Täällä monet hokevat tuota samaa, että lähde aikaisemmin, niin ei tarvi pitää niin kiirettä.
Ei se siitä miksikään muutu, vaikka lähtisi kuinka aikaisin. Kun on pitkiä välimatkoja, niin ei niitä viitsi hitaasti tehdä. Autolla kun on tarkoitus mennä johonkin, niin matkalla on turhaa kuluttaa aikaansa typerästi hidastellen. Maisemien katselijat ovat sitten asia erikseen. Välimatkat lyhenevät ajallisesti nopeutta nostettaessa, eivät aikaisemmin lähtemällä.
Jaahah, nyt ei ehdi enempää aiheesta, pieni lepohetki ja matka jatkuu, hitaampi olis vasta puolivälissä.
Ei auta aikaisempi lähtö
20
1211
Vastaukset
- präääm prääääm
Siis autolla ei saa tuhlata aikaa, mutta sen sijaan uthlaat sitä kirjoittelemalla tänne.
- lähtö
"Ei se siitä miksikään muutu, vaikka lähtisi kuinka aikaisin."
Muuttuuhan, turvallisemmaksi muille ja jopa itsellesi. Ei pitkä matka ole puolustus, se on tekosyy. Jos pidät sitä syynä, on aika vaihtaa kiireesti! työtä. Olet vaaraksi muille tielläliikkujille! Sinähän tiedät mitä se tarkoittaa ;)- järki käteen
"Muuttuuhan, turvallisemmaksi muille ja jopa itsellesi."
Todista tuo väite. Eikö jokainen liikenteessä vietetty minuutti ole vaarrallinen?
Osoita keskinopeuden ja käytetyn ajan välinen vaarallisuusfunktio, tai lopeta paskanpuhuminen. - etkö tajua?
järki käteen kirjoitti:
"Muuttuuhan, turvallisemmaksi muille ja jopa itsellesi."
Todista tuo väite. Eikö jokainen liikenteessä vietetty minuutti ole vaarrallinen?
Osoita keskinopeuden ja käytetyn ajan välinen vaarallisuusfunktio, tai lopeta paskanpuhuminen.toki jokainen minuutti on vaarallinen, mutta kovaa ajettaessa se minuutti on huomattavasti VAARALLISEMPI. Hitaasti ajettaessa matka-aika toki kasvaa (minuutteja on enemmän), muuta päästäänkö siinä yhtä suureen todennäköisyyteen joutua onnettomuuteen - sama MATKAHAN on joka tapauksessa kuljettava.
- nopeus
etkö tajua? kirjoitti:
toki jokainen minuutti on vaarallinen, mutta kovaa ajettaessa se minuutti on huomattavasti VAARALLISEMPI. Hitaasti ajettaessa matka-aika toki kasvaa (minuutteja on enemmän), muuta päästäänkö siinä yhtä suureen todennäköisyyteen joutua onnettomuuteen - sama MATKAHAN on joka tapauksessa kuljettava.
lienee n. 10-20 km/h:n ylinopeus, jota suurin osa autoilijoista ajelee. Eli mennään virran mukana.
Siitä kun lähdetään nostamaan tai laskemaan vauhtia, niin vaarallisuus lisääntyy exponentiaalisesti.
Siinä sulle alkua sille funktiolle. - väitteesi
nopeus kirjoitti:
lienee n. 10-20 km/h:n ylinopeus, jota suurin osa autoilijoista ajelee. Eli mennään virran mukana.
Siitä kun lähdetään nostamaan tai laskemaan vauhtia, niin vaarallisuus lisääntyy exponentiaalisesti.
Siinä sulle alkua sille funktiolle.nopeusrajoituksen mukaan (tai jopa sen alle) ajamisen vaarallisuudesta? Esitä nyt se funktio, ole hyvä. Toki suurin osa ajaa virran mukana - niin minäkin.
- Sama tyyppi
väitteesi kirjoitti:
nopeusrajoituksen mukaan (tai jopa sen alle) ajamisen vaarallisuudesta? Esitä nyt se funktio, ole hyvä. Toki suurin osa ajaa virran mukana - niin minäkin.
Mene ja pysäytä autosi moottoritielle, näet käytännössä kuinka vaarallista on liikkua muita hitaampaa.
