jälleen jättänyt hellarit ja gospelmusiikin? Miehen tanssikeikoista on mainoksia ainakin heinäkuulle netissä. Palveleeko Raikku kahta herraa??
Onko Rainer Friman
74
12195
Vastaukset
- DoctorT
Ketä palvelee, se ei liene niin tärkeää, mutta yhdensortin tuuliviirihän se poika on ollut.
Paljon pyrkyä ja ansiotonta arvonnousua niin media-asiantuntijana kuin itseoppineena psykologinakin. Böön auttejahan on jokamies nähnyt, eikä se Raikun poikennu muutoin kuin kemikaalien osalta tavallisen miehen böönistä!
Kuuluisuutensa perusteella RF saanut turhankin paljon asemaa ja arvostusta helluntaissa. Siellä on satoja vakaammin vaeltaneita romaaneja, jotka eivät ole pitäneet tekemisistään ja elämisistään niin suurta numeroa kuin RF.
Rahan vuoksi töitä jokkaisen pitää tehdä ja laulamisen hän osannee, joten kuten. - Lukenut
Kyllähän se Raikku seilailee välillä hengellisen ja välillä maallisen musiikin rintamalla. Ei ota miehestä selkoa apteekin Arttukaan. Tiedän monia romanilaulajia, jotka ovat uskoontultuaan jättäneet kokonaan tanssilavat ja muut maalliset riennot ja siirtyneet kokopäivätoimisiksi sananpalvelijoiksi. RF:n elämästä lööpit välistä hehkuttaa isoin otsikoin, että Nyt tälle pojalle riitti tanssilavat. Menee tovi, niin voimme todeta vain, että Raikku on keikalla jälleen viihdyttämässä Suomen kansaa suviyössä.
- sananpalvelijalle
>>>Tiedän monia romanilaulajia, jotka ovat uskoontultuaan jättäneet kokonaan tanssilavat ja muut maalliset riennot ja siirtyneet kokopäivätoimisiksi sananpalvelijoiksi.
- yks vaan
sananpalvelijalle kirjoitti:
>>>Tiedän monia romanilaulajia, jotka ovat uskoontultuaan jättäneet kokonaan tanssilavat ja muut maalliset riennot ja siirtyneet kokopäivätoimisiksi sananpalvelijoiksi.
Kerrankin joku, osaa ajatella asiaa tältä kantilta. Olkoon menneeksi, raha ei merkitse kaikkea. Mutta eläppä alle toimeentulotuen vuosikausia, niin jopa rupee työt maittaa. Toinen menee apteekkiin takaisin, toinen alkoon, kolmas myyjäksi tai tehtaan liukuhihnalle töihin. Miksikö, helluntalaiset eivät satsaa evankeliumin levitykseen. Se on riskialtista bisnestä. Kuka kuvitteli siitä jotain muuta??? Ketkä sen osaa paremmin, kuin ne jotka ovat puolet iästään tehnyt sitä. Ei töitä tästä ovesta. On lähes tulkoon selvä, että mennään toiselle ovelle kolkuttamaan. Miksi nyt ollaan Raikusta huolissaan ja tuomitaan hänen elinkeinonsa harjoittaminen. Ollaan sitä nyt niin huolestuneita, ettei erkkikään pysy apteekin artun kanssa perässä. Selvennettäköön, usko Jumalaan ei ole ristiriidassa itsensä elättämisen kanssa.
WOOOOOOiiiii........
tämä typerä, sivistymätön kansa, Huutaisin herätkää elämään paffit. En huuda, koska se on turhaa. Näkemiin. - Tummat silmät ,ruskea tukk...
yks vaan kirjoitti:
Kerrankin joku, osaa ajatella asiaa tältä kantilta. Olkoon menneeksi, raha ei merkitse kaikkea. Mutta eläppä alle toimeentulotuen vuosikausia, niin jopa rupee työt maittaa. Toinen menee apteekkiin takaisin, toinen alkoon, kolmas myyjäksi tai tehtaan liukuhihnalle töihin. Miksikö, helluntalaiset eivät satsaa evankeliumin levitykseen. Se on riskialtista bisnestä. Kuka kuvitteli siitä jotain muuta??? Ketkä sen osaa paremmin, kuin ne jotka ovat puolet iästään tehnyt sitä. Ei töitä tästä ovesta. On lähes tulkoon selvä, että mennään toiselle ovelle kolkuttamaan. Miksi nyt ollaan Raikusta huolissaan ja tuomitaan hänen elinkeinonsa harjoittaminen. Ollaan sitä nyt niin huolestuneita, ettei erkkikään pysy apteekin artun kanssa perässä. Selvennettäköön, usko Jumalaan ei ole ristiriidassa itsensä elättämisen kanssa.
WOOOOOOiiiii........
tämä typerä, sivistymätön kansa, Huutaisin herätkää elämään paffit. En huuda, koska se on turhaa. Näkemiin.Lieneekö Raikku ainoa,, ÄLKÄÄHÄN VIITTIKÖ RAIKKUA MUKAVAA IHMISTÄ MOITTIA,kyllä moni muukin uskova- musiikin ammattilainen joutuu elättämään itsensä, ei sossun rahatkaan kaikkeen riitä. tai toimeentulotuki, kyllä se pieni on. MINÄ SANON ETTÄ MIKS TE USKIKSET OOTTE TOLLASII,EIKÖS RAAMATTU KEHOITA RAKASTAMAAN LÄHIMMÄISTÄ NIINKUIN ITSEÄNSÄ. mä oon kyllästynyt uskovien tyyliin kytätä toisia, mitä uskoa se sellanen on,mä oon itse siivo työssäkäyvä kristitty, hävettää tuollanen toisten ihmisten kohtelu.Miten suusta tulee tommosia lauseita,ja sydämestä ajatuksia ,jos seuraa Jeesusta itse,siinäpä voisi olla menemistä itseensä.
- luonnon-lapsi
Tummat silmät ,ruskea tukk... kirjoitti:
Lieneekö Raikku ainoa,, ÄLKÄÄHÄN VIITTIKÖ RAIKKUA MUKAVAA IHMISTÄ MOITTIA,kyllä moni muukin uskova- musiikin ammattilainen joutuu elättämään itsensä, ei sossun rahatkaan kaikkeen riitä. tai toimeentulotuki, kyllä se pieni on. MINÄ SANON ETTÄ MIKS TE USKIKSET OOTTE TOLLASII,EIKÖS RAAMATTU KEHOITA RAKASTAMAAN LÄHIMMÄISTÄ NIINKUIN ITSEÄNSÄ. mä oon kyllästynyt uskovien tyyliin kytätä toisia, mitä uskoa se sellanen on,mä oon itse siivo työssäkäyvä kristitty, hävettää tuollanen toisten ihmisten kohtelu.Miten suusta tulee tommosia lauseita,ja sydämestä ajatuksia ,jos seuraa Jeesusta itse,siinäpä voisi olla menemistä itseensä.
Kyllä hämmästelen suuresti,kuinka tekopyhiä ihmiset voivat olla ja se suuri synti "kateus" näyttää olevan vallalla kun lukee teidän kirjoituksianne.
Itsekin ensin hätkähdin nähtyäni uutisen ja ajattelin,että mitä Raikku on nyt taas on mennyt tekemään. Tarkemmin asiaa mietittyäni,ajattelen että minä en halua olla ensimmäinen joka "heitää kiven".
Kirjailijalle ja Sanan-julistajallekin tulee nälkä,ja laskuistakin pitäisi selviytä...uskokaa pois. Koska kulta ja platina-levyt ovat huonosti sulavia,on hankittava se leipä sillä,minkä ansiosta
ne levyt on aikanaan saatu....eli hyvällä laulu-äänellä ja yleisön suosiolla.
Epäilen suuresti,että Raikun usko siitä vähenee tai Herran varjelus ja siunaus "omaa lastaan" kohtaan katoaisi. - ope tietokoneiden
luonnon-lapsi kirjoitti:
Kyllä hämmästelen suuresti,kuinka tekopyhiä ihmiset voivat olla ja se suuri synti "kateus" näyttää olevan vallalla kun lukee teidän kirjoituksianne.
Itsekin ensin hätkähdin nähtyäni uutisen ja ajattelin,että mitä Raikku on nyt taas on mennyt tekemään. Tarkemmin asiaa mietittyäni,ajattelen että minä en halua olla ensimmäinen joka "heitää kiven".
Kirjailijalle ja Sanan-julistajallekin tulee nälkä,ja laskuistakin pitäisi selviytä...uskokaa pois. Koska kulta ja platina-levyt ovat huonosti sulavia,on hankittava se leipä sillä,minkä ansiosta
ne levyt on aikanaan saatu....eli hyvällä laulu-äänellä ja yleisön suosiolla.
Epäilen suuresti,että Raikun usko siitä vähenee tai Herran varjelus ja siunaus "omaa lastaan" kohtaan katoaisi.Ei usko todellakaan vähene, jos vaikka laulat lavoilla, se voi lisätä niin Sinulle Raikku kuin meille muille. On kiva kun tulit lavoille, tarvittiin sinua. Kun näkee ns. realimaailman voi tuoda uusia ajatuksia jotain uutta tai voi jopa opettaa tulevia aivan eritavalla kun tietää mitä heitä odottaa. Raikulla on mahdollisuus vaikka mihin, opettamiseen, laulamiseen, kirjoittamiseen ja ties mihin. Pakostakin julkisuus tuo tien helpommaksi, mutta me emme saa moittia siitä Raikkua. Julkisuuskaan ei ole helppoa, ei lisätä hänen taakkaa. Nautitaan hänen tuotannostan ja toivotaan paljon hyvää.
