Susannan laulu

MetriMaria

Mitäs mieltä olitte?

Kyllä vaan taas jäi pahaan paikkaan Revolverimiesten tarina. Toisaalta tämä osa mun mielestä oli aika valju. Toki avarti joitakin asioita, mutta silti siitä jäi se joku fiilis uupumaan...

18

1877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Mikä? Missä? Milloin?

      Siis onkos tuo nyt jokin kirja? Kenen kirjoittama? Osa jotain sarjaa?

      Anteeksi sivistymättömyyteni. :)

      • MetriMaria

        SORI! Mun moka. Ite oon vielä niin täpinöissä tosta kirjasta, että sitä piti niin itsestäänselvyytenä.

        Eli Stephen Kingin Musta Torni sarjan VI -osa, Susannan laulu.

        Vielä voisin mainita yhden jutun ko. kirjasta. Ihmetytti kyllä Mr. King veti itsensä sillain mukaan kirjaan... Noh, kaikella on todennäköisisti tarkoitus...


      • The Rat
        MetriMaria kirjoitti:

        SORI! Mun moka. Ite oon vielä niin täpinöissä tosta kirjasta, että sitä piti niin itsestäänselvyytenä.

        Eli Stephen Kingin Musta Torni sarjan VI -osa, Susannan laulu.

        Vielä voisin mainita yhden jutun ko. kirjasta. Ihmetytti kyllä Mr. King veti itsensä sillain mukaan kirjaan... Noh, kaikella on todennäköisisti tarkoitus...

        Musta torni on kirjasarja joka on pitänyt kahlata läpi noin miljoona kertaa.

        Ongelma vain on siinä että millään näistä kerroista ei käteeni ole osunut osaa numero 1. Enkä millään viitsi alkaa lukemaan myöhemmistä osista tarinaa. :)

        No, minulla ei taida olla tähän keskusteluun sen kummempaa sanottavaa.


      • The Rat
        MetriMaria kirjoitti:

        SORI! Mun moka. Ite oon vielä niin täpinöissä tosta kirjasta, että sitä piti niin itsestäänselvyytenä.

        Eli Stephen Kingin Musta Torni sarjan VI -osa, Susannan laulu.

        Vielä voisin mainita yhden jutun ko. kirjasta. Ihmetytti kyllä Mr. King veti itsensä sillain mukaan kirjaan... Noh, kaikella on todennäköisisti tarkoitus...

        Se keikka siellä areenalla 6.3.... Olikos se uniklubi (Levi Hullu Poro Areena) vai Depeche Mode (Hartwall Areena)? Vitsi, vitsi... :)

        Saankos muuten käydä kopy/pasteamassa profiilisi jos joskus teen oman? :D


      • nimetön.
        The Rat kirjoitti:

        Musta torni on kirjasarja joka on pitänyt kahlata läpi noin miljoona kertaa.

        Ongelma vain on siinä että millään näistä kerroista ei käteeni ole osunut osaa numero 1. Enkä millään viitsi alkaa lukemaan myöhemmistä osista tarinaa. :)

        No, minulla ei taida olla tähän keskusteluun sen kummempaa sanottavaa.

        Eikö paikallisista kirjastoista muka löydy yhtään kappaletta? Luulisi ainakin varastosta löytyvän.


      • The Rat
        nimetön. kirjoitti:

        Eikö paikallisista kirjastoista muka löydy yhtään kappaletta? Luulisi ainakin varastosta löytyvän.

        Voisi löytyäkin, mutta kyseessä on pikemminkin herätelukemistoon kuuluva sarja... Siis siellä hyllyssä osa kaksi tai kaverilla osa kolme, tms.

        Niin paljon muutakin mitä pitäisi lukea ettei tuota nyt ihan varaamaan viitsi alkaa. :)


      • MetriMaria
        The Rat kirjoitti:

        Se keikka siellä areenalla 6.3.... Olikos se uniklubi (Levi Hullu Poro Areena) vai Depeche Mode (Hartwall Areena)? Vitsi, vitsi... :)

        Saankos muuten käydä kopy/pasteamassa profiilisi jos joskus teen oman? :D

        No, mikäpäs minä olen sinua estämäänkään ;).

        Tervetuloa tai siis -menoa!


