olen suuniteilla teettää kissalla pennut :)

ruletti67

Olen suunnitellut teettää puolipitkä karvaisella kissa neidillä penut !

Olisiko tampereella ketään jolla olis leikkaamaton kolli !
- puolipitkäkarvainen
risteytys kissa tai rotu kissa !

[email protected]

19

1499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------

Paljonkos ajattelit maksaa siitosmaksua? Ja vaaditko FeLV/FIV-, veriryhmä- ja sienitestejä?Onkos naaras testattu?

• ?"=%KH

NO ET TASAN ALA SILLÄ TEETTÄMÄÄN PENTUJA! Vaikka ne ovatkin suloisia pikkuisina... et saisi tehdä mitään niin pahaa kuin tuoda epätasapainoiseen maailmaan mitään elävää... kissojen olot ovat todella surkeat jos et tiennyt??? Mieti nyt mitä olisit tekemässä! Todella pistää vihaiseksi tuollainen... kodittomia kissoja riittää suomessa ja ulkomailtakin saa osataja halutessaan kissanpennun! Niitä RIITTÄÄ!

Jos tämä ei saanut sua vakuuttuneeksi niin sen tehkööt Jumala, rukoilen että tulisit järkiisi..

• lähettää

Tuon saman vuodatuksen voisit lähettää jokaiselle rotukissojen kasvattajalle. Teettävät jatkuvalla syötöllä pentuja, eivätkä lainkaan välitä kodittomien pentujen kohtaloista.

• ruletti67

Sultako lupaa kysyn?
        Pennuille on tiedos hyvät kodit...tiedoks sulle vaan siittä...Jos en saa ,niin pidän itelläni koko pataljoonan mut minun mielestäni kissakin saa olla edes kerran äiti ennen leikkausta...En oo tyrkäämässä niitä sun riesaksi...mul on yks heiteille jätetty kissa, et tiedän kyl miten kissoja kohdellaan eikä oo aikomuksena huonoihin oloihin niitä luovuttaa! Kun jaksat vaahdota niin ota huoviis yksi koditon kissa niin kun minäkin...niin Jumala siunaa sinuakin....

Tämä ei oo mikään rotukissa ...eikä oo testattu enkä maksa astutus maksuja....

Mut jos kaikki on idiootteja niin ei voi mitään
        kyl se astutus muutenkin hoituu ilman idiootejakin!

• ruletti67 kirjoitti:

Sultako lupaa kysyn?
        Pennuille on tiedos hyvät kodit...tiedoks sulle vaan siittä...Jos en saa ,niin pidän itelläni koko pataljoonan mut minun mielestäni kissakin saa olla edes kerran äiti ennen leikkausta...En oo tyrkäämässä niitä sun riesaksi...mul on yks heiteille jätetty kissa, et tiedän kyl miten kissoja kohdellaan eikä oo aikomuksena huonoihin oloihin niitä luovuttaa! Kun jaksat vaahdota niin ota huoviis yksi koditon kissa niin kun minäkin...niin Jumala siunaa sinuakin....

Tämä ei oo mikään rotukissa ...eikä oo testattu enkä maksa astutus maksuja....

Mut jos kaikki on idiootteja niin ei voi mitään
        kyl se astutus muutenkin hoituu ilman idiootejakin!

kissahan
        Kirjoittanut: ymmärtää 20.5.2006 klo 14.24

äitiydestä paljon.. myöntäisit edes, että itsesi takia niitä pentuja, eikä kissan. :)ihan tiedoksi vaan, jos et ole kuullut tällaisia fakta tietoja, pienin riski sairastua kasvaimiin on kissalla, joka ei ole tehnyt yksiäkään pentuja. jos jokainen kissa tekis pennut ainakin kertaalleen, niin missähän luvuissa liikuttais?..
        ja kannattais ees ne veriryhmät varmaan tutkia, ettei tuu kuolleita pentuja.

• pkk
        Man-of-Mystery kirjoitti:

kissahan
        Kirjoittanut: ymmärtää 20.5.2006 klo 14.24

äitiydestä paljon.. myöntäisit edes, että itsesi takia niitä pentuja, eikä kissan. :)ihan tiedoksi vaan, jos et ole kuullut tällaisia fakta tietoja, pienin riski sairastua kasvaimiin on kissalla, joka ei ole tehnyt yksiäkään pentuja. jos jokainen kissa tekis pennut ainakin kertaalleen, niin missähän luvuissa liikuttais?..
        ja kannattais ees ne veriryhmät varmaan tutkia, ettei tuu kuolleita pentuja.