Hyvä lauluääni on kaunis kuulla ja tanssia sen
tahdissa, nautin todella siitä. - sivusta seurannut
Tummat silmät ,ruskea tukk... kirjoitti:
Lieneekö Raikku ainoa,, ÄLKÄÄHÄN VIITTIKÖ RAIKKUA MUKAVAA IHMISTÄ MOITTIA,kyllä moni muukin uskova- musiikin ammattilainen joutuu elättämään itsensä, ei sossun rahatkaan kaikkeen riitä. tai toimeentulotuki, kyllä se pieni on. MINÄ SANON ETTÄ MIKS TE USKIKSET OOTTE TOLLASII,EIKÖS RAAMATTU KEHOITA RAKASTAMAAN LÄHIMMÄISTÄ NIINKUIN ITSEÄNSÄ. mä oon kyllästynyt uskovien tyyliin kytätä toisia, mitä uskoa se sellanen on,mä oon itse siivo työssäkäyvä kristitty, hävettää tuollanen toisten ihmisten kohtelu.Miten suusta tulee tommosia lauseita,ja sydämestä ajatuksia ,jos seuraa Jeesusta itse,siinäpä voisi olla menemistä itseensä.
Jos ei evankeliumin työstä saa toimeentuloaan on täysin normaalia mennä kokonaan maalliseen työhön tai tehdä osaksi maallista työtä evankeliumin työn rinnalla. Me helluntailaiset olemme tosi kärkkäitä tuomitsemaan tälläiseen ratkaisuun päätyneitä yhteisömme jäseniä. Jos me ei hyväksytä tällaisia ratkaisuja, meidän tulisi antaa raikulle puuttuvat rahat. Mikäi pyrkii elämään sossun avulla niin siinä menee hermot. Aina vain ja jatkuvasti pyydetään lisää lippua ja lappua ja tuki, jonka saa on erittäin niukka. Ymmärrän sen, että jos saa kuukaudessa käteen 800 e, sillä ei voi tulla toimeen. Älkäämme sälyttäkö toistemme päälle sellaisia taakkoja, joihin emme ole valmiita edes sormella koskemaan. Saakoon Jumalan sana ohjata meitä helluntailaisia ettemme tuomitsisi toinen toistamme.
- .....
Sisäisesti luopuneessa tilassa on Raikku. Tuskin myöntää sitä itselleenkään.
- aamen.
Sitähän se on koko helluntailaisuus, keisarin uusia vaatteita, traditiota, hurmosta ja muuta tyhjänpäiväistä. Ei ihme jos Rainerkin on aivan ulalla, kun koittaa olla jotakin, jota ei kertakaikkiaan ole olemassakaan. Sama tilanne on merilällä ja muillakin alan miehillä.
Ok, eli kukin taaplaa tyylillään. - turhasta ja (väärästä todis...
aamen. kirjoitti:
Sitähän se on koko helluntailaisuus, keisarin uusia vaatteita, traditiota, hurmosta ja muuta tyhjänpäiväistä. Ei ihme jos Rainerkin on aivan ulalla, kun koittaa olla jotakin, jota ei kertakaikkiaan ole olemassakaan. Sama tilanne on merilällä ja muillakin alan miehillä.
Ok, eli kukin taaplaa tyylillään.oot kerran tiliä tekevä!
- Ja se on oikein
Gospelmusiikilla harva tienaa niin paljon, että sillä eläisi. Siksi useimmilla gospel-muusikoilla on joku työ, jolla tienaavat leipänsä ja tekevät gospelkeikkoja enemmänkin harrastuksekseen.
Koska maassamme on jättityöttömyys, ei työtä voi noin vain valita. Rainer Frimania on kuitenkin siunattu sellaisilla laulunlahjoilla, jotka työllistävät hänet ainakin kohtalaisesti. Laulaessaan hän on sitä paitsi omimmalla alallaan. Tästä kaikesta voimme kaikki iloita Frimanin puolesta, vaikka hän itse saattaisi tehdä mieluummin jotain muuta työtä, jos työtä olisi. - Rosita
Äkkiäpä se kyllästyminen tanssimusiikkiin sitten loppui. Surullista, jos on totta tämä uutinen.Jos yrittää miellyttää kaikkia, tekee itsestään pellen. Mutta itsepähän itsensä kanssa joutuu elämään. Joka aamu vilkaisemaan itseään peilistä ja miettimään, minkä rooliin taas tänään niskaansa kiskaisee.
- Raikun puolesta
...että moni heimoveli on uhannut tappaa hänet noilla tanssilavakeikolla ja häirinnyt esiintymistä. Ei ole sitten ihme, jos ei tanssilavoilla viihdy, kun saattaa sivullisetkin vaaraan oman heimon käytöksen takia. Ikävä, että romanit ovat toisiaankin kohtaan näin väkivaltaisia ja suvaitsemattomia. Ovatko nämä uhkailijat oikein uskovaisiakin vielä? Tosi hyvää mainosta hellareille. Ei taida olla valtaväestö joka sortaa mustalaisia vaan he itse kunnostautuvat tässä paljon paremmin. Siitähän se Rainer on puhunut mediassa, ja romanit vain omalla käytöksellään vahvistavat tämän oikeaksi. Opetelkaa suvaitsevaisuutta ensin itse, ennen kuin vaaditte sitä muilta. Sitten kun romanien oma käytös muuttuu, valtaväestökin suhtautuu positiivisemmin.
Olen Raikkua ja hänen lahjakkuuttaan ja fiksuuttaan ihaileva valtaväestön edustaja.
- elBimbo
Kun raha ropisee pussiin on kiva olla.Armosta autoon ja eikun menox. Jospa Raikku lähti vaimonhaku reissulle?
- Miges
Oon kyllä niin pettynyt noitten kavereitten suunnitelmista. Itse pidän kummankin artistin musiikista ja oisin niin sydämestäni toivonut, että olisivat pysyneet tällä puolen tietä.
- ..................
Miges kirjoitti:
Oon kyllä niin pettynyt noitten kavereitten suunnitelmista. Itse pidän kummankin artistin musiikista ja oisin niin sydämestäni toivonut, että olisivat pysyneet tällä puolen tietä.
Raikkukin kirjoitti hellareita haukkuneen kirjan niin lihallisesa hengessä että...
- Helluntailainen
.................. kirjoitti:
Raikkukin kirjoitti hellareita haukkuneen kirjan niin lihallisesa hengessä että...
Minusta tämä että Raikku lähti tekemään laulajan työtä iskelmän pariin on vain osoitus siitä, että helluntaiseurakunnat eivät enää järjestä evankelioimiskokouksia joihin kutsuttaisiin puhujia ja laulajia. Eli eivät evankelioi. Onhan tosiasia että evankelistat on jo "tapettu" muihin hommiin vapaissa suunnissa. Joten ei ole ihme että laulajatkin "tapetaan" kun ei kutsuta mihinkään. Silti jokainen tarvitsee leipää - myös Friman. Toisekseen ei se ole mikään uskon mitta että kieltäytyisi laulamasta iskelmää työkseen. Eihän Raikun usko ole mihinkään kadonnut vaikka hän hankkiikin elantonsa laulamalla. Edelleen hän sanoo olevansa uskossa. Ja se riittää. Uskon perusteella kuulkaa sitä kerran pelastutaan taivaaseen, eikä sen perusteella oletko jättänyt laulamatta iskelmiä lavoilla. Tulkaa nykyaikaan oikealla tavalla jossa ymmärrys tämänkin asian suhteen on jo onneksi seurakunnissa lisääntynyt. Uskon että Raikku kuuluu edelleenkin kotiseurakuntaansa. Ja hyvä niin. Hyvä ratkaisu Raikulta joka helpottaa hänen toimeentuloaan. Otsamme hiessä me kaikki joudumme työtä tekemään. Laulajan työ on samanlaista kuin mikä tahansa muu työ. Ei se sen kummempaa oo.
- evankelistaT
Helluntailainen kirjoitti:
Minusta tämä että Raikku lähti tekemään laulajan työtä iskelmän pariin on vain osoitus siitä, että helluntaiseurakunnat eivät enää järjestä evankelioimiskokouksia joihin kutsuttaisiin puhujia ja laulajia. Eli eivät evankelioi. Onhan tosiasia että evankelistat on jo "tapettu" muihin hommiin vapaissa suunnissa. Joten ei ole ihme että laulajatkin "tapetaan" kun ei kutsuta mihinkään. Silti jokainen tarvitsee leipää - myös Friman. Toisekseen ei se ole mikään uskon mitta että kieltäytyisi laulamasta iskelmää työkseen. Eihän Raikun usko ole mihinkään kadonnut vaikka hän hankkiikin elantonsa laulamalla. Edelleen hän sanoo olevansa uskossa. Ja se riittää. Uskon perusteella kuulkaa sitä kerran pelastutaan taivaaseen, eikä sen perusteella oletko jättänyt laulamatta iskelmiä lavoilla. Tulkaa nykyaikaan oikealla tavalla jossa ymmärrys tämänkin asian suhteen on jo onneksi seurakunnissa lisääntynyt. Uskon että Raikku kuuluu edelleenkin kotiseurakuntaansa. Ja hyvä niin. Hyvä ratkaisu Raikulta joka helpottaa hänen toimeentuloaan. Otsamme hiessä me kaikki joudumme työtä tekemään. Laulajan työ on samanlaista kuin mikä tahansa muu työ. Ei se sen kummempaa oo.
Niin että Jumala pelastaa meitä tässä tapauksessa on pelastanut laulajan laulamaan ja viihdytämään heitä.Miten siellä maallisissa paikoissa voi elävässä uskossa oleva , laulaa tälle suruttomalle porukalle, jota suurin osa tanssijoistakin on.Tulee mieleen, laulaa tanssijoita helvetiin, noin kärjistettynä!
Ei, Jumala pelastaa meitä ihmisiä , ohjaamaan toisiakin iankaikkisen elämän tielle.
Toisia tekemään sen puhumalla, toisia laulamalla, kukin Jumalalta saadulla lahjalla, eikö? - Helluntailainen
evankelistaT kirjoitti:
Niin että Jumala pelastaa meitä tässä tapauksessa on pelastanut laulajan laulamaan ja viihdytämään heitä.Miten siellä maallisissa paikoissa voi elävässä uskossa oleva , laulaa tälle suruttomalle porukalle, jota suurin osa tanssijoistakin on.Tulee mieleen, laulaa tanssijoita helvetiin, noin kärjistettynä!
Ei, Jumala pelastaa meitä ihmisiä , ohjaamaan toisiakin iankaikkisen elämän tielle.
Toisia tekemään sen puhumalla, toisia laulamalla, kukin Jumalalta saadulla lahjalla, eikö?En oikein ymmärrä evankelista sun ajatustapaa. Laulajahan tekee vain työtään. Niinkuin esimerkiksi uskovainen on töissä alkossa. Eli tekee vaan työtään. tai uskovainen on kaupan kassalla josta ihmiset ostavat olutta ja tupakkaa. Kysymys ei ole evankelioimisesta lavalla,vaan normaalin ansiotyön tekemisestä jolla taiteilija elättää itsensä. Voitaisiinkin kysyä jos ajattelemme esimerkkiäsi että; "Miten siellä maallisissa paikoissa voi elävässä uskossa oleva laulaa suruttomalle porukalle", että esimerkiksi miten voi tarjoilla uskovainen suruttomalle porukalle huoltoaseman kahviossa. Tai myydä eri liikkeissä suruttomalle porukalle vaikka vaatteita. Miettikää ensin vähän miten ajattelette. Olisiko teidän ajateltava vähän älykkäämmin ja valistuneemmin näistä asioista.
- juuretr asiassa, ei henkilössä
On helppo langeta kasvottomana anonyymina yksityisyyden tontille. Jospa edellisen viestin kirjoittaja pysisi asiassa, eikä ryntäisi henklökohtaisuuksiin. On ehkä liikaa vaadittu, mutta Jumala ei kiellä ihmeitä haaveilemasta.
- kts.edelle
juuretr asiassa, ei henkilössä kirjoitti:
On helppo langeta kasvottomana anonyymina yksityisyyden tontille. Jospa edellisen viestin kirjoittaja pysisi asiassa, eikä ryntäisi henklökohtaisuuksiin. On ehkä liikaa vaadittu, mutta Jumala ei kiellä ihmeitä haaveilemasta.
Sorry vaan, mutta täss keskusteluss puhutaan just kyllä ja ainoastaan henkilöstä (Raikku lähti lavoille raikaamaan) eikä yleisellä tasolla. Yleisel tasol voidaan kyl miettii, et meil on tuhat laulajaa, jotka määkii äänellänsä ja vaan yks mies (toistasex) joka on puhunu armosta, seurakunnast ja toisen hyväksymisest. (Näinkin näkyvästi)Nii, et munst Raikku heittää elämäs vähän haaskuun rupeemal loilottaan "Se on salaisuus" Sellasii tyyppei mahtuu 13 tusinaan. Minust sitä miestä tarvittais muualle hommiin. Kuka vaan maksaa liksaa? Ja viittaus tohon naisenhakuun, ox se synti?? "Jumala ei kiellä ihmeitä haaveilemasta" Ei totta mooses kielläkään! Jokainen meist tarvii muutaman ihmeen ja just tänään.Eix suurin ihme oo sopu Jumalan kans. Sitä täs nyt vissiin pelätäänkin, ett Frimanni unohtaa Jumalan. Jumala ei unohda koskaan, ei Frimannii, Virtast, eikä Lahtist. Piretään se mieles.
- työmatkat
kts.edelle kirjoitti:
Sorry vaan, mutta täss keskusteluss puhutaan just kyllä ja ainoastaan henkilöstä (Raikku lähti lavoille raikaamaan) eikä yleisellä tasolla. Yleisel tasol voidaan kyl miettii, et meil on tuhat laulajaa, jotka määkii äänellänsä ja vaan yks mies (toistasex) joka on puhunu armosta, seurakunnast ja toisen hyväksymisest. (Näinkin näkyvästi)Nii, et munst Raikku heittää elämäs vähän haaskuun rupeemal loilottaan "Se on salaisuus" Sellasii tyyppei mahtuu 13 tusinaan. Minust sitä miestä tarvittais muualle hommiin. Kuka vaan maksaa liksaa? Ja viittaus tohon naisenhakuun, ox se synti?? "Jumala ei kiellä ihmeitä haaveilemasta" Ei totta mooses kielläkään! Jokainen meist tarvii muutaman ihmeen ja just tänään.Eix suurin ihme oo sopu Jumalan kans. Sitä täs nyt vissiin pelätäänkin, ett Frimanni unohtaa Jumalan. Jumala ei unohda koskaan, ei Frimannii, Virtast, eikä Lahtist. Piretään se mieles.
Kyllä Raikku laulaa hyvin ja mitä vain, minusta on lohdullista kuunnella hänen ääntään kevyessä kuin hengellisessä musiikissa. Uskovaiset voi paljon hyvää asiaa tahtomattaan motata, itse olen luterilainen ja tiedän ilot ja surut uskostani.
Voidaan hankkia leipä kunniallisella tavalla millä tavalla vain. Raikku käyttää lauluääntään, ollaan iloisia siitä. Annetaan Miehen tehdä työtä meille kaikille. Jospa mekin saamme "Tunteet valloilleen ... vaikka parketilla ...". - eräs vaan
mä en ymmärrä että toisista ihmisistä nähdään vaivaa ja tuomitaan.yks asia on hyvä että yksikään noista tuoimitsiosta ei ole tuomarina eikä sisään päästäjänä taivaaseen ja toiseks jos vaikka ihminen lankee niin ei se usko mihinkään häivy. ihan oikein
- naiviusaltius
En oikein ymmärrä evankelista sun ajatustapaa. Laulajahan tekee vain työtään. Niinkuin esimerkiksi uskovainen on töissä alkossa. Eli tekee vaan työtään. tai uskovainen on kaupan kassalla josta ihmiset ostavat olutta ja tupakkaa. Kysymys ei ole evankelioimisesta lavalla,vaan normaalin ansiotyön tekemisestä jolla taiteilija elättää itsensä. Voitaisiinkin kysyä jos ajattelemme esimerkkiäsi että; "Miten siellä maallisissa paikoissa voi elävässä uskossa oleva laulaa suruttomalle porukalle", että esimerkiksi miten voi tarjoilla uskovainen suruttomalle porukalle huoltoaseman kahviossa. Tai myydä eri liikkeissä suruttomalle porukalle vaikka vaatteita. Miettikää ensin vähän miten ajattelette. Olisiko teidän ajateltava vähän älykkäämmin ja valistuneemmin näistä asioista.
Laulaja tekee työtään, mutta hän valitsee laulettavat kappaleet ja siten valinnut, ketä hän ylistää lauluillaan. Moottoritiellä likennevirta on vain yhdensuuntaista. Tien toisella puolella mennään poispäin jostakin, mutta toisella puolellla ollaan menossa vastakkaiseen suuntaan.
Kaupan kassa voi vaikuttaa ostokseen. Vain jos kyseessä on alaikäinen tai juopunut.
Varmaankin useilla myyjillä olisi halua sanoa jotakin Kristuksesta, mutta työpaikka menisi
nopeasti. Nykypäivänä asiakas kun voi vedota uskonnonvapauteen. Myyjöllä ei ole sitä uskonnonvapausoikeutta. Hän lyököön kassakoneeseen hintoja ja rahastakoon asiakkaan.
ps kyllä se myyjäkin myös syö ja tarvitsee rahaa elämiseen esim asumiseen, ruokaan jne
- Vain yksi elämä
Hedelmistään puu tunnetaan. Näin se menee. On yhdentekevää, mitä suu sanoo, jos teot puhuvat toista.Jos haluaa mielummin laulaa maallisesta lemmestä, kuin Jumalasta, on valinta vapaa. (Kummankohan vaikutus kestää kauemmin?) Seuraukset ovat myös vapaasti itse kannettavissa. Muistaakseni jossakin haastattelussa R.F:n olisi sanonut,miten tyhjäksi hän tunsi itsensä esiintyessään iskelmälavoilla. Entäs nyt? Joko tyhjyys täyttyi ja millä? Jonkinlainen arvonmenetys tietyissä piireissä on ainakin ilmeistä. Toisissa piireissä taas maine kasvaa. Mistä kunniansa ja leipänsä hakee on omavalintainen juttu.Mihin käyttä päivänsä tunnit, on sekin ihan oma valinta. Työntekoa sinällään ei pidä halveksia.Eikä sitäkään pidä halveksia, että ihminen elämänsä aikana kasvaa ja mielipiteet muuttuvat. Mutta jos koko ajan pinnan alla on ollut kova hinku iskelmälavoille (lehden mukaan) ja muille on esittänyt toista, kutsuisin sitä petokseksi ja teeskentelyksi, tai vain peloksi olla aito ihminen. Sellaisesta jää ilkeä maku suuhun ja suru sydämeen. Palataan asiaan kahden vuoden kuluttua ja katsotaan millaisia hedelmistä tuli, jäivätkö raakileiksi, vai kypsyivätkö syötäviksi. Siunausta toivon näiden veijareiden elämään. Oikein roppakaupalla! Jumalan läheisyyttä ja läsnäoloa, niin lavoilla kuin niiden takanakin.
- Helluntailainen
Ei pelkästään raikku lähtenyt maalliseen työhön, vaan myös jälleen yksi evankelista; Markku Vuorinen joka otti ja lähti maallisiin hommiin kiinteistövälittäjäksi, kun ei hommia riitä ja ei saa leipää evankeliumin julistamisesta. Pitäisköhän meidän hellareiden ruveta vähän miettimään miksi viimeisetkin evankelistat ja työntekijät lähtevät? Oiskohan niin että meidän systeemissä on jotain vikaa. Eli ei Raikku suinkaan ole ainoa, puhumattakaan niistä sadoista evankelistoista jotka on lähtenyt ennen raikkua helluntailiikkeestä maallisiin töihin kun on leiåpä loppunut pöydästä. Että semmosta repikää siitä.
- työntekijälle
>>>Muistaakseni jossakin haastattelussa R.F:n olisi sanonut, miten tyhjäksi hän tunsi itsensä esiintyessään iskelmälavoilla. Entäs nyt? Joko tyhjyys täyttyi ja millä?>Mistä kunniansa ja leipänsä hakee on omavalintainen juttu. Mihin käyttää päivänsä tunnit, on sekin ihan oma valinta.
