Minä olen vähän yli 18v ja asun perheessä joka otti mut sijoitukseen, kun äitini ja isäni kuolivat kolarissa? Ihan hyvä perhe mutta ei nyt todellakaan viitsisi pitää yo-juhlia, kun sinne tulee sitten vaan tämän perheen sukulaisia, kun omia en ole pahemmin nähnyt pariin vuoteen.
Kuinkahan minä loukkaan näitä, jos en mene koulun lakitukseen ja sanon, että en halua juhlia. Syksyllä muutan jo omaan kämppään.
Miltähän se itsestä tuntuu, kun ei ole oikein kenen kanssa juhlisi.
Pitääkö kaikki juhlat?
6
741
Vastaukset
- isän tyttö
Moi!
Mulle ei tule juhlia, aika samasta syystä kuin sulla. Sukulaisia ei ole.
Koen asian tietty vähän ikävänä, mutta vielä ikävämpää olisi pitää ""juhlat"", joista jäisi vain paska maku suuhun. - ylioppilas06
Ikävä kuulla tilanteestasi. Mielestäni sinulla on kuitenkin täysi oikeus olla juhlimatta lakkiasi, jos niin haluat. Itse pidän isot sukujuhlat, mutta ystäviä en kutsu (johtuen osittain siitä että vähäisetkin ystäväni juhlivat samaan aikaan omaa lakkiaan), enkä aio mennä myöskään illalla baareilemaan koska ei kiinnosta nähdä luokkakavereiden humalaista sekoilua - mieluummin olen kotona ja vaihdan kuulumisia tuttujeni kanssa, jotka sentään tietävät mitä tekevät ja kenelle puhuvat. Osasta tämäkin ratkaisu tuntuu naurettavalta (baarikulttuuri on niin pop), mutta näin minä haluan juhlia ja niin myös aion tehdä. Tilaisuushan on minun, joten minä teen siitä omanlaiseni. Tee sinäkin omanlaisesi, eikä kannata kuunnella muiden nokan koputtelua! Onnea lakista! :)
kyllä se lakki kannattaa ainakin mun mielestä käydä koulusta lakkiaispäivänä hakemassa, vaikka ei juhlia olisi kotona tai muualla pitämässäkään. onpahan sitten ainakin jotain muisteltavaa vanhemmilla päivillä...
- perhe on
sinun koulunkäyntiäsi auttanut ja tukenut, niin eikö siinä tapauksessa kannattaisi ajatella hiukan heitäkin?
Tietysti, jos ovat olleet sinulle ainoastaan ilkeitä ja kaikin tavoin yrittäneet estää ylioppilaaksituloasi, niin sitten asia voi olla toisin. - äidin tyttö
perhe on kirjoitti:
sinun koulunkäyntiäsi auttanut ja tukenut, niin eikö siinä tapauksessa kannattaisi ajatella hiukan heitäkin?
Tietysti, jos ovat olleet sinulle ainoastaan ilkeitä ja kaikin tavoin yrittäneet estää ylioppilaaksituloasi, niin sitten asia voi olla toisin.Ihan hyvä perhe he ovat. Olen heidät pari vuotta tuntenut, en heidän tuttaviaan enkä sukulaisia pahemmin tunne. Rahaa en ole koskaan heiltä saanut, olen elänyt perinnöllä ja lapsen eläkkeellä.
Tähän iloon iskee kamala suru myös. Isän ja äidin haudalle pitäisi viedä kukkia, sitten olla melkein vieraiden kanssa. Tuntuu, että olen aivan liian kovilla juuri nyt vaikka pitäisi vaan iloita. Syksyllä olenkin sitten aivan yksin. - äippä
äidin tyttö kirjoitti:
Ihan hyvä perhe he ovat. Olen heidät pari vuotta tuntenut, en heidän tuttaviaan enkä sukulaisia pahemmin tunne. Rahaa en ole koskaan heiltä saanut, olen elänyt perinnöllä ja lapsen eläkkeellä.
Tähän iloon iskee kamala suru myös. Isän ja äidin haudalle pitäisi viedä kukkia, sitten olla melkein vieraiden kanssa. Tuntuu, että olen aivan liian kovilla juuri nyt vaikka pitäisi vaan iloita. Syksyllä olenkin sitten aivan yksin.Oletko varma ettei sinun omia sukulaisia ole tulossa juhliin? Voihan olla että vaikket ole nähnyt pitkään aikaan he haluavat nyt tulla juhlimaan ja onnittelemaan.
Voithan kutsua heidät jotka haluat henkilökohtaisesti. Voisivat olla iloisia kutsusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam2456194Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.635044KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!
Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa134331Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni1253066Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on123061Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,822528Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu1412520Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/1901709- 461659
- 691486