Suuren ikäeron vaikutus, kun toisella ikää 60+

mitä tuo tulevaisuus...

Olen itse vasta 20 , mutta minulla on suhde 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Itse ajattelen, että ikäerolla ei ole merkitystä, ei nyt eikä vanhempanakaan, mutta miestä kovasti pelottaa, että kun hän alkaa olla 60 niin minua kiinnostaa sitten nuoremmat miehet. Minusta asia on kuitenkin niin, että eihän sitä ikään rakastuta vaan ihmiseen ja jos rakastaa toista, niin ei kai se rakkaus siihen lopu, että ikää tulee lisää.. Tällä hetkellä mies ei koe ikäeroa huonona asiana. Minulla on jo lapsi enkä muutenkaan koe olevani enää mikään teini.

Toivoisin, että teillä vähän vanhemmilla ihmisillä olisi joitain kokemuksia tuosta ikäero asiasta ja osaisitte kertoa, miten ikäero mahdollisesti vaikuttaa suhteeseen sitten 10, 20 kenties 30 vuoden päästä? Tietenkin ihmiset ja suhteet ovat erilaisia, mutta voisi kuitenkin auttaa, jos tietäisi mitä ongelmia ikäerosta ehkä saattaisi olla odotettavissa ja toisaalta myös sen, että mitä positiivisia puolia siinä voisi olla?

35

2332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin

Enoni vaimo 18 vuotta nuorempi, ja hautaan saakka olivat yhdessä.
      Pariskunta, jolta ostimme talon, vaimo oli 26 vuotta nuorempi, mutta he erosivat. Oli heillä yhteinen lapsi.

Itse olen aina tykännyt n. 10 vuotta vanhemmasta miehestä, ja seurustelin kolmen miehen kanssa, jotka olivat minua 10 vuotta vanhempia. Ja sitten menin lankaan, naimaan itseäni muutaman vuoden nuoremman miehen.

Ei ollut hyvä. Minä olin henkisesti n. 10 vuotta vanhemman tasolla. Rakkaus sammui siihen miehen lapselliseen käyttäytymiseen.
      En ole eronnut, mutta ollaan niinkuin sisko ja sen veli, kaipaan tunne-elämässä oikean, minulle henkisesti sopivamman miehen kainaloa ja seuraa.

Sehän on tosiaan kiinni siitä, miten henkisesti on kypsä, fyysinen ikä ei sitä yhteensopimista ratkaise.

• Ei Ennustajeukko

Ei se elämä mene noin, että sen vois ennustaa.
      Sinähän voit olla jo viiskymppisenä paljon sairaampi kuin miehesi.
      Ja ihmiset vanhenevat ja tulevat raihnaiseksi niin kovin eri tahtiin.

Yhteistä aikaa teillä on kovin paljon ennenkuin ikäerosta tulee normaalilla vanhenemisella mitään ongelmaa. Siinä vaiheessa olette eläneet yhteistä taivalta niin pitkään, että muiden asioiden pitäisi olla se yhdessä pitävä liima.

Tilastollinen todennäköisyys tietysti ennustaa sinule pitkää leskeyttä loppupäässä.
      Mutta kuka se meistä elää tilastoelämää

• Asiaan vaikuttavat niin monet tekijät, ettei kukaan voi vastata toisen parin puolesta. Ihmiset kasvavat, kypsyvät ja vanhenevat eri tavoin. Joku on vireä sekä henkisesti että fyysisesti vielä 90 vuotta täytettyään, toisesta tulee "vanhus" jo ennen 50. ikävuotta. Mieti julkisuudessa eläviä esimerkkejä ja mieti teidän omaa kokemusmaailmaanne, mielenkiinnon kohteita, harrastuksia, vireyttä ym. elämään liittyviä kuvioita. Parisuhteeseen vaikuttavat niin monet tekijät, ikä on vain yksi niistä.
      Miten viihdytte toistenne ystävien parissa ja muissa sosiaalisissa kuvioissa?

Yhtenä esimerkkinä voisin mainita omat vanhempani. Isä oli äitiä 16 vuotta vanhempi ja äiti 20-vuotias heidän avioituessaan. 20 vuotta myöhemmin isä oli minusta reippaampi ja nuorekkaampi kuin äitini. Todellisesta vanhuudesta en heidän kohdallaan osaa sanoa, koska isäni kuoli ennen kuin ehti täyttää 70. (Hänen sairaudellaan ei ollut iän kanssa mitään tekemistä ja lääkärit sanoivatkin hänen saaneen hyväkuntoisuutensa ansiosta pari lisävuotta elämäänsä.)

