Jatkoa Laiska-Lassin tabut-aiheeseen

soilike

Meillä eläkeikäisillä on omat murheemme.

On unettomuutta , kipuja, masentuneisutta, yksinäisyyttä, haluttomuutta, impotessia, näön huonontumista ja vaika mitä muuta
Meidän ikäistemme keskustelupalstan pitää ola avoin kaikille meidänikäisille keskusteluille, ilman , että joku valvoo puskasta ja huutaa ”kuuluu palstalle ?????”

Kaikille aiheille on tosiaankin omat palstansa, nutta 14-50v pulmat ovat aivan erillaisia, kuin meillä eläkeikäisillä

37

1817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merimona1

Niinhän sitä saattaisi luulla, että ongelmat seuraavat ikää, mutta mistä me tiedämme, vaikka joku nuorempikin kokisi samoja ongelmia, kuten yksinäisyyttä, impotenssia, masennusta ynm.
      Mielestäni palstalla ei saisi karsinoida porukkaa "meidän ikäisiin", vaikkakin suositus onkin että saman ikäiset keskustelevat keskenään heitä sivuavista, koskettavista asioista.
      Itse olen alle kuusikymppinen ja viihtynyt vanhempien seurassa, sillä niin kuin aikaisemmin jo sanoin jossain yhteydessä, monet viisikymppist (palstalle kirjoittavat) ovat mielestäni lapsellisen tuntuisia. Täällä on henkisesti kypsempää, elämän kokemusta omaavaa porukkaa,
      poikkeusta vahvistavia sääntöjä lukuun otamatta.
      Suvaitaan, siedetään ja tullaan toimeen kaikkien kanssa. Yritetään ainakin, eikö vaan!?

• Soilike puhui siitä, että valvoja siirtää välillä joitain keskusteluja täältä muille palstoille. En vastusta eri-ikäisten osallistumista ikäluokkien keskusteluun, enkä luule hänenkään sitä tarkoittaneen.

Joskus valvoja siirtää täältä keskusteluketjuja muille erikoispalstoille, eikä salli erityisalueiden keskusteluja käytävän täällä. Siihen minäkin haluaisin muutoksen.
        Monilla alueilla keskustelun luonne muuttuu iän ja kokemuksen mukaan. Ajatelleenpa esimerkiksi liikennettä tai seksiä. Niistä aiheista mielipiteet, asenteet ja käsitykset varmasti muuttuvat iän karttuessa. Ja on monia muitakin asioita, joista ihmiset mielellään haluaisivat keskustella oman (tai tietyn) ikäluokan edustajien kanssa tai oletettavasti samanlaisen kokemuspohjan omaavien henkilöiden kanssa.
        Miksei meille sallita sellaista?

• vaimo?

Onkohan kellään muulla ollut yhtä masentavaa kokemusta kuin minulla?
      Eturauhaslääkityksen muutoksen mainingeisa tuli noin 1,5 kuukauden impotenssikausi.

Varsinainen kysymys: Miten ymmärtävästi arvon rouvat ovat tälläisessä mahdollisessa tilanteessa miehiinsä suhtautuneet?

Minulle itselleni tilanne oli järkytys jota on mahdoton etukäteen kuvitella.
      Onneksi vaimo ei tehnyt siitä numeroa eikä se hänen käyttäytymisessään näkynyt ( eikä kuulunut ).
      Kun tilanne oli päällä ei ollut varmuutta sen ohimenevyydestä.

Koskaan ei olisi kivaa jos joskus ei olisi keljua!

• katriina64

sopeutuvaisia, jopa siinä määrin, että vaikka keski-iällä miehemme ei pystyisi seksuaalisesti tyydytämään puolisoaan, niin eihän se taitaisi olla valtavan tärkeää.
        Tilalle on tullut vielä parempaa. Kiintymys, ystävyys, kaiken menneen ihanat muistot.
        Mies on mies, vaikka hänellä ei olisikaan seksi päällimmäisenä ajatuksissaan ja ohjailemassa toimintojaan - tekojaan.
        Eihän miehen ominaisuudet nyt sentään ole sidoksissa potenssiin - seksuaaliseen.
        Aika aikaa kutakin.

• lea

Ikävintä on se kun kyky menee,mutta halu jää ja siinä sitä onkin mietittävää.Todella mukavaa kun näistäkin asioista voidaan keskustella asiallisesti. Ei me silti olla mitään syrjään vetäytyviä vanhoja höpöjä vaikka joskus sellasen käsityksen saakin . Eletään ja otetaan vastaan nämä luonnolliset ikälisät. Jokaisella on omat ongelmansa,mutta kaikkeen tottuu.Koitetaan tulla toimeen itsemme kanssa.

• unohtuu ihmisiltä joskus omaan napaan tuijottaessa. Onneksi sinulla on hyvä ja ymmärtäväinen vaimo.:)

Nuorilla päivillä aviomiehelläni oli vastaavanlainen ongelma sairaalasta päästyään. Hänen oli vaikeuksia ottaa asia puheeksi ja minä olin tietysti ymmälläni. Mies vältteli myös hellyydenosoituksia ja käyttäytyi melkein torjuvasti. Meillä taisi olla hätä jo molemmilla ennen kuin saimme selvitetyksi, mistä oli kysymys. Mieheni ongelma katosi melkein välittömästi keskustelun jälkeen. Huomasimme käytännössä, miten positiivinen vaikutus avoimmuudella parisuhteessa voi olla.

Luulen, että miesten potenssiongelmien vaikutus moninkertaistuu, koska miehet yhdistävät useimmiten hellyyden seksiin toisin kuin naiset. Monien miesten mielestä hellyydenosoitukset ovat osa esileikkiä, kun naiset taas kaipaavat usein enemmän hellyyttä kuin suorituksia.
        Jos miehet uskaltaisivat osoittaa hellyyttä omista potenssiongelmistaan huolimatta, luulen että moni ikääntynyt parisuhde olisi paljon onnellisempi.

Hellikää toisianne, sitä ei estä mikään sairaus eikä potenssiongelma. ;))

• siihen mieheen

Mitään yleistä
        en yritäkään sanoa, mutta sanon omasta kokemuksestani, että olin aktiivinen kaikin mahdollisin tavoin itse, yritin ilahduttaa ja parantaa, keksiä uusia matkoja, jotka sopivat hänelle ja voin sanoa, että elimme laadukasta aikaa koko sairauden ajan, hän voi hyvin, edes tukkansa ei harmaantunut. Hänen kuolemansa oli yllätys, mahan limakalvon puhkeaminen särkylääkkeiden takia.( Eivät ne lääkäritkään mitään tajua!)

• ullapulla (toisinpäin)

onko parisuhde noin kiinni "siittä" jollakukka! Silloin on kyllä jotain kovasti pielessä .
        Voin omasta kokemuksesta kertoa että Nuorena sain mieheni kanssa 2 lasta ja elimme nuoruutemme ihanassa huumassa ja sovussa . Olin jo arjessa tottunut sopeutuun koska hänen työajat olivat epäsäännölliset (siis myös vuorokauden kestäviä )
        Ja huippuurheiliana oli myös matkoilla paljon .
        Sitten tuli sairastuminen joka kesti 5v . Hän kuoli 41v ---Ei siinä tullut mieleenkään mikään itsensä ajatteleminen ,sain kuitenkin olla hänen kanssaan viimeiset elinvuodet . Ei rakasrelu ollut enään samanlaista kun silloin kun hän oli terve --mutta rakkaus säilyi .

• a-woman1

Aika hullunkurista, että sanojamme ja sanontojamme vahditaan kuin kouluikäisten konsanaan! Missä on suomalaisen ihmisen sananvapaus? Mitään rivouksia ei täällä ole kirjoiteltu. Jos joku sellaiseen joskus sortuisi, tämä sakki on niin fiksua, ettei sellainen onnistuisi pitemmän päälle. Mielestäni meidän pitäisi saada jutella haluamistamme aiheista vapaasti ilman asiaatuntematonta sensoria! Olisiko paikallaan ottaa yhteyttä ylläpitäjään ja neuvotella julkaisemisen säännöistä?

• a-woman1

Otin varmuuden vuoksi kopion kirjoittamastani mahdollista tulevaa käyttöä varten.

• katriina64
        a-woman1 kirjoitti:

Otin varmuuden vuoksi kopion kirjoittamastani mahdollista tulevaa käyttöä varten.

Tarvitaanko näitä kirjoituksia jatkossa?
        En ole koskaan ottanut kopioita "tulevaa käyttöä varten."
        Mitä käyttöä?