Kenties seuraavaksi muutaman vuoden kuluttua, kun sinut on paikattu sairaalassa, kokeilet samaa, mutta vaikkapa 20km/h nopeudella....
Itse voisit perustella, että miksi nopeusrajoituksen mukainen vauhti olisi turvallisin. Siksikö, että se sattuu olemaan tienpitäjän näkemys, vai miksi? Perusteluja kiitos. - näin päin
Sama tyyppi kirjoitti:
Mene ja pysäytä autosi moottoritielle, näet käytännössä kuinka vaarallista on liikkua muita hitaampaa.
Kenties seuraavaksi muutaman vuoden kuluttua, kun sinut on paikattu sairaalassa, kokeilet samaa, mutta vaikkapa 20km/h nopeudella....
Itse voisit perustella, että miksi nopeusrajoituksen mukainen vauhti olisi turvallisin. Siksikö, että se sattuu olemaan tienpitäjän näkemys, vai miksi? Perusteluja kiitos.todistustaakkaa lueta: pitää muka perustella, miksi rajoituksia (tai muita säännöksiä) pitää noudattaa. Sinunhan se pitää perustella, miksi niitä EI ole syytä noudattaa.
"Mene ja pysäytä autosi moottoritielle..." - eipäs nyt liioitella; olen puhunut rajoitusten mukaan ajamisen turvallisuudesta/vaarallisuudesta. Moottoritielle pysäyttäminen tai HUOMATTAVASTI rajoitusta hitaammin ajaminen tuskin on sitä, mistä olen puhunut. - Sama heppu
näin päin kirjoitti:
todistustaakkaa lueta: pitää muka perustella, miksi rajoituksia (tai muita säännöksiä) pitää noudattaa. Sinunhan se pitää perustella, miksi niitä EI ole syytä noudattaa.
"Mene ja pysäytä autosi moottoritielle..." - eipäs nyt liioitella; olen puhunut rajoitusten mukaan ajamisen turvallisuudesta/vaarallisuudesta. Moottoritielle pysäyttäminen tai HUOMATTAVASTI rajoitusta hitaammin ajaminen tuskin on sitä, mistä olen puhunut.Väite: On vaarallista ajaa muita hitaampaa.
Vastaväite: Ei ole vaarallista ajaa muita hitaampaa.
Kumotaan vastaväite triviaalilla esimerkillä: Pysäytä moottoritielle, niin henki pois.
MOT.
Enkä minä ole väittänyt, että rajoituksia ei pitäisi noudattaa. Väitin, että kun muutkin ajavat ylinopeutta, niin on turvallisinta ajaa itsekin ylinopeutta, eli virran mukana.
Ellet edelleenkään tajua, niin olet oikeasti tyhmä. - vastaväitteesi
Sama heppu kirjoitti:
Väite: On vaarallista ajaa muita hitaampaa.
Vastaväite: Ei ole vaarallista ajaa muita hitaampaa.
Kumotaan vastaväite triviaalilla esimerkillä: Pysäytä moottoritielle, niin henki pois.
MOT.
Enkä minä ole väittänyt, että rajoituksia ei pitäisi noudattaa. Väitin, että kun muutkin ajavat ylinopeutta, niin on turvallisinta ajaa itsekin ylinopeutta, eli virran mukana.
Ellet edelleenkään tajua, niin olet oikeasti tyhmä.triviaalilla esimerkillä - näinhän väitit, meniköhän sanat sekaisin (vai olenko/oletko tyhmä??????)
Triviaali esimerkkisi ei liity mitenkään siihen, mistä olen puhunut - vai liittyykö?
Sanoinhan itsekin ajavani virran mukana (en olekaan tyhmä?) - Sama heppu
vastaväitteesi kirjoitti:
triviaalilla esimerkillä - näinhän väitit, meniköhän sanat sekaisin (vai olenko/oletko tyhmä??????)
Triviaali esimerkkisi ei liity mitenkään siihen, mistä olen puhunut - vai liittyykö?
Sanoinhan itsekin ajavani virran mukana (en olekaan tyhmä?)(vai olenko/oletko tyhmä??????)
Olet - taisi pikku
Sama heppu kirjoitti:
(vai olenko/oletko tyhmä??????)
Oletpääsi tyhjentyä - enkä saanut mitään perusteluita mihinkään väitteeseesi (harmi, täytyy siirtyä muille foorumeille - heippa toope.)
