Keskustelun aihe tai kertomukset.

soilike

Kurkkaan palstalta usein kaikkia keskustelun aloituksia.
Ei vaan aina nappaa.
Varsinkaan , jos kertomus jatkuu näytön alapuolelle.
Keskustelun aiheet kiinnostavat minua paremmin , jos mahtuvat näytölle.

15

883

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestin Sinulle

Pitää mahtua näytölle.

• Lempi Siviä

Aika mielenkiintoista

• lukemaan

Jotta jos on mielenkiintoinen aihe, näytön pituudella ei ole merkitystä, sillä osaan jopa vierittää näytön katselualuetta.
      Lukutaidon opin jo vanhassa kansakoulussa, joten aihe ja mielekkyys määräävät, ei tekstin pituus.

• joku vähän valottaa,

mistä tässä on kyse,kun ei mene jakeluun,ulkona,kuin lumi ukko.

• joku vähän valottaa, kirjoitti:

mistä tässä on kyse,kun ei mene jakeluun,ulkona,kuin lumi ukko.

ilman siirtelyjä.Minulle ei merkitse näkyykö ruudulla vaan onko jotain mielenkiintoista.

Monestikkaan ei kiinnosta aihe mutta alkaa vain ottaa kantaa niin se alkaa kiinnostaa.

• ii-li
        pääsky kirjoitti:

ilman siirtelyjä.Minulle ei merkitse näkyykö ruudulla vaan onko jotain mielenkiintoista.

Monestikkaan ei kiinnosta aihe mutta alkaa vain ottaa kantaa niin se alkaa kiinnostaa.

Nykyisin aloituksen ja vastausten välissä on Googlen mainoksia. Minusta ennen ei ollut niin. Nykyisin joutuu rullaamaan aina alaspäin nähdäkseen edes ensimmäisen vastauksen.

Onko muilla tällä tavalla, vai mahtaako se johtua siitä, että latasin Google-palkin? (Se on kyllä ihan käyttökelpoinen.)

• Katleija-T
        ii-li kirjoitti:

Nykyisin aloituksen ja vastausten välissä on Googlen mainoksia. Minusta ennen ei ollut niin. Nykyisin joutuu rullaamaan aina alaspäin nähdäkseen edes ensimmäisen vastauksen.

Onko muilla tällä tavalla, vai mahtaako se johtua siitä, että latasin Google-palkin? (Se on kyllä ihan käyttökelpoinen.)

Saman huomion olen tehnyt. Rullata saa. ja eikös alaskin ole tullut lisää mainoksia.

• my.mm.eli
        Katleija-T kirjoitti:

Saman huomion olen tehnyt. Rullata saa. ja eikös alaskin ole tullut lisää mainoksia.

aikaisemminkin joku puhui noista mainoksista. Silloinkaan en ymmärtänyt mistä oli kysymys. Nyt taas ihmettelen huulipyöreenä ;)
        Ei minulla näy yhtään mitään mainoksia näytöllä!
        Johtuisko siitä, että minulla on mainosesto päällä?

Muuten tuota "rullaamistahan" se on koko ajan, tai vierittämistä (miten nyt kukin asian tahtoo ilmaista) jos meinaa ylipäätään jotain vastauksia lukea ;)))

• ii-li
        my.mm.eli kirjoitti:

aikaisemminkin joku puhui noista mainoksista. Silloinkaan en ymmärtänyt mistä oli kysymys. Nyt taas ihmettelen huulipyöreenä ;)
        Ei minulla näy yhtään mitään mainoksia näytöllä!
        Johtuisko siitä, että minulla on mainosesto päällä?

Muuten tuota "rullaamistahan" se on koko ajan, tai vierittämistä (miten nyt kukin asian tahtoo ilmaista) jos meinaa ylipäätään jotain vastauksia lukea ;)))

Nykyinen näkymäni on sellainen, jossa esim. 60 aloitussivulla, (jolla näkyvät aiheet), sivun lopussa on kolme vaihtuvaa googlen mainosta. Sen sijaan, kun avaan jonkin aiheen, niin mainokset ovat aloituksen ja vastausten välissä.