• a-woman1
        katriina64 kirjoitti:

Mitä käyttöä?

Aikaisempien kokemusteni perusteella olen tullut epäluuloiseksi. 'Isoveli' valvoo meidän, aikuisten, juttelua täällä.

• puheyhteys
        a-woman1 kirjoitti:

Aikaisempien kokemusteni perusteella olen tullut epäluuloiseksi. 'Isoveli' valvoo meidän, aikuisten, juttelua täällä.

joka on täysin ilmainen ja jossa voi samanaikaisesti olla jopa viisi henkilöä konferenssissä, siellä voi vapaasti keskustella kenenkään siihen puuttumatta , suosittelen.

• a-woman1 kirjoitti:

keskusteluarkistossa, ellet itse niitä sieltä poista?
        Kertoisitko tietämättömälle, mihin niitä kopioita omista teksteistä voisi tarvita?

• näkökulma
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Kertoisitko tietämättömälle, mihin niitä kopioita omista teksteistä voisi tarvita?

Jos on rustannut hyvän sisältö rikkaan kirjoituksen tai runon, miettinyt asiaa ja muokannut ymmärrettävään muotoon, sitten sefu poistaa ne palstalta.

Mitäs tuumit, on hyvä että on kopio "omassa" tallessa, voi nääs olla tarpeen jossakin muussa tilanteessa ja arvioida poistoa, tai onko ns henk.koht. kaunaa sefulla sinua kohtaan, sekin on koettu.

• näkökulma kirjoitti:

Jos on rustannut hyvän sisältö rikkaan kirjoituksen tai runon, miettinyt asiaa ja muokannut ymmärrettävään muotoon, sitten sefu poistaa ne palstalta.

Mitäs tuumit, on hyvä että on kopio "omassa" tallessa, voi nääs olla tarpeen jossakin muussa tilanteessa ja arvioida poistoa, tai onko ns henk.koht. kaunaa sefulla sinua kohtaan, sekin on koettu.

Itse rupattelen täällä yleensä sen kummemmin harkitsematta ja huvikseni, joten niitä "kuolemattomia" ajatuksia ei synnykään. Äskettäin huomasin jonkun valittaneen nimeltä mainiten minunkin tekstini kadonneen jonkin ketjun mukana. Olisi ehkä ollut kiva tarkistaa mistä puhuttiin, jos olisin itse tekstin tallentanut.
        En taida malttaa edelleenkään kuin poikkeustapauksissa niin tehdä. Kun en ketään loukkaa tai kirjoita "sopimattomia", en usko tarvitsevani todistusaineistoa "syyttömyydestäni" jatkossakaan.

Joko sinulla on paljon mielenkiintoista materiaalia koossa näistä keskusteluista?

• a-woman1

Itse rupattelen täällä yleensä sen kummemmin harkitsematta ja huvikseni, joten niitä "kuolemattomia" ajatuksia ei synnykään. Äskettäin huomasin jonkun valittaneen nimeltä mainiten minunkin tekstini kadonneen jonkin ketjun mukana. Olisi ehkä ollut kiva tarkistaa mistä puhuttiin, jos olisin itse tekstin tallentanut.
        En taida malttaa edelleenkään kuin poikkeustapauksissa niin tehdä. Kun en ketään loukkaa tai kirjoita "sopimattomia", en usko tarvitsevani todistusaineistoa "syyttömyydestäni" jatkossakaan.

Joko sinulla on paljon mielenkiintoista materiaalia koossa näistä keskusteluista?

Optimisti-Orvokki.
        Joku muu ehti sanomaan oman kantansa.
        Tämä tallenne, jonka tein, oli ensimmäinen, ehkä myös viimeinen. Olen aina vähän mielessäni naureskellut noille valvojan puuhia arvostelleille, mutta nyt meni omiakin juttujani yhdessä poistossa. En mielestäni kirjoittanut rivoja, en kiellettyjä enkä kai kamalan huonoa suomenkieltäkään. Ihan siitä syystä kopioin, jotta tietäisin myöhemmin, mitä katosi ja voisin pohtia syytä mahdolliseen poistoon.

• Turisija
        katriina64 kirjoitti:

Mitä käyttöä?

"En ole koskaan ottanut kopioita "tulevaa käyttöä varten."
        Mitä käyttöä?"