    • Muffinssi_

      ... mutta (suurten ennakko-odotusten takia?) sitä seurasi pienoinen pettymys. Kirjalla on kyllä pituutta, mutta mielestäni tarinassa ei päästy kuin puoli askelta eteenpäin, olkoonkin että selventäviä seikkoja tuli jonkin verran (sama kävi mielessä jo Callan susissa).
      Tästä ollaan toki montaa mieltä, mutta itse tykkäsin eniten ensimmäisistä osista, jolloin "oikeaa maailmaa" ei ollut vielä sekoitettu mukaan, ainakaan näin suurelta osin.

      Mutta pakkohan tää sarja on loppuun lukea, on se kokonaisuudessaan sen verran huikee tarina :)

    • mikkkko

      Toissa iltana sain tuon kirjan luettua ja täytyy sanoa, että olin hieman pettynyt. Susannan laulu oli ehkä sarjan huonoin osa - liian vähän tapahtumia ja etenkin Rolandia, siitä se kai johtui. Innolla ja jännityksellä jäin kuitenkin odottamaan viimeistä kirjaa. Harmittaa jo etukäteen tuon sarjan loppuminen. Onko kenelläkään muuten tietoa, koska seitsemäs kirja ilmestyy suomeksi?

      • MetriMaria

        tällä samaisella palstalla taisi olla joku aika sitten keskustelua kirjasarjan ilmestymisestä. Muistelisin, että jo (vaiko vasta!?) ensi syksynä olisi odotettavissa viimeinen osa.


      • Kingiä lukeva
        MetriMaria kirjoitti:

        tällä samaisella palstalla taisi olla joku aika sitten keskustelua kirjasarjan ilmestymisestä. Muistelisin, että jo (vaiko vasta!?) ensi syksynä olisi odotettavissa viimeinen osa.

        Viimeinen osa Musta Torni ilmestyy 27.10. ainakin suomalaisen kirjakaupan nettisivujen mukaan.


      • MetriMaria
        Kingiä lukeva kirjoitti:

        Viimeinen osa Musta Torni ilmestyy 27.10. ainakin suomalaisen kirjakaupan nettisivujen mukaan.

        Että vasta sillon!! Mutta eipä auta, eipä auta. Odottavan aika on pitkä... Odottelemisiin


      • Tha Kingi
        MetriMaria kirjoitti:

        Että vasta sillon!! Mutta eipä auta, eipä auta. Odottavan aika on pitkä... Odottelemisiin

        Kannattaa odottaa ja jännätä, eikä tehdä niin kuin minä ja käydä lukemassa juonipaljastuksia etukäteen!


    • Calla bryn Pulla

      Yksi pettynyt lisää ilmoittautuu...

      Kirja polkee todellakin paikallaan ja kirjailijan vetäminen mukaan juonikuvioon tuntuu jotenkin halvalta ratkaisulta.

      • Todellakin pettymys oli mullekin, kun sitä oli vielä niin innolla odottanut... Jotenkin tuntuu että kingillä on niiden ensimmäisten 4kirjan jälkeen muusa karannut ainekin tän sarjan osalta. Ei vaan näissä 2viimeisimmässä ole samanlaista fiilsitä, kuin aikaisemmissa.


    • Jee

      Just sain luettua Callan sudet ja mietin, että onko tämä seuraava jo suomennettu ja onhan se. Ja viimeinenkin osa tulee loppuvuodesta.

      Ja eikun kauppaan.

    • mausku

      luin juuri susannan laulun loppuun ja tunnelmat näkyvät otsikossa. siis voi elämän kevät mitä sotkua! huh huh. mokoma metateksti (stephen kingin, joka onkin kirjan hahmojen jumala, luona kylässä!!) ja entäs ne ns. päiväkirjaotteet kirjan lopussa ja koko kingin tuotannon ärsyttävä yhdistäminen ja latistaminen ja selittäminen monilla maailmoilla... juuri tuommoisilla selittelyillä entistenkin kirjojen tarinat pilataan... erittäin suuresti ärsytti myös musta torni -sarjan alkupään kirjoissa eniten viehättäneen maailmojen salaperäisyyden puhkipahki selittäminen! voi sviude. äijän kynä on suoltanut jo pitkään sen sortin kuraa että voi ihme... ei king mikään huippukirjalija ole koskaan ollutkaan mutta joku roti sentään!

      • mausku

        jos mustan tornin ensimmäiset osat vielä jotenkin täyttävätkin määreen kingin omasta tarusta sormusten herrasta, tämä viimoinen syöksee koko jutun loruksi sorbusten herrasta viimeistään silloin kun roland ja eddie istuskelevat kahvilla herra stephen kingin luona... itsensä parodiointia vai yksinkertaisesti erittäin typerä idea??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe