Keskustelun aihe tai kertomukset.

soilike

Kurkkaan palstalta usein kaikkia keskustelun aloituksia.
Ei vaan aina nappaa.
Varsinkaan , jos kertomus jatkuu näytön alapuolelle.
Keskustelun aiheet kiinnostavat minua paremmin , jos mahtuvat näytölle.

15

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestin Sinulle

      Pitää mahtua näytölle.

    • Lempi Siviä

      Aika mielenkiintoista

    • lukemaan

      Jotta jos on mielenkiintoinen aihe, näytön pituudella ei ole merkitystä, sillä osaan jopa vierittää näytön katselualuetta.
      Lukutaidon opin jo vanhassa kansakoulussa, joten aihe ja mielekkyys määräävät, ei tekstin pituus.

      • joku vähän valottaa,

        mistä tässä on kyse,kun ei mene jakeluun,ulkona,kuin lumi ukko.


      • joku vähän valottaa, kirjoitti:

        mistä tässä on kyse,kun ei mene jakeluun,ulkona,kuin lumi ukko.

        ilman siirtelyjä.Minulle ei merkitse näkyykö ruudulla vaan onko jotain mielenkiintoista.

        Monestikkaan ei kiinnosta aihe mutta alkaa vain ottaa kantaa niin se alkaa kiinnostaa.


      • ii-li
        pääsky kirjoitti:

        ilman siirtelyjä.Minulle ei merkitse näkyykö ruudulla vaan onko jotain mielenkiintoista.

        Monestikkaan ei kiinnosta aihe mutta alkaa vain ottaa kantaa niin se alkaa kiinnostaa.

        Nykyisin aloituksen ja vastausten välissä on Googlen mainoksia. Minusta ennen ei ollut niin. Nykyisin joutuu rullaamaan aina alaspäin nähdäkseen edes ensimmäisen vastauksen.

        Onko muilla tällä tavalla, vai mahtaako se johtua siitä, että latasin Google-palkin? (Se on kyllä ihan käyttökelpoinen.)


      • Katleija-T
        ii-li kirjoitti:

        Nykyisin aloituksen ja vastausten välissä on Googlen mainoksia. Minusta ennen ei ollut niin. Nykyisin joutuu rullaamaan aina alaspäin nähdäkseen edes ensimmäisen vastauksen.

        Onko muilla tällä tavalla, vai mahtaako se johtua siitä, että latasin Google-palkin? (Se on kyllä ihan käyttökelpoinen.)

        Saman huomion olen tehnyt. Rullata saa. ja eikös alaskin ole tullut lisää mainoksia.


      • my.mm.eli
        Katleija-T kirjoitti:

        Saman huomion olen tehnyt. Rullata saa. ja eikös alaskin ole tullut lisää mainoksia.

        aikaisemminkin joku puhui noista mainoksista. Silloinkaan en ymmärtänyt mistä oli kysymys. Nyt taas ihmettelen huulipyöreenä ;)
        Ei minulla näy yhtään mitään mainoksia näytöllä!
        Johtuisko siitä, että minulla on mainosesto päällä?

        Muuten tuota "rullaamistahan" se on koko ajan, tai vierittämistä (miten nyt kukin asian tahtoo ilmaista) jos meinaa ylipäätään jotain vastauksia lukea ;)))


      • ii-li
        my.mm.eli kirjoitti:

        aikaisemminkin joku puhui noista mainoksista. Silloinkaan en ymmärtänyt mistä oli kysymys. Nyt taas ihmettelen huulipyöreenä ;)
        Ei minulla näy yhtään mitään mainoksia näytöllä!
        Johtuisko siitä, että minulla on mainosesto päällä?

        Muuten tuota "rullaamistahan" se on koko ajan, tai vierittämistä (miten nyt kukin asian tahtoo ilmaista) jos meinaa ylipäätään jotain vastauksia lukea ;)))

        Nykyinen näkymäni on sellainen, jossa esim. 60 aloitussivulla, (jolla näkyvät aiheet), sivun lopussa on kolme vaihtuvaa googlen mainosta. Sen sijaan, kun avaan jonkin aiheen, niin mainokset ovat aloituksen ja vastausten välissä.

