Ruostepilkkuja Focuksessa

Jamppa

Moi. Havaitsin renkaiden vaihdon yhteydessä kaikissa ovissa ja takaluukussa maalipinnassa ruostepilkkuja. Auto on puolitoista vuotta vanha.
Onko muilla Focuksen omistajilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa. Takuuseen korjattu aiemmin vesipumppu ja istuinlämmittimet.

12

3353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa

      irronnutta metallia, joka on ruostunut? Tällaista ruostetta esiintyy myös muovipuskureissa.

      • Jamppa

        Ei ole nastoista. Puskureissa ja konepellissä ei ilmene vastaavaa.


      • DelvacMann
        Jamppa kirjoitti:

        Ei ole nastoista. Puskureissa ja konepellissä ei ilmene vastaavaa.

        väriltään?


    • ... liittyen

      En muuten suosittele ainakaan perusvärisen Focuksen viemistä harjalliseen pesuun. Oma Focus -06 kävi viime talvena kolme kertaa harjapesussa ja auto on nyt ihan täynnä pieniä naarmuja. Pahimmat naarmuista on väriltään vaaleita (auto tummansininen), eli ulottuvat ilmeisesti pohjamaaliin saakka.

      En tiedä oliko harjoissa vika vai onko maalipinta tosiaan noin pehmeä.

      • Jamppa

        Mulla on vaaleensininen metalliväri ja oon käyttänyt harjattomassa pesussa.Vaikkuttaisi siltä että maali -tai lakkapinnan alla olisi ollut jotain metalli partikkeleita.


      • en ole

        pessyt kuin käsin tuota autoani, mutta samalla tavalla maalipintaan on tullut naarmuja joiden alta näkyy vaaleaa pohjamaalia. Jos vuoden jälkeen maalipinta vaurioituu noin paljon, miltäköhän se näyttää viiden vuoden päästä?! Onkohan kukaan kuullut mitään, onko tuossa maalipinnassa jotain vikaa kenties, olen ennenkin kuullut että varsinkin tumman sinisessä metallihohtopinnassa on ollut huono maali, tai siis liian ohut maalikerros.


      • Foocus
        en ole kirjoitti:

        pessyt kuin käsin tuota autoani, mutta samalla tavalla maalipintaan on tullut naarmuja joiden alta näkyy vaaleaa pohjamaalia. Jos vuoden jälkeen maalipinta vaurioituu noin paljon, miltäköhän se näyttää viiden vuoden päästä?! Onkohan kukaan kuullut mitään, onko tuossa maalipinnassa jotain vikaa kenties, olen ennenkin kuullut että varsinkin tumman sinisessä metallihohtopinnassa on ollut huono maali, tai siis liian ohut maalikerros.

        hyvä väri, ei näy vaaleet naarmut... mut just noita ruostepilkkuja esiintyy tai näkyy valkosessa autossa, kai niitä kaikissa on mutta ei näy... vahalla kun hinkkaa niin lähtee pois.

        Mitäköhän hiukkasia sitten onkin kun tarttuvat maalipintaan ja ruostuvat.


      • ... liittyen
        en ole kirjoitti:

        pessyt kuin käsin tuota autoani, mutta samalla tavalla maalipintaan on tullut naarmuja joiden alta näkyy vaaleaa pohjamaalia. Jos vuoden jälkeen maalipinta vaurioituu noin paljon, miltäköhän se näyttää viiden vuoden päästä?! Onkohan kukaan kuullut mitään, onko tuossa maalipinnassa jotain vikaa kenties, olen ennenkin kuullut että varsinkin tumman sinisessä metallihohtopinnassa on ollut huono maali, tai siis liian ohut maalikerros.

        Kai siinä maalissa jotain vikaa on, koska toi viisi kuukautta vanhan Focuksen maalipinta näyttää nyt huonommalta kuin yhdenkään aikaisemmin omistamani auton. Ja osa autoista on ollut yli 10 vuotta vanhoja...

        Kuulin että nämä uudet ympäristöystävälliset maalit, jotka lienee vesiliukoisia, olisi huonompia kuin aiemmat automaalit. Mutta enpä uskonut että ihan näin heikkoa olisi. Lisäksi toi Focuksen maalikerros näyttää silmällä katsoen ja kynnellä kokeillen ihan naurettavan ohuelta. Ei ne naarmut kovin syviä ole, mutta ulottuu silti pohjamaaliin. Toivottavasti metallivärin ostaneet ovat saaneet parempaa kestoa. Itseä voisi nyt "vähän" harmittaa, ellei auto olisi liisari.


      • focus2001
        Foocus kirjoitti:

        hyvä väri, ei näy vaaleet naarmut... mut just noita ruostepilkkuja esiintyy tai näkyy valkosessa autossa, kai niitä kaikissa on mutta ei näy... vahalla kun hinkkaa niin lähtee pois.

        Mitäköhän hiukkasia sitten onkin kun tarttuvat maalipintaan ja ruostuvat.

        Ne hiukkaset ovat metallipölyä jota irtoilee omista ja muiden autoilijoiden nastoista. Myös jarruista (levyistä rummuista) saatta hienon hienoa pölyä tulla.

        Se sitten sattuu jäämään kuumana siihen maalipintaan kiinni ja ruostuu. Lähtee kyllä rapsuttamalla pois. Eniten tätä esiintyy yleensä eturenkaiden takana siinä sivupellissä ja etuoven alareunassa.


      • Ite sain normaali punaisen (punaisessa on myös lakkakerros kuten metalliväreissä) säilymään lähes uuden veroisena 5 vuotta seraavanlaisesti.

        - en koskaan käyttänyt harjapesussa
        - myös käsin pesin ilman harjaa sienellä
        - kunnon huutelu painepesurilla ennen pesua
        - lumiharjan kanssa varovainen (lumiharjalla saa tehokkaasti narmuja aikaiseksi).


    • Amppa45

      Mulla on 2000 mallin farmari Focus ja huomasin kerran hilseilyä takaluukussa ja ovihelmoissa.
      Kaikki ovet ja luukut meni maahantuojan takuuvaihtoon. Ei hilseile enää.Kyseessä oli kuulemma vääränlainen kitti joka "söi" maailit ja sinkitykset.

      • näin on

        Kunhan auto on huollettu huoltokirjan mukaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe