Ehkä jonkun muun elämä säästyi tämän onnettomuuden johdosta...
Perjantai-Lauantai välinen yö :(
22
4667
Vastaukset
- ???????
Miks?
- lkdjsflkajd
mitä v*ttua sä oikein tarkotat?
- ---
Kaveri ajoi ulos Ilolassa yöllä. 5 autossa, 1 kuoli...
- dfghdfgh
--- kirjoitti:
miten ne on onnistunu saamaan auton pyörii tiellä ja vielä pysähtymään siihen?
- nuoret kuskit
--- kirjoitti:
En tunne sääliä!Leikkikää nuoret, leikkikää!!!!!Kolarin tullessa, ette ehkä enää ole vaarantamassa muiden henkeä ja se hyvä!
- Ilolassa?
nuoret kuskit kirjoitti:
En tunne sääliä!Leikkikää nuoret, leikkikää!!!!!Kolarin tullessa, ette ehkä enää ole vaarantamassa muiden henkeä ja se hyvä!
Mitä tekee senikäiset kakarat siihen aikaan jonkun puupään autossa? Vanhemmat haloo!
- haloolle
Ilolassa? kirjoitti:
Mitä tekee senikäiset kakarat siihen aikaan jonkun puupään autossa? Vanhemmat haloo!
Pitääkö vanhempien päättää kenen kyytiin teini-ikäiset saa mennä? Mahdoton tehtävä muille, paitsi ilmeisesti edelliseltä kirjoittajalta onnostuu.
- Teini-ikäisillä
haloolle kirjoitti:
Pitääkö vanhempien päättää kenen kyytiin teini-ikäiset saa mennä? Mahdoton tehtävä muille, paitsi ilmeisesti edelliseltä kirjoittajalta onnostuu.
on normaalisti muuta puuhaa kuin leikkiä aikuista joidenkin juuri ajokortin saaneiden kanssa. Mutta kai se on sitä vastuun antamista, kun 15-vuotiaat hilluu keskellä yötä ulkona. Idioottimaisuudesta keskustelen mielelläni lisää, onko sinun äo:si testattu?
- "muuta puuhaa"
Teini-ikäisillä kirjoitti:
on normaalisti muuta puuhaa kuin leikkiä aikuista joidenkin juuri ajokortin saaneiden kanssa. Mutta kai se on sitä vastuun antamista, kun 15-vuotiaat hilluu keskellä yötä ulkona. Idioottimaisuudesta keskustelen mielelläni lisää, onko sinun äo:si testattu?
ÄÖ on testattu ja tulos 146 ei ole huono. Olen itse päättänyt tekemisistäni nuoresta lähtien, eikä mielstäni nuorten tekemisiin tule liikaa puuttua. Eri asia on lapset, joille opetetaan elämän pelisäännöt.
- mitä tarkoitat
"muuta puuhaa" kirjoitti:
ÄÖ on testattu ja tulos 146 ei ole huono. Olen itse päättänyt tekemisistäni nuoresta lähtien, eikä mielstäni nuorten tekemisiin tule liikaa puuttua. Eri asia on lapset, joille opetetaan elämän pelisäännöt.
ÄÖ:llä, mutta se kertookin sinusta kaiken. Olisi varmaan noidenkin nuorten tekemisiin "vähän" kannattanut puuttua. Vapaa kasvatus ja sen tulokset on varmaan jo kokeiltu. Mutta se on niin hienoa päästä auton kyytiin ja olla yöllä ulkona.
- joskus nuori itsekkin..
mitä tarkoitat kirjoitti:
ÄÖ:llä, mutta se kertookin sinusta kaiken. Olisi varmaan noidenkin nuorten tekemisiin "vähän" kannattanut puuttua. Vapaa kasvatus ja sen tulokset on varmaan jo kokeiltu. Mutta se on niin hienoa päästä auton kyytiin ja olla yöllä ulkona.
