Asensin Ubuntu Dapperiin Kubuntu-desktopin. Ei kysynyt mitään asennuksen aikana otetaanko kdm vai gdm käyttöön. Nyt käytää gdm:ää ja on jotenkin rikki. Miten saan vaihdettua että käyttää kdm:ää?
GDM--> KDM
6
486
Vastaukset
- Asennettuna?
"otetaanko kdm vai gdm käyttöön."
Kyllä gdm käynnistää myös KDE-työpöydän, joten pitäisi sitäkin voida käyttää ongelmitta.
Onko kdm asennettu?
Huom. Yhäkin Dapper on epävirallinen jakelu, joten sen mahdolliset virhetoiminnat koitetaaan korjata viralliseen jakeluun, joka julkaistaan kesäkuun alussa.- kde vs gdm
gdm oletettavasti käyttää jossakin määrin gnomen-kirjastoja.. miksi pitää kahden eri ympäristön kirjastoja muistissa?
loogisempaa olisi kde:n tapauksessa käyttää kdm:ää ja
gnomen tapauksessa gdm:ää - Asennettuna?
kde vs gdm kirjoitti:
gdm oletettavasti käyttää jossakin määrin gnomen-kirjastoja.. miksi pitää kahden eri ympäristön kirjastoja muistissa?
loogisempaa olisi kde:n tapauksessa käyttää kdm:ää ja
gnomen tapauksessa gdm:ää"miksi pitää kahden eri ympäristön kirjastoja muistissa?"
Tuolla tuskin on oleellista merkitystä nykyaikaisissa koneissa. Jos on asentanut alunperin Gnome-työpöydän, ei kannata alkaa korjata toimivaa, vaan käyttää KDE:tä pohjalla Ubuntun oletuksena asentama Gnome.
- Keimo
Vaihdoin oletusteemasta toiseen gnomen sisäänkirjautumisasetuksista ja sain siten gdm:n toimimaan. Käynnistää nyt oletuksena KDE:n. Tosiaan on varmaan joku beta-version bugi.
Ainakin omassa Debianissani näkyy olevan /etc/X11/default-display-manager, jota kenties muuttamalla saanee tehtyä asian.
- Keimo
KDE on ubuntussa (kubuntu-desktop) tosi buginen verrattuna Gnomeen. Konqueror kaatuu vähän väliä, samoin Klamav. Firefoxissa on typerästi "gnome-look". Poistin koko roskan. En viitsi koko distroa vaihtaa, koska Gnomellakin tulee yhtä hyvin toimeen. Tarttee kokeilla uudestaan sitten kun dapperista tulee virallinen versio...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504