Jos miehesi on kovin taipuvainen mustasukkaisuuteen, ikä saattaa lisätä ongelmaa.

• voi kun olisin valinnut toisin

Minä olin 20 v kun 35 vuotias mies sanoi että jos olisi vapaa vielä niin rakastuisi minuun,nauroin koska se tuntui hullulta silloin.Otin ikäiseni miehen,naimisissa ollaan oltu 16 v.Elämäni on nyt ihan totisesti tylsää!!Olen pian 40 v ja nyt ihan ihastunut minua 20 v vanhempaan mieheen,hurmaavaan (oikeasti )sellaiseen...ja hän on suuresti ihastunut minuun ja halunsa tunnen...en tiedä annanko palaa sillä kerran sitä vaan eletään.Vaiko karistan kiltisti mielestäni ja muistan mitä papin edessä tuli luvattua...?!?

• outo lintu
        voi kun olisin valinnut toisin kirjoitti:

Minä olin 20 v kun 35 vuotias mies sanoi että jos olisi vapaa vielä niin rakastuisi minuun,nauroin koska se tuntui hullulta silloin.Otin ikäiseni miehen,naimisissa ollaan oltu 16 v.Elämäni on nyt ihan totisesti tylsää!!Olen pian 40 v ja nyt ihan ihastunut minua 20 v vanhempaan mieheen,hurmaavaan (oikeasti )sellaiseen...ja hän on suuresti ihastunut minuun ja halunsa tunnen...en tiedä annanko palaa sillä kerran sitä vaan eletään.Vaiko karistan kiltisti mielestäni ja muistan mitä papin edessä tuli luvattua...?!?

Tekemättä jättämisiään. Jos sinulla on ollut elämä tylsän rauhallista, aina voi kokeilla muuta.
        Kysäisepä aviomieheltäsi, vaikka hänelläkin olisi uusi rakas katsottuna.

• lea

Olen itse ollu 47v:tta yhdessä minua liki 10v:tta vanhemman kanssa ja ei hätiä mitiä. Minä olen se joka olen ollu kodin ulkopuolella töissä,mutta mies on hoitanu kotia.Niin no ensimmäiset 5v:tta olin minä kotosalla kun lapset oli pieniä,mutta sitte vaihdettiin osia ja hyvin meni.Kyllä se ikäero on niin pieni osa sitä kaikkea mitä yhdessäolo vaatii ja ei sellasta liittoa olekkaan missä ei ilmaa putsata aina sillointällöin.Se ensihuuma on sellanen esikatselu siitä mitä tulossa on ja siitä kannattaa nauttia kun sen aika on,mutta arki tulee jokaiselle ja siksi sanonkin että katsele sitä arkeakin vähän.Itse sen tuntee ja tietää mitä tekee ja onko se oikein.Kirjottele mitä mieltä olet kunhan se sinulle selviää.

• Silja

...vähenee. Jos itse olet frigidi, se ei haittaa.

• Mistä moisen olet kuullut?

Ikäerosta sen verran, että Espanjassa on ollut tapana, että kun mies on saanut taloutensa kuntoon (ikä 35 tms) hän nai parikymppisen tytön. Nykyisellään asia on tasoittunut, kun yhteiskunta on muuttunut. Ei fyysisellä ikäerolla ole suurtakaan merkitystä - henkinen rassaa enemmän!

• Nimetön
        vaarivaari kirjoitti:

Mistä moisen olet kuullut?

Ikäerosta sen verran, että Espanjassa on ollut tapana, että kun mies on saanut taloutensa kuntoon (ikä 35 tms) hän nai parikymppisen tytön. Nykyisellään asia on tasoittunut, kun yhteiskunta on muuttunut. Ei fyysisellä ikäerolla ole suurtakaan merkitystä - henkinen rassaa enemmän!

Silja

• seuraillut

Kun ikäero on yli 5-v tulee vaikeuksia. Yli 10v eletään täysin eri planetoilla viimeistään, kun toinen menee yli 65v.

• 10 v nuoremp

Niin minäkin luulin tavatessani tämän "hurmurin" ettei ikäero haittaa!