Minä kirjoittelen useimmiten viestini tekstieditorilla ja tallennan päiväyksellä alkavilla nimillä kansioon "nettiviestit".

Esim tämän viestin tiedostonimi olisi "2006 06 04 Vanhat viestit.tx". Sitten tarkistan, onko ketjuuun tullut jotakin muutosta vaativaa, viimeistelen, kopioin valmiin tekstin leikepöydälle ja "peistaan" sen palstalle vastauksena.

Minun mielestäni tekstin muotoilu on rauhallisempaa suorittaa editorilla, kuin näpytellä avattuun vastaus-ikkunaan.

Minusta on mukavaa lueskella joskus 90-luvun loppuvuosien juttujani eri sivustoille. Voi vaikkapa ihmetellä omia kannanottojaan silloin "hamassa nuoruudessa" ;-) Omasta arkistosta löytyisi valmiita aiheita uusille avauksille, jos minulla olisi kova tarve viestitellä, vaikka mielessä ei olisikaan spontaaneja aiheita.

(tätä viestiä en kuitenkaan tallentanut - ainakaan vielä!)

• Turisija
        Turisija kirjoitti:

Mitä käyttöä?"

Minä kirjoittelen useimmiten viestini tekstieditorilla ja tallennan päiväyksellä alkavilla nimillä kansioon "nettiviestit".

Esim tämän viestin tiedostonimi olisi "2006 06 04 Vanhat viestit.tx". Sitten tarkistan, onko ketjuuun tullut jotakin muutosta vaativaa, viimeistelen, kopioin valmiin tekstin leikepöydälle ja "peistaan" sen palstalle vastauksena.

Minun mielestäni tekstin muotoilu on rauhallisempaa suorittaa editorilla, kuin näpytellä avattuun vastaus-ikkunaan.

Minusta on mukavaa lueskella joskus 90-luvun loppuvuosien juttujani eri sivustoille. Voi vaikkapa ihmetellä omia kannanottojaan silloin "hamassa nuoruudessa" ;-) Omasta arkistosta löytyisi valmiita aiheita uusille avauksille, jos minulla olisi kova tarve viestitellä, vaikka mielessä ei olisikaan spontaaneja aiheita.

viestille tuli aivan ihmeellinen otsikko! Otsikon oli tarkoitus olla muotoa "Vanhat viestit talteen".

Toisin sanoen, jos hökäisee viestin suoraan tänne, siitä tulee helposti viimeistelemätön...

• Turisija

Keskustelupalstojen sisällöt eivät säily "ikuisesti". Kyllähan ne kopioidaan varmistusnauhoille lyhytaikaista varmennusta varten. Esim. jos palvelimen kovalevyjä vaurioituu, keskustelusivuston sisältö katoaa, mutta voidaan palauttaa varmistusnauhoilta uusille levyille.

Vanhimmasta päästä keskustelut kuitenkin armomurhataan bittien taivaaseen. Esim. Suomi24:n vanhan version aikaisia keskusteluja ei hyvin todennäköisesti löydy mistään arkistoista.

• a-woman1
        Turisija kirjoitti:

Mitä käyttöä?"

Tosin puheesi tietokoneen käytöstä kuulostaa 'vieraalta kieleltä', koska en hallitse tätä kapulakieltä... Pitää kai taas mennä jollekin kurssille!
        Hyvää jatkoa...

• Turisija kirjoitti:

Keskustelupalstojen sisällöt eivät säily "ikuisesti". Kyllähan ne kopioidaan varmistusnauhoille lyhytaikaista varmennusta varten. Esim. jos palvelimen kovalevyjä vaurioituu, keskustelusivuston sisältö katoaa, mutta voidaan palauttaa varmistusnauhoilta uusille levyille.

Vanhimmasta päästä keskustelut kuitenkin armomurhataan bittien taivaaseen. Esim. Suomi24:n vanhan version aikaisia keskusteluja ei hyvin todennäköisesti löydy mistään arkistoista.

Ikuisuus on tietysti ihan toinen käsite, samoin kuin elinkaari.