Mikkään verikokeet ei näytä et tuleeko kuolleita pentuja...niistä saa selville jos kantaa jotain perinnöllistä sairautta tai jotain muuta!

Ja eiköhän se oo jokaisen asia jos haluu teettää pennut ja kodit on jo valmiina niin minuta se ei kuulu tänne palstalle vatvottavaksi!

Ja mitähän kirjottajan pitäisi myöntää kellekkään et haluu itse sitä et haluu kissalle pentuja ! Kysytäänkö kissoilta sitä et haluaako ne leikkaus pöydälle tai niitä otetaan kesäkissaksi ja sit syksyn tullen ne jätetään oman onensa nojaan ....(taas lukematon määrä jää syksyllä kodittomaksi)

No yksikään kissa tai koira kasvattaja ei varmaan tekis ainootakaan pentuetta jos olis iso riski saada kasvaimia....

Jos sillee attelee et ei lisäänny niin on pienempi riski saada kasvaimia niin samahan pätee koirilla ja sukupuoleen katsomatta!

Mulla on ollut narttu koira joka ei ollut tehnyt ainuttakaan pentuetta niin sille tuli syöpä ja nyt on uroskoira jolla on kasvain ja poikuus tallella niin en siihen väittämään usko et pentujen teetäminen on riski tekijä!

Nää palstat on ihan uskomattomia jos jotain kirjoittaa niin sit kirjoitetaan kaikenmoista törkyy ...Ei voi sanoin kuvailla mitä mieltä olen näistä palstoista!

• Tabby
        pkk kirjoitti:

Mikkään verikokeet ei näytä et tuleeko kuolleita pentuja...niistä saa selville jos kantaa jotain perinnöllistä sairautta tai jotain muuta!

Ja eiköhän se oo jokaisen asia jos haluu teettää pennut ja kodit on jo valmiina niin minuta se ei kuulu tänne palstalle vatvottavaksi!

Ja mitähän kirjottajan pitäisi myöntää kellekkään et haluu itse sitä et haluu kissalle pentuja ! Kysytäänkö kissoilta sitä et haluaako ne leikkaus pöydälle tai niitä otetaan kesäkissaksi ja sit syksyn tullen ne jätetään oman onensa nojaan ....(taas lukematon määrä jää syksyllä kodittomaksi)

No yksikään kissa tai koira kasvattaja ei varmaan tekis ainootakaan pentuetta jos olis iso riski saada kasvaimia....

Jos sillee attelee et ei lisäänny niin on pienempi riski saada kasvaimia niin samahan pätee koirilla ja sukupuoleen katsomatta!

Mulla on ollut narttu koira joka ei ollut tehnyt ainuttakaan pentuetta niin sille tuli syöpä ja nyt on uroskoira jolla on kasvain ja poikuus tallella niin en siihen väittämään usko et pentujen teetäminen on riski tekijä!

Nää palstat on ihan uskomattomia jos jotain kirjoittaa niin sit kirjoitetaan kaikenmoista törkyy ...Ei voi sanoin kuvailla mitä mieltä olen näistä palstoista!

"Mikkään verikokeet ei näytä et tuleeko kuolleita pentuja..."

Kylläpä vain näyttävätkin! Kaikki veriryhmät eivät nimittäin sovi yhteen, ja jos vanhemmilla sattuu olemaan tällaiset veriryhmät, pennut kuolevat mikäli niitä ei kasvattaja välittömästi syntymän jälkeen osaa hoitaa oikein.

"Ei voi sanoin kuvailla mitä mieltä olen näistä palstoista!"

Ja silti luet näitä ja kirjoitat tänne :)

• missä...
        lähettää kirjoitti:

Tuon saman vuodatuksen voisit lähettää jokaiselle rotukissojen kasvattajalle. Teettävät jatkuvalla syötöllä pentuja, eivätkä lainkaan välitä kodittomien pentujen kohtaloista.

ne kodittomat rotukissat on kun ei löytöeläintaloilta löydy?

• pkk
        Tabby kirjoitti:

"Mikkään verikokeet ei näytä et tuleeko kuolleita pentuja..."

Kylläpä vain näyttävätkin! Kaikki veriryhmät eivät nimittäin sovi yhteen, ja jos vanhemmilla sattuu olemaan tällaiset veriryhmät, pennut kuolevat mikäli niitä ei kasvattaja välittömästi syntymän jälkeen osaa hoitaa oikein.

"Ei voi sanoin kuvailla mitä mieltä olen näistä palstoista!"