- häh...?
...."Siunausta toivon näiden veijareiden elämään".
kts. edellisen kirjoittajan letkaus!
Voisiko kirjoittaja selventää, ketkä nämä muut "veijarit" ovat Rainer Frimanin ohella, ettei jää tulkinnanvaraisuutta?
Ilman vastausta, kirjoittaja syyllistyy vähintään väärän todistuksen antamiseen ja aiheettomaan asenteellisuuteen. - keskityn nyt muuhun.
häh...? kirjoitti:
...."Siunausta toivon näiden veijareiden elämään".
kts. edellisen kirjoittajan letkaus!
Voisiko kirjoittaja selventää, ketkä nämä muut "veijarit" ovat Rainer Frimanin ohella, ettei jää tulkinnanvaraisuutta?
Ilman vastausta, kirjoittaja syyllistyy vähintään väärän todistuksen antamiseen ja aiheettomaan asenteellisuuteen.Meni jauhot suuhun,
keskityn nyt muuhun
...kuin toisten arviointiin täällä
- tämän maan päällä.
Vakavasti puhuen vedän itseni ja asenteeni lähimpääm männyn oksaan kiikkuun. Sopiiko se sinulle? Sieltä on hyvä letkautella: Anteeksi,anteeksi. Mahtaako kuulua riittävän kauas? - itserakas keskittyy siihen ...
keskityn nyt muuhun. kirjoitti:
Meni jauhot suuhun,
keskityn nyt muuhun
...kuin toisten arviointiin täällä
- tämän maan päällä.
Vakavasti puhuen vedän itseni ja asenteeni lähimpääm männyn oksaan kiikkuun. Sopiiko se sinulle? Sieltä on hyvä letkautella: Anteeksi,anteeksi. Mahtaako kuulua riittävän kauas?ei ole kumma jos ei ole hyvä olla. helarit.
raamatun mukaan laittomuutta ja hekumaa on tarjolla jumalattomasti ja lopun aikojen hintana on
kaiketi
syöjättäret. sirkat ja semmåiset että annetaan veli vaan ilmi
- oo -
,ei kukaan halua menettää uskoaan ja voimaa ja paeta
rakkaan jeesuksen armosta. mutta maallinen vie..
mitäs tässä kuin kukin kukkaro auki ja kii..........
löytääkö hän uskoa maan päältä
eläkää jo rakastaen.
ahfrodite valvottaa. aina jano ja kaipuu
kun sairastuu heiluu ja hakee apua, kun masentuu menee musa korvista suoraan aivoihin ja sydämeen,
elämä voi elpyä
t.
koettu om.
muusa terveiset että eikun
kun palajat vahvista veljellesi -kuin kuuluu armon suuruus ja siihen meidät on opettaminen että ei herra ole meidän tekemise;ttttt - Uskomme
Ei Rainer tee syntiä jos laulaa lemmestä lavalla sehän on elämää. Kyllä me kaikki tarvitaan sitä maallista läheisyyttä yhtälailla kuin sitä Jumalasta lähtöisin olevaa. Jos uskovalla ei ole toista ihmistä niin hän kaipailee sitä ja hakee tavalla tai toisella ja siinä ei ole tuomittavaa, ei kenenkään kohdalla. Ihmisen elämän osasiinhan kuuluu mielestäni usko Jumalaan ja rakkaus rakastettuun, jos joku näistä puuttuu tulee tyhjyys eli kuka voi hyvin. Kyllä maallinen rakkaus jos puuttuu niin ketäpä kantaa huominen, kuka odottaa sua kotona, kenen vuokses ajat pitkät öiset yksinäiset matkat jne.
Kun olet rakastunut tiedät jaksat tehdä työtä nauraen. Läheisyys on meille kaikille hyväksi ei pahaksi, halataan enemmän pidetään hyvää huolta toisistamme positiivisessa mielessä. Rainer on laulaja ja tulee olemaan hänellä on polte lavalle aina, hän nauttii siitä, niin pitääkin. Hän tekee hyvää hengellistä musikkia, nautitaan siitäkin. Itse en ole helluntalainen vaan luterilainen ja soitan paljon Rainerin hengellisiä levyjäkin kun työt ahdistaa. Uskon ja toivon, että Rainer on se KYPSÄ SYÖTÄVÄ HYVÄ HEDELMÄ. - täydet kymmenykset
työntekijälle kirjoitti:
>>>Muistaakseni jossakin haastattelussa R.F:n olisi sanonut, miten tyhjäksi hän tunsi itsensä esiintyessään iskelmälavoilla. Entäs nyt? Joko tyhjyys täyttyi ja millä?>Mistä kunniansa ja leipänsä hakee on omavalintainen juttu. Mihin käyttää päivänsä tunnit, on sekin ihan oma valinta.
Itse ole eläkkeellä. Eläke on kokonaista 806 Euroa - verot. en evakelistalle kateellinen. Hallitus teki päätöksen, että eläkkeitä(kansan) ei koroteta ja työeläkkeindeksi on noussut viimevuodesta ,03 %
siis melkoinen korotus odotettavissa. Taitaa peräti nousta 2-3 euroa.
Eihän tuo R. F. evankelistan palkkiokaan ole suuri. Mielestäni Evakelistan työstä (Jumalanvaltakunnan) saatavat palkkiot ovat useimmiten aivan alakantissa.
Mutta nuo palkkiot ovat myös riipuvaisia ristikansasta: Tuoko kristityt enää täydet kymmenykset ja annit Herran varastohuoneeseen? Malakia 3. Luku (hyvä lukea koko luku) Tämä Malakian 3.luku on hyvä lukea niin hellarin,lurilaisenkin kuin koko kristikansan. Taitaa olla oma mukavuuslippualue niin tärkeä, ettei enää haluta uhrata Herralle.
- pertti poristas
sääli jos luopuu ja lähtee maaimaan mutta on raikku meistä tummista yks tuhansista joka elättää itsensä rehellisesti työtä tekemällä
- Helluntailainen
Käsitykseni mukaan Raikku ei ole luopunut Jumalasta tai uskosta, niin hän ei ole sanonut missään haastattelussa, vaan hän on sanonut ettei enää toimi julistajana tai evankelistana, koska siihen ei ole enää taloudellisia mahdollisuuksia. Ja mitä ymmärrämme sillä että; lähtee maailmaan. Ei raikku mihinkään maailmaan mene, sillä me kaikki uskovat elämme joka päivä maailman keskellä. Sanoohan Raamattu maailmassa teillä on ahdistus. Eli elämme kaikki samassa maailmassa. Ei erikseen voi mihinkään maailmaan lähteä. Olisi ehkä syytä lukea se ilta-sanomien juttu hieman tarkemmin siitä mitä hän on todella sanonut. Eräskin romani tuli sanomaan että no nyt raikku on luopunut että lehdessä luki niin. Sanoin hänelle että lehdessä EI lukenut niin. Eli lukekaa oikein lehdestä se mit'ä Hän on sanonut ja mitä ei sanonut.
- Maailmassa on...
Käsitykseni mukaan Raikku ei ole luopunut Jumalasta tai uskosta, niin hän ei ole sanonut missään haastattelussa, vaan hän on sanonut ettei enää toimi julistajana tai evankelistana, koska siihen ei ole enää taloudellisia mahdollisuuksia. Ja mitä ymmärrämme sillä että; lähtee maailmaan. Ei raikku mihinkään maailmaan mene, sillä me kaikki uskovat elämme joka päivä maailman keskellä. Sanoohan Raamattu maailmassa teillä on ahdistus. Eli elämme kaikki samassa maailmassa. Ei erikseen voi mihinkään maailmaan lähteä. Olisi ehkä syytä lukea se ilta-sanomien juttu hieman tarkemmin siitä mitä hän on todella sanonut. Eräskin romani tuli sanomaan että no nyt raikku on luopunut että lehdessä luki niin. Sanoin hänelle että lehdessä EI lukenut niin. Eli lukekaa oikein lehdestä se mit'ä Hän on sanonut ja mitä ei sanonut.
j aviihtyy tämän maailman humussa, on se merkki luopumuksesta. Neon jotkut hellarittaas loukannu Raikkua. Kun se suuttuu,ja katkeroituu, niin siitä se iskelmäura taas lähtee. Raikku kirjoitti kyllä aika inhottavan kirjan, joten en ihmettelisi yhtään, jos vaikka joku Saalemistaon mennyt vähän puhumaan nuhteen sanoja Raikulle.
- helluntailainen
Maailmassa on... kirjoitti:
j aviihtyy tämän maailman humussa, on se merkki luopumuksesta. Neon jotkut hellarittaas loukannu Raikkua. Kun se suuttuu,ja katkeroituu, niin siitä se iskelmäura taas lähtee. Raikku kirjoitti kyllä aika inhottavan kirjan, joten en ihmettelisi yhtään, jos vaikka joku Saalemistaon mennyt vähän puhumaan nuhteen sanoja Raikulle.
Mitä tarkoittaa; "viihtyy tämän maailman humussa"? Eli jos tekee työtä vaikka hammaslääkärinä uskosta osattomien keskellä niin silloin on kai sitten tämän maailman humussa, vai? Ja silloin on se merkkinä luopumuksesta.Eli jos töitä tekee ja ansaitsee leipää ni on sit luopunut? Niinkö? Siksi toisekseen, ei raikku kirjoittanut inhoittavaa kirjaa hellareista vaan TOTUUDEN heistä. Ja totuus ei pala tulessakaan, Totuutta Jumalakin haluaa salatuimpaan hellaritodellisuuteen saakkakin. Ainakin minä joka olen lukenut hänen kirjojaan olen sitä mieltä että hän sanoo niissä vain sen mikä on faktaa eli totta hellareista. Sitä paitsi Saalem on pelkästään ollut Raikun takana ja puolella kaikissa asioissa, myös tässä ratkaisussa, kun hän lähtee hankkimaan elantoaan laulamalla muista paikoista, tämän kuulin aika luotettavalta taholta. Raikku pystyy perustelemaan aina sanomansa, ja se on tärkeää. Siinä on se ero hellareihin nähden usein, että he eivät pysty perustelemaan näkökantojaan ja mielipiteitään, he vain heittävät niitä esiin perustelematta asioita. Ei tänä päivänä enää ihmisiin mene mikään perusteeton peloittelu asioissa, vaan ihmiset haluavat että perustellaan myös pohjia myöten se mitä sanotaan ja se on oikein. Tutkikaa kaikki... sanoo raamattu.
- Luterilainen uskis
helluntailainen kirjoitti:
Mitä tarkoittaa; "viihtyy tämän maailman humussa"? Eli jos tekee työtä vaikka hammaslääkärinä uskosta osattomien keskellä niin silloin on kai sitten tämän maailman humussa, vai? Ja silloin on se merkkinä luopumuksesta.Eli jos töitä tekee ja ansaitsee leipää ni on sit luopunut? Niinkö? Siksi toisekseen, ei raikku kirjoittanut inhoittavaa kirjaa hellareista vaan TOTUUDEN heistä. Ja totuus ei pala tulessakaan, Totuutta Jumalakin haluaa salatuimpaan hellaritodellisuuteen saakkakin. Ainakin minä joka olen lukenut hänen kirjojaan olen sitä mieltä että hän sanoo niissä vain sen mikä on faktaa eli totta hellareista. Sitä paitsi Saalem on pelkästään ollut Raikun takana ja puolella kaikissa asioissa, myös tässä ratkaisussa, kun hän lähtee hankkimaan elantoaan laulamalla muista paikoista, tämän kuulin aika luotettavalta taholta. Raikku pystyy perustelemaan aina sanomansa, ja se on tärkeää. Siinä on se ero hellareihin nähden usein, että he eivät pysty perustelemaan näkökantojaan ja mielipiteitään, he vain heittävät niitä esiin perustelematta asioita. Ei tänä päivänä enää ihmisiin mene mikään perusteeton peloittelu asioissa, vaan ihmiset haluavat että perustellaan myös pohjia myöten se mitä sanotaan ja se on oikein. Tutkikaa kaikki... sanoo raamattu.
Juu, kyllä se näin on että Raikun pitää elättää itsensä ja kyllä Papallakin menee yleensä rahaa lastenlapsillekkin,oon huomannut. Minusta laulajan ura on sama kuin työssä käynti,niinhän minäkin menin töihin burn outin jälkeen. Sillon oli tyhjä olo,mutta toista on nyt ,Jeesus eheyttää ja vahvistaa meitä,ja oli maailman keskellä meidän tulisi ollakkin ,eikä mitään ufoja. Juteltiin systerin kaa puhelimes Porista,lehdes oli lukenut ,että Raikku palaa töihin. Systeri ei ole uskossa,mutta luki Raikun kirjan .Mä kerroin mitä kaikkee uskovat täällä puhuu Raikusta ja kirjottelee, siskoni kauhisteli uskovien julmuutta. Munkin mielestä tää kirjoittelu ei ole enää asiallista , ,,jään siunaamaan teidän kaikkien elämää.
- uskomattomalta
Luterilainen uskis kirjoitti:
Juu, kyllä se näin on että Raikun pitää elättää itsensä ja kyllä Papallakin menee yleensä rahaa lastenlapsillekkin,oon huomannut. Minusta laulajan ura on sama kuin työssä käynti,niinhän minäkin menin töihin burn outin jälkeen. Sillon oli tyhjä olo,mutta toista on nyt ,Jeesus eheyttää ja vahvistaa meitä,ja oli maailman keskellä meidän tulisi ollakkin ,eikä mitään ufoja. Juteltiin systerin kaa puhelimes Porista,lehdes oli lukenut ,että Raikku palaa töihin. Systeri ei ole uskossa,mutta luki Raikun kirjan .Mä kerroin mitä kaikkee uskovat täällä puhuu Raikusta ja kirjottelee, siskoni kauhisteli uskovien julmuutta. Munkin mielestä tää kirjoittelu ei ole enää asiallista , ,,jään siunaamaan teidän kaikkien elämää.
siskolta "neuvoa" näissä hengellisissä asioissa.
Uudestisyntymätön on sokea hengellisissä asioissa, eikä uskovan pidä maalmasta neuvoa kysyä. - isoäiti itsenäinen
uskomattomalta kirjoitti:
siskolta "neuvoa" näissä hengellisissä asioissa.
Uudestisyntymätön on sokea hengellisissä asioissa, eikä uskovan pidä maalmasta neuvoa kysyä.Antaahan olla, joillakin on ikävä ominaisuus tunkeutua ihmisen yksityis elämään.
Jokainen eläköön Jumalansa ja uskonsa kanssa mun mielestä vapaasti, sillä en ole niin röyhkeä että tunkisin nenäni toisen tontille.
Ja mulle on turha tulla sanomaan , minähän teen ja elän just silleen ja prikulleen Jeesukseni kanssa kuin sen itse parhaimmaksi näen ,ja kuulen .sillä yhteys pitää olla. - tapauksessa
isoäiti itsenäinen kirjoitti:
Antaahan olla, joillakin on ikävä ominaisuus tunkeutua ihmisen yksityis elämään.
Jokainen eläköön Jumalansa ja uskonsa kanssa mun mielestä vapaasti, sillä en ole niin röyhkeä että tunkisin nenäni toisen tontille.
Ja mulle on turha tulla sanomaan , minähän teen ja elän just silleen ja prikulleen Jeesukseni kanssa kuin sen itse parhaimmaksi näen ,ja kuulen .sillä yhteys pitää olla.tuo EI ole Raamatun oppi!
- Timangi-mummi
tapauksessa kirjoitti:
tuo EI ole Raamatun oppi!
Olisin sitä mieltä, että raamatun oppi on ihan oikea,mutta miten me tulkitsemme sitä.
Minä ainaskin haluan elää uskovana vapaasti, ja rakastaa ihmisiä sellaisena kuin he ovat. Minusta se on tärkeää,ja työssä käyvänä ihmisenä ei voi puhua,koska onhan uskonto ja politiikka kielletty työpaikoilla. Ihmisessä on se syvä Jeesuksen rakkaus ja sisäinen tunteminen, josta kumpuaa se elämä, se on tekoja ,anteeksiantamista ,hyväksymistä. Ei me mitään kosketeta huutamalla metrossa "Jeesus on Herra". Ulkokultaisuudesta ei mitään synny, me synnytään uudestaan ylhäältä ,Jeesuksen kautta,ja olemme armahdettuja syntisiä. Mutta eletään tämän maailman keskellä eikä omissa Hallelujaa piireissä.Jumalan käskyt ovat oikeat, ja titty jokainen seisomme tai kaadumme itse Jumalamme edessä. Suosittelen katsomista itseensä lähinnä. Hyvää Juhannusta Kaikille ! - Ymmärtäväinen helluntailainen
Niin just! Maailmassa me elämme, syömme ja nukumme.....Uskosta luopuminen on eri asia.On oikein pyrkiä elättämään itsensä.Kyllä minä uskon, että rainer on liian syvällinen mies, uskonsa unohtaakseen ja peräti siitä luopuakseen...
- ymmärtäväinen helluntalainen
Niin juuri.Rehellisyys kunniaan!
- "Oulusta"
Ymmärtäväinen helluntailainen kirjoitti:
Niin just! Maailmassa me elämme, syömme ja nukumme.....Uskosta luopuminen on eri asia.On oikein pyrkiä elättämään itsensä.Kyllä minä uskon, että rainer on liian syvällinen mies, uskonsa unohtaakseen ja peräti siitä luopuakseen...
Kyllä en usko minäkään Rainer on liian hyvä ihminen kaikkeen siihen pyörrytykseen mikä nyt käydään. Toivon vain että hän jaksaa selvitä tästä kaikesta omalla tavallaan, herkkä hyvä ja syvällisesti ajatteleva mies! Hyvästi laulaa vielä!
- Sääliksi käy
Henkilö joka on usemman kerran lopettanut laulamisen ja aloittanut kirjoittamisen ja hengellisen työn tietää mitä on taakseen jättänyt ja mihin rupeaa. Hän tietää tasan tarkkaan mitä on tienannut ja tietää vielä senkin, että evankelimin asialla ei hankita niinkuin turhuuden markkinoilla. Muisti ei voi olla näin lyhyt. Joten on turha sanoa syyksi, että pitää alkaa tienaamaan. Se on itsensä ja toisten pettämistä. Kysymys on ihmisen rauhattomuudesta ja lyhytjänteisyydestä. Veikkaukseni on, että vuoden kahden päästä mies taas tekee jotain muuta ja halveksii keikkaelämää. Tosiasia on, että kukaan ei voi palvella kahta Herraa, se on sula mahdottomuus. Tämä ei käy edes Raikulta. Voin vain kuvitella sitä tyhjyyttä jota hän kokee lavoilta kotiin yöllä palatessaan. Tämänkaltaiset henkilöt eivät ole enää uskottavia (en tarkoita uskovaisia)eikä heitä oteta enää tosissaan.