- heppu
taisi pikku kirjoitti:
pääsi tyhjentyä - enkä saanut mitään perusteluita mihinkään väitteeseesi (harmi, täytyy siirtyä muille foorumeille - heippa toope.)
Et saanu mitään perusteluja = et ymmärtänyt mitään.
Kukas palstan saivartelijoista sä oot? K.Äimänen? Sohvatiikeri? Joku muu, kuka? - lähtö2
nopeus kirjoitti:
Siinä sulle alkua sille funktiolle.Kommenttini näköjään sain jonkinlaista "keskustelua" aikaan vaikka olikin tarkotettu ketjun alottajalle (vai liekö ketjun alottaja mukana tässä perustelemassa miksi saisi ajaa ylinopeutta). Ei se ole turvallisin nopeus, se on vain jonkun kouhon ajama ylinopeus jota toinen, kolmas, neljäs jne. kouho ajaa muka perustellusti. "Saan ajaa ylinopeutta kun muutkin ajaa".. ei juma, ei kannata olla noin *diootti, järki peliin kun istahdetaan ratin taakse.
- Äkkilähtö
Kun tarpeeksi monta kertaa todistaa itselleen, että "pitää" ajaa ylinopeutta, alkaa lopulta uskoa väittämään.
Kiire on osoitus huonosta organisointikyvystä.
Ei muusta.
Otetaan esimerkki:
Aion tänään ajaa Jyväskylästä Ouluun (300 km).
En ole aiemmin ajanut ko. matkaa.
Oletan siis rajoitusten olevan 80-100 välillä.
Varaan matkaan 4 tuntia.
Oletettavasti ehdin ajoissa.
Mutta jos minun pitää olla Oulussa 2,5 tunnin kuluttua ja laitoin vasta kahvin kiehumaan, on todennäköistä, että en ehdi.
Se on helppoa, kun sen oivaltaa.
Kaikki eivät oivalla, vaikka yrittävät koko ikänsä. - nissinen
On se niin monesti itsekin testattu ettei 80 km/h tasaisella vauhdilla häviä kovinkaan kummoisesti verrattuna jokaista nopeusrajoitusta 5 km/h ylinopeutta ajettuna. On tullut testattua useaan otteeseen 250 km matkalla.
Elämä ei saa olla minuuteista kiinni, vaan elinpäivistä. - stima
on helppo laskea. jos KESKINOPEUS nostetaan esim 90:stä 100km/h, säästyy 40s/10km. Täytyy tietysti huomioida että jos on muuta liikennettä väisteltävänä, 10 keskinopeuden nostoon täytyy välillä ajaa tosi lujaa.
- sekunttia...
Hurraa kun on mahtavaa :)
- Jeps
Sadan kilometrin matkalla tuo säästö on reilu kuusi ja puoli minuuttia. viidensadan kilometrin matkalla matkan kesto siis lyhenee n. 33:lla minuutilla.
Jeps kirjoitti:
Sadan kilometrin matkalla tuo säästö on reilu kuusi ja puoli minuuttia. viidensadan kilometrin matkalla matkan kesto siis lyhenee n. 33:lla minuutilla.
...noinkin pienellä keskinopeuserolla. Noin pitkällä matkalla aikaa saa säästettyä huomattavasti enemmänkin.
Tänään ajoin erään pätkän kokeeksi ilman taukoja ja pidin yllä suht tasaista ylinopeutta, mutta ei kuitenkaan mitään suurta ylinopeutta. Matkan pituus 280 km ja enimmäkseen satasen rajoituksia, mutta myös 80:n ja 60:n alueita ja aivan lyhyt 120:n pätkä (n. 20 km), sekä paljon muuta liikennettä, eli ohitettavia ja ohituspaikkojen odotusta.
En tiedä mikä olis keskinopeus rajoitusten mukaan ajaen, mutta varmaan 80 km/h ei ehkä olis ainakaan kovin kaukana. Silloin ajoaika olisi 3 h 30 min. Minä käytin matkaan 2 h 40 min.
Hiljaisen liikenteen aikana tuo aika alittuu kevyesti (esim. öisin), eikä kummassakaan tapauksessa ajaminen mitään stressaavaa ole, ei ollut tänäänkään, vaikka ohitella saikin paljon, hauskaa paremminkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256