kysymys heterovanhemmille

houte

Miten suhtaudut,jos lapsesi kertoo olevansa lesbo? Hylkäätkö vai hyväksytkö hänet sellaisena,kun hän on? Jäätkö ilman lapsenlapsia? Kysyn sen takia tällä palstalla,kun tunnutte viihtyvän täällä.

37

3184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohtinut

heterovanhemmille, teille, jotka olette tälläkin palstalla esittäneet mielipiteitänne esimerkiksi keinohedelmöityskeskustelussa.

Jos tietäisitte lapsenne olevan homoseksuaali, esittäisittekö samat mielipiteenne, jotka täälläkin, homojen ja lesbojen elämästä myös hänelle?

• tinni-tunni

sanoisin lapselleni, jos sellainen olisi, että on minulle rakas ja arvokas vaikka olisi homoseksuaali. Jotenkin minä en voi käsittää miksi se asia on joillekin niin vaikea että hylkää lapsensa! Aivan sama se lapsi on ja on aina samanlainen ollut.

Tinni-Tunni

• sinut
        tinni-tunni kirjoitti:

sanoisin lapselleni, jos sellainen olisi, että on minulle rakas ja arvokas vaikka olisi homoseksuaali. Jotenkin minä en voi käsittää miksi se asia on joillekin niin vaikea että hylkää lapsensa! Aivan sama se lapsi on ja on aina samanlainen ollut.

Tinni-Tunni

tinni-tunni lapseni(lasteni) isäksi!=))

Sinä ihan tunnut maailman ihanimmalta heteromieheltä!
        (johtunee tuo tunne heteroisukista...;)

• tinni-tunni
        sinut kirjoitti:

tinni-tunni lapseni(lasteni) isäksi!=))

Sinä ihan tunnut maailman ihanimmalta heteromieheltä!
        (johtunee tuo tunne heteroisukista...;)

Vaimo vain taitaa olla sitä mieltä että olen varattu ja olen sitä mieltä itsekin :-) On minussa tietysti omat puutteeni, mutta en ainakaan ole mikään homofoobikko. Ehkä minulla ja vaimolla vielä joskus on lapsi, kovasti me halutaan ja yritetään ja ymmärrän hyvin että kaksi naista (tai miestä) voi haluta lapsen. Heteroisä on paljon paasannut lapsen oikeudesta, minun mielestäni lapsen oikeus on juuri syntyä ja hänet haluavaan ja rakastavaan perheeseen.

Tinni-Tunni

• minäkin haluan
        tinni-tunni kirjoitti:

Vaimo vain taitaa olla sitä mieltä että olen varattu ja olen sitä mieltä itsekin :-) On minussa tietysti omat puutteeni, mutta en ainakaan ole mikään homofoobikko. Ehkä minulla ja vaimolla vielä joskus on lapsi, kovasti me halutaan ja yritetään ja ymmärrän hyvin että kaksi naista (tai miestä) voi haluta lapsen. Heteroisä on paljon paasannut lapsen oikeudesta, minun mielestäni lapsen oikeus on juuri syntyä ja hänet haluavaan ja rakastavaan perheeseen.

Tinni-Tunni

ja yritän naiseni kanssa(hieman toisin keinoin),vitsiähän minä vaan:)
        Kovasti onnea yritykseen sinulle ja vaimollesi!
        Yrittäminenhän on mukavata...niin minustakin,heh.
        Lämmittää kovasti sinun kannanottosi asian tiimoilta,mitä tässä nyt muutamana päivänä on saanut eräältä taholta kuulla:(

• miesxxx

Todellisuudessa heterot ovat useimmiten huomattavasti suvaitsevaisempia ja tervejärkisempiä kuin lesbot. Poikkeuksia toki löytyy kummastakin ryhmästä.

Eli: Mieltymyksiin on mahdotonta vaikuttaa ja maailmaan mahtuu kaikenlaista. Lesbous ei tarkoita lapsettomuutta, homma on helppo hoitaa useallakin tavalla. Homolle tilanne on tietysti hankalampi.

• Heteroisä

lapseni ihan sellaisena, kuin he ovat. Ja edelleen olen sitä mieltä myös heille, että homoliittoihin eivät lapset kuulu. En minä halua, että lapsenlapsilleni ei tultaisi antamaan edes mahdollisuutta isään.

Onneksi nyt näyttää kuitenkin siltä, että sekä tyttö että poika ovat hyvinkin sukupuolensa mukaisia yksilöitä. Tyttö jo hyvinkin naisellinen ja poika normaalin rasavilli, kuten monet pojat ovat.