Niitä vanhoja juttuja muistan nähneeni joskus tämän vuosituhannen alusta asti. Nyt hakujärjestelmä on muuttunut, enkä äkkiseltään keksinyt miten olisin tarkistanut tilanteen.
        Ainakin marraskuusta 2004 lähtien kirjoitetut jutut ovat edelleen nähtävissä Eniron arkistossa. Ne siis joutuvat odottamaan aika kauan bittitaivaaseen pääsyä. ;)

Muistelen lukeneeni jostain, että keskustelupalstojen juttuja arkistoitaisiin nykyisin myös kansanrunousarkistoon. Tilantarve ei enää nykyisin ole esteenä.

• a-woman1 kirjoitti:

Tosin puheesi tietokoneen käytöstä kuulostaa 'vieraalta kieleltä', koska en hallitse tätä kapulakieltä... Pitää kai taas mennä jollekin kurssille!
        Hyvää jatkoa...

Turisija käyttää kirjoittaessaan tekstinkäsittelyohjelmaa, muokkaa ja tallentaa oman tekstinsä omalle koneelle ja sitten kopioi sen tänne avattuun viestinkirjoituslokeroon "kopioi" ja "liitä" -toiminnoilla.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Ikuisuus on tietysti ihan toinen käsite, samoin kuin elinkaari.

Niitä vanhoja juttuja muistan nähneeni joskus tämän vuosituhannen alusta asti. Nyt hakujärjestelmä on muuttunut, enkä äkkiseltään keksinyt miten olisin tarkistanut tilanteen.
        Ainakin marraskuusta 2004 lähtien kirjoitetut jutut ovat edelleen nähtävissä Eniron arkistossa. Ne siis joutuvat odottamaan aika kauan bittitaivaaseen pääsyä. ;)

Muistelen lukeneeni jostain, että keskustelupalstojen juttuja arkistoitaisiin nykyisin myös kansanrunousarkistoon. Tilantarve ei enää nykyisin ole esteenä.

Kun otan "kaikki nimimerkin vitsit" tulee sivutolkulla tavaraa. Onko joku keksinyt kuinka pääsen nopeimmin vanhimpiin viesteihin?

Menemällä parikymmentä viestiä kerrallaan, pääsee kyllä, mutta onko nopeampaa tapaa?

• vaarivaari kirjoitti:

Kun otan "kaikki nimimerkin vitsit" tulee sivutolkulla tavaraa. Onko joku keksinyt kuinka pääsen nopeimmin vanhimpiin viesteihin?

Menemällä parikymmentä viestiä kerrallaan, pääsee kyllä, mutta onko nopeampaa tapaa?

Kokeilepa "Laaja haku" toiminnon avulla. Siellä voit määritellä erilaisia perusteita haulle, myös aikavälin, jolta haluat viestejä tarkastella.

Testasin äsken ja vuodelta 2001 lähtien löytyy tekstejä.

• mirjamarja
        näkökulma kirjoitti:

Minä olen aika uusi täällä ja olen ottanut vain vähän osaa keskusteluihin.
        Ei minulle ole mitenkään tärkeää, että sanani säilyvät. Jos ne poistetaan syystä tai toisesta, en sure, koska olen sanani jo sanonut. Ei minulla ole ainakaan toistaiseksi ollut tarvetta tallentaa keskusteluja.
        En äänitä käymiäni keskusteluja kotonakaan.

Aina en edes muista, missä keskustelussa olen ollut mukana, joten jos mielipiteeni on poistettu, en edes havaitse asiaa.

• ii-li

Kokeilepa "Laaja haku" toiminnon avulla. Siellä voit määritellä erilaisia perusteita haulle, myös aikavälin, jolta haluat viestejä tarkastella.

Testasin äsken ja vuodelta 2001 lähtien löytyy tekstejä.

On aivan sattuman kauppaa, mitä se löytää. Sehän ilmoittaa aina vain "Testi" kirjoitettuna punaisella nimen "Laaja Haku" päällehaun ollessa käynnissä. Jos on enemmän kuin yksi hakukriteeri, niin todennäköisin tulos on nolla.

Minusta tuntuu, ettei Eniro pidä edes tarpeellisena sen sen saattamista valmiiksi. Olen ollut täällä jo melkein vuoden, eikä asia ole edistynut ollenkaan.

Kun kerran kysyin asiasta, niin vastaus oli: "Kyllä siitä sitten ilmoitetaan."

• ii-li kirjoitti:

On aivan sattuman kauppaa, mitä se löytää. Sehän ilmoittaa aina vain "Testi" kirjoitettuna punaisella nimen "Laaja Haku" päällehaun ollessa käynnissä. Jos on enemmän kuin yksi hakukriteeri, niin todennäköisin tulos on nolla.

