Kaaritan kovasti lankapuhelimen kuluja

soilike

Kuinka lankapuhelimesta matkapuhelimeen soitetun puhelun hinta voi olla 1 euro.
Olenko jotensakiin höperyydessäni käsittänyt väärin
Mulla on vielä lankapuhelin ja kännykkä.

Kantsiiko lopettaa tuo lankapuhelinliittymä, kun melkein kaikilla ystävilläni on jo kännykät?

20

1704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lea

Kyllähän siihen tulee jotain lisiä kun soitat lankapuhelimesta kännykkään,mutta että euro?Soititko ulkomaille?Kännykkä on tänäpäivänä mielestäni melko toimiva ja kun sillä lankapuhelimen kuukausi maksulla jo soitat aika monta puhelua,niin eiköhän luovuta mokomasta.Nykyäänhän se sulkeminen on täysin ilmaista. Siitä huolimatta ainaski hämeessä saat osingot kun on oma liittymä,vaikka olisi suljettukin.

• mirjamarja

Jos kännykkä katoaa tai rikkoutuu, niin olet takuulla onnellinen lankapuhelimestasi. Se on sentään aina käyttökunnossa.

Ja lankapuhelimesta toiseen soittaminen on edullisempaa, kuin kännykästä lankapuhelimeen. Vielä näitä vanhoja telhvooneja on aika monella.

Eiköhän suurin osa firmoista ja virastoistakin edelleen ole lankapuhelimen päässä?

• Zenja
        mirjamarja kirjoitti:

Jos kännykkä katoaa tai rikkoutuu, niin olet takuulla onnellinen lankapuhelimestasi. Se on sentään aina käyttökunnossa.

Ja lankapuhelimesta toiseen soittaminen on edullisempaa, kuin kännykästä lankapuhelimeen. Vielä näitä vanhoja telhvooneja on aika monella.

Eiköhän suurin osa firmoista ja virastoistakin edelleen ole lankapuhelimen päässä?

...lankapuhelimesta noin vuosi sitten. Hyvin olen tullut toimeen kännykällä ja sähköpostilla.
        Silloin kun oli vielä lankapuhelin niin ei kylläkään tullut paljoa soitettua, kun kaikilla tutuilla on kännykkä.

• *jemina
        Zenja kirjoitti:

...lankapuhelimesta noin vuosi sitten. Hyvin olen tullut toimeen kännykällä ja sähköpostilla.
        Silloin kun oli vielä lankapuhelin niin ei kylläkään tullut paljoa soitettua, kun kaikilla tutuilla on kännykkä.

Luovuin lankapuhelimesta viime kesänä muuton yhteydessä. Se oli meillä niinkin pitkään miestäni varten, hän ei enää dementiasta johtuen pystynyt käyttämään kännykkää. Itse käytin lankapuhelinta kun kännykkäni oli hukkunut, toisin sanoen olin unohtanut mihin taskuun olin sen jättänyt. Nyt on pakko olla tarkkana kännykän kanssa koska se on ainut yhteysväline.
        Käly ja sisko käyttävät lankapuhelinta ja molemmat valittavat että puhelut kännykkään tulevat kalliiksi. Hassua on, että soitan siskoni lankapuhelimeen Ruotsiin puolet halvemmalla kuin hän soittaa kännykkääni tänne. En tiedä johtuuko yksinomaan ruotsalaisten operaattoreiden yleisestä hintatasosta vai mistä.

• ... kannattaa kyllä pitää lankapuhelin. Ovathan siinä minuuttihnnat selvästi halvempia. Kuitenkin jos tilanne on sellainen, että ystävillä, joille pääasiassa soittelee ei ole lankapuhelinta, kannattaa agiteerata heitäkin ottamaan sellainen. Mikäli agiteeraus ei onnistu, lienee viisainta itsekin luopua lankapuhelimesta.
      Lankapuhelimesta kännykkään tai päinvastoin soitetut puhelut maksavat mansikoita. Siksi minulla on molemmat. Soitan lankapuhelimella lankapuhelimeen ja kännykällä kännykkään.

• paljonko

nykyään on lankapuhelin minuutti maksaa,olen 5 v ollu kännykän varassa ei ongelmia,soitan samalla tavalla kuin lankapuhelimellakin,jäi poijes kuukausimaksu lankapuhelimesta ja puhelumaksu,olen tyytyväinen aina taskussa.

• ii-li

Lankapuhelimesta lankapuhelimeen. Kännykästä kännykkään. Se tulee halvimmaksi.