• gila

Eivät tyttären prinsessaleikit ja pojan rasavilliys mitenkään takaa heidän seksuaalista suuntautumistaan.

• Heteroisä
        gila kirjoitti:

Eivät tyttären prinsessaleikit ja pojan rasavilliys mitenkään takaa heidän seksuaalista suuntautumistaan.

niin minulla ei ole mitään seksuaalista suuntautumista vastaan. Ei muiden eikä omien lasten.

• gila
        Heteroisä kirjoitti:

niin minulla ei ole mitään seksuaalista suuntautumista vastaan. Ei muiden eikä omien lasten.

Eikö todellakaan ole?

Miksi sitten sanot näin:

"Onneksi nyt näyttää kuitenkin siltä, että sekä tyttö että poika ovat hyvinkin sukupuolensa mukaisia yksilöitä." Käsitin, että tähän liittyy ajatus heteroudesta. Käsitinkö siis väärin?

• Ovat hyvinkin sukupuolensa mukaisia yksilöitä,siis mitä sä nyt taas höpiset?.Saanen varoittaa että älä nuolaise ennenkuin tipahtaa...
        Itse nimittäin olen ollut pienestä asti hyvin tyttömäinen,barbeilla ja Kenillä(!) leikkivä prinsessa.
        Nyt olen aikuinen,nätti ja naisellinen nuori bi-nainen.Kerronpa että nuorempi sisareni on rasavilli,hieman poikamainen HETEROnainen!
        Tosin iso systerimme taasen on kai tarkoittamasi "sukupuolensa mukainen yksilö".
        Koska pikkubroidini on hieman villihkö"niinkuin poikien kuuluukin",hän ei sitten taida ainakaan homo olla...ja pyh hyvinpä voisi olla.
        Itsekkin oon saanut geeniperimänä rasavilliyttä,niin kuin koko perhe ollaan hieman extreme tyyppisiä.Äitinikin harrastaa vieläkin moottoripyöräilyä,eikä ole lesbo,eikä bi,pöö:)

Ollaanko me meidän perheessä sun mielestä epänormaaleja yksilöitä,kun ei taideta olla "sukupuolensa mukaisia yksilöitä"?
        Minä naiseen rakastunut nainen olen naisellinen,kun taas rakas pikkusysterini,on poikiin rakastuva poikamainen rasavillikko,eikös tämän siis pitäisi olla toistepäin??
        Ulkonäkö tai käyttäytyminen ei siis kuule hetskuisä kerro koko totuutta...

• Heteroisä
        gila kirjoitti:

Eikö todellakaan ole?

Miksi sitten sanot näin:

"Onneksi nyt näyttää kuitenkin siltä, että sekä tyttö että poika ovat hyvinkin sukupuolensa mukaisia yksilöitä." Käsitin, että tähän liittyy ajatus heteroudesta. Käsitinkö siis väärin?

näkisin heidän kehittyvän heteroiksi, perustavan perheen ja saavan omia lapsia. Tämä on se toiveuni.

Mutta voihan olla, että molemmista tai toisesta tulee homo/lesbo. En minä lastani kuitenkaan sen takia hyljeksi. Ihan sama lapsi se on silti kuin ennenkin.

• Heteroisä
        Janskubi kirjoitti:

Ovat hyvinkin sukupuolensa mukaisia yksilöitä,siis mitä sä nyt taas höpiset?.Saanen varoittaa että älä nuolaise ennenkuin tipahtaa...
        Itse nimittäin olen ollut pienestä asti hyvin tyttömäinen,barbeilla ja Kenillä(!) leikkivä prinsessa.
        Nyt olen aikuinen,nätti ja naisellinen nuori bi-nainen.Kerronpa että nuorempi sisareni on rasavilli,hieman poikamainen HETEROnainen!
        Tosin iso systerimme taasen on kai tarkoittamasi "sukupuolensa mukainen yksilö".
        Koska pikkubroidini on hieman villihkö"niinkuin poikien kuuluukin",hän ei sitten taida ainakaan homo olla...ja pyh hyvinpä voisi olla.
        Itsekkin oon saanut geeniperimänä rasavilliyttä,niin kuin koko perhe ollaan hieman extreme tyyppisiä.Äitinikin harrastaa vieläkin moottoripyöräilyä,eikä ole lesbo,eikä bi,pöö:)

