astutus hintoja?? eli onko jollain urosta jonka on astuttanu et paljonko ootte pyytäny?? kiitoos.. :)
astutus..
3
377
Vastaukset
Aika yleisesti käytetään hintana myydyn
pennun hintaa.
Tietysti se on uroksen ja nartun omistajan keskinen sopimus.
Hinnassa voidaan ottaa huomioon myös syntyvien pentujen määrä. Esimerkiksi jos vaikka syntyy vain yksi pentu.- roosa
Minä en tiedä rotuja, jossa pennun hinta olisi astutusnmaksu. Sehän saattaa muodostua täysin kohtuuttomaksi nartun omistajalle jos syntyy yksi-kaksi pentua.
Yleisempi käytäntö on, että otetaan astuksen jälkeen ns. hyppymaksu. n. 10 % pennun hinnasta. Mikäli uroksellea ei ole jälkeläisnäyttöä, sekin maksetaan vasta sitten, kun narttu on todettu kantavaksi. Kaikki eivät ota hyppymaksua.
Synyneen pentueen mukaan uroksen omistajalle maksetaan pentukohtainen maksu joka sekin on n. 10% pennun hinnasta. Jos 4 pentua, 4 kertaa 10 % jne. - astutusmaksu
terveys ja näyttely/käyttö puoli. Uroksen suku merkkaa kanssa jotakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781002
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm82784J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81735- 119724
- 59717
- 108666
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111573- 46552
- 18508
- 41498