Missään tapauksessa ei kannata tehdä soitonsiirtoa lankapuhelimestaan kännykkäänsä. Silloin joutuu itse maksamaan jokaisesta vastaanotetusta, siirretystä puhelusta kaikkein kalleimmalla tavalla. Eli maksat jokaisesta saamastasi puhelusta itse.

• Kännykkäoperaattorit velkovat enemmän tietysti toiselle operaattorille menevistä...

Lankapuhelimeen kannattaa soittaa Skypestä, jos on vain kännykkä. Sama koskee ulkomailta soitettuja puheluita - ei mene roamingmaksuja.
        ------
        ohessa esimerkki lankapuhelinhinnoista

* Paikallis- ja teleliikennealuepuhelut (PPM) 1,67 snt/min.
        o Lisäksi jokaisesta puhelusta 9,8 snt.

* Paikallisverkkomaksu (PVM) 0,92 snt/min.
        -------
        SkypeOut (=puhelu verkon kautta puhelimeen) maksaa 1,7 centtiä/minuutti,
        (siis ei erillistä puhelunaloitusmaksua)
        -------

• vaarivaari kirjoitti:

Kännykkäoperaattorit velkovat enemmän tietysti toiselle operaattorille menevistä...

Lankapuhelimeen kannattaa soittaa Skypestä, jos on vain kännykkä. Sama koskee ulkomailta soitettuja puheluita - ei mene roamingmaksuja.
        ------
        ohessa esimerkki lankapuhelinhinnoista

* Paikallis- ja teleliikennealuepuhelut (PPM) 1,67 snt/min.

* Paikallisverkkomaksu (PVM) 0,92 snt/min.
        -------
        SkypeOut (=puhelu verkon kautta puhelimeen) maksaa 1,7 centtiä/minuutti,
        (siis ei erillistä puhelunaloitusmaksua)
        -------

Lankapuhelimen perusmaksu on syntisen kallis jos puhelinta käyttää vähän. Jos on laajakaista ja kännykkä, ei mene puhelimen perusmaksuakaan!

• ii-li
        vaarivaari kirjoitti:

Lankapuhelimen perusmaksu on syntisen kallis jos puhelinta käyttää vähän. Jos on laajakaista ja kännykkä, ei mene puhelimen perusmaksuakaan!

Mitä kaikkia välineitä siihen tarvitaan? Minulla on kännykkä, XP, usb-liittymiä helposti saatavilla koneen edessä. Mitä minä vielä tarvitsen (ohjelman lisäksi)?

Minä olen aina luullut, että puhelun vastaanottajalla pitää myös olla Skype. Kännykässä on bluetooth, mutta koneessa ei.

Täällä puhutaan usein Skypestä, mutta kun en tunne asiaa, niin olen aina hypännyt sellaisten viestien yli.

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun huomasin sen, että puhelun vastaanottajalla ei tarvitse olla Skypeä.

• Lokari1
        ii-li kirjoitti:

Mitä kaikkia välineitä siihen tarvitaan? Minulla on kännykkä, XP, usb-liittymiä helposti saatavilla koneen edessä. Mitä minä vielä tarvitsen (ohjelman lisäksi)?

Minä olen aina luullut, että puhelun vastaanottajalla pitää myös olla Skype. Kännykässä on bluetooth, mutta koneessa ei.

Täällä puhutaan usein Skypestä, mutta kun en tunne asiaa, niin olen aina hypännyt sellaisten viestien yli.

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun huomasin sen, että puhelun vastaanottajalla ei tarvitse olla Skypeä.

Jos soitat tiotokoneelta toiselle.
        Voit myös soitaa lankapuhelimeen , on halpa soitto , mutta kännykkään on paljon kaliimpi kun puhelimella tehty soitto.

Siis yritin sanoa tuossa alussa että mikrofoonikuulokkeet, tarvitset ja asennat koneelle skypen niin sillä jo toimii.

Sitten jos haluat soittaa puhelimeen , niin luottokortilla raha lataus skypelle ja silloin pääset soittaan vaikka "kiinaan" , siis joka paikkaan maalimassa.

Esm. minä soitan suomeen täältä noin 3 sentillä, joka on minusta halpa ja kuuluvuusakin on ihan kohtalainen joskus erittäin hyvä.

Vastaan tietojeni mukaan jos on kysytävää.
        terv: Lokari1.

• ii-li
        Lokari1 kirjoitti:

Jos soitat tiotokoneelta toiselle.
        Voit myös soitaa lankapuhelimeen , on halpa soitto , mutta kännykkään on paljon kaliimpi kun puhelimella tehty soitto.