Ollaanko me meidän perheessä sun mielestä epänormaaleja yksilöitä,kun ei taideta olla "sukupuolensa mukaisia yksilöitä"?
        Minä naiseen rakastunut nainen olen naisellinen,kun taas rakas pikkusysterini,on poikiin rakastuva poikamainen rasavillikko,eikös tämän siis pitäisi olla toistepäin??
        Ulkonäkö tai käyttäytyminen ei siis kuule hetskuisä kerro koko totuutta...

justiinsa tuossa vastasin, että lapseni hyväksyn sellaisina kuin ovat. Toki kannatan heteroutta, bi on sitten seuraava, mutta hyväksyn homoudenkin, ainakin pienen 'purennan' jälkeen.

• gila
        Heteroisä kirjoitti:

justiinsa tuossa vastasin, että lapseni hyväksyn sellaisina kuin ovat. Toki kannatan heteroutta, bi on sitten seuraava, mutta hyväksyn homoudenkin, ainakin pienen 'purennan' jälkeen.

"niin minulla ei ole mitään seksuaalista suuntautumista vastaan. Ei muiden eikä omien lasten."

Eli oikeasti sinulla on kyllä JOTAIN muuta kuin heteroseksuaalisuutta vastaan. Et muuten laittaisi arvojärjestyksiä: 1) hetero, 2) bi, 3) homoseksuaalisuus.

Voisitko edes yrittää nähdä itsesi ja olla rehellinen?

Mitä muuten tarkoittaa, että ihminen "kannattaa heteroutta"? Eikö juuri sitä, että pitää heteroja parempina?

• Heteroisä kirjoitti:

tahdot lapsenlapsillesi isän(?)
        Hyväksyt mutta et hyväksy bisseyttä,homoutta.
        Ei mulla oo hernettä nenässä,mutta kun mä en pääse jyvälle siitä mitä sä tarkoitat!?
        Mitä tarkoitat että hyväksyt "homoudenkin ainakin pienen "purennan"jälkeen"?
        Joko sitä hyväksyy tai ei!Vai muuttuuko hyväksyntäsi siinä vaiheessa jos jompi kumpi omista lapsistasi paljastuu homoseksuaaliksi?Sori juu,juurihan kerroit että hyväksyt heidät sellaisina kuin ovat.
        Toivottavasti ovat heteroita joita sentäs kannatat:),ihan heidän itsensä vuoksi.
        Ettei sun tarttis ainakaan rupee homouden vuoksi "pureskelemaan".

Okei,pakko myöntää että ärsytät,sorit mutta mä en ymmärrä sua.

• lespakki

Mahdollisuus isään täytyy siis suoda. Entä äitiin, homoille täysi adoptio-oikeus?? Missä on heteroisän johdonmukaisuus...

Omasta mielestäni jokainen mielipide on hyväksyttävä, kunhan sen vaan osaa perustella. Niin pitkään kuin asioista ylipäätään keskustellaan ollaan hyvällä tiellä.

• Heteroisä
        lespakki kirjoitti:

Mahdollisuus isään täytyy siis suoda. Entä äitiin, homoille täysi adoptio-oikeus?? Missä on heteroisän johdonmukaisuus...

Omasta mielestäni jokainen mielipide on hyväksyttävä, kunhan sen vaan osaa perustella. Niin pitkään kuin asioista ylipäätään keskustellaan ollaan hyvällä tiellä.

ole kannattamassa homoille adoptio-oikeutta!
        Kuten olen todennut, lapset eivät mielestäni homo/lesboliittoihin kuulu.

• Ei vanhempi
        Heteroisä kirjoitti:

Hei!
        Vaikkakin olen lesbo niin ymmärrän hyvin heteroisän mielipiteen. Ajattelen itse aivan samoin. On se nyt kumma, kun palstalla kysytään mielipidettä ja sen jälkeen sitä särpitään suurennuslasin kanssa. Itsekin toivoisin, että lapseni olisivat heteroita, jos sen voisi valita. Aina ei vain näin käy. Lapsen koti on vanhempien suhde. En usko, että seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaaa minkälainen vanhempi on. Kyllä ihminen on kokonaisuus. Hyvää kesää kaikille!