Minun mielestäni näkymä oli erilainen aikaisemmin. Mutta saatan muistaa väärinkin. Eikä tuo nut niin haittaakaan. Ihmettelin vain.

Jos sinulla on mainosten esto, niin eikö siitä sitten ole mitään haittavaikutuksia, kun liikut webissä? Minulla on päällä ponnahdusikkunoiden esto ja kolmannen osapuolen evästeiden esto.

• ii-li kirjoitti:

Nykyinen näkymäni on sellainen, jossa esim. 60 aloitussivulla, (jolla näkyvät aiheet), sivun lopussa on kolme vaihtuvaa googlen mainosta. Sen sijaan, kun avaan jonkin aiheen, niin mainokset ovat aloituksen ja vastausten välissä.

Minun mielestäni näkymä oli erilainen aikaisemmin. Mutta saatan muistaa väärinkin. Eikä tuo nut niin haittaakaan. Ihmettelin vain.

Jos sinulla on mainosten esto, niin eikö siitä sitten ole mitään haittavaikutuksia, kun liikut webissä? Minulla on päällä ponnahdusikkunoiden esto ja kolmannen osapuolen evästeiden esto.

oikeassa yläreunassa on ne kolme esitystapaa renkaissa:
        1 eli 1 viesti kerrallaan seuraava on kaikki pötkyssä ja kolmas pötkyssä, mutta sisennettynä ketju kerrallaan.

Esitystavalla 1 ne tekstimainokset ovat ennen "vastauspuuta", mutta noilla pötkylöillä ne onkin sivun alussa.

1-tapa on parempi noita kahvipirttejä lukiessa, mutta tuo oikeanreunimmainen näppylä auttaa lyhyitten ketjujen lukemista

• soilike
        vaarivaari kirjoitti:

oikeassa yläreunassa on ne kolme esitystapaa renkaissa:
        1 eli 1 viesti kerrallaan seuraava on kaikki pötkyssä ja kolmas pötkyssä, mutta sisennettynä ketju kerrallaan.

Esitystavalla 1 ne tekstimainokset ovat ennen "vastauspuuta", mutta noilla pötkylöillä ne onkin sivun alussa.

1-tapa on parempi noita kahvipirttejä lukiessa, mutta tuo oikeanreunimmainen näppylä auttaa lyhyitten ketjujen lukemista

Tuota en todellakaan tiennyt.
        Nyt osaan vaihtaa näkymää ja valita sopivimman

• my.mm.eli
        ii-li kirjoitti:

miten ne mainokset on estetty koneellani, valitettavasti minulla ei ole hajuakaan siitä ;(
        Valitan, silloin pari vuotta sitten kun ostin kotikoneen, olin niin täysin tumpelo netin käyttäjänä, että kaikki säädöt ja asetukset on koneelleni toisten, eli viisaampien asentamia. Muistan, että silloin alussa oli mielettömästi mainoksia ja kun minulla oli muutenkin näkökyvyn kanssa ongelmia, niin ihan vahingossa klikkailin väärästä paikasta, siis jostain mainoksesta ja jouduin herraties mihin, ihan oudoille sivuille! Silloin joku "viisas vieraani" hoiteli sen ongelman pois päiväjärjestyksestä. Tosi tyytyväinen olen ollut. Ei se ihan kaikilla sivustoilla täysin toimi, jotain mainoksia tulee vielä, mutta tosi vähän. Ja esim. näillä Suomi24 sivuilla ei tule mitään mainoksia.

Mitään haittavaikutuksia en kyllä ole siitä estosta havainnut. Ponnahdusikkunoiden estosta huolimatta niitä tulee silti joiltain sivustoilta, eikä sille taida olla mitään tehtävissä.