Mut toisin on,itse olis vielä vireä kaikkeen,toinen on haudanvakava kuolemaa pelkäävä itsestään ylihuolissaan oleva ukonkäivänä!
        Ei lenkille,ei voi matkustaakaan kahden vuodenpäästä ku vakuutukset lakkaa,vahtii pilkuntarkasti ajan kanssa kaikkea mitä ei itse hyväksy,haukkuu mua touhottajaksi kun teen hänen puolestaan lähes kaiken,menee aikaisin nukkumaan,yövalvominen on kauhistus ja luetteloa voisin jatkaa...
        Enkä voi kuitenkaan lähteä läiskiin vaik aina uhkaan kun kaiken valitus menee yli äyräiden.

Samanikäiset pysyköön yhdessä,näin on tarkoitettu.

• Aatu ajattelia.
        10 v nuoremp kirjoitti:

Niin minäkin luulin tavatessani tämän "hurmurin" ettei ikäero haittaa!

Mut toisin on,itse olis vielä vireä kaikkeen,toinen on haudanvakava kuolemaa pelkäävä itsestään ylihuolissaan oleva ukonkäivänä!
        Ei lenkille,ei voi matkustaakaan kahden vuodenpäästä ku vakuutukset lakkaa,vahtii pilkuntarkasti ajan kanssa kaikkea mitä ei itse hyväksy,haukkuu mua touhottajaksi kun teen hänen puolestaan lähes kaiken,menee aikaisin nukkumaan,yövalvominen on kauhistus ja luetteloa voisin jatkaa...
        Enkä voi kuitenkaan lähteä läiskiin vaik aina uhkaan kun kaiken valitus menee yli äyräiden.

Samanikäiset pysyköön yhdessä,näin on tarkoitettu.

Johan jutun murjasit. Sulla menee tosi huonosti,mutta olisitko nyt yleistäny asian?Meinaatko että syy on yksin siinä että ukkosi on vanhempi?Olen kyllä vahvasti eri mieltä.

• 10 v nuoremp
        Aatu ajattelia. kirjoitti:

Johan jutun murjasit. Sulla menee tosi huonosti,mutta olisitko nyt yleistäny asian?Meinaatko että syy on yksin siinä että ukkosi on vanhempi?Olen kyllä vahvasti eri mieltä.

Saa olla eri mieltä,mut näin vaan asiat on et meillä VÄLILLÄ menee tosi kurjasti.

Ja syy on ikäero.Ei niinkään fyysisesti,vaan ajattelutapa on myös erilainen,mikä alkuun viehättää mutta pitemmälle päästyä raivostuttaa!Miten voi niin ukkoutua!

• Aatu ajattelia.
        10 v nuoremp kirjoitti:

Saa olla eri mieltä,mut näin vaan asiat on et meillä VÄLILLÄ menee tosi kurjasti.

Ja syy on ikäero.Ei niinkään fyysisesti,vaan ajattelutapa on myös erilainen,mikä alkuun viehättää mutta pitemmälle päästyä raivostuttaa!Miten voi niin ukkoutua!

Ny sä vetäsit herneen nenuun.Ei ollu tarkotus loukata,mutta korjasit että välillä.Se on tällasta tää ihmisen elo ei sitä koskaan tiedä mimmonen ittestä tulee kun on saman ikänen kun se ukko kulta on ny.Sulla on just yks vaihtoehto ja sen sinä tiedätkin. Pitkää pinnaa sinulle ja samoin sille turjakkeelle.Hänestä saattaapi tuntua samalta kun sinusta nyt,mutta ei saa sanottua.

• Ei se ikä
        10 v nuoremp kirjoitti:

Miä oon vanhempi kuin ukko, mut ukko on läsähtänyt. Mie tykkäsiin tanssii, mut eihän se. Muutenkin se on aina vastahangassa, kaikki pitäs olla vaan sitä samaa rutinia.

Minä taas räiskyvä, hullutteleva ilon pitäjä. Kyllä minua nuorempana pitäisivät, elleivät tietäisi, että olen vanhempi.

• mirjamarja

Jotkut eivät ikäänsä edes muista ilman almanakkaa. Sekö on sitä eri planeetalla elämistä?

• seuraillut
        mirjamarja kirjoitti:

Jotkut eivät ikäänsä edes muista ilman almanakkaa. Sekö on sitä eri planeetalla elämistä?

