Minkälaiset koirajutut on parhaita?

Outi

Eilen aukesivat uuden Kissanpäiviä ja koiranunta nettilehden sivut osoitteessa:
www.kissanpaivia.com

Ensimmäinen varsinainen lehti siellä ilmestyy maanantaina 15.5. Vaikka osoite on kovin kissamainen ja ainakin aluksi esittelyvuorossa ovat kissarodut, niin koirajuttuja on myös joka kuukausi heti ensimmäisesta lehdestä lähtien.

Minkälaiset jutut ovat mieleisiä? Koiraharrastajien haastattelut, rotuesittelyt,... Mikä tekee jutusta hauskan ja sellaisen, että se jää mieleen? Onko jotain, mitä ehdottomasti ei jaksa enää kahlata?

10

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannataa suunnata nuorille. Nuorisolle ja nuorille aikuisille.Siinä otollinen ryhmä. kauemmin kissan ja koiran kanssa harrastaneita kiinnostaa ns. "ammattijulkaisut". Kuten oman rotuyhdistyksen/järjestön lehti, koirammelehti jne.

      • Outi

        Kohderyhmä on kyllä valittu hieman vanhemmaksi eli nuoret aikuiset ja vanhemmatkin. Toki mukana on paljon kuvia jne., joten on asioita, jotka miellyttävät nuorempiakin lukijoita.


      • kiinnostaisi

        Kyllä kauemmin harrastaneitakin voi kiinnostaa muukin kuin ammattijulkaisut.

        Minä esimerkiksi lukisin mielelläni eri teemoista, mm. laumanvartijat, paimenkoirat, pelastuskoirat, poliisikoirat työssään. Ja muutkin rodut, kuin vain oma, kiinnostavat. En ole yksisilmäinen koirien suhteen, kaikki koirat ovat mukavia. Minusta, jos oikeasti on eläinrakas, koirarakas, niin kyllä silloin pitää kaikista koirista, ei vain siitä yhdestä.

        Myöskin voisin lukea erilaisten ja eri koulutusmetodeja käyttävien kouluttajien työstä koirien kanssa. Ja, noiden edellä mainittujen koulutuksesta myöskin, etenkin paimenkoiren koulutus, esim. lampaiden paimennukseen, kiinnostaa. VARSINKIN, jos kyseessä ei ole oma rotu, vaan vaikkapa jokin aivan hommaan "sopimaton" rotu. Yhdestä tokokisailevasta Irlanninsusikoirasta luin joskus, se esimerkiksi oli todella hauska ja mielenkiintoinen juttu. Irlis kun ei ole siihen ihan omiaan...

        Ja en muuten ole nuori, ja koirakokemusta löytyy.


      • Outi
        kiinnostaisi kirjoitti:

        Kyllä kauemmin harrastaneitakin voi kiinnostaa muukin kuin ammattijulkaisut.

        Minä esimerkiksi lukisin mielelläni eri teemoista, mm. laumanvartijat, paimenkoirat, pelastuskoirat, poliisikoirat työssään. Ja muutkin rodut, kuin vain oma, kiinnostavat. En ole yksisilmäinen koirien suhteen, kaikki koirat ovat mukavia. Minusta, jos oikeasti on eläinrakas, koirarakas, niin kyllä silloin pitää kaikista koirista, ei vain siitä yhdestä.

        Myöskin voisin lukea erilaisten ja eri koulutusmetodeja käyttävien kouluttajien työstä koirien kanssa. Ja, noiden edellä mainittujen koulutuksesta myöskin, etenkin paimenkoiren koulutus, esim. lampaiden paimennukseen, kiinnostaa. VARSINKIN, jos kyseessä ei ole oma rotu, vaan vaikkapa jokin aivan hommaan "sopimaton" rotu. Yhdestä tokokisailevasta Irlanninsusikoirasta luin joskus, se esimerkiksi oli todella hauska ja mielenkiintoinen juttu. Irlis kun ei ole siihen ihan omiaan...

        Ja en muuten ole nuori, ja koirakokemusta löytyy.

        Minullakin koirakokemusta on takana ja jo varsin aikuinen ikäkin ja silti jaksaisin lukea juttuja samaan tyyliin kuin sanoit. Olin varma, että kissamaailmassa löytyy kiinnostusta eri rotuihin ja monenlaisiin asioihin, niin miksipä ei koiramaailmastakin.

        Lehden idea saa muotoaan näistä kommenteista. :)


    • en keksi

      en keksi

    • palstatoivomus

      Yksi palsta, jolla olisi aina kuukauden/viikon leluvinkki itsetehtyyn leluun. Esim. kiviä mehukattitonkassa, tennispallon läpi pujotettu naru(aktivointiin), jne jne... Lukijat voisivat vaikka lähettää vinkkejään sille palstalle.

      Koirien niksipirkkapalsta myös!

      • Outi

        Erittäin hyviä ideoita. Tästä lähti ajatus eteenpäin tosiaan. Itse aina ennemmin laitoin nuorille koirille maitopurkkiin namit lähtiessäni. Se oli vakio ja suosikkijuttu, mutta paljon muutakin voisi keksiä. :) Itse niitä ei keksi, mutta jos uusia ideoita saisikin muilta...

        Ja niksipirkka, no hiukan eri nimellä tietenkin. :)


    • Mielellään sellaisia, että kun juttu tehdään, tehdään huolella. Ei sellaista jutustelua, jollaista näkee Lemmikki- lehden sivuilla. Esim jos on koirarotu, ei laiteta vain söpöjä kuvia ja lellittelyjä, vaan kerrotaan myös, mitä rotu vaatii. Koiramme - lehden rotuesittelyt ovat olleet mieleeni, joskin ehkä liian pitkiä, niiden lukemiseen tarvitsee varata aikaa.

      Juttuja, joissa on älyttömästi numeroita ja kapulakieltä, ei jaksa lukea. Toisaalta ei viitsi kermavaahtoakaan.

      Hienot ja värikkäät kuvat, joista näkee selvästi, mitä niissä on, ovat plussaa. Samoin hyvin kirjoitettu teksti ja erittäin selkeä ulkoasu. Ei saisi olla liian pientä tekstiä, tulee normaalinäköisellekin pää kipeäksi. Videoitakin voi laittaa ja ääninäytteitä.

      • Outi

        Olin ajatellut, että erikseen on täyttä asiaa oleva sivu, sen lisäksi hyvin kuvapitoiset sivut (kermavaahtoa?), että kaikki saavat hyvän kuvan rodusta ja sitten joku haastattelu rodun tiimoilta. Kolme osaa siis. Ja ehdottomasti tarkoitus on, että tiedot on sitten oikeita, eikä vain yksittäisen ihmisen mielipiteitä.


      • Outi
        Outi kirjoitti:

        Olin ajatellut, että erikseen on täyttä asiaa oleva sivu, sen lisäksi hyvin kuvapitoiset sivut (kermavaahtoa?), että kaikki saavat hyvän kuvan rodusta ja sitten joku haastattelu rodun tiimoilta. Kolme osaa siis. Ja ehdottomasti tarkoitus on, että tiedot on sitten oikeita, eikä vain yksittäisen ihmisen mielipiteitä.

        Paitsi haastattelussa tietenkin juuri haastateltavan mielipiteitä. :)


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe