Moi. Havaitsin renkaiden vaihdon yhteydessä kaikissa ovissa ja takaluukussa maalipinnassa ruostepilkkuja. Auto on puolitoista vuotta vanha.
Onko muilla Focuksen omistajilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa. Takuuseen korjattu aiemmin vesipumppu ja istuinlämmittimet.
Ruostepilkkuja Focuksessa
12
3353
Vastaukset
- masa
irronnutta metallia, joka on ruostunut? Tällaista ruostetta esiintyy myös muovipuskureissa.
- Jamppa
Ei ole nastoista. Puskureissa ja konepellissä ei ilmene vastaavaa.
- DelvacMann
Jamppa kirjoitti:
Ei ole nastoista. Puskureissa ja konepellissä ei ilmene vastaavaa.
väriltään?
- ... liittyen
En muuten suosittele ainakaan perusvärisen Focuksen viemistä harjalliseen pesuun. Oma Focus -06 kävi viime talvena kolme kertaa harjapesussa ja auto on nyt ihan täynnä pieniä naarmuja. Pahimmat naarmuista on väriltään vaaleita (auto tummansininen), eli ulottuvat ilmeisesti pohjamaaliin saakka.
En tiedä oliko harjoissa vika vai onko maalipinta tosiaan noin pehmeä.- Jamppa
Mulla on vaaleensininen metalliväri ja oon käyttänyt harjattomassa pesussa.Vaikkuttaisi siltä että maali -tai lakkapinnan alla olisi ollut jotain metalli partikkeleita.
- en ole
pessyt kuin käsin tuota autoani, mutta samalla tavalla maalipintaan on tullut naarmuja joiden alta näkyy vaaleaa pohjamaalia. Jos vuoden jälkeen maalipinta vaurioituu noin paljon, miltäköhän se näyttää viiden vuoden päästä?! Onkohan kukaan kuullut mitään, onko tuossa maalipinnassa jotain vikaa kenties, olen ennenkin kuullut että varsinkin tumman sinisessä metallihohtopinnassa on ollut huono maali, tai siis liian ohut maalikerros.
- Foocus
en ole kirjoitti:
pessyt kuin käsin tuota autoani, mutta samalla tavalla maalipintaan on tullut naarmuja joiden alta näkyy vaaleaa pohjamaalia. Jos vuoden jälkeen maalipinta vaurioituu noin paljon, miltäköhän se näyttää viiden vuoden päästä?! Onkohan kukaan kuullut mitään, onko tuossa maalipinnassa jotain vikaa kenties, olen ennenkin kuullut että varsinkin tumman sinisessä metallihohtopinnassa on ollut huono maali, tai siis liian ohut maalikerros.
hyvä väri, ei näy vaaleet naarmut... mut just noita ruostepilkkuja esiintyy tai näkyy valkosessa autossa, kai niitä kaikissa on mutta ei näy... vahalla kun hinkkaa niin lähtee pois.
Mitäköhän hiukkasia sitten onkin kun tarttuvat maalipintaan ja ruostuvat. - ... liittyen
en ole kirjoitti:
pessyt kuin käsin tuota autoani, mutta samalla tavalla maalipintaan on tullut naarmuja joiden alta näkyy vaaleaa pohjamaalia. Jos vuoden jälkeen maalipinta vaurioituu noin paljon, miltäköhän se näyttää viiden vuoden päästä?! Onkohan kukaan kuullut mitään, onko tuossa maalipinnassa jotain vikaa kenties, olen ennenkin kuullut että varsinkin tumman sinisessä metallihohtopinnassa on ollut huono maali, tai siis liian ohut maalikerros.
Kai siinä maalissa jotain vikaa on, koska toi viisi kuukautta vanhan Focuksen maalipinta näyttää nyt huonommalta kuin yhdenkään aikaisemmin omistamani auton. Ja osa autoista on ollut yli 10 vuotta vanhoja...
Kuulin että nämä uudet ympäristöystävälliset maalit, jotka lienee vesiliukoisia, olisi huonompia kuin aiemmat automaalit. Mutta enpä uskonut että ihan näin heikkoa olisi. Lisäksi toi Focuksen maalikerros näyttää silmällä katsoen ja kynnellä kokeillen ihan naurettavan ohuelta. Ei ne naarmut kovin syviä ole, mutta ulottuu silti pohjamaaliin. Toivottavasti metallivärin ostaneet ovat saaneet parempaa kestoa. Itseä voisi nyt "vähän" harmittaa, ellei auto olisi liisari. - focus2001
Foocus kirjoitti:
hyvä väri, ei näy vaaleet naarmut... mut just noita ruostepilkkuja esiintyy tai näkyy valkosessa autossa, kai niitä kaikissa on mutta ei näy... vahalla kun hinkkaa niin lähtee pois.
Mitäköhän hiukkasia sitten onkin kun tarttuvat maalipintaan ja ruostuvat.Ne hiukkaset ovat metallipölyä jota irtoilee omista ja muiden autoilijoiden nastoista. Myös jarruista (levyistä rummuista) saatta hienon hienoa pölyä tulla.
Se sitten sattuu jäämään kuumana siihen maalipintaan kiinni ja ruostuu. Lähtee kyllä rapsuttamalla pois. Eniten tätä esiintyy yleensä eturenkaiden takana siinä sivupellissä ja etuoven alareunassa. Ite sain normaali punaisen (punaisessa on myös lakkakerros kuten metalliväreissä) säilymään lähes uuden veroisena 5 vuotta seraavanlaisesti.
- en koskaan käyttänyt harjapesussa
- myös käsin pesin ilman harjaa sienellä
- kunnon huutelu painepesurilla ennen pesua
- lumiharjan kanssa varovainen (lumiharjalla saa tehokkaasti narmuja aikaiseksi).
- Amppa45
Mulla on 2000 mallin farmari Focus ja huomasin kerran hilseilyä takaluukussa ja ovihelmoissa.
Kaikki ovet ja luukut meni maahantuojan takuuvaihtoon. Ei hilseile enää.Kyseessä oli kuulemma vääränlainen kitti joka "söi" maailit ja sinkitykset.- näin on
Kunhan auto on huollettu huoltokirjan mukaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483