Veikkaan, että vanhempi ei muista ikäänsä..
        Eri maailmat. Toinen potkii uusien autojen renkaita. Toinen rullaattorin!
        Toiselle seksi on tätäpäivää. Toiselle kaukainen muisto jne.
        Miehen kannattaa(?) ottaa nuori vaimo hoivaajaksi!

• molemmista
        seuraillut kirjoitti:

Veikkaan, että vanhempi ei muista ikäänsä..
        Eri maailmat. Toinen potkii uusien autojen renkaita. Toinen rullaattorin!
        Toiselle seksi on tätäpäivää. Toiselle kaukainen muisto jne.
        Miehen kannattaa(?) ottaa nuori vaimo hoivaajaksi!

Entinen mieheni ole toistakymmentä vuotta vanhempi, voin sanoa että sängyssä ei ollut vipinää kun alussa.
        Otin seuraavaksi itseäni todella paljon nuoremman miehen ja olen ollut tyytyväinen, käsittääkseni myös mies on tyytyväinen.
        Elän sitä hetkeä mikä kulloinkin on menossa, nautin täsillä elämästäni sekä kaikesta mistä jäin paitsi vanhemman miehen kanssa.
        en myöskään mieti kuinka meillä on kymmenen vuoden kuluttua, nämä viisi vuotta ovat olleet ihania, en antaisi päivääkään pois.

• ei saa
        Aatu ajattelia. kirjoitti:

Ny sä vetäsit herneen nenuun.Ei ollu tarkotus loukata,mutta korjasit että välillä.Se on tällasta tää ihmisen elo ei sitä koskaan tiedä mimmonen ittestä tulee kun on saman ikänen kun se ukko kulta on ny.Sulla on just yks vaihtoehto ja sen sinä tiedätkin. Pitkää pinnaa sinulle ja samoin sille turjakkeelle.Hänestä saattaapi tuntua samalta kun sinusta nyt,mutta ei saa sanottua.

sanottua... viimekesänä kaiken takana oli nainen,salarakas ja sen jälkeen on ollutkin pelkkää alamäkeä tää yhteiselo.
        Pitää todistella tuossa iässä pystyvyyttään toiseen myöskin pitkään liitossa olleeseen naiseen.
        Näin ne eräät taplaa,eivätkä koskaan ole tehneet mitään!!
        Liekö romanssi loppu,en tiedä enkä välitä enää,silloin sapetti!!

• sisar Maria
        ei saa kirjoitti:

sanottua... viimekesänä kaiken takana oli nainen,salarakas ja sen jälkeen on ollutkin pelkkää alamäkeä tää yhteiselo.
        Pitää todistella tuossa iässä pystyvyyttään toiseen myöskin pitkään liitossa olleeseen naiseen.
        Näin ne eräät taplaa,eivätkä koskaan ole tehneet mitään!!
        Liekö romanssi loppu,en tiedä enkä välitä enää,silloin sapetti!!

Olen entisen miesystäväni salarakas, olemme samanikäisiä, tavatessamme paikkakunnan ulkopuolella seksi toimii meillä hyvin, olemme edelleen rakastuneita. Hänen emäntä on 10v nuorempi, asiat eivät synkkaa liitossa. Seksiä saa kuulema jouluna juhannuksena ja silloinkin hän on kuiva kuin kapakala.
        Elämäni ei valu tyhjään, olen ratkaissut salarakas olemiseni, se riittää minulle, eipä tarvitse olla kenenkään taloudenhoitaja. Sanoisin nypin rusinat pullasta!

• 10 vuotta
        sisar Maria kirjoitti:

Olen entisen miesystäväni salarakas, olemme samanikäisiä, tavatessamme paikkakunnan ulkopuolella seksi toimii meillä hyvin, olemme edelleen rakastuneita. Hänen emäntä on 10v nuorempi, asiat eivät synkkaa liitossa. Seksiä saa kuulema jouluna juhannuksena ja silloinkin hän on kuiva kuin kapakala.
        Elämäni ei valu tyhjään, olen ratkaissut salarakas olemiseni, se riittää minulle, eipä tarvitse olla kenenkään taloudenhoitaja. Sanoisin nypin rusinat pullasta!