- helluntailainen
Meillä on kristillisyydessä näköjään jo määritelty lopullisesti se mitä se on; että ei palvele kahta herraa. Raikku on sanonut palvelevansa Jumalaa eli on uskossa. Ei kai Hän silloin palvele kahta herraa? Uskon perusteella määräytyy kumman Herran joukkoihin kuuluu eikös niin? Sitä paitsi jos kerran leipä loppuu ni eiks silloin pidä mennä sellasiin töihin jota osaa tehdä ja josta saa palkan. Pääkysymys mielestäni on se miksi evankelistan hommasta ei makseta sellaista rahaa että saisi leipää? Ja voisi toimia evankelistana. Keskustelkaa siis siitä miksi seurakunnat eivät kanna raamatullista vastuutaan: Työmies on palkkansa ansainnut. Menkää jo todelliseen asiaan täs raikun jutussa ihmiset
- luonnon-lapsi
Meillä on kristillisyydessä näköjään jo määritelty lopullisesti se mitä se on; että ei palvele kahta herraa. Raikku on sanonut palvelevansa Jumalaa eli on uskossa. Ei kai Hän silloin palvele kahta herraa? Uskon perusteella määräytyy kumman Herran joukkoihin kuuluu eikös niin? Sitä paitsi jos kerran leipä loppuu ni eiks silloin pidä mennä sellasiin töihin jota osaa tehdä ja josta saa palkan. Pääkysymys mielestäni on se miksi evankelistan hommasta ei makseta sellaista rahaa että saisi leipää? Ja voisi toimia evankelistana. Keskustelkaa siis siitä miksi seurakunnat eivät kanna raamatullista vastuutaan: Työmies on palkkansa ansainnut. Menkää jo todelliseen asiaan täs raikun jutussa ihmiset
Oletteko tulleet ajatelleeksi asiaa siltä kannalta,että kun puhutaan että uskovien pitäisi tehdä työtä "kansan keskuudessa" Raikku tekee tässä nyt mielestäni kahta työtä....ansio-työtä ja sanan julistamisen työtä. Niinhän me muutkin uskovat teemme. Ei tanssi-kansa ole sen vähä-arvoisempaa.
Näin tavoitetaan enemmän kuulijoita,vaikkakin kiertoteitä käyttäen. Ihmisillä,jotka tulevat raikkua kuuntelemaan viihtyäkseen saattaa olla kaipuu sanan äärelle,mutta hengelliset tilaisuudet voivat tuntua vieraalta. He mahdollisesti hakeutuvat puheisiin Raikun kanssa kun tietävät hänet uskon-mieheksi.
Uskon,ja tiedän varmasti,ettei Raikku käännytä ketään pois,vaan ottaa lähimmäisen sellaisena kun
hän on. - KYLLÄ ON MUKAVA
luonnon-lapsi kirjoitti:
Oletteko tulleet ajatelleeksi asiaa siltä kannalta,että kun puhutaan että uskovien pitäisi tehdä työtä "kansan keskuudessa" Raikku tekee tässä nyt mielestäni kahta työtä....ansio-työtä ja sanan julistamisen työtä. Niinhän me muutkin uskovat teemme. Ei tanssi-kansa ole sen vähä-arvoisempaa.
Näin tavoitetaan enemmän kuulijoita,vaikkakin kiertoteitä käyttäen. Ihmisillä,jotka tulevat raikkua kuuntelemaan viihtyäkseen saattaa olla kaipuu sanan äärelle,mutta hengelliset tilaisuudet voivat tuntua vieraalta. He mahdollisesti hakeutuvat puheisiin Raikun kanssa kun tietävät hänet uskon-mieheksi.
Uskon,ja tiedän varmasti,ettei Raikku käännytä ketään pois,vaan ottaa lähimmäisen sellaisena kun
hän on.Olipas täällä käyty kovaa keskustelua Raikusta. Halusin vaan sanoa sen Friikua 15 vuotta sivusta seuranneena, että kyllä lavoille on palannut aurinkoinen ja hyväntuulinen Raikku! Ei uskois, että on sama mies, joka laahusti lavalle 90-luvun puolivälissä ja näytti kuin paskaa syöneeltä. Itseäni ei ole haitannut Raikun lopettamispäätökset pätkääkään, mutta olen ollut vilpittömästi onnellinen, kun Friiku on palannut aina välillä tanssilavoille. Aion nauttia mukavasta keikkatunnelmasta niin kauan kun sitä taas kestää...!
- Ymmärtävä helluntailainen
Niin, kuka maksaa riittävän palkan evankelistalle? Laulun lahjan saaneen on oikeus tienata leipänsä sillä.Tuskin se on Raikustakaan ihanaa olla aina syytettynä, kun vain tahtoo elättää itsensä.Seurakuntien olisi mietittävä asiaa tarkemmin.Järjestäkää mahdollisuus elää seurakunnan työssä! Rainerin kirjoja lukeneena sanoisin, että kyllä tuo mies on vakavasti miettinyt suhdettaan Jumalaan ja koko elämää.Olkoonpa tuuliviiri, mutta se ei ole synti.Olemme erilaisia.Silti salaa toivosin, että Raikku saisi elää seurakunnan työtä tehden.Kaikki, mitä seurakunnassa sanotaan, ei ole oikein....
- mediheli02
Ymmärtävä helluntailainen kirjoitti:
Niin, kuka maksaa riittävän palkan evankelistalle? Laulun lahjan saaneen on oikeus tienata leipänsä sillä.Tuskin se on Raikustakaan ihanaa olla aina syytettynä, kun vain tahtoo elättää itsensä.Seurakuntien olisi mietittävä asiaa tarkemmin.Järjestäkää mahdollisuus elää seurakunnan työssä! Rainerin kirjoja lukeneena sanoisin, että kyllä tuo mies on vakavasti miettinyt suhdettaan Jumalaan ja koko elämää.Olkoonpa tuuliviiri, mutta se ei ole synti.Olemme erilaisia.Silti salaa toivosin, että Raikku saisi elää seurakunnan työtä tehden.Kaikki, mitä seurakunnassa sanotaan, ei ole oikein....
jaa pistämpä nyt sitten minäkin lusikkani soppaa. Minkä kannan otan asiaan hmmm siitä en ole itsekkään ihan varma. no totta puhuakseni en ehkä itse olis tehnyt moista valintaa edes toimeentulon edessä. Uskonelämä on tiettyjä valintoja, joista monikaan ei ole "lihaani" miellyttäviä. Se että onko laulaminen syntiä... ei varmaan, mutta ksysynkin, jos olisin raittiuden puolesta puhuja ja leipätyökseni olisin ravintolassa baarimikkona, olisinko ristiriitainen itseni kanssa. On asioita jotka eivät ole syntiä mutta ovat asioita joita ei uskovaisena kuulu tehdä. Ei siksi että olisi tekopyhä vaan siksi että voisi elämällä edes hitusen kirkastaa Hänen nimeään.
Asian toinen puoli on myös se, että on ERITTÄIN surullista, kun seurakuntiemme evankelistat nääntyvät huonojen puhuja/laulu keikkojen alla - työmies on palkkansa ansainnut!
Mitä RF laulunlahjoihin tulee olen sitä mieltä että laulaminen olisi aihetta JO lopettaa ja keskittyä enemmänkin opettamis työhön. Miehellä on mahtavat puhujanlahjat sekä tiedolliset taidot monessakin asiassa - asiantuntijuutta löytyy, jota ei ole hankittu koulunpenkiltä. RF lähes huudan kaiffarinasi: ÄLÄ PIILOTA MAAHAN TALENTTEJASI NÄILTÄ ALUEILTA! siinä voisi olla työsarka, jonka me herkät ja tekopyhät hellaritkin saattaisimme hyväksyä. - ulla
mediheli02 kirjoitti:
jaa pistämpä nyt sitten minäkin lusikkani soppaa. Minkä kannan otan asiaan hmmm siitä en ole itsekkään ihan varma. no totta puhuakseni en ehkä itse olis tehnyt moista valintaa edes toimeentulon edessä. Uskonelämä on tiettyjä valintoja, joista monikaan ei ole "lihaani" miellyttäviä. Se että onko laulaminen syntiä... ei varmaan, mutta ksysynkin, jos olisin raittiuden puolesta puhuja ja leipätyökseni olisin ravintolassa baarimikkona, olisinko ristiriitainen itseni kanssa. On asioita jotka eivät ole syntiä mutta ovat asioita joita ei uskovaisena kuulu tehdä. Ei siksi että olisi tekopyhä vaan siksi että voisi elämällä edes hitusen kirkastaa Hänen nimeään.
Asian toinen puoli on myös se, että on ERITTÄIN surullista, kun seurakuntiemme evankelistat nääntyvät huonojen puhuja/laulu keikkojen alla - työmies on palkkansa ansainnut!
Mitä RF laulunlahjoihin tulee olen sitä mieltä että laulaminen olisi aihetta JO lopettaa ja keskittyä enemmänkin opettamis työhön. Miehellä on mahtavat puhujanlahjat sekä tiedolliset taidot monessakin asiassa - asiantuntijuutta löytyy, jota ei ole hankittu koulunpenkiltä. RF lähes huudan kaiffarinasi: ÄLÄ PIILOTA MAAHAN TALENTTEJASI NÄILTÄ ALUEILTA! siinä voisi olla työsarka, jonka me herkät ja tekopyhät hellaritkin saattaisimme hyväksyä.No,kun tätä soppaa nyt on alettu hämmentelemään,niin kai minunkin lusikkani mukaan mahtuu.
Me Raikkua vähänkin tunteneet,kuka minkäkin asian ja välineen kautta,emme varmasti kyseen-alaista miehen loistavia puhelahjoja ja myötä-elämisen kykyä.
Puhumattakaan hänen miellyttävästä ja karismaattisesta olemuksestaan. Tiedossa on myöskin
tämän herran poikkeuksellisen terävä sanan-käyttö,joka tunnetusti on sivaltanut,mutta myös hellinyt ja hyväillyt meitä kanssa-kulkijoita.
Näitä kaikkia ominaisuuksia arvostetaan ja ovat tarpeen,niin evankelioimis työssä,sekä kansan viihdyttämis-työssä. Toisella työllä elää kohtalaisen hyvin.Toisella taas huonommin.
Jos synniksi lasketaan se,että haluaa selviytyä
velvollisuuksiistaan taloudellisessa mielessä
ja siinä sivussa pelastaa jonkun sielunkin,eikä vain "suorittaa uskontoa",niin kehoittaisin
ystäviä miettimään mikä on oma suhde työn ja uskonnon välillä. - mediheli02
ulla kirjoitti:
No,kun tätä soppaa nyt on alettu hämmentelemään,niin kai minunkin lusikkani mukaan mahtuu.
Me Raikkua vähänkin tunteneet,kuka minkäkin asian ja välineen kautta,emme varmasti kyseen-alaista miehen loistavia puhelahjoja ja myötä-elämisen kykyä.
Puhumattakaan hänen miellyttävästä ja karismaattisesta olemuksestaan. Tiedossa on myöskin
tämän herran poikkeuksellisen terävä sanan-käyttö,joka tunnetusti on sivaltanut,mutta myös hellinyt ja hyväillyt meitä kanssa-kulkijoita.
Näitä kaikkia ominaisuuksia arvostetaan ja ovat tarpeen,niin evankelioimis työssä,sekä kansan viihdyttämis-työssä. Toisella työllä elää kohtalaisen hyvin.Toisella taas huonommin.
Jos synniksi lasketaan se,että haluaa selviytyä
velvollisuuksiistaan taloudellisessa mielessä
ja siinä sivussa pelastaa jonkun sielunkin,eikä vain "suorittaa uskontoa",niin kehoittaisin
ystäviä miettimään mikä on oma suhde työn ja uskonnon välillä.niin mielenkiintoinen näkökulma. Toisaalta mietin myös sitä että onko uskovaisuutemme roolia, joka vaihtuu tilanteiden, työn ja ihmisten mukaan. Tietenkin uskovaisena oleminen on myös rooli mutta ei kuitenkaan roolia :). Olen uskovainen ihminen olinpa sitten töissä, koulussa, seurakunnassa tai vaikkapa vain paskalla. Mutta tämähän ei tässä keskustelussa ole nyt kuitenkaan se kysymyksen ydin vaan se, että onko iskelmälavoilla ym... laulaminen uskovaiselle soveliasta tai jopa syntiä.
Tämän kyssärin voisimme heittää monille muillekkin raikuille, kuten Ilkalle, Petrille (Laaksonen) ja monille muille. Eli onko oikeesti soveliasta tehdä ko. työtä/viihdettä ja mitä mieltä Jumalan sana on tai olisi tai antaa ymmärtää asiasta ja näin ollen mitä mieltä Jeesus asiasta on?
Näen kuitenkin ettei asia ole ainoastaa syntiä / ei syntiä -asia vaan kyseessä on myös niin kuin edellisessä kommentissani toin esille - jonkun asian soveliaisuus, vaikka se kuulostaakin farisealaisuudelta niin syvimmällään se ei kuitenkaan sitä ole. Toisaalta tämä asia on hyvinkin mustavalkoinen ja toisaalta erittäin harmaa. vastakkain ovat kuolla nälkään tai viihdyttää ihmisiä kadotukseen. Tässä kohden herää myös kysymys, eikö Jumala pidä meistä sitten huolta niin kuin Sana antaa ymmärtää (puettaa kedon kukat ja ruokkii taivaan linnut). Tämäkin asia herättää ja poikisi monenlaisia kysymyksiä. no jatketaan toiste lisää. - opettajatar tumma
Raikku tekee hyvää meille kaikille. Kyllä tiedän mitä on pitkät työmatkat, ikävä toista. Jostakin on leipä hankittava. Hyvää sanomaa voi kertoa monin muodoin. Toivoisinkin, että Raikku saisi laulaa lavoilla pitkään, laulaa hengellisiä lauluja, sekä tehdä jotain muuta mihin hänellä on avuja. Onhan meillä muillakin mahdollisuus tehdä erilaisia työuria ja pitäisikin, tuotaisiin jotain uutta, kuten Raikun lauluista huomaa. Raikku on monelle hyvä esimerkki - hän uskaltaa elää ja olla välistä heikko. Ei se Herrasta puhminen yksin elätä, pitää hankkia elääkseen ja niinhän Raikku tekee. Raikku on vain paras siinä mitä hän kulloinkin tekee, ei tekis vain itseänsä aivan "rikki", osaisi hellittää.
- runot lemmestä
mediheli02 kirjoitti:
Mitä RF laulunlahjoihin tulee olen sitä mieltä että laulaminen olisi aihetta JO lopettaa ja keskittyä enemmänkin opettamis työhön. Miehellä on mahtavat puhujanlahjat sekä tiedolliset taidot monessakin asiassa - asiantuntijuutta löytyy, jota ei ole hankittu koulunpenkiltä. RF lähes huudan kaiffarinasi: ÄLÄ PIILOTA MAAHAN TALENTTEJASI NÄILTÄ ALUEILTA! siinä voisi olla työsarka, jonka me herkät ja tekopyhät hellaritkin saattaisimme hyväksyä.Tiedän kirjoittajan olevan syvästi uskova, hyvä niin mutta älä ole sokea, Rainer osaa laulaa ERITTÄIN HYVIN. Opetustyö käy häneltä myös hyvin, hän on saanut paljon hyvää aikaan silläkin saralla. Syntiä ei ole laulaa lavoilla, tehdä kevyttä musikkia tallenteena jne. Itse olen kasvanut uskovaisessa perheessä, ja kirkko ei ole vieras tänäänkään, en näe tansseja tai lemmestä laulamista syntinä. Opetustyöhön ja opastamiseen saa vain tietoa realimaailmasta ei yksinomaan kirjoista siksi Rainer on siinä hyvä.
Uskovaiset vain näkevät monasti asioita niin ahtaasti, että jotain hyvää heitetään pois. Rainer puhuu hyvin, tuottaa hyviä rakentavia ajatuksia kulttuurien välille, opettaa hyvin, laulaa hyvin, kirjoittaa hyvin. On miellyttävä ihminen. - medi02
runot lemmestä kirjoitti:
Tiedän kirjoittajan olevan syvästi uskova, hyvä niin mutta älä ole sokea, Rainer osaa laulaa ERITTÄIN HYVIN. Opetustyö käy häneltä myös hyvin, hän on saanut paljon hyvää aikaan silläkin saralla. Syntiä ei ole laulaa lavoilla, tehdä kevyttä musikkia tallenteena jne. Itse olen kasvanut uskovaisessa perheessä, ja kirkko ei ole vieras tänäänkään, en näe tansseja tai lemmestä laulamista syntinä. Opetustyöhön ja opastamiseen saa vain tietoa realimaailmasta ei yksinomaan kirjoista siksi Rainer on siinä hyvä.
Uskovaiset vain näkevät monasti asioita niin ahtaasti, että jotain hyvää heitetään pois. Rainer puhuu hyvin, tuottaa hyviä rakentavia ajatuksia kulttuurien välille, opettaa hyvin, laulaa hyvin, kirjoittaa hyvin. On miellyttävä ihminen.Saattaa asia olla juuri noin niin kuin toit esille mutta mielestäni RF laulajana ei kyllä enää laula samalla tasolla kuin aikaisemmin, sen verran falskiksi ääni on mennyt.
Laulaminen tassilavoilla, ravintoloissa ym. saattaa ehkä olla ok juttu mutta minulle henkilökohtaisesti kyllä ei luottamusta herättävää. Nuo paikat eivät kyllä ole niitä paikkoja jonne lähdetään Jumalaa etsimään. en ainakaan itse ollut aikoinani lähtenyt. Ja jos joku olisi tullut tuoppi kädessä tai muuta selittämään mulle, että Jeesus vapauttaa tai pelastaa, olisin varmaan sanonut, että mitäs sää sitten täällä teet? On tietysti satunnaisia kohtaamisia, jossa kaksi ihmsitä paikasta riippumatta voivat päästä keskusteluissaa tasolle, jossa keskustellaan näistä asioista ja on tietysti tilanteita, joissa Jumala itse on lähettänyt puhujan vastaaviin paikkoihin. Mutta tässä kohden rohkenen epäillä, että kyseessä olisi kumpikaan noista.
Lyhyesti: mielestäni asia ei ole sovelista, piste.
Tykkään Ranesta ihmisenä edelleenkin ja olen hänen kaverinsa mutta se ei silti tarkoita, että minun pitäisi olla samaa mieltä hänen kanssaan ko. asiasta. - teoreettinen ope
medi02 kirjoitti:
Saattaa asia olla juuri noin niin kuin toit esille mutta mielestäni RF laulajana ei kyllä enää laula samalla tasolla kuin aikaisemmin, sen verran falskiksi ääni on mennyt.
Laulaminen tassilavoilla, ravintoloissa ym. saattaa ehkä olla ok juttu mutta minulle henkilökohtaisesti kyllä ei luottamusta herättävää. Nuo paikat eivät kyllä ole niitä paikkoja jonne lähdetään Jumalaa etsimään. en ainakaan itse ollut aikoinani lähtenyt. Ja jos joku olisi tullut tuoppi kädessä tai muuta selittämään mulle, että Jeesus vapauttaa tai pelastaa, olisin varmaan sanonut, että mitäs sää sitten täällä teet? On tietysti satunnaisia kohtaamisia, jossa kaksi ihmsitä paikasta riippumatta voivat päästä keskusteluissaa tasolle, jossa keskustellaan näistä asioista ja on tietysti tilanteita, joissa Jumala itse on lähettänyt puhujan vastaaviin paikkoihin. Mutta tässä kohden rohkenen epäillä, että kyseessä olisi kumpikaan noista.
Tykkään Ranesta ihmisenä edelleenkin ja olen hänen kaverinsa mutta se ei silti tarkoita, että minun pitäisi olla samaa mieltä hänen kanssaan ko. asiasta.En minäkään odota, että ravintoloissa tuoppi kädessä julistetaan Jumalasta, pois se minusta.
Hauskaa voi pitää selvänä ja tanssiakkin, mutta tänään se ei valitettavasti onnistu monelta.
Monesti ajattelenkin, miten esiintyjät jaksavat katsella "porukkaa". Miksi minä olen mukana, selvin päin, liikunnan takia. Kyllä yksinäiset hotelliseinät ahdistaa, joten on päästävä pois.
Ei ystävän kanssa tarvitse olla samaa mieltä samoista asioista, siinä olen kanssasi samaa mieltä. Toivonkin, että Rainer saa opetustyötä ja sitä missä hän on omillaan tulevaisuudessa paljon sillä se on hyvä tie, se lähentää niin monia asioita, joita moni ei tiedä.
Kyllä minuun vetosi laulu "on liian vähän aikaa ..", itsekkyys katosi.