Minusta tuntuu, ettei Eniro pidä edes tarpeellisena sen sen saattamista valmiiksi. Olen ollut täällä jo melkein vuoden, eikä asia ole edistynut ollenkaan.

Kun kerran kysyin asiasta, niin vastaus oli: "Kyllä siitä sitten ilmoitetaan."

kokeilin taas äsken, ja onnistui ihan hyvin. Olen huomannut, että välillä jokin toiminto ei pelaa, mutta samantien uudelleen yrittäessä kaikki on ok tai seuraavana päivänä. Ongelmat toiminnoissa ovat rasittavia, mutta usein kannattaa yrittää uudelleen.

Ehkä Eniro ei osannut aavistaa ilmaisten palvelujensa suosiota ja on mitoittanut resurssit sen mukaan.

• ii-li

kokeilin taas äsken, ja onnistui ihan hyvin. Olen huomannut, että välillä jokin toiminto ei pelaa, mutta samantien uudelleen yrittäessä kaikki on ok tai seuraavana päivänä. Ongelmat toiminnoissa ovat rasittavia, mutta usein kannattaa yrittää uudelleen.

Ehkä Eniro ei osannut aavistaa ilmaisten palvelujensa suosiota ja on mitoittanut resurssit sen mukaan.

Etsi optimisti-orvokin viestejä palstalta 70 viimeisen viikon ajalta.

Tulos: "Hakusi ei tuottanut tulosta."

• ii-li
        ii-li kirjoitti:

Etsi optimisti-orvokin viestejä palstalta 70 viimeisen viikon ajalta.

Tulos: "Hakusi ei tuottanut tulosta."

Hae kaikki optimisti-orvokin viestit viimeisen 7 vuorokauden ajalta. Tulos: Hakusi ei onnistunut.

• ii-li

Eikä tarvitse olla kysymyksessä edes mikään ongelmakaan.

Nämä ovat ikäryhmäpalstoja, joissa kriteerinä on ikä.

Ikä, ikä, ikä, ei muu. Eihän tässä olisi muuten mitään järkeä.

Minusta on päivänselvää, ettei myöskään aiheita saa luokitella täällä millään muulla tavalla. Koska kriteerinä on ikä, niin silloin aiheen valinta saa olla ihan mitä vain, eikä tekstiä saa siirrella mihinkään muualle ilmoittamatta.

Takoitus on keskustella samaan ikäluokkaan kuuluvien kanssa eri asioista ilman karsinointia. Jos palstalle eksyy muunikäisiä, niin he "eksyvät" tarkoituksella keskustellakseen tämän ikäluokan kanssa.

:)

• soilike

Eihän ne puheenvuorot yleensä mihinkään katoa, ellei itse niitä itse poista.
        Katsoin , näytä kaikki " soilike " hommat.
        Oli paljon , useinpia en edes muista
        Olisiko tuolla niin pal merkitystä, jos joku olis poistettu

Rupatellaan rauhassa, eikä änkätä toisarvoisista asioista. Jooko?

• ii-li
        soilike kirjoitti:

Eihän ne puheenvuorot yleensä mihinkään katoa, ellei itse niitä itse poista.
        Katsoin , näytä kaikki " soilike " hommat.
        Oli paljon , useinpia en edes muista
        Olisiko tuolla niin pal merkitystä, jos joku olis poistettu

Rupatellaan rauhassa, eikä änkätä toisarvoisista asioista. Jooko?

Viitasin vain siihen, että joskus täältä siirrellään kirjoituksia muille palstoille mitään ilmoittamatta. Laaja haku toimii huonosti, joten niitä on vaikea enää silloin löytää.

Puhutaan vain hauskemmista asioista.

• soilike

Ei niitä käsittääkseni voi poistaa jälkikäteen
        Näppää
        Hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit

Ii-li näkyi yhteensä 1636 osumaa
        Eka oli 24.10.-01 22
        Viimeisin 31.5.2006 70
        Mulle tuli 492 osumaa
        Eka 12.4.2004 - > Digikamerat
        Vika 31.5.2006 > 60

Ne voi järjestää oikealla ylhäällä oleva valinnnan
        Sisällön mukaan | Päivämäärän mukaan

Niitä vaihtelemalla näkee ekan tai vikan viestin
        Vähän jäljessä näyttää historia olevan.

• Turisija
        soilike kirjoitti:

Ei niitä käsittääkseni voi poistaa jälkikäteen
        Näppää
        Hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit

Ii-li näkyi yhteensä 1636 osumaa
        Eka oli 24.10.-01 22
        Viimeisin 31.5.2006 70
        Mulle tuli 492 osumaa
        Eka 12.4.2004 - > Digikamerat
        Vika 31.5.2006 > 60

Ne voi järjestää oikealla ylhäällä oleva valinnnan
        Sisällön mukaan | Päivämäärän mukaan

Niitä vaihtelemalla näkee ekan tai vikan viestin
        Vähän jäljessä näyttää historia olevan.

varmistuksia palautettaessa. Teksnisesti se käy helposti: Jätetään vaan kopioimatta jotakin päiväystä vanhemmat varmistusnauhat kovalevylle, kun keskustelutietokanta alustetaan uudelleen,

Vanhimpia viestejä poistetaan usein monilta yleisiltä palstoilta. Suomen suurin keskustelusivusto Duuni.net tyhjeni useita kertoja omistajavaihdoksien yhteydessä ja joskus muulloinkin, levytilan tai palvelimen suorituskyvyn niin vaatiessa. Nyt koko sivusto on lopetettu, eikä jonkun aloittama uusin versio ole saavuttanut entistä suosiota.

Sivustolla Njet.net olen viihtynyt parhaiten, niin kauan kuin se oli olemassa. Sekin lakkautettiin, olikohan tuo pari vuotta sitten.

Tämä Suomi24 on harvinainen poikkeus, koska uusi omistajakin on säilyttänyt sivut vuosituhannen alusta alkaen. Alkuperäinen nimimerkkinikin oli perustettu niihin aikoihin, kunnes poistin sen itse sattuneesta (valvojan aiheuttamasta) syystä.

Muistelen, että tämän sivuston edeltäjä 90-luvulta on kadonnut bittien hautausmaalle keskusteluineen päivineen.

• ii-li
        Turisija kirjoitti:

varmistuksia palautettaessa. Teksnisesti se käy helposti: Jätetään vaan kopioimatta jotakin päiväystä vanhemmat varmistusnauhat kovalevylle, kun keskustelutietokanta alustetaan uudelleen,

Vanhimpia viestejä poistetaan usein monilta yleisiltä palstoilta. Suomen suurin keskustelusivusto Duuni.net tyhjeni useita kertoja omistajavaihdoksien yhteydessä ja joskus muulloinkin, levytilan tai palvelimen suorituskyvyn niin vaatiessa. Nyt koko sivusto on lopetettu, eikä jonkun aloittama uusin versio ole saavuttanut entistä suosiota.

Sivustolla Njet.net olen viihtynyt parhaiten, niin kauan kuin se oli olemassa. Sekin lakkautettiin, olikohan tuo pari vuotta sitten.

Tämä Suomi24 on harvinainen poikkeus, koska uusi omistajakin on säilyttänyt sivut vuosituhannen alusta alkaen. Alkuperäinen nimimerkkinikin oli perustettu niihin aikoihin, kunnes poistin sen itse sattuneesta (valvojan aiheuttamasta) syystä.

Muistelen, että tämän sivuston edeltäjä 90-luvulta on kadonnut bittien hautausmaalle keskusteluineen päivineen.

Siellä oli hyvä kirjoitella, kun kaikki olivat asiallisia ja rakentavia. Jos kysyi jotakin sai aina asiantuntevan vastauksen. Sinne kun piti rekisteröityä omalla nimellään.

En tutustunut kaikkiin palstoihin, mutta ne harrastepalstat, joilla kävin, olivat hyvin korkeatasoisia.

Ikävää, että Njet.net lopetettiin. En muista ollenkaan, kuka ylläptäjä oli.

Nimi jäi kyllä sitten roikkumaan internetiin vuosikausiksi omien viestien kohdalle, mutta eipä se haitannut. Muistaakseni Duuniin piti myös rekisteröityä omalla nimellä, mutta se ei ollut ainakaan alussa ollenkaan niin korkeatasoinen kuin Njet.net. Seurasin Duunia vain vuonna 1996, kun sain töihin internetin. En tainnut kirjoittaa sinne mitään.

• Turisija
        ii-li kirjoitti:

Siellä oli hyvä kirjoitella, kun kaikki olivat asiallisia ja rakentavia. Jos kysyi jotakin sai aina asiantuntevan vastauksen. Sinne kun piti rekisteröityä omalla nimellään.

En tutustunut kaikkiin palstoihin, mutta ne harrastepalstat, joilla kävin, olivat hyvin korkeatasoisia.

Ikävää, että Njet.net lopetettiin. En muista ollenkaan, kuka ylläptäjä oli.

Nimi jäi kyllä sitten roikkumaan internetiin vuosikausiksi omien viestien kohdalle, mutta eipä se haitannut. Muistaakseni Duuniin piti myös rekisteröityä omalla nimellä, mutta se ei ollut ainakaan alussa ollenkaan niin korkeatasoinen kuin Njet.net. Seurasin Duunia vain vuonna 1996, kun sain töihin internetin. En tainnut kirjoittaa sinne mitään.

Heikki oli silloin yhdeksänkymmenluvun puolivälin jälkeen yksi Duuni.netin keskustelijoista. Siellä piti tosiaan kaikkien keskustelijoiden kirjautua ja esiintyä omilla nimillään. Heikki, eräs Eero, Lauri, Reijo, Tuomo ja monta muutakin olivat sellaisia keskustelijoita, joiden ketjuihin minäkin pistin lusikkani. Heikin näppäimistössä ei ollut skandeja, joten hän korvasi teksteissään ääkköset hatuttomilla vastineilla.

Heikillä ja hänen kavereillaan oli oma internetpalvelin osoitteessa http://njet.org , joka löytyy sieltä edelleenkin. Kaverukset rakensivat sitten heidän kehittämällään ohjelmistolla pyörivän keskustelusivuston http://njet.net , jonka isännäksi Heikki ryhtyi. Hänen mukanaan mm. edellä mainitsemani henkilöt alkoivat kirjoittaa Duunin ohella myöskin Njettiin. Heikiltä löytyi jatkuvasti innostavia alotteita, jotka loivat Njetin hengen. Hänen hengessään Njet.netin jäsenistökin valikoitui niin, että riitelyä ja häiriköintiä ei juuri esiintynyt. Heikin viestien signeerauksena oli /heikki.

Alussa mainitsemani entiset duunilaiset löytyvät vielä nykyisinkin sivustolta Aulabaari.net, jossa myös esiinnytään omilla nimillä. Heikki on kuitenkin vetäytynyt nettikeskusteluista yksityiselämään.

---
        Duuni.netin eräs persoonallisuus alusta alkaen oli Petja. Hän haastoi duunilaiset keskusteluun särmikkäillä avauksillaan, joista jotkut loukkaantuivatkin. Minä innostuin joskus vastaamaan niihin samanhenkisillä vastaväitteillä, jotka osuivat molempien huumorintajuun. Näin meistä tuli eräänlaisia 'nettiystäviä'. Hän kirjoitteli myös Njet.nettiin.

Mieleeni on jäänyt eräs Njetin keskustelu, jonka aloitti Petja ehdottamalla, että Suomi pantaisiin poikki Hämeenlinnan korkeuksilta ja Pohjois-Suomen voisi hänen puolestaan vaikkapa lahjoittaa venäläisille. Minä vastasin julistautumalla Pohjois-Suomen kuninkaaksi ja samalla julistin sen itsenäiseksi valtakunnaksi. Eräs Jami tuli mukaan värittämään edelleen juttua, jota jatkoimme melko pitkään. Tuon kerroin esimerkkinä Petjan tyylistä. Hän löytyy nykyisin omalta sivustoltaan http://www.ihmiskunta.org/wp .

Itse koen jo vieraantuneeni aktiivikansalaisten elämästä niin, että olen Aulabaarissa vain passiivijäsen. Äärimmäisen harvoin tulen kirjoittaneeksi vastineen johonkin ketjuun.

---
        PS. Luulin lähettäneeni tämän viestin jo muutama päivä sitten. Olisko jäänyt jemmaan siksi, että ajattelin vielä tarkistaa jotain?
        Mutta parempi myöhään jos edes silloinkaan...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      328
      7121
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4338
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3165
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2967
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1800
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      212
      1746
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1577
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1438
    Aihe