Salarakkaani on 11 vuotta nuorempi. Hänen miehensä on varakas yrittäjä. En pidä asetelmasta. Alussa en tiennyt aviollittosta. Olen kaikessa sivuhenkilö. Salailu ja lyhyet tapaamiset koettelevat kärsivällisyyttä. Ei koskaan levollista yhdessäoloa vaan pelkäämistä. Rakkauteni on loppunut jo kauan sitten. Nyt heillä näyttää olevan ero edessä miehen toisen naisen takia. Molemmat ovat ssis pettäneet toisiaan. En halua aloittaa hänen kanssaan yhdessä. En pysty tarjoamaan taloa Espanjassa tai hienoja autoja. Kymmenen vuoden salailu on ottanut veronsa. Hän löytää kyllä uuden miehen ulkonäkönsä ja iloisuutensa takia.

• avioliitot kestä pitkään kyllä 60 on vielä pitkään vireä.Jos rakastaa niin ei se ikä ole tärkeä.

• hyvä olla

niin kannattaa hyvät hetket elää täysillä.
      On olemassa vaara että joudut miehesi hoitajaksi niinkuin minä jouduin vaikka ikäeroa ei ole kun 11-vuotta.
      Olen jo vuosikausia ollut omaishoitaja.
      Eihän sitä samanikäsetkään tiedä vaikka kiinnostuisivat muista, se on vähäisempiä huolia.
      Jos niin käy niin minkäs sille voi.
      Ei elämä kuuskymppisenä ole läheskään ohi jos on terve.
      Terveys ei aina katso ikää mutta iän mukana riski sairastua tietenkin suurenee.

• hoitamaan vanhusta

eihän siinä muuta

• noin päin mitään

haittaa. Toista se oli mun vanhemmat, kun mamma oli 15 v vanhempi kuin pappa. Kun pappa täytti 50, mamma oli jo 65. Hän äityi mustasukkaiseksi silloin. Mutta jos mamma olisi ollut 15 v nuorempi, olisi tuskin ollut mitään kitkaa. Kävi sitten kuitenkin niin, että kun mamma yli 70 kuoli, pappakin meni perässä 2 vuoden päästä.

Se elämän ehtoopuoli on vähän sellaista, että lopussa se tasoittuu kummasti. Ei ole paljon väliä, onko 60 vai 70 vai 80. Terveys ja kunto ratkaisevat enemmän kuin ikä siinä vaiheessa. Ainakin olen vakaasti sitä mieltä.

• mirjamarja

Onpa mies varovainen, kun miettii vuosikymmenien päästä eteen tulevia murheita.
      Kaikillehan voi jotain sattua. Ikä ei ole esteenä, jos löytyy uusi. Eikö miehellesikin ole jo niin käynyt tuossa iässä?

Mitä vanhemmaksi ihmiset tulevat, sitä vähemmän ikä vaikuttaa. Parikymppinen vielä katsoo, että joku on kamalan vanha, kun on jo 40 täyttänyt.

Suurin osa tämän palstan kirjoittajista pitää teitä molempia nuorina ihmisinä, joilla on koko elämä vielä edessään.

Jos ei suurenpaa murhetta ole kuin tämä ikäkysymys, niin sen kyllä aika hoitaa. Älkää siihen huomiota kiinnittäkö.

• 62/49 täysin tasapainoista!
      Naiset joutuvat hormooneille ennen kuin miesten toiminnoissa on havaittavissa mitään oleellista muutosta.

Tärkeämpää on kuitenkin henkinen vireys!
      Tosin kulkee liki tasatahtia fysiikan kanssa.

Tapatumia seuraava, ympäristöstä kiinnostunut, terveellisesti elävä 60:nen on ova kumppani 45:lle.

Terve elämä: Liikuntaa, järkevät ruokailutottumukset, kohtuullisesti alkoholia eikä tupakkaa lainkaan.

• Pidän jo noin 10 vuoden ikäeroa riskinä varsinkin miehille. Jo 10v nuoremmalla vaimokkeella on aivan eri näköalat elämästä ja elämän muodoista - vaateista.

Mentaliteetilla, ei se pelaa joka pelkää elämäntyylin ominut mies voi kohdata ikäviäkin ylläreitä.

Näennäisesti hyväkuntoinenkin?, n60-70v mies 2-3 aviovuoden jälkeen on useimmiten valmis sydän atakeille, seuraa vähintäin pallolaajennus, ohitusleikkaus tai sitten se ikävin.