• Heteroisä
        Janskubi kirjoitti:

tahdot lapsenlapsillesi isän(?)
        Hyväksyt mutta et hyväksy bisseyttä,homoutta.
        Ei mulla oo hernettä nenässä,mutta kun mä en pääse jyvälle siitä mitä sä tarkoitat!?
        Mitä tarkoitat että hyväksyt "homoudenkin ainakin pienen "purennan"jälkeen"?
        Joko sitä hyväksyy tai ei!Vai muuttuuko hyväksyntäsi siinä vaiheessa jos jompi kumpi omista lapsistasi paljastuu homoseksuaaliksi?Sori juu,juurihan kerroit että hyväksyt heidät sellaisina kuin ovat.
        Toivottavasti ovat heteroita joita sentäs kannatat:),ihan heidän itsensä vuoksi.
        Ettei sun tarttis ainakaan rupee homouden vuoksi "pureskelemaan".

Okei,pakko myöntää että ärsytät,sorit mutta mä en ymmärrä sua.

mustavalkoinen ole. Kai suhtautuminen asioihin voi muuttua eri elämäntilanteissa?
        Joillakin kuulemma koko seksuaalinen suuntautuminen vaihtelee hiusten värin mukaan... joskus muistelen sellaista tällä palstalla lukeneeni. Ja homous/lesbous ei sitten kuulemma ole valinta, kuten ei hiusten värikään.

• siis samaa
        Ei vanhempi kirjoitti:

Hei!
        Vaikkakin olen lesbo niin ymmärrän hyvin heteroisän mielipiteen. Ajattelen itse aivan samoin. On se nyt kumma, kun palstalla kysytään mielipidettä ja sen jälkeen sitä särpitään suurennuslasin kanssa. Itsekin toivoisin, että lapseni olisivat heteroita, jos sen voisi valita. Aina ei vain näin käy. Lapsen koti on vanhempien suhde. En usko, että seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaaa minkälainen vanhempi on. Kyllä ihminen on kokonaisuus. Hyvää kesää kaikille!

mieltä ettei lapset lesboliittoihin kuulu, mutta samalla sanot että seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta millainen vanhempi on.

Onhan se kiva joo jos on mielipide. "ihminen on kokonaisuus" mutta lesboille ei hedelmällisyyshoitoa?

Miten sä sitten ajattelet että ihminen otetaan kokonaisuutena jos siltä evätään jokin sen vuoksi että sen seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa heteroudesta?

Mitä siis lasketaan ihmisen kokonaisuuteen?

Ja onko se nyt sitten hyvä määritelmä että jos on hetero, se on hyvä ja heille lapsia. Ja lesbojen kohdalla vähän vähempi kokonaisuuden huomioon ottaminen riittää. Eli ei hoitoja koska kokonaisuus ei ole hetero?

• Heteroisä kirjoitti:

mustavalkoinen ole. Kai suhtautuminen asioihin voi muuttua eri elämäntilanteissa?
        Joillakin kuulemma koko seksuaalinen suuntautuminen vaihtelee hiusten värin mukaan... joskus muistelen sellaista tällä palstalla lukeneeni. Ja homous/lesbous ei sitten kuulemma ole valinta, kuten ei hiusten värikään.

muuttua hiustenvärin mukaan,viitaa kaiketi bisseyteen?Jep,mulla henk.koht. ei kyllä suuntautuminen muutu minkään mukaan,bisse ku bisse.Ei siis oo mitään aikakausia miehille ja naisille,rakastun persoonaan.Naiseen olen rakastunut,se ei todellakaan ole valinta vaan näin kävi.
        Tarkoitatkohan suhtautumisesi muuttumista eri elämäntilanteissa,arvojärjestyksesi muuttumiseen?
        Kas kun en snaijaa sitä että sanot kannattavasi heteroutta,mutta bi-seksuaali menee toisena,ja homous kiikun kaakun ehkäpä.Sori että takerruin tuohon,mutta aiemmista jutuistasi tuolla olen ymmärtänyt että et yksinkertaisesti hyväksy homoseksuaalisuutta.
        Vai voitko sanoa yksinkertaisesti suoraan,että hyväksyt homoseksuaalit pyytteettömästi,mutta lapset eivät kuulu lesbojen ja homojen elämään.
        Tuo jälkimmäinen nyt on jopa mulle tullut selväksi,vaikka perustelusi ontuvatkin ja muuttuvat matkan varrella suuntaan jos toiseenkin.Mutta ensimmäinen nuista on jäänyt epäselväksi,varsinkin tämä arvojärjestykseen laittaminen sai mut hämilleen.Miten minä bissenä olen hyväksyttävämpi kuin lesbot,saatikka homot?