Ja silti luet näitä ja kirjoitat tänne :)

No mul on ollut kone vuoden ja nyt oon ensimmäistä kertaa kirjoittanut...tosin lukenut oon täällä näitä palstoja niin tuntuu siltä et onkohan suurin osa avohoitopotilaita!!

Kyse oli vaan yhestä pentueesta eikä kasvatus toiminnasta tai sarjatuotannosta minun käsittääkseni !!Ja tuskin kovat monet yhen petueen tekijät pahemmin tutkimuksii tekee...

Voihan tää kissan omistaja mennä maaseudulle ja laittaa kissan pihaan ja odotella koska joku maatalon kolli tulee, kun siellä noita leikkaamattomia on...Mut eikö oo turvallisempi hakee ihan joku koti kissa joka on hyvästä kodista ja hoidettu kissa!

• kertoa
        missä... kirjoitti:

ne kodittomat rotukissat on kun ei löytöeläintaloilta löydy?

Ei tule paljon kodittomia rotukissoja koska ne ovat liian jalostettuja jolloin moni niistä kuolee pois alle vuoden ikää

• vielä....
        kertoa kirjoitti:

Ei tule paljon kodittomia rotukissoja koska ne ovat liian jalostettuja jolloin moni niistä kuolee pois alle vuoden ikää

sen,miten rotukissoilla voi teettää useampia pentueita,tai pentuja ylipäätään, jos ne kuolevat alle vuoden ikäisinä?

• pöllö
        pkk kirjoitti:

"Mulla on ollut narttu koira joka ei ollut tehnyt ainuttakaan pentuetta niin sille tuli syöpä ja nyt on uroskoira jolla on kasvain ja poikuus tallella niin en siihen väittämään usko et pentujen teetäminen on riski tekijä!"

Parin tapauksen perusteella väität, että pentujen tekeminen ei ole riskitekijä. Hah.

• pkk
        pöllö kirjoitti:

"Mulla on ollut narttu koira joka ei ollut tehnyt ainuttakaan pentuetta niin sille tuli syöpä ja nyt on uroskoira jolla on kasvain ja poikuus tallella niin en siihen väittämään usko et pentujen teetäminen on riski tekijä!"

Parin tapauksen perusteella väität, että pentujen tekeminen ei ole riskitekijä. Hah.

Ihmettelen syvästi et yksi
        pentue voi rassata jonkun hermoja noin...
        Sinun kannattas iskee kyntes noihin isoihin
        pentue tehtailijoihin jokka tekee massoittain
        pentuja ,joilla on motiivina vain raha...

Ja geeni tutkimus kun on niin hyvä niin miksi
        monet koira ja kissa rodut ovat sairaita !?

No mun kohalla oli näin mut tiedän monia
        muitakin jokka on lemmikkinsä menettänyt
        ja luulen et mitä jalostutempi eläin sitä
        alttiimpia ne on kaikille sairauksille
        ja kasvaimille tuskin siihen vaikuttaa
        onko ne lisääntyneet !

Ja kun lisääntyminen on niin vaarallista niin
        kannattaa itse harkita...

Ihminen on aika tyhmä kun tietää
        et lisääntyminen on vaarallista niin ne
        on aina valmiina :))

Pöllö mut en oo ainoo

• ------------
        kertoa kirjoitti:

Mihin käsityksesi rotukissojen kuolleeisuudesta perustuu? Mutuun vai jopa ihan tutkimuksiin. Jos se perustuu jälkimmäisiin, ilmoitatko lähteet, kiitos.

• mamma40
        pkk kirjoitti:

onko ne lisääntyneet !

Pöllö mut en oo ainoo

sen verran, että se on hyvä keino selvittää perimässä olevia sairauksia tai virheitä. Iso "mutta" tulee siinä, ettei niitä ole vielä olemassa kissojen tai koirien sairauksien tutkimiseen kuin vain muutamaan geenivirheeseen. Esim. PKD (Polykystic Kidney Disease) voidaan selvittää tällä hetkellä vain persialaiselta ja exolta, ei muilta roduilta vaikka sitä niillä onkin. Siis geenitutkimus ei ole yhtäkuin testaaminen.

Muut tutkimukset sen sijaan selvittää mm. kissan sen hetkisen tilanteen, eli esim. FIV tai FeLV, sieni, HCM jne. sairauksien olemassa olon. Veriryhmämääritys on ihan eri asia kuin geenitutkimus ja sillä todellakin on merkitystä pentujen selviämiseen hengissä syntymän jälkeen. Jos emo on B-veriryhmää ja pennut onkin A-ryhmää (tällöin isä on A:ta tai AB:ta) ja imevät emon maitoa, ne saavat anemian joka johtaa kuolemaan.