Siinä sitä sitten kikkailaan pillereiden ja verenohennuslääkkeiden kanssa loppuelämä. Pillereillä on paljonkin vaikutusta fysiologiaan.
        Tämäkin on usein todettu asia. Mikä on arvojärjestys, terveys ja hyvinvointi vai polttaa kynttiläänsä molemmista päistä?

Naisten hormoonien käyttö parantaa ikääntyessä elämänlaatua monella tavalla, siksi ne ovat suositeltuja.

Järjen käyttö on suositeltava näissäkin asioissa kun valitsee myöhäis keski-iällä uutta kumppania.
        Ongelmallista järjen käyttö voi heikon itsetunnon omaavalle olla koska tunteet kulkevat omia teitään.

• reetta5 kirjoitti:

Pidän jo noin 10 vuoden ikäeroa riskinä varsinkin miehille. Jo 10v nuoremmalla vaimokkeella on aivan eri näköalat elämästä ja elämän muodoista - vaateista.

Mentaliteetilla, ei se pelaa joka pelkää elämäntyylin ominut mies voi kohdata ikäviäkin ylläreitä.

Näennäisesti hyväkuntoinenkin?, n60-70v mies 2-3 aviovuoden jälkeen on useimmiten valmis sydän atakeille, seuraa vähintäin pallolaajennus, ohitusleikkaus tai sitten se ikävin.

Siinä sitä sitten kikkailaan pillereiden ja verenohennuslääkkeiden kanssa loppuelämä. Pillereillä on paljonkin vaikutusta fysiologiaan.
        Tämäkin on usein todettu asia. Mikä on arvojärjestys, terveys ja hyvinvointi vai polttaa kynttiläänsä molemmista päistä?

Naisten hormoonien käyttö parantaa ikääntyessä elämänlaatua monella tavalla, siksi ne ovat suositeltuja.

Järjen käyttö on suositeltava näissäkin asioissa kun valitsee myöhäis keski-iällä uutta kumppania.
        Ongelmallista järjen käyttö voi heikon itsetunnon omaavalle olla koska tunteet kulkevat omia teitään.

Yhtä hyvin kuin sinä leimasit 60 miehet pillerin purijoiksi voin minä otsikoida käsitykseni 50 naisista.
        Silavia hylkeitä jotka yrittävät epätoivoisesti roikkua nuoruuden kuvitelmissaan!

Taitaa olla poikkeuksia molemmissa!

Kumppanin vaihtaminen myöhäiskeski-iällä sukupolvea nuorempaan on todella riskaabelia.

Aloittaja lähteekin toisesta asetelmasta.
        22/37 pari ehtii elää pitkään yhdessä ilman ikäeron vaikutusta parisuhteeseen.

Ensimmäinen ilmiö tulee todennäköisesti olemaan se että 50:n tietämissä mies osaa aina enemmän ja enemmän arvostaa nuorempaa vaimoaan.
        Tämä saattaa vaikuttaa myös miehen motivaatioon pitää itsensä kunnossa.

Naisen ikätoveri saattaisi jo ryhtyä katselemaan nuorempia kumppaneita.

Samoin ainakin tuohon mennessä tottumukset ja arvomaailma on pitkälle yhdenmukaistunut.

Vielä fysiikasta ja henkisestä vireydestä.
        Minun 'vanhat hyvät kaverini' ovat kuolleet, viimeinenkin jo kymmenisen vuotta sitten.
        Samoin tuttavissamme on ikätovereita jotka ovat sekä fyysiseti, että henkisesti taantuneet.
        Aika pitkälle elämäntapojen seurauksena.

Yhtäläisesti tuttavissamme on 50/60 silavia naarashylkeitä jotka kuvittelevat olevansa nuorten miesten silmissä vietteleviä.
        Noista yhdistelmistä löytyy vielä mustasukkaisen väkivaltaisia äijiä vaikka itse eivät ole 'seurustelleet' vaimojensa kanssa vuosikausiin niin sairaalloinen omistamishalu elää.

En tunne yhtään vastaavaa, ikäbalanssiltaan toisenlaista pariskuntaa joilla olisi samanlaisia piirteitä.

Itsestään selvänä pidän myös sitä että 35 -40 mies, jos ei ole 'mamman poika', on jo vakiintunut ja todennäköisesti takana epäonnistunut parisuhde tai onnettomuuden kautta leskeytynyt.

40:een vanhapoikaan sietää muuten kyllä suhtautua varauksella. Miksi?