        Minun mielestäni näkymä oli erilainen aikaisemmin. Mutta saatan muistaa väärinkin. Eikä tuo nut niin haittaakaan. Ihmettelin vain.

        Jos sinulla on mainosten esto, niin eikö siitä sitten ole mitään haittavaikutuksia, kun liikut webissä? Minulla on päällä ponnahdusikkunoiden esto ja kolmannen osapuolen evästeiden esto.


      • ii-li kirjoitti:

        Nykyinen näkymäni on sellainen, jossa esim. 60 aloitussivulla, (jolla näkyvät aiheet), sivun lopussa on kolme vaihtuvaa googlen mainosta. Sen sijaan, kun avaan jonkin aiheen, niin mainokset ovat aloituksen ja vastausten välissä.

        Minun mielestäni näkymä oli erilainen aikaisemmin. Mutta saatan muistaa väärinkin. Eikä tuo nut niin haittaakaan. Ihmettelin vain.

        Jos sinulla on mainosten esto, niin eikö siitä sitten ole mitään haittavaikutuksia, kun liikut webissä? Minulla on päällä ponnahdusikkunoiden esto ja kolmannen osapuolen evästeiden esto.

        oikeassa yläreunassa on ne kolme esitystapaa renkaissa:
        1 eli 1 viesti kerrallaan seuraava on kaikki pötkyssä ja kolmas pötkyssä, mutta sisennettynä ketju kerrallaan.

        Esitystavalla 1 ne tekstimainokset ovat ennen "vastauspuuta", mutta noilla pötkylöillä ne onkin sivun alussa.

        1-tapa on parempi noita kahvipirttejä lukiessa, mutta tuo oikeanreunimmainen näppylä auttaa lyhyitten ketjujen lukemista


      • soilike
        vaarivaari kirjoitti:

        oikeassa yläreunassa on ne kolme esitystapaa renkaissa:
        1 eli 1 viesti kerrallaan seuraava on kaikki pötkyssä ja kolmas pötkyssä, mutta sisennettynä ketju kerrallaan.

        Esitystavalla 1 ne tekstimainokset ovat ennen "vastauspuuta", mutta noilla pötkylöillä ne onkin sivun alussa.

        1-tapa on parempi noita kahvipirttejä lukiessa, mutta tuo oikeanreunimmainen näppylä auttaa lyhyitten ketjujen lukemista

        Tuota en todellakaan tiennyt.
        Nyt osaan vaihtaa näkymää ja valita sopivimman


      • my.mm.eli
        ii-li kirjoitti:

        Nykyinen näkymäni on sellainen, jossa esim. 60 aloitussivulla, (jolla näkyvät aiheet), sivun lopussa on kolme vaihtuvaa googlen mainosta. Sen sijaan, kun avaan jonkin aiheen, niin mainokset ovat aloituksen ja vastausten välissä.

        Minun mielestäni näkymä oli erilainen aikaisemmin. Mutta saatan muistaa väärinkin. Eikä tuo nut niin haittaakaan. Ihmettelin vain.

        Jos sinulla on mainosten esto, niin eikö siitä sitten ole mitään haittavaikutuksia, kun liikut webissä? Minulla on päällä ponnahdusikkunoiden esto ja kolmannen osapuolen evästeiden esto.

        miten ne mainokset on estetty koneellani, valitettavasti minulla ei ole hajuakaan siitä ;(
        Valitan, silloin pari vuotta sitten kun ostin kotikoneen, olin niin täysin tumpelo netin käyttäjänä, että kaikki säädöt ja asetukset on koneelleni toisten, eli viisaampien asentamia. Muistan, että silloin alussa oli mielettömästi mainoksia ja kun minulla oli muutenkin näkökyvyn kanssa ongelmia, niin ihan vahingossa klikkailin väärästä paikasta, siis jostain mainoksesta ja jouduin herraties mihin, ihan oudoille sivuille! Silloin joku "viisas vieraani" hoiteli sen ongelman pois päiväjärjestyksestä. Tosi tyytyväinen olen ollut. Ei se ihan kaikilla sivustoilla täysin toimi, jotain mainoksia tulee vielä, mutta tosi vähän. Ja esim. näillä Suomi24 sivuilla ei tule mitään mainoksia.