• et käy
        Janskubi kirjoitti:

muuttua hiustenvärin mukaan,viitaa kaiketi bisseyteen?Jep,mulla henk.koht. ei kyllä suuntautuminen muutu minkään mukaan,bisse ku bisse.Ei siis oo mitään aikakausia miehille ja naisille,rakastun persoonaan.Naiseen olen rakastunut,se ei todellakaan ole valinta vaan näin kävi.
        Tarkoitatkohan suhtautumisesi muuttumista eri elämäntilanteissa,arvojärjestyksesi muuttumiseen?
        Kas kun en snaijaa sitä että sanot kannattavasi heteroutta,mutta bi-seksuaali menee toisena,ja homous kiikun kaakun ehkäpä.Sori että takerruin tuohon,mutta aiemmista jutuistasi tuolla olen ymmärtänyt että et yksinkertaisesti hyväksy homoseksuaalisuutta.
        Vai voitko sanoa yksinkertaisesti suoraan,että hyväksyt homoseksuaalit pyytteettömästi,mutta lapset eivät kuulu lesbojen ja homojen elämään.
        Tuo jälkimmäinen nyt on jopa mulle tullut selväksi,vaikka perustelusi ontuvatkin ja muuttuvat matkan varrella suuntaan jos toiseenkin.Mutta ensimmäinen nuista on jäänyt epäselväksi,varsinkin tämä arvojärjestykseen laittaminen sai mut hämilleen.Miten minä bissenä olen hyväksyttävämpi kuin lesbot,saatikka homot?

hänen miehisyydelleen väärällä tavalla. Eikös hänen mielpiteensä nyt ole tulleet selväksi, se mikä tässä heteroisällä painaa eniten on tässä:

"   Vielä jatkoa
        Kirjoittanut: Heteroisä 5.6.2006 klo 20.29

anonyymeista siittiöistä. Jos meille vaimon kanssa olisi sattunut (tai siis oikeastaan minulle), että siittiöt olisivat olleet kelvottomia ja hedelmöittämiskyvyttömiä, niin en olisi kyllä voinut sallia hedelmöitystä jonkun tuntemattoman siittiöillä. En olisi voinut tuntea lasta omakseni, ja se kuitenkin olisi kasvanut vaimoni kohdussa. Ja toisaalta olisin varmasti tuntenut itseni kyvyttömäksi, koska vaimo oli saanut hedelmöityksen toiselta mieheltä. Näin se vaan menee, miehen logiikka...

Adoptio on jo hiukan eri asia. Siinä vaimoani ei olisi hedelmöitetty, ja olisimme siinä tapauksessa olleet ikäänkuin 'tasavertaisia'."

Kyvyttömyys miehenä, ja sinä kun olet bi eli myös pidät miehistä se on siis sallittavaa.

• et käy kirjoitti:

hänen miehisyydelleen väärällä tavalla. Eikös hänen mielpiteensä nyt ole tulleet selväksi, se mikä tässä heteroisällä painaa eniten on tässä:

"   Vielä jatkoa
        Kirjoittanut: Heteroisä 5.6.2006 klo 20.29

anonyymeista siittiöistä. Jos meille vaimon kanssa olisi sattunut (tai siis oikeastaan minulle), että siittiöt olisivat olleet kelvottomia ja hedelmöittämiskyvyttömiä, niin en olisi kyllä voinut sallia hedelmöitystä jonkun tuntemattoman siittiöillä. En olisi voinut tuntea lasta omakseni, ja se kuitenkin olisi kasvanut vaimoni kohdussa. Ja toisaalta olisin varmasti tuntenut itseni kyvyttömäksi, koska vaimo oli saanut hedelmöityksen toiselta mieheltä. Näin se vaan menee, miehen logiikka...

Adoptio on jo hiukan eri asia. Siinä vaimoani ei olisi hedelmöitetty, ja olisimme siinä tapauksessa olleet ikäänkuin 'tasavertaisia'."

Kyvyttömyys miehenä, ja sinä kun olet bi eli myös pidät miehistä se on siis sallittavaa.

Kun asetun aloilleni,ja jos se on nainen(oli jo kerran),voisin siis ajatella että Heteroisä hyväksyisi perheeni kun lapsi olisi laitettu alulle perinteisesti,mutta kuitenkin perheen muodostaisi minä,naiseni ja vauva.
        Tällä ajattelu mallillako bisse on hyväksyttävämpi?
        Nou vei,voisin kuvitella eläneeni jo jonkun aikaa naiseni kanssa kun alkaisimme suunnitella lasta,enkä usko että miehen kanssa yhdyntä tulisi kysymykseenkään!Eikä ainakaan extyttikseni,no yhdessä asuttiin sormus nimettömässä joten kaiketi pitäisi häntä kutsua exavopuolisoksi,niin hänkään tuskin olisi siihen suostunut.Eli "pipetti"puolelle olisi meilläkin käännytty.
        Olen kuitenkin yhden ihmisen nainen,joten siinä vaiheessa bisseydelläni ei olisi ollut mitään merkitystä.Naispari siinä tapauksessa olisimme,joka haluaa lapsen,ilman miestä!

• Heteroisä
        Janskubi kirjoitti:

Eli en tuomitse homoja, mutta lapset eivät kuulu lesbo/homosuhteisiin.

• Heteroisä
        siis samaa kirjoitti:

mieltä ettei lapset lesboliittoihin kuulu, mutta samalla sanot että seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta millainen vanhempi on.

Onhan se kiva joo jos on mielipide. "ihminen on kokonaisuus" mutta lesboille ei hedelmällisyyshoitoa?

Miten sä sitten ajattelet että ihminen otetaan kokonaisuutena jos siltä evätään jokin sen vuoksi että sen seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa heteroudesta?

Mitä siis lasketaan ihmisen kokonaisuuteen?

Ja onko se nyt sitten hyvä määritelmä että jos on hetero, se on hyvä ja heille lapsia. Ja lesbojen kohdalla vähän vähempi kokonaisuuden huomioon ottaminen riittää. Eli ei hoitoja koska kokonaisuus ei ole hetero?

valistakaa tietävämmät: täällä on väitetty, että heterot saavat hedelmöityshoitoja ilman sen kummempia kysymyksiä tuosta vaan. Minä hiukan epäilen; kyllä kai heteroidenkin täytyy käydä melkoinen selvitysrumba läpi, ennenkuin hoitoja ruvetaan edes harkitsemaan. Mutta tietävämmät valaiskoon, jos olen kuvitellut asian ihan väärin.

Ainakin adoptiossa joutuu käymään tosi tarkat seulonnat läpi, ennenkuin pääsee jonoon. Tämän tiedän tuttavapariskunnan kohdalta.

• että vaikka
        Janskubi kirjoitti:

Kun asetun aloilleni,ja jos se on nainen(oli jo kerran),voisin siis ajatella että Heteroisä hyväksyisi perheeni kun lapsi olisi laitettu alulle perinteisesti,mutta kuitenkin perheen muodostaisi minä,naiseni ja vauva.
        Tällä ajattelu mallillako bisse on hyväksyttävämpi?
        Nou vei,voisin kuvitella eläneeni jo jonkun aikaa naiseni kanssa kun alkaisimme suunnitella lasta,enkä usko että miehen kanssa yhdyntä tulisi kysymykseenkään!Eikä ainakaan extyttikseni,no yhdessä asuttiin sormus nimettömässä joten kaiketi pitäisi häntä kutsua exavopuolisoksi,niin hänkään tuskin olisi siihen suostunut.Eli "pipetti"puolelle olisi meilläkin käännytty.
        Olen kuitenkin yhden ihmisen nainen,joten siinä vaiheessa bisseydelläni ei olisi ollut mitään merkitystä.Naispari siinä tapauksessa olisimme,joka haluaa lapsen,ilman miestä!

sanoisit kuinka että olisit sitten vain naisen kanssa miehen logiikka menisi jotenkin näin:

On ollut miehien kanssa, siis jos haluaa lapsen niin ei muuta kuin uudelleen, traumoja tuskin tulee kun ennenkin on maistunut.

Bisse on sellainen jolle maistuu se mieskin, lesbot sen sijaan muka eivät miestä halua, samperin feministit, koittakoon sitten panna toisensa paksuksi ilman MIEHISYYTTÄ.

Bisset voi aina vokotella ja ainakaan he eivät sylje MIEHISYYDEN päälle koska se on joskus ainakin maistunut.

Feministilesbot sen sijaan opettaisivat lapsilleen varmaan miten miehiä vihataan ja kasvattaisivat lapsistaan ahdasmielisiä kakaroita ja pojat eivät oppisi muuta kuin toisiaan (pling) mitäs MIEHISYYTTÄ se sitten olisi. Samperin feministit haluavat vain tehdä lapsia ja viedä senkin homman miehiltä, se on MIEHISYYDEN perustarkoitus, saada nainen raskaaksi, sillä mitataan MIEHISYYS ja tyhjiä laukovat voivatkin alkaa vaikka homoiksi.