Me itse kukin olemme herkkiä, onneksi ja meillä on onneksi keskuudessa henkilöitä, jotka keskustelee sanoin - teoin. - edelleen best
medi02 kirjoitti:
Saattaa asia olla juuri noin niin kuin toit esille mutta mielestäni RF laulajana ei kyllä enää laula samalla tasolla kuin aikaisemmin, sen verran falskiksi ääni on mennyt.
Tykkään Ranesta ihmisenä edelleenkin ja olen hänen kaverinsa mutta se ei silti tarkoita, että minun pitäisi olla samaa mieltä hänen kanssaan ko. asiasta.Kyllä vaan on ehdoton suosikkini, niissä laulujen sanoissa on jotain sanomaa,vaikka sanoittajahan on eri mies,mutta Raikun tulkinta tekee niistä täydellisen.Omistan kaikki Raikun kirjat ja levyt ja käyn kaikki täällä päin olevat keikat katsomassa.Hänelläkin on oma henkilökohtainen elämä ja älkäämme puuttuko siihen puoleen.Myös Raikun lapset on fiksuja ja koulutettuja.Kierrä vaan keikoilla maltillisesti että jaksat.Tervetuloa Pohjois-Karjalaan.
- onpa muitakin Raikku faneja
edelleen best kirjoitti:
Kyllä vaan on ehdoton suosikkini, niissä laulujen sanoissa on jotain sanomaa,vaikka sanoittajahan on eri mies,mutta Raikun tulkinta tekee niistä täydellisen.Omistan kaikki Raikun kirjat ja levyt ja käyn kaikki täällä päin olevat keikat katsomassa.Hänelläkin on oma henkilökohtainen elämä ja älkäämme puuttuko siihen puoleen.Myös Raikun lapset on fiksuja ja koulutettuja.Kierrä vaan keikoilla maltillisesti että jaksat.Tervetuloa Pohjois-Karjalaan.
Olen ihan samaa mieltä kanssasi Raikun esittämistä kappaleista ja mies tekee töitä.me kaikki olemme välillä tuuliviireja jos niistä lööpin kirjoittais.keikkailijan työ rytmi ei käy kateeksi,vaikka sitä on niin helppo arvostella,olikohan tuo vähän väsyneen näköinen onkohan kaikki hyvin.ja vielähän jokaisella on omakin elämä.katsokaahan itse peiliin maanantai aamuna?
- Aave
En oikein ymmärrä tätä oman pesän likaamista. Apu-lehden mukaan Raikku on todennut, että seurakunnissa juodaan ja huorataan ja haukutaan lähimmäistä.Varmasti ihan totta, onhan kyse syntisistä ihmisistä. Mutta minä luulen, että siellä srk:ssa koitetaan oppia MYÖS tuntemaan Jumalaa. Tanssipaikoilla ei varmaan ENSISIJAISESTI etsitä Jumalaa.Kun pikkulapsi jää kiinni pahan teosta tämä usein puolustautuu sillä, että "kaikki muutkin tekee" Tulee nyt hiukan sellainen, olo,että "lapselle" on asetettu rajat ja tämä on suuttunut ja lähtenyt pois hiekkalaatikosta leikkimästä. Kysynkin onko seurakunnilla oikeus laittaa rajoja ja miten pitkälle siinä voidaan mennä? Korostan, että en halua tuomita Raikkua ihmisenä. Hänellä on oma tehtävänsä tässä maailmassa. Ei ole helppoa joutua torjutuksi tai olla yksinään tienraivaajana. Minua kiinnostaakin seurakunnan rooli tässä sopassa. Odotan srk:lta suoraryhtisyyttä ja sitä, että uskaltaa seistä sanojensa takana. Mutta milloin srk astuu sen rajan yli, että on kysymys henkisestä väkivallasta, ihmisen tuhoamisesta ja manipuloinnista? Tälla tavalla eivät asiat etene, päinvastoin tehdään hallaa Jeesukselle, jonka pitäisi olla tämän sekalaisen seurakunnan pää. Kristittyjen olisi syytä oppia leikkimään samalla hiekkalaatikolla, jos joskus aikovat mahtua samaan taivaaseen.
- oma mielipide
Jumala ei kiellä laulamasta rakkauslauluja maallisesta rakkaudesta. Ei mielestäni ole kahden herran palvelemista jos tienaa leipänsä tanssilavoilla! Miksi ihmeessä uskovaiset aina pitävät syntinä juomista ja iskelmälaulua???
Kuten raamatussa sanotaa, että Jeesus muutti häissä veden viiniksi ja he humaltuivat. Raamatussa ei kielletä juomista/humaltumista (myös Jeesus siis tehnyt niin) eikä iskelmien laulamista maallisesta rakkaudesta yms. Mikä siinä muka on niin väärin. Raikkuhan tekee hyvää työtä, josta itsekin pitää ja saa ihmiset iloisiksi työsnä avulla!! Raikulle kaikkea hyvää ja jaksamista niin tanssilavoilla kuin muutenkin!! - isoalapää
friman on hyvä manne,ymmärtää,että mannet ovat rasistisia valkoisia kohtaan,vaikka on kaikki tuet ja etuudet saanu tekemättä mitään
- teeppä perässä itte
Olet ilmeisesti valkolainen tai jotenkin katee Rainerin suosiolle! Hän puurtaa paljon työtä, kattopa itte! Hän työllistää ittensä ja paljon muitakin! Tekee monet hyvälle tuulelle jne. Oleppa itte julkisuudessa riepoteltavan vaikka päivä yhtä rajulla otteella kuin hän, mitä jää.! Tiedän sen itse miltä se maistuu, esin nautin, sitten haluan juosta hiivatin kauvas jne.!
- evankelista kokemus
Toimin itse evankelistana, palkkauksena kokouspalkkiot ja km rahat, kun srk kutsuu puhumaan. Taloudellisesti ei leveä pöytä.
- Väsynyt sivusta katselija
Maailman herraa toi raikku palvelee mutta, oma on asia.raikku luulee et itse säälillä pääsee taivaaseen.tarkoitan sitä et kun Raikku ilmoittaa lehdissä:Olen loppu ja Ym....
- juon glögiä
tässä fiksu kolumni häneltä http://dpk.fi/uutisia/loop/friman.html
kunpa kaikki srk-aktiivit olisivat noin viisaita, ymmärtäväisiä ja lämpimiä. - Glögi on loppu
juon glögiä kirjoitti:
tässä fiksu kolumni häneltä http://dpk.fi/uutisia/loop/friman.html
kunpa kaikki srk-aktiivit olisivat noin viisaita, ymmärtäväisiä ja lämpimiä.On helppoa hyökätä "uskovia" vastaan. Oletko kuullut Frimanilta joskus kommenttia ateistin "mahdottomasta" ajatusmaailmasta tai ateistin fundamentalismista?
- raikun iki fani
Glögi on loppu kirjoitti:
On helppoa hyökätä "uskovia" vastaan. Oletko kuullut Frimanilta joskus kommenttia ateistin "mahdottomasta" ajatusmaailmasta tai ateistin fundamentalismista?
mitä Raikulle kuuluu tällä hetkellä ? tai näinä aikoina, olen ollut Raikun fani siitä lähtien kun hän oli tangomarkkinoilla . UUsi levy on TÄNÄÄN ilmestynyt ja noudan sen heti tänään .Raikku on AINA Raikku on hän evankelista tai laulaja ihana ja lämmin ihminen ! ! HYVÄ RAIKKU ! !
- Maan mato poloinen
Niin, ehkä se mielestäsi näyttää siltä. Ehkä olet väsynyt seuraamaan julkisten elämää. Ehkä haluaisit jokaisen olevan kuten sinä; Vanhurskas ja virheetön. Henkilö, jossa ei vilppiä ole. Ehkä halauaisit isommat kengät itsellesi?
Jos niin on.... Aloita palvelustehtävästä. Ole kaikkien palvelija. Sen halvimmankin, josta et pidä, senkin, joka parjaat ja kiroat. KYsy sitten herraltasi; Joko nyt kelpaan? - KieroLiero
Maan mato poloinen kirjoitti:
Niin, ehkä se mielestäsi näyttää siltä. Ehkä olet väsynyt seuraamaan julkisten elämää. Ehkä haluaisit jokaisen olevan kuten sinä; Vanhurskas ja virheetön. Henkilö, jossa ei vilppiä ole. Ehkä halauaisit isommat kengät itsellesi?
Jos niin on.... Aloita palvelustehtävästä. Ole kaikkien palvelija. Sen halvimmankin, josta et pidä, senkin, joka parjaat ja kiroat. KYsy sitten herraltasi; Joko nyt kelpaan?Hyvä vastaus.
Mutta mitä sanottavaa sinulla on ihmiselle, joka on "vanhurskas" mutta niin hemmetin virheellinen? Maksaisin aika paljon siitä harhasta, että saisin olla päivän virheetön, täydellinen ja onnellinen.
Että olisin kaunis päältä ja sisältä.
On todella raskasta pettyä itseensä ja alkaa vihata muita ihmisiä siinä määrin, että haluaa pois tästä maailmasta.
Vanhurskas ja virheetön näyttää todella sellaiselta kuplalta, jonka sisään haluan ja heti...
- musa on parasta
Moikka kaikille. Olen mielenkiinnolla tänään lueskellut tätä jo vuosia kestänyttä ketjua. Olisi mielenkiintoista ja kiva jos Rainer joskus tulisi itse kommentoimaan tätä keskustelua, varmasti on tietoinen ja joskus lukenutkin tätä. Kaikkea hyvää Raikulle ja faneille! Eletään sovussa ja rauhassa! Eikö niin :) Rauhallista joulua
- Hevi-Raikku
Olen Heavy Metallin kuuntelija ja pidän Frimanin Raikun monipuolisesta laulu-äänestä. Olen odottanut sitä päivää kun Raikku vaihtaa heviin.
- Mummeli Oulusta
Minä kuulisin myös innolla Raikun laulamana heavya. Raikkon best ja laulaa hän mitä tahansa, niin hänen äänensä saa minut hyvälle mielelle:)
- nanni
Tiedättekö mitään Rainer Frimanini lapsista ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019