Onhan sitä tämän kahden vuoden aikana oppinut yhtä sun toista, paljon on tullut luettua opaskirjoja. Mutta en edes kuvittele, että jonain päivänä voisin sanoa "hallitsevani tietokoneen", tai edes hyvän käyttötaidon, kunhan yltäisi edes tyydyttävään arvosanaan ;))

Tosi kiitollinen olen kaikista vinkeistä joita täälläkin palstoilla on annettu. Ollaan toinen toistemme vertaistukijoina, se on hieno homma, että toimii näin!

• PellePeloton

Todellakin, palstalla olevat, otsikon ja vastauskaavion väliin sijoitetut mainokset ovat "perseestä". Kukaan ei niitä lue, mutta ovat omiaan vaikeuttamaan palstan käyttöä.

Otsikon avattuaan jokainen lukija on kiiostunut otsikkoon liittyvistä viesteistä, ei mistään mainoksista.

Luulisi jokaisen mainostajan, Googlenkin ymmärtävän, missä mainosten julkaisemisesta on hyötyä,ja missä haittaa. Tässä vain haittaa.

Toivottavasti tämä menee ylläpitäjänkin tietoon.

Mainoksille oikea paikka!

• Hintriika

Mainosten tehokkuudesta (ts. tehottomuudesta) kertoo se, että ensimmäisen kerran "kuulin" niiden olevan Googlen mainoksia! Olenhan minä ne nähnyt ja samallalailla ärsyyntynyt ja kiroillut, kun niiden takia pitää vierittää ruutua. Mutta niin paljon en ole katsonut, että olisin tiennyt, mitä mainoksia ne ovat!!!

Hohoi, mainostajat! Mistä maksatte???

• ii-li
        Hintriika kirjoitti:

Mainosten tehokkuudesta (ts. tehottomuudesta) kertoo se, että ensimmäisen kerran "kuulin" niiden olevan Googlen mainoksia! Olenhan minä ne nähnyt ja samallalailla ärsyyntynyt ja kiroillut, kun niiden takia pitää vierittää ruutua. Mutta niin paljon en ole katsonut, että olisin tiennyt, mitä mainoksia ne ovat!!!

Hohoi, mainostajat! Mistä maksatte???

...klikkasin ensimmäistä kertaa Google-mainoksiin.

Siellä jokin mielipidetutkimuslaitos lupaa 5 euroa vastauksesta mielipidekysymyksiin. Jo se tuntui omituiselta. Siksi katsoinkin sopimusehdot.

Seuraava lause sai mielenkiintoni heräämään:

"Tämä hyväksyminen on sopimus palvelujen tarjoamiseen ja mikään tässä sopimuksessa ei tule luomaan laillisista."

Se oli vasta alkua päättömälle mongerrukselle.

En vaivaa lukijaa sopimustekstillä sen kummemmin, mutta ehkä seuraava on huomionarvoinen:

"Jos tätä vastuuvapaus säännöstä ei pidetä pakotettuna, joko kokonaisuudessaan tai osalta, tällöin sellaiset osat jotka ovat pakotettuja tulee poistaa ja jäljelle olevat osat tulee toimia täydellä voimalla ja teholla ja Research Now’n vastuu tulee rajoittaa suurimpaan lain sallimaan laajuuteen."

Eli pelkkää hömpönpömppää.

Lopussa selvisi sekin, jota jo osasin odottaa: Jos antaa tietonsa tälle laitokselle, niin tulee saamaan roskapostia lopun ikäänsä. (Sopimuksessa nimenomaan kehotettiin ottamaan roskapostin esto pois käytöstä.)

Tämä en nyt kuulu aiheeseen millään tavalla, mutta täytyy ihailla sitä ahkeruutta, joilla pakkomainontaa yritetään saada perille. Minua kyllä epäilyttää, mikä arvo sellaisella mainonnalla on, josta on pelkkää haittaa mainonnan kohteelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3235
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      2197
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81