minulla on kohtuu nuori uros koira, ja myös kohtalaisen kokoinen..painoa n.35kg. Kun kesä tässä lähestyy niin ajattelin kysellä jo näin valmiiksi vinkkejä miten koiraa saisi opetettua uimaan ja pitämään vedestä? suunnitelmissa olisi vesipelastuksen aloittaminen kunhan tuo hieman varttuu..miten sen opettaminen/totuttaminen kannattaisi aloittaa? leikin varjolla luultavasti,mutta kaipaisin ihan käytännön vinkkejä.
uimisesta&vesipelastuksesta
6
286
Vastaukset
- jutella
Ei täällä joudeta keskustelemaan mitääs koirista, täällä riidellään. Sitä varten tämä palsta on olemassa. Ikävä kyllä.
- Koirakko
viime vuonna televisiosta. Vesipelastuskoirat ovat tietämäni mukaan rodultaan vedestä pitäviä koiria. Eli ei niitä tarvitse opettaa pitämään uimisesta, ne rakastavat sitä luonnostaan.
Googlettamalla löydät varmasti vesipelastus- seurojen sivuja.
Oletan - en tiedä - että vesipelastuksessa on tärkeää nouto ja "hellät" otteet, ettei koira runtele pelastettaviaan.
Lisäksi on näitä vedestä etsijäkoiria. Etsivät ruumiita tai muuta... - SSE
Vesipelastushan on nöffien ja lansujen rodunomainen laji, mutta se sopii kaikille uimisesta ja ihmisistä pitäville koirille.Nyt vaan kesällä kokeilet onko se innokas uimari ja uitat sitä paljon.Se kun on keskikokoinen, niin sen voimat kyllä riittää
veneen vetoon ja hukkuvan pelastamiseen.
Vepeä voi harrastaa itsekseenki, mut jos laji alkaa suuremmin kiinnostaa, kannattaa liittyä lajia harrastavaan koirakerhoon.Niissä muille kuin lansuille ja nöffeille on aluksi soveltuvuuskoe.- tiedä häntä
Rodusta ei todellakaan voi päätellä mikä sopii mihinkin harrastukseen..meillä Landseer narttu, eikä ikinä ole suostunut lähteä uimaan..ei ikinä!!
- SSE
tiedä häntä kirjoitti:
Rodusta ei todellakaan voi päätellä mikä sopii mihinkin harrastukseen..meillä Landseer narttu, eikä ikinä ole suostunut lähteä uimaan..ei ikinä!!
Teiän lansu ei sitte oo rodunomainen.
Nimenomaanhan vesipelastus on niille luontaista
ja sen vuoksi ei niille tehdä soveltuvuuskoettakaan.
Kesällä katsot, mitä koira tuumaa vedestä. Olisi hyvä, jos koiralla on joku lelu tai makupala, johon se on ihan hulluna, helpottaa harjoittelua varmasti. Näin keväällä voit valmistautua treenaamalla tottista ja leikittämällä koiraa - niin että touhuaminen on sen mielestä kivaa. Ehkä koira ei heti innostu vedestä, mutta jos se ei sikä kammoksukaan ihan fobiaan asti, se voi ehkä tykätä enemmän, kun sillä on syy mennä veteen - esim. pallon tms. hakeminen.
Meillä koirat eivät tykkää vedestä, kahlaievat kyllä ja nuorempi painelee häntä sojossa hakemaan veteen heitettyjä esineitä ja sukeltaa kadonneet perunat pohjalta.
Vesipelastuksesta sinänsä en siis tiedä yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683