        Mitään haittavaikutuksia en kyllä ole siitä estosta havainnut. Ponnahdusikkunoiden estosta huolimatta niitä tulee silti joiltain sivustoilta, eikä sille taida olla mitään tehtävissä.

        Onhan sitä tämän kahden vuoden aikana oppinut yhtä sun toista, paljon on tullut luettua opaskirjoja. Mutta en edes kuvittele, että jonain päivänä voisin sanoa "hallitsevani tietokoneen", tai edes hyvän käyttötaidon, kunhan yltäisi edes tyydyttävään arvosanaan ;))

        Tosi kiitollinen olen kaikista vinkeistä joita täälläkin palstoilla on annettu. Ollaan toinen toistemme vertaistukijoina, se on hieno homma, että toimii näin!


    • PellePeloton

      Todellakin, palstalla olevat, otsikon ja vastauskaavion väliin sijoitetut mainokset ovat "perseestä". Kukaan ei niitä lue, mutta ovat omiaan vaikeuttamaan palstan käyttöä.

      Otsikon avattuaan jokainen lukija on kiiostunut otsikkoon liittyvistä viesteistä, ei mistään mainoksista.

      Luulisi jokaisen mainostajan, Googlenkin ymmärtävän, missä mainosten julkaisemisesta on hyötyä,ja missä haittaa. Tässä vain haittaa.

      Toivottavasti tämä menee ylläpitäjänkin tietoon.

      Mainoksille oikea paikka!

      • Hintriika

        Mainosten tehokkuudesta (ts. tehottomuudesta) kertoo se, että ensimmäisen kerran "kuulin" niiden olevan Googlen mainoksia! Olenhan minä ne nähnyt ja samallalailla ärsyyntynyt ja kiroillut, kun niiden takia pitää vierittää ruutua. Mutta niin paljon en ole katsonut, että olisin tiennyt, mitä mainoksia ne ovat!!!

        Hohoi, mainostajat! Mistä maksatte???


      • ii-li
        Hintriika kirjoitti:

        Mainosten tehokkuudesta (ts. tehottomuudesta) kertoo se, että ensimmäisen kerran "kuulin" niiden olevan Googlen mainoksia! Olenhan minä ne nähnyt ja samallalailla ärsyyntynyt ja kiroillut, kun niiden takia pitää vierittää ruutua. Mutta niin paljon en ole katsonut, että olisin tiennyt, mitä mainoksia ne ovat!!!

        Hohoi, mainostajat! Mistä maksatte???

        ...klikkasin ensimmäistä kertaa Google-mainoksiin.

        Siellä jokin mielipidetutkimuslaitos lupaa 5 euroa vastauksesta mielipidekysymyksiin. Jo se tuntui omituiselta. Siksi katsoinkin sopimusehdot.

        Seuraava lause sai mielenkiintoni heräämään:

        "Tämä hyväksyminen on sopimus palvelujen tarjoamiseen ja mikään tässä sopimuksessa ei tule luomaan laillisista."

        Se oli vasta alkua päättömälle mongerrukselle.

        En vaivaa lukijaa sopimustekstillä sen kummemmin, mutta ehkä seuraava on huomionarvoinen:

        "Jos tätä vastuuvapaus säännöstä ei pidetä pakotettuna, joko kokonaisuudessaan tai osalta, tällöin sellaiset osat jotka ovat pakotettuja tulee poistaa ja jäljelle olevat osat tulee toimia täydellä voimalla ja teholla ja Research Now’n vastuu tulee rajoittaa suurimpaan lain sallimaan laajuuteen."

        Eli pelkkää hömpönpömppää.

        Lopussa selvisi sekin, jota jo osasin odottaa: Jos antaa tietonsa tälle laitokselle, niin tulee saamaan roskapostia lopun ikäänsä. (Sopimuksessa nimenomaan kehotettiin ottamaan roskapostin esto pois käytöstä.)

        Tämä en nyt kuulu aiheeseen millään tavalla, mutta täytyy ihailla sitä ahkeruutta, joilla pakkomainontaa yritetään saada perille. Minua kyllä epäilyttää, mikä arvo sellaisella mainonnalla on, josta on pelkkää haittaa mainonnan kohteelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe