voisko jo vastan

saunoja

tehdä koivusta vai onko se vihta.Vai olisko liian aikasta.

4

370

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha sääntö oli "kuparimarkan aikaan":
      Kun koivun lehti on markan kokoinen, siitä voi tehdä vastan (Länsi-Suomessa vihdan).
      Rauduskoivusta syntyy paras talvivihta hieskoivun jäädessä kesävihdan materiaaliksi.
      (Googleta rauduskoivu ja hieskoivu ;-)

Koivun rohdoskäyttö on Suomessa vähäistä, mutta esimerkikiksi Venäjällä silmuja kerätään jopa apteekkeihin. Silmuilla on piristävää ja desinfioivaa vaikutusta. Niitä käytetäänkin mm. virtsateiden, maksavikojen ja sappirakon tulehduksien hoitoon sekä irrottamaan limaa hengitysteistä. Myös lehtiä, sisäkuorta, koivutervaa, -hiiltä ja -tuhkaa sekä mahlaa voidaan käyttää lääkinnässä. Koivunlehtiteellä voivat tummatukkaiset myös huuhdella hiuksiaan hilseen ja hiustenlähdön estämiseksi sekä tukan kasvua parantaakseen.

• lea

Konsti on siinä,että upotat vihdan kylmään veteen ja kun sillä löylyssä hellästi itseäsi ripsuttelet niin kasta aina välillä. Näin minun vihtani kestää neljäkin käyttäjää jo nyt.Ihania löylyjä sinulle uudella vihdalla.

• toivontytär

tarjosi kylpeminen uudella vastalla ke7.6(rauduskoivu)hyvin kestivät lehdet.Enkä edes säästellyt vastaani, sillä pihatöistä kipeytyneet paikat vaativat kunnon käsittelyn.

• tuoksun, ellei vihtomista/vastomista kestäisikään ja roskaa saunaa.
      Aion tänä iltana kokeilla ja hieroa lopuksi ihoa sillä ennen uimaan lähtöä. Ei muuta pesua taida tarvitakaan. ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      53
      1328
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      84
      919
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      737
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      730
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      259
      659
    6. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      48
      553
    7. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      509
    8. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      176
      508
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      60
      507
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      110
      497
    Aihe