Siis yritin sanoa tuossa alussa että mikrofoonikuulokkeet, tarvitset ja asennat koneelle skypen niin sillä jo toimii.

Sitten jos haluat soittaa puhelimeen , niin luottokortilla raha lataus skypelle ja silloin pääset soittaan vaikka "kiinaan" , siis joka paikkaan maalimassa.

Esm. minä soitan suomeen täältä noin 3 sentillä, joka on minusta halpa ja kuuluvuusakin on ihan kohtalainen joskus erittäin hyvä.

Vastaan tietojeni mukaan jos on kysytävää.
        terv: Lokari1.

Tuo selvensi asiaa.

Eli siis kuuloke-mikrofonivarustus kytketään USB-porttiin ja that's it, kunhan ohjelma on ladattu.

Täytyy kokeilla.

Entäpä sitten numeron valinta? Onko ohjelmassa noin vain näkyvissä paikka, johon numero näppäillään?

Minkähän takia yritykset eivät sitten käytä Skypeä? Sehan alentaisi valtavia puhelinkustannuksia aivan dramaattisesti.

Juuri säästösyistä meidän firmamme ATK-päällikkö antoi tuon ohjeen: Kännykästä kännykkään, lankapuhelimesta lankapuhelimeen. Nykyisin tosin entisessä työpaikassani ei ole enää ollenkaan lankapuhelimia, pelkkiä kännyköitä vain. Minullakin on omassa kännykässäni yhä kaksi numeroa: Työpaikan suora numero ja oma henkilökohtainen numeroni. (En koskaan oppinut muistamaan ulkoa työpaikkani suoraa numeroa, se on niin tuhottoman pitkä. Aina piti luntata käyntikortista.)

PS: Kuulin eräältä Nokian ihmiseltä, että Nokian omat puhelut täällä Suomessakin kulkevat New Yorkin kautta, koska se tulee halvemmaksi. En tiedä, onko se totta, mutta kaipa Nokia osaa järjestää puhelinasiansa edullisimmalla tavalla.

• Lokari1
        ii-li kirjoitti:

Tuo selvensi asiaa.

Eli siis kuuloke-mikrofonivarustus kytketään USB-porttiin ja that's it, kunhan ohjelma on ladattu.

Täytyy kokeilla.

Entäpä sitten numeron valinta? Onko ohjelmassa noin vain näkyvissä paikka, johon numero näppäillään?

Minkähän takia yritykset eivät sitten käytä Skypeä? Sehan alentaisi valtavia puhelinkustannuksia aivan dramaattisesti.

Juuri säästösyistä meidän firmamme ATK-päällikkö antoi tuon ohjeen: Kännykästä kännykkään, lankapuhelimesta lankapuhelimeen. Nykyisin tosin entisessä työpaikassani ei ole enää ollenkaan lankapuhelimia, pelkkiä kännyköitä vain. Minullakin on omassa kännykässäni yhä kaksi numeroa: Työpaikan suora numero ja oma henkilökohtainen numeroni. (En koskaan oppinut muistamaan ulkoa työpaikkani suoraa numeroa, se on niin tuhottoman pitkä. Aina piti luntata käyntikortista.)

PS: Kuulin eräältä Nokian ihmiseltä, että Nokian omat puhelut täällä Suomessakin kulkevat New Yorkin kautta, koska se tulee halvemmaksi. En tiedä, onko se totta, mutta kaipa Nokia osaa järjestää puhelinasiansa edullisimmalla tavalla.

siinä on ja jos et halua niin ei sitä ole pakko käyttää.
        Skypellä on ohjeita moneen käyttö tapaan, käy liika pitkäksi täällä kirjoitamalla niitä yritää selitää , joten ota skype ja tutki rauhassa mitä siittä tykkäät.
        Minun puhelin lasku on paljon pienempi kun ennen, koska käytän nykyisin vaan kännykkään soitaakseni.
        Tuolta tieto ja tekniikka palstoilta saa sen osoitteen skypeen.
        Minusta on liika hyvä ilmaiseksi, koskahan puhelin yhtiöt saa poisttetua skypen?
        Toivoisin ettei onnistuis se poisto.
        Terv: Lokari1.

• Lokari1
        Lokari1 kirjoitti:

Skypellä on ohjeita moneen käyttö tapaan, käy liika pitkäksi täällä kirjoitamalla niitä yritää selitää , joten ota skype ja tutki rauhassa mitä siittä tykkäät.
        Minun puhelin lasku on paljon pienempi kun ennen, koska käytän nykyisin vaan kännykkään soitaakseni.
        Minusta on liika hyvä ilmaiseksi, koskahan puhelin yhtiöt saa poisttetua skypen?

niitä mikkikuulokkeita ei kannata ostaa ennen kun hyväksyt skypen , jos on "mieleinen".
        Niin skypellä voi kirjoitella shatin tapaan ystävilleen , vaikka kuulokkeet puuttuskin.

