaa kirjoitti:

        Meillä käytetään tilanteen mukaan flexiä tai nahkaremmiä, näin tehtiin silloinkin kun koirat oli pentuja. Molemmissa koirat vetää ja jos se ei omistajaa haittaa niin kai sitä flexiä saa käyttää jos haluaa. Meillä siis alle 10 kg koiria ja en ole jaksanut opettaa oleen vetämättä. Tosin kyllä seuraavat sivulla ihan hienosti kun annan käskyn...

        Aivan tottakai jokainen käyttää juuri sitä mistä itse pitää ja mikä sopii koiralle parhaiten,mutta flexissä on koko ajan pieni jännite..kulki koira edessä tai takana...
        Tottakai myös hihnassa jos jos koira on koko ajan hihnan etäisyydellä,mutta jos on vieressä suurinosa hihnasta jää roikkumaan ilmaan..milloin pienintäkään jännitettä ei synny!

        Tottakai kaikki käyttävät omaa suosikkiaan..pitäkää tiutaski kiinni omista mielipiteistänne =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe