Svarzekoksista vielä

Danazu

Tuolla aikasemmin oli jo tästä aiheesta mutta aloitan uuden keskustelun. Otin tuolta ensimmäisen spk-pentuni ja jotenkin sitä tälläinen alottelija odottaa sitä 24/7-tukea kasvattajalta. Mutta ei, yritin soitella, oli kova kiire. Laitoin sähköpostia, ei vastausta. Ymmärrän kyllä että kasvattajalla on omakin elämä. Mutta silti. Näinkö on että kun rahat on saatu käteen niin hälläväliä????

23

6614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole selvää!

      Jos kasvattajalta tulee esim viime vuonna 13 pentuetta, on varmaankin aikas selvää ettei aikaa jää paljoa kasvattiensa ongelmia ratkoa. Selvää myöskin lienee kovien määrien tarkoitus:(

      • miettiä

        etukäteen, mistä koiransa ottaa. En tässä ala arvostella, älkää vaan ymmärtäkö väärin. Minä vaan sitä, että eikös kannattaisi miettiä nuo auttamiset etukäteen. Jos on itse aloittelija, kannattaisi ottaa etukäteen selvää siitä, ketä kasvattaja on valmis auttamaan sinua ongelmissasi.

        Kokenut koiran omistaja voi ottaa koiran melkein mistä tahansa, koska pystyy selviämään yksin asioista. Noin suuri kasvattaja ei millään pysty sitä tekemään. Pelkästään homman pyörittäminen vie kaiken ajan. Ei jää aikaa kasvattien omistajille. Kasvattaminen on leipätyötä, josta saadaan korvaus.

        Jokaisen ammatin harjoittajalla on oikeus myös vapaa-aikaan. Jos kasvatin omistaja haluaa henkilökohtaista apua, pitää ottaa koira jostakin pienemmästä kennelistä, missä asiat hoidetaan näin.


    • Meil ainakii saanu aina kasvattajalta apua jos vaikka mihinkii tilanteeseen ja pitää meille treenejä et itte opittas sit koiraa kasvattaa oikeen ja sille mielekästä tekemistä keksii. Ehkä se niin että pienemmäl kasvattajalla aikaa riittää. Tuolta kasvattjalta saa pentuja vasta ens vuonna tänä vuonna ei tuu pentuja enää lainkaa.

      • öö........

        No eikös se ole selvää mihin kasvattajan aika kuluu kun tuo määrä pentuieta vuodessa syntyy. Ja siihen lisäksi kasvattajan tekemät muiden rotujen pentueet päälle.
        Tokkopa juuri jää aikaa katsella kasvattien perään jotta näkis mitä niistä tuli. Onko ne saksanpaimenia ensinkään,vai jotain saksanpaimenta muistuttavia,joil on sakemannin paperit.Kuten myös apu kasvatin omistajille on ihan jo ajan puolesta aika rajoitettua.

        No onhan tää kasvattaja keksinyt sentään,miten saada koirille tulokset ilman että joutuu aikaa siihen koulutukseen ja jalostuskoiriensa luonneominaisuuksien tutkailuun käyttämään.No,jos ei sekään auta,jotta kerkeis vähän paremmin kasvatin omistajiin pitää yhteyttä,minkäs teet,jokainen tyylillään.......


      • _.,.,fasfddsaf
        öö........ kirjoitti:

        No eikös se ole selvää mihin kasvattajan aika kuluu kun tuo määrä pentuieta vuodessa syntyy. Ja siihen lisäksi kasvattajan tekemät muiden rotujen pentueet päälle.
        Tokkopa juuri jää aikaa katsella kasvattien perään jotta näkis mitä niistä tuli. Onko ne saksanpaimenia ensinkään,vai jotain saksanpaimenta muistuttavia,joil on sakemannin paperit.Kuten myös apu kasvatin omistajille on ihan jo ajan puolesta aika rajoitettua.

        No onhan tää kasvattaja keksinyt sentään,miten saada koirille tulokset ilman että joutuu aikaa siihen koulutukseen ja jalostuskoiriensa luonneominaisuuksien tutkailuun käyttämään.No,jos ei sekään auta,jotta kerkeis vähän paremmin kasvatin omistajiin pitää yhteyttä,minkäs teet,jokainen tyylillään.......

        Jo pelkästään vuonna 2005 Svarzekoksilla on rekisteröity 101 koiraa varsin monesta eri rodusta.

        Vuosien 2000 - 2006 aikana kennel on rekisteröinyt 501 koiraa. Siitä voi ihan jokainen itse päätellä, minkä verran aikaa kasvattajalla on yksittäisten kasvatinomistajien asioihin paneutumiseen.

        Jos pyörittää ammattimaista koirantuotantolaitosta ja elää niillä tuotoksilla, niin eiköhän ole aika selvää, että niitä hommiakin täytyy välillä tehdä... Jos jokainen pennunomistaja kyselisi ongelmia, niin eihän tuo kasvattaja ehtisi muuta kuin puhelimessa istua.

        No, toisaalta voisihan hän pistää kenneltyttönsä puhelinkeskuksen hoitajiksi... Hohhoijaa.

        No mutta toisaalta, mitä turhaan sellaista vaivaa kannatta nähdä, kun rahat on koirista pois saatu jo.


      • no mää
        _.,.,fasfddsaf kirjoitti:

        Jo pelkästään vuonna 2005 Svarzekoksilla on rekisteröity 101 koiraa varsin monesta eri rodusta.

        Vuosien 2000 - 2006 aikana kennel on rekisteröinyt 501 koiraa. Siitä voi ihan jokainen itse päätellä, minkä verran aikaa kasvattajalla on yksittäisten kasvatinomistajien asioihin paneutumiseen.

        Jos pyörittää ammattimaista koirantuotantolaitosta ja elää niillä tuotoksilla, niin eiköhän ole aika selvää, että niitä hommiakin täytyy välillä tehdä... Jos jokainen pennunomistaja kyselisi ongelmia, niin eihän tuo kasvattaja ehtisi muuta kuin puhelimessa istua.

        No, toisaalta voisihan hän pistää kenneltyttönsä puhelinkeskuksen hoitajiksi... Hohhoijaa.

        No mutta toisaalta, mitä turhaan sellaista vaivaa kannatta nähdä, kun rahat on koirista pois saatu jo.

        Tuo rotukirjo on sen sorttinen kaikessa laajuudessaan,et ei voi kun ihmetellä.

        Eikös kasvattajan tulis olla kasvattamaansa rotuun kovin perehtynyt? Mites se luonaa kun rotuja on tuo määrä,ja pentuja tulee helvetilliset määrät vuosittain? Kyllä siinä loppuu vuorokausi kesken vaikka hyvää tahtoakin riittäis.

        Vaan kyllä taitaa olla rodunjalostuksen sijaan ihan muut seikat etusijalla Svarzekoks-koirien kasvattajalla.


      • johan on
        no mää kirjoitti:

        Tuo rotukirjo on sen sorttinen kaikessa laajuudessaan,et ei voi kun ihmetellä.

        Eikös kasvattajan tulis olla kasvattamaansa rotuun kovin perehtynyt? Mites se luonaa kun rotuja on tuo määrä,ja pentuja tulee helvetilliset määrät vuosittain? Kyllä siinä loppuu vuorokausi kesken vaikka hyvää tahtoakin riittäis.

        Vaan kyllä taitaa olla rodunjalostuksen sijaan ihan muut seikat etusijalla Svarzekoks-koirien kasvattajalla.

        On vain kyllä niin kaukaa toisistaan olevia rotuvalintoja, etten tuollaisesta kennelistä lähtisi koiraa ostamaan. Oliskohan aloittajan pitänyt vähän miettiä, mistä koiransa ostaa? Monesti pieni kotikennel, jossa on tyyliin 1 pentue vuodessa on paljon parempi kuin iso.