Kyllä on ikävä juttu tällanen, oli pojalla nopea auto ja vasta kortin saanut..vaarallinen yhdistelmä. Mikähän avuksi?? mun mielestä jokainen voi itse miettiä mihin kyytiin lähtee!!
itse kyllä sanon jos joku ajaa liian lujaa kun olen kyydissä, sanokaa vaan muutkin, ei sitä pitäis hävetä. ja kaikille vastaaville kuskeille tiedoksi että jos tekee mieli ajaa kovaa niin ajakaa edes yksin sitten..mutta jos auto täynnä ni ottakaa vastuu muista!! Kyllä varmasti kalvaa loppuelämän jos riistää toiselta hengen..Nyt nuoret voisitte ottaa opiksenne!! ja voimia kolarin uhreille ja omaisille! - paljon voimia,
joskus nuori itsekkin.. kirjoitti:
Kyllä on ikävä juttu tällanen, oli pojalla nopea auto ja vasta kortin saanut..vaarallinen yhdistelmä. Mikähän avuksi?? mun mielestä jokainen voi itse miettiä mihin kyytiin lähtee!!
itse kyllä sanon jos joku ajaa liian lujaa kun olen kyydissä, sanokaa vaan muutkin, ei sitä pitäis hävetä. ja kaikille vastaaville kuskeille tiedoksi että jos tekee mieli ajaa kovaa niin ajakaa edes yksin sitten..mutta jos auto täynnä ni ottakaa vastuu muista!! Kyllä varmasti kalvaa loppuelämän jos riistää toiselta hengen..Nyt nuoret voisitte ottaa opiksenne!! ja voimia kolarin uhreille ja omaisille!nimenomaan siinä tilanteessa, kieltäytyä kyydistä, jossa tietää, että kohta mennään ja kovaa. Toivoisi, että alaikäisillä olisi muutakin tavoitteena kuin leikkiä aikuista mahdollisimman varhain. Kyllä sitä ehtii....
- täsmennystä
paljon voimia, kirjoitti:
nimenomaan siinä tilanteessa, kieltäytyä kyydistä, jossa tietää, että kohta mennään ja kovaa. Toivoisi, että alaikäisillä olisi muutakin tavoitteena kuin leikkiä aikuista mahdollisimman varhain. Kyllä sitä ehtii....
Tarkoitatko,että aikuiset saa ajaa kovaa.
- En tarkoita myöskään
täsmennystä kirjoitti:
Tarkoitatko,että aikuiset saa ajaa kovaa.
sitä, että vuosien ajokokemus toisi niin paljon taitoa ja varmuutta, että sillä voisi puolustella ylinopeuksia. Ei myöskään niin, että "mitäs pienistä", kun nuoret ajaa reilumpia ylinopeuksia. Ainahan on ajettu p-rallia ja pyritty isompien kyytiin, muistan hyvin ko. ajan. Mutta mielestäni nämä järjettömät kaahailut ovat aika tuore ilmiö. Samoin kuin päihtyneenä ajo on lisääntynyt. Aika tragikoomista oli kyydissä olleiden (hengissä selvinneiden) kommentti lievästä ylinopeudesta. Ainakin kuva kertoi ihan jotain muuta. Toivoisi vaan, että se vauhdinhurma haettaisiin muualta, omasta kokemuksesta suosittelen motocrossia. Siinä vaan ei ole kannustusjoukkoja... Autossa nopeus todellaa karkaa käsistä ja tuntuu vasta äkkipysähdyksessä.
- Rest in peace
En tarkoita myöskään kirjoitti:
sitä, että vuosien ajokokemus toisi niin paljon taitoa ja varmuutta, että sillä voisi puolustella ylinopeuksia. Ei myöskään niin, että "mitäs pienistä", kun nuoret ajaa reilumpia ylinopeuksia. Ainahan on ajettu p-rallia ja pyritty isompien kyytiin, muistan hyvin ko. ajan. Mutta mielestäni nämä järjettömät kaahailut ovat aika tuore ilmiö. Samoin kuin päihtyneenä ajo on lisääntynyt. Aika tragikoomista oli kyydissä olleiden (hengissä selvinneiden) kommentti lievästä ylinopeudesta. Ainakin kuva kertoi ihan jotain muuta. Toivoisi vaan, että se vauhdinhurma haettaisiin muualta, omasta kokemuksesta suosittelen motocrossia. Siinä vaan ei ole kannustusjoukkoja... Autossa nopeus todellaa karkaa käsistä ja tuntuu vasta äkkipysähdyksessä.
Kyllä täytyy olla jotenkin jälkeenjäänyt tai muuten vähä-älyinen, jos tuolla tiellä vetää tuollaista vauhtia. Ei voi olla kaikki kotona. Paha asennevamma.
Edes rallikuskit eivät aja tuollaista pätkää, etenkin asfalttipätkää, jolla nopeudet nousevat korkeiksi, ilman että ulosajopaikat on todettu turvallisiksi, autossa kaaret, vähintään nelipistevyöt, sammutin, palamattomat suoja-asut ja kypärät ja ennenkaikkea asiansa osaava kartturi huolella tehtyjen nuottien kanssa.