Mutta 60-70 miesten on varoen etsittävä oleellisesti nuorempaa vakikumppania.
        Ajatusmaailmat ovat tyystin erilaiset ja pappojen tavat piintyneet!
        Miksi muuten pitäisikään?
        Hyväkuntoinen ukko nyt aina tilapäissuhteita löytää.

• laiska-lasse kirjoitti:

Yhtä hyvin kuin sinä leimasit 60 miehet pillerin purijoiksi voin minä otsikoida käsitykseni 50 naisista.
        Silavia hylkeitä jotka yrittävät epätoivoisesti roikkua nuoruuden kuvitelmissaan!

Kumppanin vaihtaminen myöhäiskeski-iällä sukupolvea nuorempaan on todella riskaabelia.

Ensimmäinen ilmiö tulee todennäköisesti olemaan se että 50:n tietämissä mies osaa aina enemmän ja enemmän arvostaa nuorempaa vaimoaan.

Samoin ainakin tuohon mennessä tottumukset ja arvomaailma on pitkälle yhdenmukaistunut.

Minun 'vanhat hyvät kaverini' ovat kuolleet, viimeinenkin jo kymmenisen vuotta sitten.
        Samoin tuttavissamme on ikätovereita jotka ovat sekä fyysiseti, että henkisesti taantuneet.

Yhtäläisesti tuttavissamme on 50/60 silavia naarashylkeitä jotka kuvittelevat olevansa nuorten miesten silmissä vietteleviä.
        Noista yhdistelmistä löytyy vielä mustasukkaisen väkivaltaisia äijiä vaikka itse eivät ole 'seurustelleet' vaimojensa kanssa vuosikausiin niin sairaalloinen omistamishalu elää.

En tunne yhtään vastaavaa, ikäbalanssiltaan toisenlaista pariskuntaa joilla olisi samanlaisia piirteitä.

Itsestään selvänä pidän myös sitä että 35 -40 mies, jos ei ole 'mamman poika', on jo vakiintunut ja todennäköisesti takana epäonnistunut parisuhde tai onnettomuuden kautta leskeytynyt.

Kuten varmaankin huomasit käsittelin asiaa 60 ikäisten näkökulmasta. Nuorilla on ihan omat metkut.

Kuinka suuri otanta sinulla on noista 50 naisita kun pystyt heitä nimittelemään silaviksi hylkeiksi.

Ikäisesi ukkelit 60 ovat yleensä omenavartalon omistavia ripakinttuja. Kaikki on koettu ja lisä kokemuksetkaan eivät olisi pahitteeksi.
        Se kumppanin vaihto ei kuitenkaan ole sama kuin vaihtaisi autoon vanhat kesärenkaat! Voi olla että tyhjän saa pyytämättäkin.
        Uusi suhde ja varsinkin "satunnainen" on aina riski kaikella tavalla 60 ikäisillä.

Joillekin papparaisille kelpaa hyvin "naapurin" viehkot tyttelit. Eräskin mainitsi kun omaiset ihmettelivät papparaisen rakastumista ja reipasta rahan käyttöä "naapurin" tyttöön:" Kyllä minä sen tiedän ettei tämä kauan kestä, mutta nyt on niin pirun hauskaa." Se oli ilo ennen pilleri kierteeseen joutumista.

Negatiivinen käsityksesi 50 naisista johtunee epäonnistuneista yrityksistäsi naismaailmassa. Myönnän, vapaita ja vähemmän vapaita tapauksia on pilvin pimein liikkeellä.

• reetta5 kirjoitti:

Kuten varmaankin huomasit käsittelin asiaa 60 ikäisten näkökulmasta. Nuorilla on ihan omat metkut.

Kuinka suuri otanta sinulla on noista 50 naisita kun pystyt heitä nimittelemään silaviksi hylkeiksi.

Ikäisesi ukkelit 60 ovat yleensä omenavartalon omistavia ripakinttuja. Kaikki on koettu ja lisä kokemuksetkaan eivät olisi pahitteeksi.
        Se kumppanin vaihto ei kuitenkaan ole sama kuin vaihtaisi autoon vanhat kesärenkaat! Voi olla että tyhjän saa pyytämättäkin.
        Uusi suhde ja varsinkin "satunnainen" on aina riski kaikella tavalla 60 ikäisillä.