No kuulokemikrovooni setti on kyllä halpa , ainakin täällä , minun makso noin 10 dollaria ja kuuluvuus on mielestäni hyvä tai ainakin kohtalainen.
        Soitapas sitten Ii-li jos otat skypen käyttöön, kyllä minä puhun ja ehkä neivonkin voin skypeen antaa, joihinkin toimintoihin ainakin.

• ii-li ek
        Lokari1 kirjoitti:

niitä mikkikuulokkeita ei kannata ostaa ennen kun hyväksyt skypen , jos on "mieleinen".
        Niin skypellä voi kirjoitella shatin tapaan ystävilleen , vaikka kuulokkeet puuttuskin.

No kuulokemikrovooni setti on kyllä halpa , ainakin täällä , minun makso noin 10 dollaria ja kuuluvuus on mielestäni hyvä tai ainakin kohtalainen.
        Soitapas sitten Ii-li jos otat skypen käyttöön, kyllä minä puhun ja ehkä neivonkin voin skypeen antaa, joihinkin toimintoihin ainakin.

Halpoja ne mikkikuulokkeet täälläkin ovat.

Nyt koko asia on uudessa valossa, kun sain sinulta kuulla, ettei vastapuolella tarvitse olla Sypeä.

Olen joskus käynyt Skypen sivuilla, mutta en ole ladannut sieltä mitään.

Vasta eilen hankin muistikun. En ollut arvannut, että se on niin kätevä, vaikka niitä on ollut markkinoilla jo monta vuotta. Siinähän on enemmän muistilaa kuin muutaman vuoden takaisissa tietokoneissa.

• ii-li
        Lokari1 kirjoitti:

Kovin helpolta näyttää.

Huomenna täytyy muistaa ostaa mikkikuulokkeet.

• ii-li kirjoitti:

Kovin helpolta näyttää.

Huomenna täytyy muistaa ostaa mikkikuulokkeet.

Muistitikkuun saa ladattua "portable skypen", jolla voit soittaa nettikuppiloista jos siellä on kuulokemahdollisuus. Ainakin pääsee tekstiviestintään (chat). Kokeilin Aasiassa käydessäni ja jopa Pekingissä sain toimimaan.

Tuo portable vaatii tikulle myös skypen.

• BilMan
        vaarivaari kirjoitti:

Muistitikkuun saa ladattua "portable skypen", jolla voit soittaa nettikuppiloista jos siellä on kuulokemahdollisuus. Ainakin pääsee tekstiviestintään (chat). Kokeilin Aasiassa käydessäni ja jopa Pekingissä sain toimimaan.

Tuo portable vaatii tikulle myös skypen.

Silloin on mukana aina ilmainen puhelin/chat missä kuljetkin.

Todella näppärää.
        Kiitoksen arvoinen huomio.
        Suuri kiitos tietämyksestäsi.

BilMan

• Anskuliini

kännykän, minulle ei ole mitään ongelmia kun maksut on liittymässäni aina samat soitan lankapuhelimeen tai toisten operaattoreiden kännyköihin.
      Mulle soittaville ne ongelmat kertyy, olen isälleni sanonut että hänen kannattaa soittaa minulle aina kännykästä, sen hän myös tekeekin.
      Muiden puhelinlaskuista en murehdi ;-).

• soilike

Kirjoitan chattiin likikuulumiset ystävilleni silloin tällöin , he vastaavat ehkä, kun avaavat oman skypensä
      Historiassa näkyy tapahtumat

Jos rupattelun halu valtaa, voi laittaa viestin "rupatellaanko?"
      Jos marokkolainen nuorimies lähettää alastonkuvan ja yhteyspyynnon, sen voi torjua , tai sitten ei

Toivotaan ,että tämä maksuton yhteydenpitomahdollisuus säilyy.

Yritykset eivät sitä käytä , koska se olisi niille tietoturvaongelma, kuulin

Puhelinyhtiöiden mieleen se ei ole., mutta vielä eivät ole sitä pystyneet mykistämään

Joskus tuntuu, että se on liian hyvä ollakseen totta , samoin kun google.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      41
      2415
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      301
      1994
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      21
      1788
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1585
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      23
      1434
    6. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1329
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      43
      1318
    8. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1265
    9. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      37
      1151
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1036
    Aihe