Noinko se miehenlogikkka menisi tässäkin asiassa?

Lyhyesti: nainen pysyköön hiljaa seurakunnassa.

• juttelet täällä
        Heteroisä kirjoitti:

valistakaa tietävämmät: täällä on väitetty, että heterot saavat hedelmöityshoitoja ilman sen kummempia kysymyksiä tuosta vaan. Minä hiukan epäilen; kyllä kai heteroidenkin täytyy käydä melkoinen selvitysrumba läpi, ennenkuin hoitoja ruvetaan edes harkitsemaan. Mutta tietävämmät valaiskoon, jos olen kuvitellut asian ihan väärin.

Ainakin adoptiossa joutuu käymään tosi tarkat seulonnat läpi, ennenkuin pääsee jonoon. Tämän tiedän tuttavapariskunnan kohdalta.

hoidoista joista itseasiassa et tiedä ja et edes ketkä niitä nyt saavat ja ketkä ne maksaa ja paljon ja jne jne.

hienoa hienoa.

vastutetaan.

ja kerta vielä, vastustetaan

• tiityyy
        Heteroisä kirjoitti:

Eli en tuomitse homoja, mutta lapset eivät kuulu lesbo/homosuhteisiin.

En tuomitse homoja,MUTTA....

• tinni-tunni
        Heteroisä kirjoitti:

perheen sisäinen adoptio, etkö hyväksy sitäkään?

T-T

• tinni-tunni
        Heteroisä kirjoitti:

"valistakaa tietävämmät: täällä on väitetty, että heterot saavat hedelmöityshoitoja ilman sen kummempia kysymyksiä tuosta vaan. Minä hiukan epäilen; kyllä kai heteroidenkin täytyy käydä melkoinen selvitysrumba läpi, ennenkuin hoitoja ruvetaan edes harkitsemaan."

Sanoisin että kyllä heterot saavat hedelmällisyyshoidot aika helposti, kyllähän siinä jotain kysytään mutta jos ei ole mitään erikoisia syitä niin aika rutiinia se on. Adoptio kyllä on PALJON tiukempi juttu, mun mielestäni siinä on raamit turhankin tiukat, esim. ikä...

Tinni-Tunni

• Heteroisä
        Janskubi kirjoitti:

täällä kun on kirjoitettu, että seksuaalisuus ei ole mikään pysyvä olotila, vaan muuttuu eri elämäntilanteissa täydellisen heterouden ja homouden välillä. Itse en tuohon kyllä oikein usko, ei kai sellaista voi tapahtua, että ensin sama henkilö on esim. homoseksuaali ja sitten hetero ja taas kohta homo?

Voin sanoa suoraan, että hyväksyn homot ja lesbot. Mutta heille ei lasten hankinta kuulu, kun eivät siihen luonnostaan kykene.

• gila
        Heteroisä kirjoitti:

täällä kun on kirjoitettu, että seksuaalisuus ei ole mikään pysyvä olotila, vaan muuttuu eri elämäntilanteissa täydellisen heterouden ja homouden välillä. Itse en tuohon kyllä oikein usko, ei kai sellaista voi tapahtua, että ensin sama henkilö on esim. homoseksuaali ja sitten hetero ja taas kohta homo?

Voin sanoa suoraan, että hyväksyn homot ja lesbot. Mutta heille ei lasten hankinta kuulu, kun eivät siihen luonnostaan kykene.

lainkaan bi-seksuaalisuutta? Siihen voi liittyä nimenomaan erilaisten seksuaalisten kausien vaihtelu. No ei se mitään, sitä ei kyllä ymmärrä moni muukaan.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että vaikka kaikkea ei pysty oman kokemuksensa perusteella ymmärtämäänkään, voi silti uskoa, että sellaista tapahtuu. Varmaan ihmisten tiedossa on paljonkin tosiasioita, joita ei itse ole kokenut, mutta kuitenkaan niitä ei kyseenalaisteta ajatusmallilla: "koska en itse ole sellainen, ei voi kukaan muukaan olla".

• nyt vaan
        Heteroisä kirjoitti:

on niin että se että sä pidät kiinni aikakaudesta joka on auttamattomasti jäänyt taakse, ei tarkoita sitä että kaikki muutkin elää siellä jossain.

Kyllä se on niin että sun pelkäämät lesbot tulee saamaan lapsia ja lisääntyvät ja ei, he eivät tee sitä heteromallilla koska eivät ole heteroita.