      • d-wa
        öö........ kirjoitti:

        No eikös se ole selvää mihin kasvattajan aika kuluu kun tuo määrä pentuieta vuodessa syntyy. Ja siihen lisäksi kasvattajan tekemät muiden rotujen pentueet päälle.
        Tokkopa juuri jää aikaa katsella kasvattien perään jotta näkis mitä niistä tuli. Onko ne saksanpaimenia ensinkään,vai jotain saksanpaimenta muistuttavia,joil on sakemannin paperit.Kuten myös apu kasvatin omistajille on ihan jo ajan puolesta aika rajoitettua.

        No onhan tää kasvattaja keksinyt sentään,miten saada koirille tulokset ilman että joutuu aikaa siihen koulutukseen ja jalostuskoiriensa luonneominaisuuksien tutkailuun käyttämään.No,jos ei sekään auta,jotta kerkeis vähän paremmin kasvatin omistajiin pitää yhteyttä,minkäs teet,jokainen tyylillään.......

        Tuskinpa se Outi duunailee mitään "sekarotuisia" koiria. Outilla on monen vuoden kokemus kasvattajana ja on myös yksi niistä vähistä kasvattajista jotka hoitavat verot tosta koira-bisneksestä! On näyttelylinjaiset sakemannit, niillä omat kasvattajansa ja käyttölinjaiset sakemannit, niillä omat kasvattajansa! Mutta jokainen kasvattaja on kuitenkin tehnyt kasvattaja sitoumuksen, enkä nyt lähtisi hurjasti mollaamaan tätä svarzekoksia.

        Enemmänkin miettisin miksi ihmiset tukevat paperittomien koirien tehtailu bisnestä tai paperittomia koiria yleensäkkään! On kuitenkin hyvin tärkeää että koiralla on paperit jotta siitä tiedetään sen alkuperä, mahdolliset sairaudet ja kaikki muu tärkeä!
        Ja sitä mollaisin mieluummin että kun kennelliiton koirarekisteriä selaa.. sieltä löytyy kaikenrotuisien koirien sukutauluista sukusiitosta ja joissain koirissa sitä on paljon! Miten kasvattaja ei muka välitä tästä??

        Itse myönnän kuitenkin sen että olen kerran tukenut paperiton koira -toimintaa ja toiste EN SITÄ TEE!!!

        Hyvää kesää kaikille koiraharrastajille!


      • d-wa
        no mää kirjoitti:

        Tuo rotukirjo on sen sorttinen kaikessa laajuudessaan,et ei voi kun ihmetellä.

        Eikös kasvattajan tulis olla kasvattamaansa rotuun kovin perehtynyt? Mites se luonaa kun rotuja on tuo määrä,ja pentuja tulee helvetilliset määrät vuosittain? Kyllä siinä loppuu vuorokausi kesken vaikka hyvää tahtoakin riittäis.

        Vaan kyllä taitaa olla rodunjalostuksen sijaan ihan muut seikat etusijalla Svarzekoks-koirien kasvattajalla.

        Svarzekoks on sensortin ja iso kenneli että luuleeko joku että Outi siellä yksin hoitelee niitä kaikkia koiria? Outilla on niin monen vuoden kokemus että se varmasti tietää koirista paljon ja on varmasti tutustunut rotuun, ennen kuin on päättänyt alkaa kasvattaa sitä! Jos olisi todella väliinpitämätöntä toimintaa niin esim. kun valkoinenpaimenkoira tuli uutena rotuna suomeen, olisi se heti otettu sinne samaan kenneliin tietämättä rodusta yhtään mitään! Mutta Svarzekoksin valkoinenpaimenkoira April on suhteellisen nuori koira ja valkoisenpaimenkoiran kasvattaminen siellä aika uutta!


      • ihmettelen..
        d-wa kirjoitti:

        Tuskinpa se Outi duunailee mitään "sekarotuisia" koiria. Outilla on monen vuoden kokemus kasvattajana ja on myös yksi niistä vähistä kasvattajista jotka hoitavat verot tosta koira-bisneksestä! On näyttelylinjaiset sakemannit, niillä omat kasvattajansa ja käyttölinjaiset sakemannit, niillä omat kasvattajansa! Mutta jokainen kasvattaja on kuitenkin tehnyt kasvattaja sitoumuksen, enkä nyt lähtisi hurjasti mollaamaan tätä svarzekoksia.

        Enemmänkin miettisin miksi ihmiset tukevat paperittomien koirien tehtailu bisnestä tai paperittomia koiria yleensäkkään! On kuitenkin hyvin tärkeää että koiralla on paperit jotta siitä tiedetään sen alkuperä, mahdolliset sairaudet ja kaikki muu tärkeä!
        Ja sitä mollaisin mieluummin että kun kennelliiton koirarekisteriä selaa.. sieltä löytyy kaikenrotuisien koirien sukutauluista sukusiitosta ja joissain koirissa sitä on paljon! Miten kasvattaja ei muka välitä tästä??

        Itse myönnän kuitenkin sen että olen kerran tukenut paperiton koira -toimintaa ja toiste EN SITÄ TEE!!!

        Hyvää kesää kaikille koiraharrastajille!

        ...olet sitten tukemassa ostettujen, vertailukelvottomien ja laadultaan heikkojen käyttötulosten teettämistä Virossa ja Venäjällä?

        Noista Svarzekoksin ylistyslauluistasi saa kuvan että 13 saksanpaimenkoirapentueen teettäminen vuodessa ja niistä verojen maksaminen on joku kunnioitettava saavutus? Puhumattakaan siitä ettei itse saa yhdellekkään jalostuskoiralleen Suomessa tuloksia aikaiseksi KOULUTTAMALLA koiria.


    • ääääää

      Mulla oikein hyvät kokemukset, aina on saanut vastauksen jos on tarvetta ollut, jospa riippuukin kysymistavasta? Koira on terve, toimii hyvin sekä harrastuksessa että kotona.
      Ja ei ole ensimmäinen saksanpaimenkoira minulla, jotain siis kai niistä tiedänkin?!

      • öö............

        Kysyn vaan,että korvaako tuo "kokemus" jotenkin sen,että vaivautuisi ottamaan edes jotain selkoa jalostuskoiriensa luonteista niitä kouluttamalla?

        Ja mikä kokemus? Kokemus siitä,miten mahdollisimman monella rodulla saadaaa aikaan mahdollisimman paljon pentuja,vai mikä?
        Ei se,että on mahdollisesti joskus kouluttanut jotakin koiraa,anna minkäänlaista käsitystä kasvattajalle niiden NYKYISTEN jalostuskoirien ominaisuuksista.

        Mitä annettavaa voi rodulle olla kasvattajalla,joka ei itse ole pätkääkään kiinnostunut koiran käyttöominaisuuksista? Nyt kun kuitenkin puhutaan saksanpaimenkoirasta.

        Kuusi pentuetta näkyi koiranetin mukaan jo tänä vuonna syntyneen. Kun narttujen indeksit on tälläisiä :

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?Id=18051

        ja kasvattaja hakee tulokset koirilleen vähintään omituisella tavalla,miten tässä jalostetaan terveyttä ja käyttöominaisuuksia?


    • lajsdlsdj
      • peepee

        Pyhä metusalem sentäs tuota touhua! On kyllä täysin käsittämätöntä menoa, ei voi ymmärtää. Liimallako noi koirat aiotaan pitää kasassa?


      • harmittaa..

        20 vuoden päästä on lotto voitto jos saa terveen koiran. Harmi vaan hyvän rodun!


      • sssssssss

        ...vilkassu monen muunkin kasvattajan tilastoja? Esmes yx mustien kasvattaja käyttää koko ajan urosta joka jättää E/E, D/E, D/D - lonkkia. Omaa urostaan. No joo. Ehkä se on muuten mukava. Eikä siltä tuu montaa pentuetta vuodessa. Ja harrastaahan se itte koiransa kaa.