Mutta kai tämä maanteiden kuningas on kuvitellut itsestään liikoja. Lienee näyttämisen halu ollut kova, keltä lienee perinyt asenteensa liikenneturvallisuutta kohtaan... Saanut huonoa mallia jostain? Vaiko yrittänyt tilapäisessä mielenhäiriössä riistää itseltään hengen siinäkään onnistumatta... Vaikea ymmärtää...
Mutta siinäs makselee rahoitusyhtiölle sitä paskaläjäänsä samalla kun istuu kiven sisässä törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenteenvaarantamisesta ja useista ruumiinvamman tuottamuksista syytettynä. Toivottavasti ei sen jälkeen ajokorttiaan enään takaisin hae, vaan luottaisi julkisiin kulkuneuvoihin, polkupyörälläkin saa äkkiä jonkun teilattua, kun lähtee pyörätielle holtittomasti kaahailemaan... Varsinkaan jos ei osaa ajaa eikä sitä itse tajua. - minä
Rest in peace kirjoitti:
Kyllä täytyy olla jotenkin jälkeenjäänyt tai muuten vähä-älyinen, jos tuolla tiellä vetää tuollaista vauhtia. Ei voi olla kaikki kotona. Paha asennevamma.
Edes rallikuskit eivät aja tuollaista pätkää, etenkin asfalttipätkää, jolla nopeudet nousevat korkeiksi, ilman että ulosajopaikat on todettu turvallisiksi, autossa kaaret, vähintään nelipistevyöt, sammutin, palamattomat suoja-asut ja kypärät ja ennenkaikkea asiansa osaava kartturi huolella tehtyjen nuottien kanssa.
Mutta kai tämä maanteiden kuningas on kuvitellut itsestään liikoja. Lienee näyttämisen halu ollut kova, keltä lienee perinyt asenteensa liikenneturvallisuutta kohtaan... Saanut huonoa mallia jostain? Vaiko yrittänyt tilapäisessä mielenhäiriössä riistää itseltään hengen siinäkään onnistumatta... Vaikea ymmärtää...
Mutta siinäs makselee rahoitusyhtiölle sitä paskaläjäänsä samalla kun istuu kiven sisässä törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenteenvaarantamisesta ja useista ruumiinvamman tuottamuksista syytettynä. Toivottavasti ei sen jälkeen ajokorttiaan enään takaisin hae, vaan luottaisi julkisiin kulkuneuvoihin, polkupyörälläkin saa äkkiä jonkun teilattua, kun lähtee pyörätielle holtittomasti kaahailemaan... Varsinkaan jos ei osaa ajaa eikä sitä itse tajua.pidä ihan oikeasti turpasi kiinni, kuski tuskin tahallaan sen teki.ja hänellä on varmasti erittäin vaikeaa nyt.pidä mölyt mahassasi!
Rest in peace kirjoitti:
Mutta siinäs makselee rahoitusyhtiölle sitä paskaläjäänsä samalla kun istuu kiven sisässä törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenteenvaarantamisesta ja useista ruumiinvamman tuottamuksista syytettynä. Toivottavasti ei sen jälkeen ajokorttiaan enään takaisin hae, vaan luottaisi julkisiin kulkuneuvoihin, polkupyörälläkin saa äkkiä jonkun teilattua, kun lähtee pyörätielle holtittomasti kaahailemaan... Varsinkaan jos ei osaa ajaa eikä sitä itse tajua.Suomessa ihmishengelle ei määritellä käytännössä mitään arvoa, valitettavasti. :( Kuski saa muutaman päivän ehdollista ja heppu on täysin vapaa! Mutta toisaalta joutuu maksamaan mm. lääkärikuluja ja sakkoja. Sekä saa merkinnän rikosrekisteriin ja menettää kortin muutamaksi kuukaudeksi.
- Rest in peace
pmr-72 kirjoitti:
Suomessa ihmishengelle ei määritellä käytännössä mitään arvoa, valitettavasti. :( Kuski saa muutaman päivän ehdollista ja heppu on täysin vapaa! Mutta toisaalta joutuu maksamaan mm. lääkärikuluja ja sakkoja. Sekä saa merkinnän rikosrekisteriin ja menettää kortin muutamaksi kuukaudeksi.