Lisääntyminen on vaarallista monin eri tavoin, mutta kun tietää riskit, voi varautua ongelmiin etukäteen. Niin tekevät rotukissojen kasvattajat, he kun tietävät milloin synnytys on käsillä. Synnytyksen riskejä on mm. edellä mainittu veriryhmien sopimattomuus, pennut ei osaa imeä nisiä, emolta ei tule maitoa (nämä synnytyksen jälkeen), perätilasynnytys, liian suuri pentu tukkii kanavan, kuollut pentu tukkii kanavan (supistukset tuolloin usein heikkoja eikä työntövoima riitä), kaksi pentua tulossa yhtäaikaa, emon kalkkivarat ei riitä ponnistuksiin, emo ei osaa puhdistaa pentuja syntymän jälkeen=pentu tukehtuu, pennut syntyvät kylmälle lattialle=elimistön lämpötila laskee. yms. (nämä synnytyksen aikana tai heti sen jälkeen).

Syntymä ei ole riskitön tapahtuma ja siihen pitää osata varautua. Siinä voi kuolla joko pennut, emo tai molemmat jos omistaja ei älyä lähteä sektioon kun sitä tarvitaan.

Ihmisten lisääntymistä ei kannata verrata kissojen lisääntymiseen. Eroina on jo pelkästään se, että ihminen yleensä synnyttää sairaalassa, ammattilaisten huomassa, kissa kotona osaamattoman omistajan valvonnassa tai ilman valvontaa.

• pöllö
        pkk kirjoitti:

onko ne lisääntyneet !

Pöllö mut en oo ainoo

Ihmettelin vain, miten alkuperäinen kirjoittaja parin tapauksen perusteella pitää jotain asiaa itsestäänselvänä. Eipä tuo pentue minua kovin paljon rassaa. Annoinko ymmärtää niin? Mielestäni kyllä aika tyhmää teettää uusia pentuja, kun kodittomallekin voisi antaa kodin.

• ruletti67
        pöllö kirjoitti:

Ihmettelin vain, miten alkuperäinen kirjoittaja parin tapauksen perusteella pitää jotain asiaa itsestäänselvänä. Eipä tuo pentue minua kovin paljon rassaa. Annoinko ymmärtää niin? Mielestäni kyllä aika tyhmää teettää uusia pentuja, kun kodittomallekin voisi antaa kodin.

Minä oon antanut yhdelle kodittomalle
        kissalle kodin!!
        -85 löysin koiran pennun metsästä joka
        oli puuhun sidottu!Ja sille annoin kodin!
        Vuosine varrella oon myös ottanut muutamia
        kissanpentuja luokseni ja hakenut niille
        kodit ja toivon mukaan onnistuin!

Tarkoituksena ei ollut tehdä lisää kodittomia!!

• Tabby

"Olisiko tampereella ketään jolla olis leikkaamaton kolli !
      - puolipitkäkarvainen
      risteytys kissa tai rotu kissa !"

Mutta maatiainenko sitten ei käy? Kun niitä on olemassa ihan aitoja puhtaita puolipitkä- ja pitkäkarvaisia maatiaisia - ilman mitään rotutaustaa.

• Lilth

en halua syyllistää ketään mistään, mutta minun mielipiteeni tähän asiaan on se että älkää hyvät ihmiset teettäkö kissoillanne sekarotuisia pentuja.
      ja vaikka teettäisittekin, niin muistakaa AINA pyytää niistä hinta, ettei ihmiset ota niit hetken mielijohteesta ja tarkistaa kyselemällä että kissan hankintaa on suunniteltu tarkkaan, koska varsinkin tähän aikaan vuodesta ihmiset ottavat pentuja vain sen vuoksi kun ne ovat niin suloisia. olen nyt ollut löyttikses kuukauden verran auttelemassa ja ihmiset ovat kyl todella julmia. ja sinnekin niit tuodaan jatkuvasti. mielummin siis kaikki kisut leikkaukseen eikä yhtään sekarotuista pentua ennen kuin löyttiksistä kissat loppuvat! tiedän kyl mistä puhun. tarkoitus ei ole suututtaa mutta tuo on myös eläinsuojeluyhdistyksen yleinen "suositus", ja ihan vain kissojen parhaaksi. itsekin olen ottanut löyttiksest kisun ja toisen olen pelastanut kuolemalta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      208
      8469
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      15
      4370
    3. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      106
      3839
    4. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      137
      3722
    5. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      89
      3001
    6. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      169
      2729
    7. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      52
      2512
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      152
      2221
    9. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      74
      1696
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      68
      1494
    Aihe