      • ssssssssssssss
        sssssssss kirjoitti:

        ...vilkassu monen muunkin kasvattajan tilastoja? Esmes yx mustien kasvattaja käyttää koko ajan urosta joka jättää E/E, D/E, D/D - lonkkia. Omaa urostaan. No joo. Ehkä se on muuten mukava. Eikä siltä tuu montaa pentuetta vuodessa. Ja harrastaahan se itte koiransa kaa.

        Ja ku nyt oikeen aletaan lapioimaan paskaa niin tän uroksen lonkkaindeksi on 84. Mut sillon jälkitulos. Ja luonnetestistä 249 pistettä. Mikäs on sitte tän rodun kannalta hyvä? Nää tämmöset vai noi näyttikset vai ne käyttikset? Loppuviimex se on aina se pennunostaja joka kärsii. Nimim. Kiitti vitusti kasvattajalle.


      • s'aku
        ssssssssssssss kirjoitti:

        Ja ku nyt oikeen aletaan lapioimaan paskaa niin tän uroksen lonkkaindeksi on 84. Mut sillon jälkitulos. Ja luonnetestistä 249 pistettä. Mikäs on sitte tän rodun kannalta hyvä? Nää tämmöset vai noi näyttikset vai ne käyttikset? Loppuviimex se on aina se pennunostaja joka kärsii. Nimim. Kiitti vitusti kasvattajalle.

        se ole se pentu, mikä tällaisessa tilanteessa kärsii eikä ostaja :(


      • Sugardaddy123
        harmittaa.. kirjoitti:

        20 vuoden päästä on lotto voitto jos saa terveen koiran. Harmi vaan hyvän rodun!

        kun siitä tuli muotikoira. Silloin tehtiin jokaisella nartulla pentuja katsomatta yhtään sukutauluja ja ilman lonkkakuvaus tuloksia. Yhdellä sun toisella susikoiralla takapää petti ja pettää edelleen.


      • Opettele rodun oikea nimi
        Sugardaddy123 kirjoitti:

        kun siitä tuli muotikoira. Silloin tehtiin jokaisella nartulla pentuja katsomatta yhtään sukutauluja ja ilman lonkkakuvaus tuloksia. Yhdellä sun toisella susikoiralla takapää petti ja pettää edelleen.

        jollet sitten tarkoita koiran ja suden risteytystä?! FYI vaan..! Ei ole olemassa susikoiraa!


    • Anita

      Ite oon onnellinen pennun omistaja ja ko.kasvattajan kanssa pidetään yhteyttä sähköpostitse ja puhelimitse. Aina oon neuvoja saanut jos niitä olen tarvinnut. Joku kirjoitti, että pentu kannattaisi ottaa pienemmästä kennelistä. Aikaisempi koira oli pienestä ja koiruus kuoli 1,5-vuoden iässä ja oli todella sairas koira. Kasvattajalle kun ilmoitimme asiasta niin sieltä tuli pelkät voivottelut.
      Nyt ihana ja terve uusi pentu.

      • Helenax

        Minulla myös Svarzekoks-koira, tyytyväinen olen ollut, kaikissa koulutus-asioissa on apua saanut ja yhteyttä on pidetty sopivasti! Voin suositella kasvattajaa, yhdistelmä tietenkin se tärkein asia!


      • hmas
        Helenax kirjoitti:

        Minulla myös Svarzekoks-koira, tyytyväinen olen ollut, kaikissa koulutus-asioissa on apua saanut ja yhteyttä on pidetty sopivasti! Voin suositella kasvattajaa, yhdistelmä tietenkin se tärkein asia!

        Jos ei tiedä mistä puhuu, olisi parempi olla hiljaa. Toivottavasti kukaan ei usko MITÄÄN mitä täällä foorumilla kirjoitellaan. Voi taivas. Keksikää rakkaat ihmiset harrastuksia, niin ei tarvitse tuntemattomia ihmisiä täällä herjata perättömillä väitteillä.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      3000
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2273
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      56
      2199
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1559
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1449
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1392
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      58
      1330
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1063
    Aihe