Kun suurin osa maailman ihmisitä ei ajajttele niinkuin sinä, että on vain sun tapa tehdä asioita ja se on se oikea asia.

Koita elää pelkojesi kanssa ja kyllä sä voisit myöntää että pelkäät homoseksuaalisuutta koska..?

Sillain se sunkin eheytyminen alkaa.

• Laahustava

Suhtaudun, rakastan häntä niinkuin ennenkin.
      Eihän asiassa pitäisi olla se kummempaa,rakkaus on ja pysyy.
      Hyörin ja pyörin tälläkin palstalla silloin tällöin koska täällä on tosi hyviä kirjoituksia rakkaudesta.
      Rakkauttahan me kaikki haluamme miksi emme siis voisi suoda sitä kaikille.
      Rakkaudessa on niin lämmin ja hyvä olla.
      "Jäätkö ilman lapsenlapsia?"--Jos jään voinhan aina rakastaa ystävieni lapsenlapsia.

• vuodesta toiseen

kun näitä lukee niin näyttää siltä että parilla lepakolla täällä näyttää olevan ongelma hyväksyä yleisiä mielipiteitä ja jauhetaan jotain sanoja koko ajan.. Mun mielestä sen on hienoa jos vanhempi hyväkyy lapsensa suuntautumisen, kun ei hyväksyisi sitä..Niitäkin on kavereissanikin joiden vanhemmat ei hyväksy ja välit on poikki.. Sekin on mielipide hyväksyykö nais- ja miespareille lapsia.. Ei pitäisi tuomita mielipiteistä..tietääkseni suomi on vapaa maa.

• heteroilla asenteessa

vikaa!

-Sekin on mielipide hyväksyykö nais- ja miespareille lapsia...
        Ei pitäisi tuomita mielipiteistä..
        Tietääkseni Suomi on vapaa maa-

Kerro tuo ymmärrettävästi heteroisälle!
        ps.kolme ensimmäistä riviä kirjoituksessasi,koski minun mielestä enemmänkin heteroisää...

• hohohohoho

tässäpä oiva ei asenteellinen, ei tuomitseva, ei jauhava rehellinen ja ajateltu mielipide.

Vuodesta toiseenko ne lepakot asennevammaisena mennä pötköttelee, oi oi, ja on se sulla vaikeeta vuodesta toiseen seurata kuinka lepakoiden asennevammat ei vana poistu.

Voi hitsi dude, tai sitten hanki elämä ja oi katso, yleinen mielipide ei ole kahden heteromiehen mielipide.

Ja laki tulee menemään läpi, ja sitten kaikki eduskunnassa on asennelepakoita?

Ja onhan se hienoa että vanhemmat hyväksyy lapsensa, ja on se kauheeta jos niin ei käy. Kiitos.

Ja sekin on mielipide hyväksyykö lapsia homoseksuaalaille vai sanotaanko niille että te ette saa lapsia koska olette homoseksuaaleja eli ette heteroita ja tämä on susta ihan jees mielipide?

Kuinka lapsellinen pitää olla? Kuinka sä edes villissä unelmissas voit ajatella tämän asian olevan vain mielipidekysymys? Eiköhän tässä myös ole kyse siitä että koitetaan saada asioita eteenpäin että joskus ei ole kenkään vaikea sulattaa sitä että lapsi on homo tai ei.

Ja sitä ei saada aikaan sillä että ollaan kuin lapsia jotka luulee että tähänkin asti maailmaa on päästy sillä että sanotaan että "äläkää jauhako"
        koska tuskin kukaan kerralla saa mitään läpi.

Mitäs jos kaikki oliis hiljaa, koko vähemmistö?
        Ei sanottas mitään, ei vaadittas mitään, ei oltais ikinä erimieltä kuin ihan kaikki muut jne?

Mitä sä luulet että kuinka kirjoittelisit lesbopalstalle ettei mielipiteitä saa olla tai ei saa niistä keskustella tai ei saa olla aina erimieltä tai ei saa olla mitään mieltä oikeestaan.

Voi lehmänpylly, vai että muutamalla lepakolla,,

Mä olen ehdottomasti muutama lepakko, koska jos mä iknä sanoisin jotain tuollaista mä voisinkin mennä laitokseen ja lukea Seuraa aamusta iltaan ja tehdä ristikkoja.Ja hyvin hiljaa tietysti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6508
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      84
      4954
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3218
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3062
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2265
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1636
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1231
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1222
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1136
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      904
    Aihe