Korvat tukkosena

jermuus

Paripäivää sitten korvat meni tukkoiseksi, mistä voisi johtua ?

Todella ärsyttävää kun kaikki ääni ottaa korviin tympeästi, välillä ne avautuvat, saa suuta suurelle avattuaa aukeamaan hetkeksi. On kyllä ehkä vain väliaikaista, mutta missään suuri äänisessä paikassakaan ole pyörinyt :/

8

1418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mb-320s

      Olisikohan mahdollisesti allerginen jollekin siitepölylle, koivu tai vastaava , varsinkin ajankohdan huomioiden ?

      • jermuus

        oli kova nuha jokin aika sitten :) jospa se siitä sitten johtuisi, hieman jälkiseurauksena...


      • onpi
        jermuus kirjoitti:

        oli kova nuha jokin aika sitten :) jospa se siitä sitten johtuisi, hieman jälkiseurauksena...

        nuhan jäljiltä liisteriä ,elimistö kehittää sitä kun huuhtelee kuollet pöpöt pois .


      • tulehdus
        onpi kirjoitti:

        nuhan jäljiltä liisteriä ,elimistö kehittää sitä kun huuhtelee kuollet pöpöt pois .

        Mahdollista myös että on korvatulehdus. Itselläni oli pari vuotta sitten flunssan jälkiseurauksena että korvat menivät tukkoon. Aikani ihmettelin ja menin sitten työterveyshoitajan juttusille. Hoitaja vilkaisi korvat ja sanoi että nämä on kyllä niin pahasti tulehtuneen näköiset että lääkäriin ja pian. Ensimmäinen ja toinen antibioottikuuri ei tehonnut ollenkaan. Vasta kolmas eri antibiootti alkoi vaikuttaa kolme päivää kuurin aloittamisesta. Tai sitten se alkoi parantumaan itsekseen antibiootista riippumatta. Kuitenkin tuo, että korvat aukesi kolmen päivän päästä oikean antibiootin löytymisestä, viittaisi siihen, että antibiootti alkoi tehota.


      • tulehdus kirjoitti:

        Mahdollista myös että on korvatulehdus. Itselläni oli pari vuotta sitten flunssan jälkiseurauksena että korvat menivät tukkoon. Aikani ihmettelin ja menin sitten työterveyshoitajan juttusille. Hoitaja vilkaisi korvat ja sanoi että nämä on kyllä niin pahasti tulehtuneen näköiset että lääkäriin ja pian. Ensimmäinen ja toinen antibioottikuuri ei tehonnut ollenkaan. Vasta kolmas eri antibiootti alkoi vaikuttaa kolme päivää kuurin aloittamisesta. Tai sitten se alkoi parantumaan itsekseen antibiootista riippumatta. Kuitenkin tuo, että korvat aukesi kolmen päivän päästä oikean antibiootin löytymisestä, viittaisi siihen, että antibiootti alkoi tehota.

        Istuskelin eilen koneella ja sitten huomasin, että toinen korva on tukossa. Jos on melua niin se tuntuu soivan, tai siis on sitä tinnitystä vai mitä onkaan. Jos on hiljaista niin tuntuu vain tukkoiselta. Tavallaan kaikki, ainakin kovat äänet häiritsee. En ole ollu sairaana ja mitään vikaa ei ole ollut pitkään aikaan terveydessä. Korvaan ei satu.


      • lammas-jr kirjoitti:

        Istuskelin eilen koneella ja sitten huomasin, että toinen korva on tukossa. Jos on melua niin se tuntuu soivan, tai siis on sitä tinnitystä vai mitä onkaan. Jos on hiljaista niin tuntuu vain tukkoiselta. Tavallaan kaikki, ainakin kovat äänet häiritsee. En ole ollu sairaana ja mitään vikaa ei ole ollut pitkään aikaan terveydessä. Korvaan ei satu.

        Kun painan korvan kiinni sormella ja annan olla hetken, niin korva voi olla silleen normaalista jopa pari minuuttia. Sitten taas pikku hiljaa menee tukkoon.


      • myös
        lammas-jr kirjoitti:

        Kun painan korvan kiinni sormella ja annan olla hetken, niin korva voi olla silleen normaalista jopa pari minuuttia. Sitten taas pikku hiljaa menee tukkoon.

        Korvat olleet lukossa nyt reilu kolme viikkoa. Pari päivää tukkoisuuden alkamisesta kävin näyttämässä lääkärillä, mutta ei siellä ainakaan silloin ollut tulehdusta, tosin toisessa korvassa on vähän vaikkua syvällä joka täytyy mennä hoitajalle poistattamaan.

        Kun liikuttelen pään lihaksia korvissa kuuluu "maiskutusta". Mistähän tuo johtuu? No ens viikoks sain hoitajalle ajan ja käyn putsauttamassa nuo korvat, josko tuo maiskutus siitä loppuis?


    • pois

      korvahuuhtelulla. Oletteko tutkituttaneet jospa siellä on niin paljon vaikkua !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe