Olen katsellut noita halenssin kenkiä ja ihmetellyt hieman tuota kokoa.
Eli omasta mielestä on noin 43 jalka ja mittataulokon mukaan 26cm eli 42 eli "englantilainen" 8.
Joten kaikki kengät sopisivat?
Osaisiko joku kertoa kokemuksista?
Kengät
8
2108
Vastaukset
- Denier
Ennen oli Halensilla 43 kenkiä, mutta ei enää?
Jos olet käyttänyt kokoa 43 yleensä, niin epäi-
len koon 8 sopivuutta. Mulla on 43 jalka ja
jotkin 42 sandaalit käy, mutta mitkään korkokengät ei sovi jalkaani. Kokeile Klingenin
postimyyntiä. Niillä on 43 kokoja monissa mal-
leissa. Tosin hinta on korkeampi kuin Halensilla.- AuntieUllaCD
Tilasin omat kenkäni www.kunzmann.com nettiikaupasta. Ovat numeroa 12 ja sopivat hyvin 46 numeron jalkaani.
- Susanna-ts
AuntieUllaCD kirjoitti:
Tilasin omat kenkäni www.kunzmann.com nettiikaupasta. Ovat numeroa 12 ja sopivat hyvin 46 numeron jalkaani.
Onnekseni minulle ei ole kasvanut kovin isoja jalkoja, koot 38-40 sopivat ihan hyvin
Susanna-ts kirjoitti:
Onnekseni minulle ei ole kasvanut kovin isoja jalkoja, koot 38-40 sopivat ihan hyvin
Tuntui vain oudolta tuo mitta, mutta kai tuo englantilainen mitta on sen verran harvinainen.
Jos kukaan ei ole kokeillut niin täytynee itse kokeilla.jennicd kirjoitti:
Tuntui vain oudolta tuo mitta, mutta kai tuo englantilainen mitta on sen verran harvinainen.
Jos kukaan ei ole kokeillut niin täytynee itse kokeilla.Tarkoitin tässä pelkästään Halensin kenkiä.
Nuo kenkienmitat tuntuvat heittävän yleensäkin aika rajusti valmistajilla (englantilaiset ja amerikkalaiset mitat), taulokossakin, vaikka puhutaan samasta "standardista".
Toistaiseksi on käynyt aika hyvä tuuri.- sovittamaan
jennicd kirjoitti:
Tarkoitin tässä pelkästään Halensin kenkiä.
Nuo kenkienmitat tuntuvat heittävän yleensäkin aika rajusti valmistajilla (englantilaiset ja amerikkalaiset mitat), taulokossakin, vaikka puhutaan samasta "standardista".
Toistaiseksi on käynyt aika hyvä tuuri.Helsingissä Kenkämarskin alakerrassa on naisten kenkiä aina numeroon 46 asti...tosin pieni valikoima. Joskus tekee löytöjä ja näitä isoja kenkiä saa joskus alesta puoleen hintaan.
- Meeri-Anneli
jennicd kirjoitti:
Tarkoitin tässä pelkästään Halensin kenkiä.
Toistaiseksi on käynyt aika hyvä tuuri.Kenkämyyjän mitan mukaan jalkani koko on 43. Kävin jokin aika sitten ostamassa parit kengät erikoisliikkeestä, kävelykengät ja avokkaat. Molemmat olivat numeroa 9, avokkaat leveää lestiä. Kengät istuivat kuin hansikas, koskaan minulla ei ole ollut niin hyviä kenkiä. Eilen kävin Halosella ostamassa parit sandaalit kesää varten (käyttöön ja juhlaan). Juhlasandaalit kokoa 42 ja arkisemmat 8 ja hyvin sopivat. Eli kannattaa aina sovittaa, siksi kenkäkauppa olisi parempi. Postimyynnissäkin ainakin pitäisi olla palautusoikeus, joten vaihtaakin periaatteessa voisi oikeaan kokoon (jos löytyy).
Meeri-Anneli kirjoitti:
Kenkämyyjän mitan mukaan jalkani koko on 43. Kävin jokin aika sitten ostamassa parit kengät erikoisliikkeestä, kävelykengät ja avokkaat. Molemmat olivat numeroa 9, avokkaat leveää lestiä. Kengät istuivat kuin hansikas, koskaan minulla ei ole ollut niin hyviä kenkiä. Eilen kävin Halosella ostamassa parit sandaalit kesää varten (käyttöön ja juhlaan). Juhlasandaalit kokoa 42 ja arkisemmat 8 ja hyvin sopivat. Eli kannattaa aina sovittaa, siksi kenkäkauppa olisi parempi. Postimyynnissäkin ainakin pitäisi olla palautusoikeus, joten vaihtaakin periaatteessa voisi oikeaan kokoon (jos löytyy).
tulihan se känkämarskikin sieltä.Ajattelin aloittaa
harrastuksen julkistamisen sillä että vien yhdet reisisaappaat suutarille. Jossain oli juttua pk-seudun asiallisesta suutarista, on kai pudonnut pois tai en vain löytänyt? Voisiko joku auttaa?
Kai tuonne kenkämarskiinkin jossain vaiheessa tulee mentyä tai jos menisi Kaarina K liikkeeseen ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1284615BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2023856- 2103122
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1062978Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main652791- 1181585
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok51545- 601296
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2431128MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1281060