Okei, en tiennyt että se kuski tappoi sen kaverinsa vahingossa ajellen reippaasti lähemmäs parisataa lasissa ne ihmiset kyydissä. Saisivat autokoulussa teroittaa sitä, että sitä nopeusmittariakin pitää välillä vilkaista.
Ehkäpä nuorten autoissa tulisi olla nopeusrajoitin vaikkapa 25-vuotiaiksi asti. Josko sitä sitten olisi oppinut nauttimaan niistä ylinopeuksista turvallisemmissa paikoissa kuten esim. moottoritiellä. - ei tehnyt tahallaan??
minä kirjoitti:
pidä ihan oikeasti turpasi kiinni, kuski tuskin tahallaan sen teki.ja hänellä on varmasti erittäin vaikeaa nyt.pidä mölyt mahassasi!
Ajoi vahingossa sellasta nopeutta vai?
- ymmärrän tavallaan toisaalt...
minä kirjoitti:
pidä ihan oikeasti turpasi kiinni, kuski tuskin tahallaan sen teki.ja hänellä on varmasti erittäin vaikeaa nyt.pidä mölyt mahassasi!
No tuo sillai et ei se tahallaan oo ketään tappanutkaan, mutta täysin edesvastuutonta ajaa tollaista vauhtia kyseisellä tiellä..se kertoo vaan ja ainoastaan kuskin kokemattomuudesta, vastuuntunnottomuudesta kavereitaan kohtaan ja täytyy sanoa lisäksi että kaveri saa enemmän kuin pari päivää ehdollista..ensi kertalaisena?? vain puolet kärsii..mutta korttia kaveri saa odottaa puolisen vuotta vähintään ja autokoulu kutsuu uudestaan. Luulempa että kaverin vanhemmat voisi miettiä ehkä hiukan tehottomampaa menopeliä seuraavaks.
- vois miettiä
ymmärrän tavallaan toisaalt... kirjoitti:
No tuo sillai et ei se tahallaan oo ketään tappanutkaan, mutta täysin edesvastuutonta ajaa tollaista vauhtia kyseisellä tiellä..se kertoo vaan ja ainoastaan kuskin kokemattomuudesta, vastuuntunnottomuudesta kavereitaan kohtaan ja täytyy sanoa lisäksi että kaveri saa enemmän kuin pari päivää ehdollista..ensi kertalaisena?? vain puolet kärsii..mutta korttia kaveri saa odottaa puolisen vuotta vähintään ja autokoulu kutsuu uudestaan. Luulempa että kaverin vanhemmat voisi miettiä ehkä hiukan tehottomampaa menopeliä seuraavaks.
seuraavalla kerralla tehokkaampaa. Ehkäisyä.
- !!!!!
Rest in peace kirjoitti:
Okei, en tiennyt että se kuski tappoi sen kaverinsa vahingossa ajellen reippaasti lähemmäs parisataa lasissa ne ihmiset kyydissä. Saisivat autokoulussa teroittaa sitä, että sitä nopeusmittariakin pitää välillä vilkaista.
Ehkäpä nuorten autoissa tulisi olla nopeusrajoitin vaikkapa 25-vuotiaiksi asti. Josko sitä sitten olisi oppinut nauttimaan niistä ylinopeuksista turvallisemmissa paikoissa kuten esim. moottoritiellä.kaikki voi olla ihan mieltä tahansa tosta onnettomuudesta.. mä tiedän ton kuskin ja se oli vaara liikenteelle jo sillo ku se ajo mopoo.. täys dorka..vissii saanu sen ajokortin kans jostai muropaketist..
ei se varmaa tahallaan sitä kaveria tappanu. mut kyllä se tahallaan sitä autoo ni vitun kovaa ajo!! se jätkä on paska kuski ja paska kaveri (joku puhu niist kuvista netissä).. autosta on paljon kuvia ja mä näin sen jäbän pari päivää ton onnettomuuden jälkee.. istu yhes kahvila/baaris joi bissee ja puhu paskaa/pelas korttii.. mun mielest se on jo törkeetä!! "tappaa yhen parhaista kavereistaan ja lähtee sit kaupungille kaljalle.." tollasille vois antaa kyl vähä pahemman tuomin ku et ottaa kortin pois pariks kuukaudeks..
tosi oikeudenmukaista touhuu :(
onks tosta ollu muuten joku käsittely tai joku juttu? saiks se kuski jotai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701664Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801275- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42884- 70862