Joillekin papparaisille kelpaa hyvin "naapurin" viehkot tyttelit. Eräskin mainitsi kun omaiset ihmettelivät papparaisen rakastumista ja reipasta rahan käyttöä "naapurin" tyttöön:" Kyllä minä sen tiedän ettei tämä kauan kestä, mutta nyt on niin pirun hauskaa." Se oli ilo ennen pilleri kierteeseen joutumista.

Negatiivinen käsityksesi 50 naisista johtunee epäonnistuneista yrityksistäsi naismaailmassa. Myönnän, vapaita ja vähemmän vapaita tapauksia on pilvin pimein liikkeellä.

Harmi että sinulla on vain ikäviä ja epämiellyttäviä, elämäsi katkeroittaneita kokemuksia ikääntyneemmistä miehistä!

• nakamu
        reetta5 kirjoitti:

Pidän jo noin 10 vuoden ikäeroa riskinä varsinkin miehille. Jo 10v nuoremmalla vaimokkeella on aivan eri näköalat elämästä ja elämän muodoista - vaateista.

Aika on ajanut reetan ohi kun ei ole kuullut hormoonien haitoista.
        Yksikään lääkäri ei suosittele hormooneja kuin ääritapauksissa.

• hormoonilääkitys
        nakamu kirjoitti:

Aika on ajanut reetan ohi kun ei ole kuullut hormoonien haitoista.
        Yksikään lääkäri ei suosittele hormooneja kuin ääritapauksissa.

E-pillerit ovat hormonipillereitä, sisältävät vain niitä.

Samoin estrogeeni pillerit vaihdevuosien kanssa kamppaileville naisille ovat ok. Elämänlaatu paranee, kun mieliala kohenee ym. siispä reetta on ajan kulussa kiinni.
        Estrogeeneista on enempi höytyjä kuin haittaa. Jokainen itse päättää haluaako käyttää vai ei.

• Mamma*
        laiska-lasse kirjoitti:

Tämä mamma on 65 ja mieheni on 19 v nuorempi!
        Veljeni on 55 ja hänellä on 17 v nuorempi vaimo.
        Olemme siis sisaruspari joka on uskaltanut osoittaa koko sukulais- ja tuttavapiirille että ikä on rakkaussuhteessa vailla merkitystä.

Omalta osaltani voin sanoa että meille ikääntyville naisille on nuorempi mies lahja, kun oman ikäiset miehet alkavat saada potenssivaikeuksia. Sitä paitsi ovat miehet jo tuossa 50 iässä aikamoisia silavia hylkeitä (katsele huviksesi vaikka treffisivuja tai galleria-sivuja :D), joihin meidän, itsestään huolehtivien naisten mielenkiinto ei tartu. On paljon nuorempia miehiä, jotka eivät voisi ajatellakaan olla saman ikäisten naisten kanssa, niin on myös naisia jotka hakevat itseään vanhempia miehiä.
        Veljelläni on sellainen vaimo, joka ei voisi kuvitellakaan olevansa ikäisensä klopin kanssa yhdessä.

• Mamma* kirjoitti:

Tämä mamma on 65 ja mieheni on 19 v nuorempi!
        Veljeni on 55 ja hänellä on 17 v nuorempi vaimo.
        Olemme siis sisaruspari joka on uskaltanut osoittaa koko sukulais- ja tuttavapiirille että ikä on rakkaussuhteessa vailla merkitystä.

Omalta osaltani voin sanoa että meille ikääntyville naisille on nuorempi mies lahja, kun oman ikäiset miehet alkavat saada potenssivaikeuksia. Sitä paitsi ovat miehet jo tuossa 50 iässä aikamoisia silavia hylkeitä (katsele huviksesi vaikka treffisivuja tai galleria-sivuja :D), joihin meidän, itsestään huolehtivien naisten mielenkiinto ei tartu. On paljon nuorempia miehiä, jotka eivät voisi ajatellakaan olla saman ikäisten naisten kanssa, niin on myös naisia jotka hakevat itseään vanhempia miehiä.
        Veljelläni on sellainen vaimo, joka ei voisi kuvitellakaan olevansa ikäisensä klopin kanssa yhdessä.

En katsele muita miehiä mutta peilin edessä piipahdan joskus.

Tosin tilastollisesti lienet oikeassa.

Muiden potenssiongelmista en tiedä.
        Elämäntavat, fyysinen kunto ja henkinen vireys ratkaisevat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      328
      7121
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4338
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3165
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2967
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1800
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      212
      1746
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1577
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1438
    Aihe